O en net kwam ie vertellen dat ie zijn beker om had gegooid! Gisteren is ie zo lief geweest, maar onvermoeibaar: binnen gespeeld, buiten gespeeld en daarna ook nog gewandeld (deels in wandelwagen/deels zelf lopen). Omdat ie zo vies was, 's avonds ook nog in bad gedaan en wat een energie zeg! Pas om half 9 gaan slapen en hij beloofde dat ie geen speen zou vragen (om 4 uur kwam ie alsnog, maar wel zonder speen ingeslapen!). Hij wil trouwens geen slaapzak meer aan en dat scheelt ons weer geld, want ze waren wat klein aan het worden. Vanochtend werd ie pas tegen 9 uur wakker!
Stijn heeft helaas nooit een speen gehad, dus kan er ook niet mee dreigen haha. Maar geen idee wat hij had, gisteren heeft hij gelukkig wel goed geslapen. Om 06.00u werd hij wakker van het onweer, toen wilde hij gelijk een papfles. Erna heeft hij tot 11.00u geslapen. Vandaag geen middagdutje gedaan maar heerlijk in de tuin gerommeld! Hij was super lief aan het spelen en we hadden werkelijk geen kind aan hem. Nu maar hopen dat die weersvoorspellingen van 26 graden doorgaan, want dan zet ik het badje op. Als Stijn dan slaapt kan mama even afkoelen. Knap van Damien dat hij al zo goed oplet bij oversteken! Stijn hebben we wel geleerd dat hij op de stoep moet blijven omdat de weg gevaarlijk is maar echt begrijpen doet hij het volgens mij niet. Hij wijst af en toe naar de weg en zegt dan gevaarlijk om vervolgens toch langs de stoeprand even dichtbij te gaan kijken. Hoe doen jullie dat bij voor de eerste keer zonder slaapzak slapen? Met een middagdutje beginnen ofzo? Hier worden de slaapzakken ook wat aan de krappe kant en heb geen zin om nieuwe te kopen. Na onze vakantie in juni gaat Stijn in een groot bed.
Cin, Damien geeft nu zelf aan of ie een slaapzak wil of niet. Vannacht toevallig weer wel, maar overdag hebben we hem gewoon met kleren in bed gelegd. Probeer het gewoon eens. Damien heeft al 1,5 dag niet gepoept. Zal dat zijn ge-au verklaren? Ik hoop dat ie vandaag kan poepen. Damien begint echt beter te praten. Zinnetjes met meerdere woorden. Wel vaak echte woorden afgewisseld met 'onzin'-woorden, maar het is zo leuk dat ie dingen komt vertellen. Gisteren kwam ie naar me toe en zei: mama, kom, bah tafel. Had ie zijn beker omgegooid Maar soms wil ie me echt iets vertellen en dan versta ik hem niet Ik weet dan ook niet wat ik moet antwoorden.
@ Slaapzak: Hier slaapt Mare ook nog met slaapzak. Over een tijdje gaat ze naar haat grote meisjes kamer en in een groot bed met dekbedje. Volgens mij gaat ze dat alleen maar interessant vinden. @ Tutje: Hier heeft ze haar tutje ook nog in bed. Voorlopig vind ik het prima als ze die s ' nacht wil. Als ze hem kwijt is roept ze er meestal ook niet om maar slaapt gewoon verder zonder. Haar bumba knuffel is een ander verhaal, daar kan ze echt niet zonder. Hier zijn we Mare haar nieuwe kamertje langzaam aan het klaarmaken. De muren zijn gewit, 1 muur gaan we behangen, is ook al in huis. En haar nieuwe bed en kast staan ook al klaar. Na het behangen gaan we die in elkaar zetten. Een tijdje na onze vakantie zal ze dan naar haar nieuwe kamer gaan. Voor het kamperen hebben we een travel cot aangeschaft, ze heeft er net al even in gelegen, hopelijk gaat ze er goed in slapen. OP de camping waar we naartoe gaan is een waterspeeltuin en zwembad. Nu wil ik het liefst iets aan haar voeten doen, hebben jullie een idee waar ik iets van waterschoentjes kan vinden?
Spannend voor Mare, een nieuwe kamer! Krijgt de kamer nog een speciale kleur of thema? Waterschoentjes hebben ze volgens mij bij Prenatal en Hema. O grappig, Damien heeft een stopwoordje: zo! Als ie iets gedaan heeft is het 'zo!'. En gisteren was ie zo lief met zijn boerderij aan het spelen. Hij keek er niet echt naar om, maar ineens had ie de smaak te pakken. Koe in de stal en eten geven. Boer op de traktor en boer de deur dicht laten doen, enz. Zo lief.
