Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier krijgt Ward toch nog van iedereen kleine cadeautjes... Had het liever niet, maar ja. Hij heeft al zoveel maar niemand wil met lege handen komen. Had nl. gevraagd om bij te leggen aan de schommel. Dus weet het je dinsdag te zeggen. ;)

Het is toch een heel ander ritme op vakantie. Ik merkte dat aan Ward ook toen we aan zee waren. Volgens mij ook die indrukken die ze meekrijgen, ze hebben veel te verwerken.
    Hihihi, een echte vrouwenmagneet is jullie Damien :D

Tot 39w doorwerken zag ik ook niet zitten. Velen die dat doen bevallen nog te vroeg waardoor ze een week verlof nog kwijt zijn ook. Ik heb nog 25 of 26 dagen verlof staan, waarvan ik er maar max 5 mag overdragen naar volgend jaar. En in november hebben we nog een aantal feestdagen, dus ik hoef normaal geen enkele week nog volledig te gaan werken. Is ook wel een leuk vooruitzicht ;) En dan vanaf januari sowieso 4/5 gaan werken.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh en waar dat Ward gisteren zo aan't testen was, is hij vandaag zo braaf! Weet niet dat ik een kind heb. Belonen hem nu met een snoepje als hij een hele tijd flink is geweest en dat lijkt voorlopig goed te werken. Helpt mama ook flink, zeurt niet om gepakt te worden op de trap, gaat flink slapen zonder mopperen...

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Jeetje tot 39 weken doorwerken?! Lijkt me helemaal niets haha.

Fijn dat Damien zo goed slaapt op vakantie. Hopelijk zet hij die middagdutjes thuis ook weer door? Is ook wel lekker voor mama. ;) Grappig dat hij nu zo erg naar meisjes trekt.

Nijntje, fijn dat Ward zo lief was. Ben benieuwd hoe het morgen gaat als hij weer kadootjes krijgt.

Vogelinnetje, bedankt voor de tip van het foto album, daar loop ik heel erg mee achter! Ben nog steeds bezig met het fotoboek van onze huwelijksreis, in september 3 jaar geleden :).

Stijn slaapt trouwens erg goed in zn nieuwe bed. Hij klimt er tot nu toe ook niet zelf uit als hij niet wil slapen, dus dat valt me ook mee. Zodra hij wakker wordt gaat hij lief met zn knuffeltjes in bed spelen, het valt me dus alles mee.

Vandaag is Stijn op het kdv aan het trakteren omdat we tijdens zn verjaardag op vakantie waren. Ben benieuwd hoe het gaat. Mn man heeft met mijn aanwijzingen cupcakes gemaakt die ik gisteren heb versierd, heel makkelijk een ondergrondje met erop een 2, leve de uitstekertjes. Heb ze expres niet van te voren aan Stijn laten zien want dan heeft hij ze straks allemaal al opgegeten voordat hij ze uit mag delen. ;)

4. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hoe is het met iedereen?

@ Vogelinnetje: Hebben jullie een fijne vakantie?

@ Nijntje: Hoe vond Ward zijn feestje, nogmaals proficiat met je mannetje.

@ Cin: Hoe gaat het met rust houden, en vielen de cupcakes in de smaak?

Mare heeft een leuke verjaardag in de efteling gehad. Ze kan zo enorm genieten van alles, mooi om te zien. Zondag feestje hier. Ik heb besloten om het alleen bij kikker cupcakes te houden en een mooie taart te bestellen. De taart leverde iets teveel stress op..

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bedankt dagdroom!

Ward vond z'n feestje heel leuk. Had wat cadeautjes gekregen (puzzel, stempels, schaartje, boekjes) maar heeft toch het grootste gedeelte op z'n schommel en glijbaan doorgebracht met z'n neefje. :) En toen kwam de taart, die vond hij geweldig!! En de kaarsjes, hij glunderde! :D Had eerst maar 1 kaarsje uit, daarna mocht hij nog eens blazen. Iedereen klappen en hij klapte maar vrolijk mee :D Genoot ervan om hem zo te zien genieten. :)

Hier is het mijn zus die voor de taart zorgt, dus die stress blijft mij gelukkig gespaard! ;) Veel plezier morgen!

