Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    die van mij drinkt karnemelk bij het eten een halve beker maar hij vind het erg lekker

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Is die ook van magere melk gemaakt? Blijkbaar werd het vroeger niet van magere melk gemaakt, pas sinds de laatste jaren zoals ik het lees op het internet. Vind wel veel afbeeldingen van karnemelkverpakkingen, maar kan er natuurlijk niets op lezen omdat de tekst veel te klein is.

Ik moet hier echt letten op de vetten, dat Ward er genoeg binnenkrijgt om terug wat te gaan aankomen. Want hij heeft niet veel reserve. Eet ondertussen voor de tweede dag op rij terug beter. Mama blij, oma ook met de extra poepluiers :D Darmen moeten zich blijkbaar opnieuw aanpassen ;)

Zou eens graag verse koemelk bij de boer halen, maar weet niet waar ik dat bij ons in de buurt zou kunnen doen. En het jammere is dat ik er nu niet van kan proeven. Dat is zoooo lekkere melk! :) Misschien na de bevalling eens gaan halen.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    #3763 Vogelinnetje, 16 mei 2012
    Laatst bewerkt: 16 mei 2012
    Nijntje, gebruik je margarine of roomboter op zijn brood? En je kunt ook eventueel een klontje boter door zijn eten roeren. Toch denk ik dat Ward in principe genoeg vetten krijgt, want zijn ontlasting is toch al vrij stevig? Hier vult pap echt goed.

Damien heeft ineens interesse in letters! Hij wijst vanalles aan en ik moet dan zeggen wat er staat. Ik zal ook eens beginnen met spellen. En tellen: ik zei: 1, 2. Hij 3. En na 5 zei hij 6 en na 9 10. Nu nog een betekenis aan deze getallen zien te leren, want het is nu nog gewoon een reeks.

Gingen we de eendjes voeren, gaat ie zelf een snee oud brood opeten :)

En vandaag toch goedkoop pampers gekocht: 2 grote pakken voor 21,50! Aanbieding bij de Etos en de babyzegels bleken ook bij aanbiedingen te gelden!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb geen smeerboter in huis... :) Bij m'n schoonouders krijgt hij wel roomboter op z'n boterham. Door z'n eten doe ik een scheutje olijfolie. Z'n ontlasting is idd vrij stevig, daarnet nog uit bad mogen vissen ;) ;)

Hihihi, dat ken ik, zelf het oud brood opeten :D Hier krijgt de hond oud brood en soms proeft Ward zelf ook eens :)

Ik was maandag bij etos en daar waren 2 grote pakken voor 27 euro? Had er vorige week net voor beebje gekocht en voor Ward heb ik er nog genoeg dus geen nieuwe ingedaan.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Ja klopt, 27 euro, maar door die zegels gaat er nog eens 6 euro van af!

Hier ook eentje die wel wat meer mag eten. Vanavond de falafelballetjes uit zijn eten gevist en nog 1 hapje gegeten. Half bakje toetje maar. Ik denk dat ik ook op volle producten voor hem overga. Zijn verhoudingen zijn best goed, maar iets meer stevigheid zou ook niet verkeerd zijn.

6. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    geen idee of het van magere melk gemaakt is let er niet op me man drinkt het ook dus haal het gewoon in huis d heeft genoeg reserve die eet me nog is arm die kan veel eten volgens mij denkt hij 24 uur aan eten hahaha

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah nog eens korting op de korting dan! Ik heb hier nog 3 volle spaarkaarten liggen, misschien toch nog eens de grens over gaan dan...

Welke producten geef jij dan aan damien? halfvolle melk enzo? Nu, babybel lust Ward ook erg graag, daar heb ik ook nog nooit op gelet of dat van volle melkproducten gemaakt is. En bij actimel neem ik ook de gewone, niet die met 0% vet.

@ mammie: Hahaha, grappig dat hij de hele dag aan eten denkt :D Fijn dat hij zo goed eet!

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Vogelinnetje, bedankt voor de tip van de luiers! Wist niet dat die baby zegels nu ook zouden gelden. Zit ook te denken om langzaam op luierbroekjes over te gaan voor de zomer, ivm het zindelijk worden.

Melk, wij hebben alleen maar halfvolle melk in huis. Manlief heeft namelijk door een erfelijk foutje in zn genen al vanaf de puberteit last van een te hoog cholesterol, zijn vader had op zn 33e zijn eerste hartaanval en dat willen wij graag voorkomen.

Nijntje, geen idee bij welke boeren jij in de buurt verse melk kan kopen, bij ons in de omgeving kan je bijna overal terecht. Als je van verse melk houdt, vind je biest dan ook zo lekker?

Eten, Stijn heeft gisteren bijna niets gegeten. In de middag kon hij ook niet slapen en toen mn man hem om 19.15 op bed wilde leggen ging Stijn uit zn dak, heeft heeft 2 uur lang bij mn man op schoot zitten huilen! Uiteindelijk besloot hij om Stijn te tempen, 39 graden koorts, dus maar een zetpil erin en toen is hij heerlijk in slaap gevallen. Ik was bij een vriendin op bezoek dus heb er gelukkig niets van meegekregen, toen ik thuis kwam sliep Stijn al, anders had ik mezelf echt schuldig gevoeld.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier zijn boeren genoeg, maar niet veel met echte melkkoeien. Moet eens aan m'n papa vragen, die kent die mensen hier in't dorp nog beter dan mij ;) Biest zegt me van naam eigenlijk niets... :)

Arme Stijn, ook iets aan't broeden precies? Hopelijk gaat het vandaag al beter.