Spannend voor Mare! Bij de prenatal heb ik inderdaad waterschoentjes gezien en bij de van Haren ook. Wat je ook kan doen is evt van die Teva's kopen, die schijnen ook in het water te kunnen en dan heb je ook gelijk sandaaltjes voor haar. Vogelinnetje, leuk he die rollenspellen. Stijn bood onze kat gisteravond een stukje komkommer aan omdat de poes toch ook moest eten. Heb maar niet verteld dat de poes liever het vlees van de bbq had want dan ligt straks alles op de grond. Vandaag heerlijk met Stijn in het zwembadje gezeten, hij vond het geweldig! Had hem duidelijk uitgelegd dat hij geen luier aan had (hij had wel een zwemluier aan maar dat hoefde hij niet te weten ) en dat hij het dus moest zeggen als hij moest plassen of poepen omdat anders alles vies wordt. Heb hem ook een paar keer gevraagd of hij moest maar nee. Op een gegeven moment moest alles uit en wilde hij op het potje maar kwam er niets, zwaar teleurgesteld was Stijn. Toen ik hem naar bed bracht stond hij bloot in zn eigen kamertje en roept plots Mama piemel plassen! Nog voor ik me om kwam draaien was hij al bezig, zo op de grond. Hij schrok er zelf een beetje van en vond het maar vies want het was gelijk Mama schoonmaken plas Stijn. Op naar de volgende keer dus en hopen dat hij het dan iets eerder aan voelt komen. Tegen mijn verwachting in ging hij gelijk lief slapen, dus kan ik zelf even in de tuin lezen. Durf alleen niet met mn e-reader het zwembadje in dus af en toe leg ik die maar even weg.
Tutje: dat heeft Matiz gelukkig nooit willen hebben. We hebben bij Kiara heel veel moeite gehad om het af te leren. Dus ben blij dat Matiz het nooit heeft willen nemen. Hij was er van dag 1 vies van
Heeft hij ondertussen kunnen poepen? Hopelijk hing dat maar op hem, want die krampjes kunnen ook vervelend zijn... @ cin: Hier 's avonds geprobeerd zonder slaapzak. Eerste avonden slaapzak uiteindelijk toch aangedaan en ineens was de slaapzak voor baby en wil hij er niet meer in. Bij m'n so blijkbaar wel, maar bij m'n ouders ook niet meer. Gaat heel goed. Ga wel altijd voor het slapengaan nog eens kijken en dek ik hem goed toe. @ dagdroom: Waterschoentjes heb ik ook ergens zien staan, maar kan niet meer zeggen waar... @ vogelinnetje: Hier is het ook vaak 'zo' Omdat ik dat ook vaak zeg waarschijnlijk? @ cin: Hier zijn we Ward serieus aan't afleren om de hond nog van tafel te geven. Beest staat op dieet omdat ze op 1 jaar 4 kg is bijgekomen... Rara aan wie zal het liggen??? Ondertussen zijn we 3 weken verder en is ze al 2 kg kwijt. Goed van je aanpak met de zwemluier! Ik wil het in het weekend ook proberen als hij buiten is, alleen in z'n onderbroekje te laten rondlopen. Benieuwd of het gaat lukken!
Ben gisteren nog met Ward sandalen gaan kopen. Vind de foto niet op internet, dus zal er thuis eentje maken en posten Hij vindt ze erg mooi! Gisteren zonder sokken aan gehad en ging goed, vanmorgen zei hij 'pijn'. Dus maar sokjes aangedaan. Verkoopster raadde dat de eerste week ook aan omdat het leder nog soepel moet worden en zich naar het voetje moet zetten. En ik zit op m'n werk met aardige watervoetjes... Nog 2u werken en dan thuis met de beentjes omhoog! M'n sandalen beginnen vast te zitten, maar durf ze niet losmaken anders krijg ik ze niet meer toe en moet toch nog met de wagen naar huis...
Ff op afbeeldingen op het net gezocht Dit zijn ze: - Trackstyle - Slippers / Sandalen - Jongensschoenen - Groen schoenen Had nog geluk. 't Was blijkbaar gisteren avondmarkt en kreeg 10% korting. Mooi meegenomen! Heb er nog 50 euro voor betaald, maar manlief wil absoluut stevige stappers voor onze zoon omdat hij zo probleemvoeten heeft. Maar hoorde van mama dat ze flink gewandeld heeft met Ward en z'n sandalen, dus ze zitten precies wel fijn
Nijntje, leuke sandalen! Wij hebben voor Stijn hele goedkope op de kop getikt maar ze zijn wel stevig. Hebben ze vrijdag gekocht en hij loopt er ook prima op. Sandaal - Schoenen - Jongens - vanHaren Schoenen Een zwemluier houdt wel ontlasting tegen maar geen plas dus vandaar dat ik tegen Stijn had gezegd dat hij geen luier aan had.