Verder denk ik dat Ward aan een kussen toe is. Legt steeds z'n hoofdje op z'n deken... Geraak niet in de Ikea waar Vogelinnetje een gehaald heeft. Iemand een idee of een kussen voor hen aan bepaalde voorwaarden moet voldoen? Bedoel dan qua ondersteuning van de nek enzo.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Hier weer terug van vakantie! Wat hebben we het leuk gehad. Op de 2e camping had ie een buurmeisje/vriendinnetje. Zo leuk hoe die 2 met elkaar om gingen. En bij afscheid was het kussen.

Hoofdkussen: volgens mij zo plat mogelijk. Die van de ikea zijn echt heel plat: dat stelt niets voor. Hema heeft volgens mij ook kinderhoofdkussens. Daar eens kijken?

Hier is Damien toe aan een groter bed. Hij klimt steeds vaker bij ons in bed en zegt dan 'grote bed slapen'. Hm, we waren pas van plan om in oktober/november zijn nieuwe kamer gereed te maken. Wellicht al eerder een junior bed kopen en dan op zijn huidige kamertje plaatsen, als dat past...

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ vogelinnetje: Welkom terug!! :D Wat lief dat Damien een vriendinnetje had :)

Wist niet dat Hema ook hoofdkussens had. Als ik er nog geraak, daar eens kijken dan. Had nu bij dreambaby (Belgische site) gekeken en daar had ik er ook gezien.
    Hoofdkussens - Dekbedden en Kussens - Baby slaapt - DreamBaby

Plumka Hoofdkussen Cocoon Touch 60 x 40 cm

Reservatienr
    906167

€ 17,50

Geen idee of dat iets is.

Bedje eerder kopen is ook niet erger natuurlijk. Moest het hem niet meevallen kan hij altijd terug in z'n babybedje he. zo gaan wij dat hier ook doen, ben alleen benieuwd wanneer manlief het keverbed klaar gaat hebben.

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Zo, da's een duur kussen! Die van ons was slechts 3 euro :)

Wij waren van plan om hem direct over te zetten in zijn nieuwe bed, zonder wenperiode. Even kijken wat we nog gaan doen. Hij slaapt 's nachts nog wel goed, maar roept wel vaak grote bed slapen.

Dit topic is een beetje uit aan het sterven he? Zal er nog een deel 4 komen ooit? Nijntje, zit jij ook bij de juli 2012 mama's mee te kletsen?

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja ik wist dat jullie kussen goedkoop was, maar zo goedkoop! :D Anders moet ik eens rondhoren of er iemand in de buurt nog eens naar Ikea gaat, want wilde ook nog iets anders hebben van daar.

Wij gaan ook wel het babybedje van de kamer halen en dadelijk het keverbed zetten. Maar moest het echt niet meevallen, heb je dat nog altijd achter de hand. Want als we zijn bed gingen ombouwen (wat eigenlijk oorspronkelijk de bedoeling was) dan konden we het niet zomaar ongedaan maken. Dan was het of babybed of groot bed.

Ja, vind het hier ook erg rustig geworden... Hoop wel nog op een vierde deel? Anders kletsen we met z'n paar lekker verder :D Ik zit niet bij de juli-mama's. Heb een paar keren meegekletst, maar voelde me daar niet zo op m'n gemak. Krijgen ook bijna allemaal hun eerste, dus hun ervaringen liggen ook anders. En blijkbaar waren er ook 2 delen. Zit nu wel bij een topic vanaf 30w, is wel erg actief en iedereen is ongeveer even ver. Denk dat het meeste dat we schelen een week is.

Zo, manlief en Ward zijn wat met de kever rondrijden, dus ik ga ff de bank op. Ward kwam om half 6 vanmorgen al, erg vroeg! Dus proberen om nog ff m'n ogen toe te doen, want straks nog een verjaardag...

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Zo'n kinderkussen heb ik inderdaad wel ooit bij Ikea zien liggen maar wist ook niet dat ze zo goedkoop waren. Stijn heeft momenteel nog niets met kussens maar als het zo ver is dan weet ik waar we naar toe gaan! ;)

Vogelinnetje, wij hebben de eerste 2 nachten voor de zekerheid het babybedje op de slaapkamer laten staan maar meneertje wilde er niets meer van weten! Hopelijk gaat het bij Damien straks ook zo vlot.
    Merk jij trouwens ook dat Damien naar dingen van in de vakantie vraagt? Of bijv naar zn vriendinnetje? Hier heeft Stijn het nog bijna dagelijk over de haan en grote en kleine eend (beesten van op de camping) erg grappig om te horen.

