Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh dat is ook niet zoveel melk dat Maxim drinkt.

Hier eentje die ook weer niet wilde avondeten ;) Sinds hij ziek geweest is, is het een ramp. Na mooi praten voor tv een paar hapjes willen nemen, daarna is hij een babybelkaasje uit de koelkast gaan halen. Dat ging wel vlot binnen. Nu net 40cc melk, volle! :D Hahaha, had er een pruts nesquik bij gedaan zodat hij niet puur de melk proefde :) Morgenvroeg ook eens proberen of het werkt. ;)
    Heb trouwens van bij Etos zo ontbijtgranen van Bambix meegebracht. Wilde 100cc melk uit de fles geven morgen en dan een beetje bij die ontbijtgranen... Is ook eens iets anders dan gewoon een boterham.

2. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    nijntje al weer 30 weken nog maar 10 weken spannend

sabse leuk een nieuwe baan gefeliciteerd

vandaag met d naar de kinderarts geweest moest voor controle komen ivm ze urineweg infectie moet 7juni nog een x komen voor een echo voor de zekerheid hij werd ook gewogen en gemeten 14,5kilo en 97 cm weer goed gegroeid dus

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Sabse, leuk weer van je te horen! En wat een kans heb je gekregen! Ik hoop voor je dat het je ook meer rust gaat geven. Is het dichtbij?

Nijntje, die hoest: daar zou ik ook van schrikken. Je bent er nog redelijk rustig onder gebleven zeg.
    Met dwingend bedoelde ik niet dat je hem minder moet dwingen, maar om het wat meer los te laten. Als je je zo focust op iets, kan het je zoveel frustratie geven.
    Hier soms ook een kind dat op de grond (speelgoed) zoveel afleiding ziet dat ie niet de tijd neemt om te gaan eten.
    Succes met de pap morgen. Hier geven we hem wel pap voordat wij eten, anders wil hij ons eten hebben.

Cin, was het vanavond weer feest?

Meisje, leuk weer van je te horen. Samen ziek zijn is idd loodzwaar. En jij staat er ook voor het grootste deel nog alleen voor.

Mammie, 97 cm!? Dat meen je niet! Gewoon een kop groter dan Damien! Is echt wel groot zeg. Het verbaast me altijd dat er altijd goed op wordt gelet als een kind aan de kleine kant is, maar over een groot kind wordt niets gezegd.

Gisteren naar de kinderboerderij geweest en Damien liet weer zien dat ie helemaal niet bang is voor dieren. Hij was de hele tijd schapen aan het aaien. Natuurlijk wilde hij niet slapen, maar dat hebben we geweten vanochtend: we kregen hem niet wakker.

Damien heeft volgens mij nu echt last van zijn doorkomende hoektanden. Ze schijnen nu echt goed wit door, dus zou het na 4 maanden zo ver zijn? Bij het stoeien op bed begint ie ineens te huilen en trappelt echt van de pijn. Hij zegt ook au en zit met zijn handje in zijn mond. Inslapen gaat ook wat lastig en hij smeekt echt om de speen. Of zal het een toneelspelletje zijn? Dan zou ie een goede acteur trouwens zijn!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd moeite heb met trappen maken, maar ben nog nooit zo snel boven geweest als vrijdagavond... Tja, als ik in paniek ging schieten, gaf dat averechts effect op Ward. En vermits hij geen koorts had, was ik wel al wat geruster. Heb hem ook telkens op z'n zij gelegd en hem uitgelegd waarom ik dat deed.

Ward is altijd wel een moeilijke melkdrinker geweest, dus dat blijft wel wat hangen. En zeker nu hij niet zo veel wil eten... Krijg een déjà vu van een anderhalf jaar geleden. Hij is al maar tenger en door zo weinig te eten en tegelijk zo actief te zijn, heeft hij niet veel reserves... Wou dat ik het kon loslaten hoor ;)

Toneelspelen kan Ward erg goed als hij in bed ligt. ;) 't Is echt van kordaat te zijn, hoewel mijn hartje dan soms ook wel breekt omdat ik bij m'n standpunt moet blijven om niet met m'n voeten te laten spelen.
    Maar kan wel hoor dat Damien zo'n pijn heeft van z'n hoektanden. Zijn toch ook niet min...