Ook wel stoere zeg! Zien er idd erg stevig uit. Da's het belangrijkste voor zo kleine voetjes he. Wij hadden keuze uit 3 paar. Ze had nog een paar smalle uitgehaald, maar waren nog te breed voor Ward z'n voetjes. Naar hun zeggen zijn niet alleen z'n voeten smal, maar heeft hij ook lange smalle tenen
Hier ook eentje met smalle voetjes, maar zover ik weet zijn zn tenen nog wel normaal. Deze kan je met klitteband gelukkig heeel strak trekken. Nijntje, heb jij dat ook dat als je vocht vasthoudt, al het vocht er 's nachts uit wil?
Klitteband heeft Ward dit keer ook. Heel handig voor papa ook Er was nog een paar met 3 riempjes maar die moesten elke keer helemaal los. Dat zie ik manlief niet aandoen als ik in het zh lig, dan vliegen ze door het huis denk ik Was het maar... Hier zijn m'n enkels sinds gisteren officieel spoorloos verdwenen Tot gisterennacht moest ik 1-2x eruit en veel plassen maar nu dus niet meer. In m'n gezicht houd ik al langer vocht vast... En dan duren 2m nog erg lang, want m'n voeten doen ook echt pijn als ik loop. Loop nu echt op vochtkussentjes. En op m'n werk kan ik m'n benen niet omhoog leggen. Ga vandaag ook gewoon op slippers werken. Zie het niet meer zitten om sandalen aan te doen.
Is het bij jullie ook zo warm vandaag? Voormiddag leek het hier of het niet zo'n mooie dag zou worden. Was fris, bewolkt,... Maar tegen de middag is de zon er dan toch doorgekomen en nu is het heerlijk warm. Zijn daarnet ff buiten geweest, maar nu weer terug binnen, want Matiz had al een heel rood hoofd van de warmte. Hij vind het niet leuk, want doet niet liever als buiten gaan. Maar het is niet goed nu. Straks als de zon wat minder fel is, gaan we nog wel buiten
Hier ook een stralende zon Hebben jullie gisteren onweer gehad? Las in de krant dat West-Limburg getroffen was. Wij hebben alleen wat wolken gehad, meer niet. Ik mag van manlief in de Brantano geen schoenen kopen voor zoonlief... Hebben allebei daar eens Adidas schoenen gepast, zaten voor geen meter. Sportwinkel gegaan, zelfde gepast en zaten perfect. Volgens hem zijn dat de 'afdankertjes' daar... Maar ik vind toch dat ze daar leuke dingen hebben hoor Voor mezelf vind ik er wel niet meer veel de laatste tijd, koop ik meestal in Maastricht bij Durlinger.
Nijntje, poepen had ie de dag erna weer ingehaald En goed dat je de hond niet meer mee laat eten. Wellicht gaat het in het vervolg in Wards eigen mondje. Schoenen: mijn man gaat die vrijdag halen. Ik laat hem toch maar weer naar de dure schoenenwinkel gaan. Nijntje, Damien heeft nu ook Track Styles! Warm: hier in de ochtend al warm. We konden om half 9 al zonder jas naar het zwembad fietsen. Mijn moeder kwam ook en ze wilde nog naar de ikea. Rustig wat het daar was! Eindelijk dus een autowagentje voor hem vrij. Hij heeft ook nog lang gespeeld met het keukentje en werkbankje. Eten maken en Bob de Bouwer zei hij de hele tijd En oma heeft hem verwend met een ijsje. Thuis hebben we aan de voorkant schaduw, dus heerlijk nog even gespeeld daar. Om 3 uur weinig moeite met hem naar bed te brengen. Hij zag alleen zijn speen wel liggen, dus die moest in. Maar geen slaapzak, maar wel onder lakentje wilde ie. En bij ikea een kinderkussen gekocht, want bij ons in bed wil hij ook altijd graag op een kussen liggen.
Ward zit in een vreetbui momenteel, dus alles verdwijnt in z'n eigen mondje Behalve de vis van maandag, die heeft hij nog aan de hond gegeven, maar dat is af en toe wel goed voor haar Oh leuk, ook Track Style! Kende het merk niet maar eens naar hun site gesurfd en daar stonden ook nog leuke gewone schoenen tussen. Welke heeft Damien? Kussen weet ik nog niet goed wat doen. Als hij bij ons in bed ligt, ligt hij meestal tussen de kussens in dus denk dat hij er nog niet klaar voor is dan. Ga dan voorlopig maar even wachten met eentje te halen.