Vogelinnetje, jammer van het shirtje maar een ongelukje kan gebeuren toch? Wat je kan doen is het een dag in een emmertje met wat vannish laten weken dat helpt hier wel goed. Nijntje, lekker aardbeien! Hier kan Stijn daar ook niet genoeg van krijgen. Een croque monsieur is toch een tosti? Tenminste uit het frans vertaald of is het in Belgie weer wat anders? Spannend volgende week naar K&G, wij mogen 3 juli weer naar het cb. Magisch tekenbord is inderdaad echt iets wat jullie op de lijstjes moeten zetten. Hoorde van een vriendinnetjes dat je ze ook al voor 3 euro bij de zeeman schijnt te hebben af en toe. Rustig aan doen ging de afgelopen dagen niet zo goed, dus in de avonden vaak harde buiken. Vandaag lekker een dagje bijna niets doen. Vanmorgen even boodschapjes gedaan en ik hoop dat Stijn zo gaat slapen, hij doet momenteel wel erg lang met zn appel. Als hij slaapt ga ik denk ook even naar bed. Vanavond met 4 zwangere vriendinnen naar zwangerschapszwemmen, dat is een uurtje wat aan je conditie doen en erna een kwartiertje rond dobberen, heerlijk ontspannend!
Een croque is idd een tosti Een dubbele boterham met kaas en ham ertussen en dat in de grill gebakken. Ik hou de aardbeien momenteel niet bij. Zaterdagmiddag heeft hij een half bakje met boterham gegeten ipv groenten. Zondagnamiddag heeft hij ze bij m'n ouders gegeten toen hij ze zag (ook een half bakje denk ik). Gisterenvoormiddag. Maar het steelt ze echt uit de koelkast en ondertussen krijgt hij die kopjes (die groene blaadjes) ook zelf eraf. Maar liever dat hij de aardbeien uit de koelkast steelt dan dat hij constant aan't snoepen is. Gisterenavond wilde ik een fles maken, heeft hij 2 flesjes actimel gedronken ipv een fles groeimelk. Maar het slapengaan ging wel veel vlotter dan de afgelopen dagen. Net gekeken, er zit geen aspartaam in en suiker moet ik eens vergelijken met de groeimelk. Want in fristi zit er al minder suiker dan groeimelk dus misschien dat hij daardoor moeilijker in slaap komt? Want snoepjes en koekjes krijgt hij niet meer vanaf een uur of 5 in de namiddag. Da's normaal die harde buiken als je veel doet. Nu maar goed rusten dan. En meestal als je wil dat ze op tijd het bedje ingaan, hebben ze het treuzelen in.
hier mag ik blijkbaar geen aardbeien meer geven . Toen hij baby was, reageerde hij er op. Toen niet meer gegeven. Gisteren hem nog eens gegeven en deze morgen terug uitslag . Jammer, want hij eet het zo graag
Er zitten veel allergenen in rood fruit, da's het eerste wat mij verboden is bij mijn pinda-allergie... Dus ben heel blij dat Ward het naar hartelust kan eten. Je kan ze eventueel even koken en onder yoghurt doen. Heb vorige week geprobeerd om ze te stomen, maar dat lukte niet goed. Was niet meer lekker.