Ik heb een baaldag. Zoonlief al om 6u wakker en superactief, zit hij met papa in de tuin maar het enige wat ik hoor: 'MAMA!' Pfff, ben blij dat hij nu slaapt, hoop dat het nog even duurt! ;) Ben zelf zo moe, dat ik al erg blij ben dat ik pas maandag terug hoef te gaan werken!

10. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    misschien een domme vraag maar hoeveel kiezen krijgen de kinderen d heeft ze 5e kies zag ik net krijgen.ze,er 8 of 12?

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Nijntje, we geven Damien wat wij zelf ook eten: smeermargarine, halfvolle melk en toetje wat we op dat moment kopen.

Cin, heeft je man FH? Hebben jullie Stijn ook laten testen?
    Is Stijn weer beter?

Nijntje, oei vermoeiend zo'n 'mama!'-dag. Damien was vanochtend ook al zo lekker zeurderig.

Mammie, ze krijgen nu 8 kiezen.

Vandaag naar de dierentuin geweest en het was erg leuk. Damien vond alles indrukwekkend en was nergens bang voor. Voordat we weggingen, hadden we al over de olifanten verteld en het was de hele tijd "neus!". En wat een poezen lopen er rond he? Op een gegeven moment zei hij wel 'tijger'. En favoriet was toch wel de kinderboerderij ;)

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh Damien ook zo'n zeurdagje... ;) Hier ging het na het middagslaapje goed, super goed gezind, speeltuin geweest, maar toen terug naar huis... Moe (zei hij zelf), dus zeurmodus geen weer op... Nu ligt hij in bed (later dan normaal maar hadden neefje en nichtje op bezoek, dan is dat al niet zo erg ;)) eerst te kwebbelen en nu weer roepen. Straks ook maar op tijd m'n eigen bedje inkruipen en hopen op meer energie morgen :)

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Nee, alleen zeuruurtje. Daarna mocht hij eindelijk de auto in waar hij al de hele tijd om zeurde. Hadden we gisteren al gezegd en hij onthoudt echt alles! Eenmaal in de auto was dus alles goed, want hij ging neus (=olifant) zien :)

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier moet ik ook opletten wat ik zeg. Namiddag gaan we op babybezoek, nou dat zeg ik hem ook pas vanmiddag want anders had ik al van gisteren het gezeur 'baby?' :D

Uiteindelijk is meneertje om 21u50 in slaap gevallen... Pfff, dat was een lange dag! En om 6u20 was hij er alweer... Heeft net 150cc melk in 1 keer uitgedronken! En fier dat hij was: 'bravo' en z'n 2 duimen omhoog :D

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    O wat vroeg! Damien sliep gisteren om 20u45 en slaapt nu nog!

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh zalig zo uitslapen! Ach, ben het ondertussen wel gewoon dat hij zo vroeg wakker is, maar zo wat langer liggen is toch ook wel eens leuk... Ooit... ;)

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Vlak na dit berichtje werd hij wakker. Hele verhalen over gisteren was het weer: apen appel eten. Neus! Nek! Hij heeft eerst lang met zijn autootjes in bed gespeeld voordat ie wilde eten. En nu gaan we voetballen :)

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Geweldig dat Damien een olifant neus noemt en een giraffe een nek! Hij let dus goed op de uiterlijke kenmerken. ;)

Mijn man heeft inderdaad familiare hypercholesterolemie. Het schijnt pas zin te hebben om Stijn rond zn 12e daarop te laten testen. Maar door mn man proberen we dus al zo gezond mogelijk te eten waardoor bij hem de waardes dusdanig zijn gezakt dat hij nu (nog) geen medicatie hoeft. Dus als Stijn het heeft (50% kans dacht ik) dan hoop ik dat gezond eten voldoende is, zal wel lastig worden voor een puber. ;)

Geen idee hoeveel kiezen een kind heeft, hopelijk niet te veel met de ellende die het kan geven!

Hier ook een mannetje wat gisteravond niet wilde slapen, hij bleef maar roepen en uiteindelijk om 23.00 maar even naar beneden gehaald voor een papfles. Nee meneertje wilde ook een stokbroodje met brie, waren we dus vergeten weg te halen. Uiteindelijk om 23.30 naar bed gebracht we gingen zelf ook. Nou dat was niet goed genoeg, mn man is erna nogmaals met hem naar beneden gegaan om een papfles te maken, die dronk hij zo op. Uiteindelijk sliep Stijn pas rond 01.30! En wij dus ook... :(
    Vanmorgen om 10.30 maar wakker gemaakt, nou hij was vrolijker en meer uitgeslapen dan dat ik was.

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Cin, ze proberen je uit te dagen he? En tijd te rekken. Hier ook zo'n eentje. Ik denk wel dat ie misbruik van de situatie aan het maken was. Even streng zijn!

Hier net met de weg oversteken: (kijkt een kant op) auto nee, (kijt andere kant op) auto nee. En steekt over :)

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Yep, hier ken ik dat ook dat uitdagen in bed. Hetgeen hier helpt is drijgen met z'n tutjes af te nemen en dat helpt voorlopig. Heb ze al eens effectief meegenomen, was wel op de gang blijven staan, maar daarna hebben we hem niet meer gehoord.

Super van Damien! Ze leren zoveel op korte tijd!

Deel Deze Pagina