@ mammie: Amai, wat een grote jongen zeg! Was alles in orde op de controle van z'n urinewegen?
    Ja, nog 10w. Het is echt om gevlogen! Niet dat ik het erg vind, zwanger zijn vind ik niet zo leuk. Kijk enorm hard uit om ons spruitje te gaan zien. Het geslacht weten we niet en maakt me ook niet uit, maar ben zoveel nieuwsgieriger om te weten hoe hij/zij er gaat uitzien. :) En natuurlijk Ward z'n reactie want die is helemaal zot van alles wat baby's is. Benieuwd of brusje ook zo'n aandacht gaat krijgen! ;)

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Mijn man wil Damien ook altijd veel laten eten omdat hij zo klein is. Maar ik denk dan: hoe meer je dwingt, hoe minder gezellig het eten wordt en hoe nog minder hij gaat eten. Ik denk ook niet dat groei te maken heeft met veel eten. Ze eten wat ze nodig hebben en groeien daarop. Mijn nichtjes zijn moeilijke eters, maar die groeien ook.

Damien wil ook niet dat we zijn tanden poetsen. Ik denk dat het inderdaad pijn doet dan. Hij wilde gisteren trouwens ook niet in zijn slaapzak. Nou vooruit dan maar, hij zal zelf wel komen als ie het koud zou hebben. Nou, we hebben hem 's avonds nog ingestopt, maar verder hebben we hem niet meer gehoord.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is het vooral z'n gewicht weer in de gaten gaan houden. Groeien blijven ze doen ook al eten ze niet zoveel. Maar als het gewicht achter blijft, gaat op d'n duur de lengte ook achterblijven en dan zitten we met serieuze problemen zei de ka...

7. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Sabse: Proficiat met je nieuwe baan:)

@ Vogelinetje: Hier ook een echte dieren liefhebber vooral over kikkers raakt ze niet uitgepraat.

@ Cin: jeeh wat een reactie zeg van het cb bureau:(. Dat kan echt niet.

@ Meisje: Beterschap voor jullie.

@ Nijntje: Hier ook geen melkdrinker, ik zelf ook niet. Ze heeft het alleen graag in een papfles maar die drinkt ze nog amper. Bij de boterham af en toe een bekertje maar ze heeft liever water of sap. Wel eet ze iedere dag een schaaltje yoghurt en een plak kaas.

@ mammie: Wat een grote jongen zeg, dan is Mare maar een ukje.

Hier was ik net bezig met het verlanglijstje voor Mare haar tweede verjaardag:). Dan merk je echt al dat ze een grote meid aan het worden is.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ben wel een melkdrinker, altijd geweest, maar m'n darmen verdragen het niet meer zo goed. Dus eet wel regelmatig een kom havermout met melk, yoghurtjes ed. En homemade pudding, jammie! :D

Ja nu kunnen we echt zo grote kindjes dingen kopen. Heel gek, babyspullen zijn echt not done meer voor hen ;)

Ward heeft vanmiddag weer normaal gegeten. Gelukkig maar! Hopelijk is hij nu weer vertrokken met beter eten.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Meisje, hoe is het nu met Maxim? En met jezelf? Hopelijk knappen jullie snel weer op, want ziek zijn met een kind terwijl ik een partner heb vind ik al erg zwaar. Voor jou in je eentje moet het dus echt niet te doen zijn. heb je wel wat hulp uit je omgeving?

Mammie, jij hebt echt al een groot mannetje! Loopt je dochter ook voor op de statistieken?

Vogelinnetje, kan kloppen dat Damien met tandenpoetsen last heeft van zn doorkomende tandjes. Stijn wilde dan ook nooit poetsen, terwijl het dan juist zo belangrijk is om te poetsen. Hopelijk zijn de tandjes snel door!

Dagdroom, leuk he, al die grote meiden dingen voor op het verlanglijstje?! Dan kan je echt al merken dat het peuters zijn en absoluut geen baby's meer.
    Heeft Mare het trouwens al door dat er straks een baby komt?

Nijntje, fijn dat Ward weer goed eet.
    Kan me voorstellen dat je steeds nieuwsgieriger wordt hoe de baby er straks uit ziet, lijkt hij/zij op Ward, wel/geen haartjes etc.

Eten en groeien, als Stijn een groeispurt gaat krijgen dan eet hij de week van te voren als een bouwvakker. Alles gaat er dan in en dan nog loopt hij vaak om een tussendoortje (zowel koek als fruit) te zeuren. Daarnaast is hij niet echt een grote eter.