Cin, het shirtje had ik direct uitgespoeld en overnacht in de biotex gezet. Helaas had het zuur uit de poep al zijn werk gedaan. Ach, dan gebruiken we het maar als speeltuinshirt. Aardbeien vindt Damien ook erg lekker, maar druiven nóg lekkerder. Geef hem een tros en hij eet het op! Tihany, wat vervelend dat hij geen aardbeien mag. Dat snapt hij natuurlijk niet. Cin, heb je 4 vriendinnen die ook allemaal zwanger zijn!? Bijzonder! Nijntje, ken je voedingscentrum.nl? Dat is een objectieve site over voeding. De verhalen over aspartaam die rondzwerven zijn niet op duidelijke feiten/wetenschappelijke onderzoeken gebaseerd. Kinderen mogen ook aspartaam, maar dan wel kleine hoeveelheden. Maandag had Damien ineens zin in zijn frietjes. Hij heeft er nooit echt om gegeven, maar maandag bleef hij maar vragen. En kikkererwten vindt hij ook heerlijk! We zijn trouwens sinds een paar weken overgegaan op volle melk, roomboter en volle yoghurt. Kijken of hem dat iets laat groeien. Damien wilde vandaag om 2 uur al slapen! Ineens werd hij geirriteerd en liep naar boven. Ook goed
ik hoop dat het er nog uitgroeit, want hij eet ze wel graag ik ben vandaag sandaaltjes gaan kopen voor Matiz. Hij heeft al maatje 22
Die site ken ik niet, zal er eens een kijkje gaan nemen. Maar heb onlangs nog artikels gelezen in een tijdschrift die niet erg positief waren... Ik zit nog altijd met m'n handen in m'n haren ivm melk. Wil graag op volle melk maar hij lust ze niet graag. Gisteren nog eens met m'n nicht erover gebabbeld en zei heeft tot 3j groeimelk gegeven en nu krijgt haar zoontje chocomelk. Volle en halfvolle melk wilde hij niet maar chocomelk wel. Dus voorlopig blijven we dan maar groeimelk geven. Fijn he als ze aangeven dat ze moe zijn. Doet Ward ook vaak. Vanmorgen even ongerust. Deed de nachtpamper uit en daar zat amper urine in. Dacht dat hij dan wat minder gedronken had gisteren (hoewel hij 's avonds thuis goed dronk) en veel gezweet had. Zet hem op het potje, daar kwam me een plas! Zoveel heeft hij bij mijn weten nog nooit in 1x geplast. Straks is hij 's nachts droog maar overdag nog niet Heb hem dan ook maar flink beloond. Want het straffe is: hij is om 20u15 gaan slapen, om 6u wakker en bij mij in bed gelegd en om 7u40 pas wakker geworden (heb hem deftig uitgelegd dat hij dat ook in de weekends mag doen als mama NIET moet gaan werken ). Vervolgens z'n melk gedronken, even geprotesteerd voor hij z'n kleren aanwilde en toen pas het potje op. Dus hij heeft het dan ook nog even opgehouden.
Dat heeft Ward denk ik ook in z'n sandalen. Hij heeft zowel 21 als 22 aangehad, dus ben niet zeker In z'n schoenen heeft hij al sinds maart maatje 22, maar Daumling valt ietsje kleiner dan een normale maat 22. Welke heb je gekocht? Vind het altijd zo leuk om te zien welke schoentjes/sandaaltjes al de kindjes hebben
Nijntje, ik ben wetenschapper en neem daarom al die artikelen met een flinke korrel zout. De redactie van die tijdschriften zijn nl ook geen expert, maar zo worden wel verkeerde conclusies de wereld in geholpen. Zie hier op zp het resultaat. De mensen achterhet voedingscentrum zijn objectief en wetenschapper. Zij lezen alle publicaties en kunnen de juiste conclusies trekken. Ik zou ook liever groeimelk dan elke keer chocomel geven. Nou, 's middags wil Damien het liefste niet meer slapen. Op de vraag of ie wil slapen is het antwoord standaard 'nee!'. Maar als ie van ons toch moet, is het rond 3 uur, half 4. Dus 2 uur vond ik erg vroeg! Wat goed van het plassen. Zal ie echt opgehouden hebben? Damien had vanochtend ook de pot flink vol geplast. Hij had gisteren ook veel gedronken. In het weekend met dat warme weer nauwelijks, maar gisteren vroeg ie verschillende keren om drinken. die kleine sandaaltjes zijn ook zo lief!
Tihany, leuke sandaaltjes! Weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb 2 zwangere vriendinnen en 2 zwangere kennisjes alhoewel ik die met zwemmen ook steeds beter leer kennen. We gaan dan ook met zn 5e zwemmen, erg gezellig! Zo alvast even het huis doen en een wasje erin en tassen inpakken, in de nacht van vrijdag op zaterdag gaan we op vakantie. Ben er echt aan toe zeg!
Da's het jammere dat we dat niet zullen weten of hij het opgehouden heeft, maar het resultaat was er wel naar. Hier drinkt Ward over het algemeen vrij goed. Met het warme weer bied ik het hem vaker aan, dat wel.Anders staat er altijd wel een beker binnen handbereik. Dat was dan idd erg vroeg dat hij moe was in vergelijking met andere dagen @ cin: Kan geloven dat je toe bent aan vakantie. Kijk er ook al naar uit om in het najaar ergens naartoe te gaan, al heb ik geen idee hoe of wat of waar met 2 spruitjes.
Stijn drinkt over het algemeen ook niet echt goed maar met die warme dagen vroeg hij er zelf naar. Nijntje, wij willen in januarie met 2 kleintjes ook een weekje weg. Zullen dan waarschijnlijk naar Center Parcs ofzo gaan, dan kan Stijn zich lekker in het zwembad en bij de kinderboerderij vermaken en voor de baby zijn overal faciliteiten om te verschonen enzo. Maar het lijkt me wel wat pittiger dan een vakantie mt 1 kindje.