Nijntje, ben benieuwd hoe Ward in zijn keverbed slaapt! Denk dat het wel goed moet komen als hij ook zo graag met papa gaat rijden in de kever.

Dagdroom, slim idee ook van die cupcakes, scheelt inderdaad een hoop stress en tijd! ;) De cupcakes vielen bij de kinderen prima in de smaak, en zo niet dan hadden ze pech gehad haha.
    Hoe was jullie feestje?

Hier begint Stijn ineens heel bijdehand te worden. Zegt hij opeens; mama baby in de buik. Ja dat klopt, en heb jij ook een baby in je buik? Nee, ik heb een navel in mijn buik! (Kijkt heel trots en trekt zn shirt omhoog en wijst hem ook aan).

Of als je vraagt wat hij op zn brood wil voor ontbijt: broodje snoepjes! Zucht...

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah, hoe lief, broodje snoepjes :D Bedoelt hij dan hagelslag?

Manlief hoopt het bed tegen oktober/november klaar te hebben. Er is alleszins nog een hoop werk aan! :D

Weet niet of ik hier nog veel ga zitten komende dagen. het gaat me van geen kanten, heb het gevoel dat m'n water elk moment kan breken, zo'n druk geeft de baby. Ben ook compleet gebroken, had me een uurtje op bed gelegd toen Ward sliep maar 't wordt niet beter... Dus als je me hier niet ziet, volg fb! ;) Heb normaal geen laptop in het zh en heb geen mobiel internet...

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Zondag hadden we hem bij mijn moeder in een groot bed gelegd om te slapen, maar dat lukte niet. Toen het campingbedje weer vrij kwam (nichtje was er ook), heeft hij er ook niet in geslapen, dus we weten nog niet of het aan het grote bed lag of niet. Binnenkort beginnen we gewoon met Damiens nieuwe kamer leeg te maken en spullen naar zolder te brengen. En dan zien we wel wanneer het klaar is. Dan nog naar de meubelboulevard. Het wordt waarschijnlijk een stuva kamer met groen/bruine kastdeurtjes en ladefrontjes. Muren beige en groen verven. Het wordt een krokodillenthema :) Ik ga ook nog een krokodil figuurzagen wat het frontje wordt van een tl-balkje voor boven zijn tafeltje. In zijn kamertje nu hangen ook 2 zelfgemaakte lampen (koe en schaap).

Zaterdag is Damien jarig :) Heb er zin in! Hij krijgt leuke cadeautjes! Van ons die houten garage en verder nog een grote plastic speelauto voor buiten, een waterbaan, speeltentje, kruiwagentje, klei en een tafeltje en stoeltje voor buiten.

Nijntje, oei, is het zo zwaar? Nog even wachten he? Was je bij Ward overtijd of niet?

Ik blijk steeds meer moeite te hebben om iets op zp te plaatsen. Heb sinds enkele maanden fb en ik ben op een ander forum ook actiever geworden nu ik wat meiden ontmoet heb. Dit clubje is wel leuk, maar een beetje klein. De rest kan me gestolen worden. Ik vind de meesten daar niet echt slim. Wat een uitspraken worden gedaan. Daar wil ik echt niet mee geassocieerd worden. En aan de andere kant de moraalridders. Wellicht dat ik nog een forum voor jonge kinderen ga opzoeken. Kennen jullie een leuk forum?

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat klinkt wel als een hele leuke kamer! Benieuwd naar de foto's! :D

Ja, 't is zwaar. En in combinatie met de hooikoorts wordt het er niet beter op. Nu gaat het weer wat, zoonlief is bij m'n ouders, maar komt regelmatig toch naar hier (wonen net naast ons). Dus echt rusten zit er niet in. Maar nu ligt hij net in bed, dus ga ook ff ervan profiteren. Want als hij de hond buiten ziet lopen, moet hij er ook weer bij. :)
    Bij Ward ben ik precies 1 week overtijd gegaan.

Ik ken geen ander leuk forum... Zit alleen op dit hier. Moet zeggen dat ik ook niet veel in de lounge meer kom. Vind het jammer dat het hier zo uitgebloeid is, vond het wel gezellig. Maar zoals je zegt, we zitten op fb. ;)

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Het wordt hier echt stiller en stiller... :(

Denk dat Ward een ontstoken oogje heeft. Vanmorgen zat er eentje helemaal onder de smurrie, z'n wimpers plakten aan elkaar. Heb het nu eruit geveegd. Maar wat kan ik nu best doen? Fysiologisch water erin laten druppelen? Oogzalf?

15. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    idd, het is echt stil. Nu ik geef toe dat ik het hier ook wel wat verwaarloosd heb :(

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Komt misschien ook door het mooie weer?

Nijntje, water uit de kraan koken, af laten koelen, watje erin dopen en dan richting de neus het oogje schoonmaken. Het mag 5 dagen duren tenzij Ward koorts krijgt, moeite met kijken krijgt of klaagt over pijn, dan eerder de ha bellen!

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Koorts had hij alleszins niet vanmorgen en hij zei ook dat het geen pijn deed. Heb hem sinds niet meer gezien, is bij de grootouders, maar ga hem zo ophalen.

Wist wel dat het een dag of 5 kon duren, moest het dan niet beter zijn kan ik nog altijd langs de ha gaan. Oogje was vanmorgen iets kleiner dan het andere, maar niet rood ofzo.

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Nijntje, hoe is het met z'n oogje?

Cin, hou je het nog vol?

Damien is nu ook 2!!! Toen hij gisteren wakker werd, hebben we bij zijn bed voor hem gezongen. Helemaal blij was ie en hij zong mee. Hoe oud ben je? 2!, was zijn antwoord. Natuurlijk wel veel geoefend de afgelopen dagen :) Beneden was hij helemaal verrast door de slingers en hij zag ook al snel een cadeau op tafel staan. Open! Nou, onafscheidelijk was hij van zijn autogarage. De overige cadeaus gaf hij geen aandacht.

Aan het einde van de ochtend kwam er bezoek. Nog meer cadeaus en elk cadeau vond hij geweldig! Direct mee spelen, maar wat doe je als je maar 2 handen hebt? Grote kiepauto in 1 hand en kruiwagentje in de ander. Alleen zijn speeltentje van de Eftleing vond hij niets. Hij wilde er niet in. Taart vond ie ook mooi. Was een Hema-taart met een foto waarbij ik allerlei krokodillen had gezet. Hij kon ook het kaarsje uitblazen! En net als vorig jaar at ie heel beschaafd zijn taart op. 's Middags was zijn waterbaan in elkaar gezet en inmiddels waren zijn nichtjes er ook. Dat was dus een plezier met de waterbaan!

Lang heeft hij niet genoten van zijn feestje, want 2,5 uur na aanvang kwam hij naar me toe lopen: mama slapen. Hij bleef het maar herhalen. Hij heeft 3,5 uur geslapen!!! Toen ie wakker werd vlak voor het eten wel even een ijsje wezen halen. Het is tenslotte feest.

Vaochtend ook weer direct spelen met zijn garage en later hebben we lekker met de klei gespeeld. Maar hij wilde naar buiten. Tja, het regende toch echt. Het was net even een kwartiertje droog, de waterbaan was inmiddels flink gevuld weer door de regen, dus even weer gespetterd. En daarna weer slapen.

Wat een slaapkoppie is het toch. Hij heeft echt zijn slaapje overdag weer nodig.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gisteren is er maar heel weinig gele smurrie uitgekomen, maar vandaag weer meer... Na het slaapje weggeveegd, maar toen hij met manlief terug kwam had hij weer hangen. Weggeveegd voor hij in bad ging, toen hij eruit kwam weer smurrie in z'n ooghoeken. Heel gek. Dacht altijd dat het beterde als het minderde maar hier wordt het nu weer meer. Hij zegt wel nog steeds dat het geen pijn doet.

Klinkt als een leuk feestje! :D Ze geven op tijd en stond wel aan als ze moe zijn ;)

Ward begint ineens meer en meer te praten. Vanmrogen had hij het clipje van plop en de kabouterbaby gezien. Had het op m'n fb gezet, dan zag hij het helemaal (waren vanmorgen pas vanaf de helft beginnen kijken op tv). Was het gedaan, zegt hij ineens 'nog een keer'. Anders zou hij gewoon 'nog' zeggen.
    En toen manlief hem net in bed ging leggen, zei hij ineens 'slapen doen'. Zo gek om dat ineens uit z'n mondje te horen! :D

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vanmorgen langs de apotheek gegaan. Z'n oogjes zaten weer helemaal onder de smurrie en moest maar vegen om ze open te krijgen. Moet nu 2x per dag uitvegen met boorwater of zoiets en dan zalf erin doen tot het weg is. Als het niet betert of het wordt erger moet hij naar de dr voor andere zalf.

Deel Deze Pagina