Gisteren aten we vis, pangafilet gekruid met limoen. Nou Stijn heeft 2 filets op en mn man en ik maar ieder een halve haha. Meneertje vond het zo lekker! Stonden we vanmorgen met een vriendin van me en haar dochtertje bij de viswinkel, was meneertje beledigd dat ik geen vis kocht. Hij had de hele tijd al staan kijken in de vitrine en bleef maar hmm lekker vis roepen. Uiteindelijk ben ik toch maar overstag gegaan, want het zag er ook echt lekker uit en heb voor vanvond een ovenschotel gekocht. Komen we thuis, is Stijn boos dat hij de vis niet krijgt want dat wilde hij op brood hebben. Gelukkig vond hij mijn voorstel van een broodje met aardbeien ook goed. ;)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja als er een groeispurt in aantocht is, is het hier ook niet bij te houden met eten :D

Amai, wat een visetertje! :) Ik moet ook nog eens een ovenschotel met vis maken. Heb zo'n maggizakje met kruiden liggen waar je vis en groenten aan moet toevoegen. Erg lekker volgens mijn mama maar nog niet gemaakt. Misschien einde van de week maar eens maken, want wij hebben weer een korte werkweek in B (OLH Hemelvaart donderdag en brugdag vrijdag).
    Wij hebben ook al vaak met minder moeten doen omdat Ward zo goed eet 's avonds :) Maar dan deel ik met plezier en eet ikzelf wel wat meer groenten. Is ook niet slechter ;) Hoop dat die tijden bij ons snel terugkomen...

11. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    ja me dochter loopt ook boven de curve ze woog met 4 maanden 7070 en was 63,5cm

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wow! Als ik op gewicht afga, nog een kg erbij en dat was Ward ongeveer op een jaar! Maar zolang ze haar curve volgt is er niets aan de hand he. Collega van me haar zoontje is 5m en weegt ook al 8 kg. Met gewicht zit hij op P70 denk ik en lengte op P95. Zit nu in maat 74 van kleren. En toch als je hem ziet is het geen dik kind, gewoon mooi in verhouding.

13. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    ze volgen netjes hun eigen lijn d is niet dik hij is lang dus valt niet op dat hij zwaarder is maar bij de geboorte van hun waren ze niet groot d was 3580 en 52cm en l was 51cm en 3505

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee, dat is me ook al opgevallen dan D niet dik is. Vind het een knap kereltje en zo lief, altijd z'n duimpje ;)

Hoe valt het terug gaan werken mee? Lukt het wat met zo 2 ukjes, want dat zal ook wel een hele aanpassing zijn denk ik.

15. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    dat duimpje moet hij afleren van me maar dat snapt.hij niet op de foto lijkt hij zo lief maar het is een duiveltje

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh maar ik denk dat ze meestal wel een duiveltjesgehalte hebben hoor. Hier ook, als die oogjes glinsteren weet je genoeg ;)

Duimen is moeilijker af te leren dan een speen, maar Ward is ook nog niet klaar ervoor hoor. We hebben al gevraagd of hij z'n tutje aan baby gaat geven, maar zijn antwoord is nee. Ach, we zien wel.
    Ik heb als kind ook geduimd en van het ene moment op het andere ook afgeleerd. Deed het ook een hele tijd alleen nog maar in bed. Misschien zoiets met hem afspreken en belonen als hij niet duimt overdag?

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Geeft er iemand karnemelk aan zoon of dochter? Heb me laten vertellen dat die zuurder van smaak is en vermits dat Ward graag van die zure activia yoghurt eet was ik aan't denken om die eens te halen. Groeimelk moet ik een half pak gaan weggieten omdat hij te weinig drinkt, dus de doos die ik nog heb staan kan ik gelukkig verder verkopen aan een collega. Maar de volle melk is hij niet zo wild van dat ik aan karnemelk dacht...

Lees op internet dat het gemaakt is uit magere melk en vetarm is? Maar in NL heb je veel meer zuivelproducten dan in B, dus misschien dat je daar wel volle karnemelk hebt?
    Moet hier nog eens in de winkel gaat kijken, maar kan pas vrijdag gaan (vandaag werken en morgen feestdag dus alle winkels dicht).

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Volgens mij is karnemelk per definitie vet- en eiwitarm. Dat zurige staat blijkbaar veel kinderen aan, maar ik zou het nu niet gaan geven voor de voedingsstoffen ;)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee idd, daar ga ik het niet voor geven ;) We letten er al op dat hij, als hij yoghurt van m'n mama mee-eet, de volle yoghurt krijgt ipv de magere van m'n mama.

Dat wist ik niet dat kinderen graag zurige dingen hebben. Vind het erg gek omdat het toch zo'n uitgesproken smaak is.

Collega van me heeft vanmiddag eens in de supermarkt gekeken en ze zag ook geen 'volle' karnemelk staan. Dus ga dit weekend nog eens bij ons in de supermarkt kijken, maar dan gaat deze optie wegvallen denk ik.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zit hier op een super interessante site :) Voedingswaarde IJs, roomijs, gemiddeld per 100 gram.

Karnemelk heeft maar de helft caloriën van volle melk. Wel leuk om te weten. En onderaan zie je hoelang je nodig hebt om die caloriën te verbranden, super! :D

Maar om ff terug te komen: wat is kwark precies? Is dat een soort yoghurt of platte kaas?

Deel Deze Pagina