Een heel georganiseer. De ene houdt de oudste in het oog, de andere de kleinste. Maar 't is maar even en dan wordt het weer makkelijker. Althans zo ervaarden wij toch aan zee. En naarmate ze dan nog groter worden, worden ze ook zelfstandiger enzo.
@ Cin: Alvast een hele fijne vakantie. Wij vertrekken woensdag naar Frankrijk om te gaan kamperen. Stijn is flink verwend zo te lezen. @ Tihany: leuke sandaaltjes, wij gaan zaterdag voor Mare kijken. Waterschoentjes heeft ze ondertussen al maar daar loopt ze natuurlijk niet echt lekker op. Ze zet haar voeten nog heel raar weg, dus wil ik wel dat ze fatsoenlijke schoenen heeft. @ Nijntje: knap dat Ward zo'n flinke plas heeft gedaan, Hier wil Mare regelmatig op het potje, altijd wanneer ze bezig is, net te laat dus. Maar vind het al heel knap dat ze erop wil. Ikzelf word tegenwoordig ook beloond met gejuich en een sticker als ik van het toilet kom
Maar da's wel een teken dat ze het voelt dat ze plast of moet plassen. De bewustwording is er, de rest volgt Hier wordt papa (wel niet altijd) ook beloond als hij op toilet geweest is Zo lief dat ze dat doen! Spannend zo voor het eerst kamperen met Mare! Benieuwd hoe het jullie gaat meevallen!
Wat leuk van dat belonen! Dat laat je toch smelten? O wat een vrolijk jochie heb ik op mogen halen van het kdv. Nu is ie nog steeds aan het brabbelen in bed. Nog 5 min en dan is het huilen voor de speen, maar zo'n kind wil ik wel elke dag.
Hier was het andere koek vandaag... Alles ging goed bij het ophalen, toen was hij buiten met keien aan't gooien dus gezegd dat dat niet mocht. Ineens lag hij op de keien... Dan komt hij helpen koken. Zo gezegd dat hij overal af moest blijven omdat het heel warm was. Ineens huilen, had hij toch met 2 vingertjes de kookplaat aangeraakt... Dus maar goed laten afkoelen onder koud water. Gingen we dan maar even Dobus kijken tot papa thuis was, gaat hij toch voor het schuifraam staan (stond open, vliegenraam stond ervoor) en duwen... Daar gaat Ward met vliegenraam naar buiten. Een hele bult op z'n voorhoofd als gevolg. Toen is hij met papa in bad geweest en heeft mama ff gerust (en gestofzuigd). Nu was het net stil in bed, maar hoor hem opnieuw. Is met z'n bus van Cars aan't spelen. Paar keren heel even geroepen, maar heb er geen aandacht aan gegeven. Zullen zien wat het wordt. Hoop dat hij voor de derde nacht op rij vanzelf in slaap valt.
Dagdroom, wat geweldig dat belonen! Moet je eigenlijk een keertje stiekem filmen voor later! Waar gaan jullie kamperen? Wij gaan naar de dordogne, is een kleine camping met 6 staplaatsen en 1 huisje, wij zitten in het huisje. Vogelinnetje, heerlijk he als ze zo lief gaan slapen! Nijntje, arme Ward, wat een pechdag! Is hij uiteindelijk nog gaan slapen? Gisteren op het kdv wilde Stijn eerst geen middagdutje doet, uiteindelijk wel en sliep hij dus wat later dan normaal en alleen op een kamertje. Toen hij wakker was en de leidster de kamer binnenkwam rook ze al dat hij gepoept had. Wat bleek, hij had zn onderbroekje en luier uitgedaan, had op bed gepoept en was er naast gaan zitten. Hij keek er zelf nogal verbaasd naar schijnt en het was nogal een grote drol. Wonder boven wonder is hij er verder niet aangekomen, heeft het niet op bed of de muren uitgesmeerd maar zat alleen maar te kijken. Geluk dus voor de leidsters haha. Ze vroeg of hij thuis ook wel eens de boel had uitgetrokken, nou gelukkig nog nooit. Maar hij slaapt nu ook pas een weekje zonder slaapzak. Doen jullie kindjes dat wel? Ik hoop echt dat het eenmalig was en alleen op het kdv want ik zie in gedachten al de poep op mn muren zitten haha.