@ Mirella: ik geef nog opvolgmelk, twee keer per dag. Ze drinkt wel steeds beter gewone melk, dus het is niet een must. Maar vinden het wel handig met het geven van zantac. Drinkt jouw kleine al gewone melk? En drinkt ie dat ook goed?
Wij geven geen opvolgmelk meer. De doos was op vlak voor zijn eerste verjaardag en hij drinkt nu gewone halfvolle melk. 's Middags drinkt hij er geen 200 ml meer van: eerder 120 ml.
Vogelinnetje: ach wat leuk dat hij boe zegt Maxim probeert miauw te zeggen "aaaauw" zegt hij dan, zo schattig En nog steeds "oh" en "ja" Super cute! Mirella: Maxim heeft nooit opvolgmelk gehad, krijgt vanaf 8 maanden al volle melk en gaat prima! Ik maak zelf ook taarten, maar met fondant ipv marsepein. Vond naam zoeken ook heel moeilijk, vond Cups&Cakes wel leuk, maar na wat googelen zag ik dat die naam al door heel veel mensen werd gebruikt...
Meisje89: wat leuk dat je ook taarten maakt, ik heb een naam kunnen verzinnen Taarten en Stijl haha. Wat krijgen jullie kindjes te eten en hoe vaak melk? Jimmy krijgt 's ochtends 200 opvolgmelk, Tussendoor een koekje, 's middags een broodje en 150 opvolgmelk, rond 3 uur fruit, 's avonds groente en toetje, en dan voordat hij gaat slapen weer 200 opvolgmelk. Tussendoor drinkt hij natuurlijk gewoon ook diksap
Meisje, leuk he die woordjes die zich langzaam vormen. Hier is het vooral heel veel gebrabbel. Hele verhalen zie je hem vertellen. En een serieus gezicht dat hij erbij trekt! Over namen: eh www.gebakken.nl? www.koekjevanmijndeeg.nl? www.taartkunst.nl? Schema: - ochtend 200 ml pap uit bord - tussendoortje fruit naar behoefte - lunch 1 snee brood + ca 120 ml halfvolle melk - tussendoortje (rozijntjes, soepstengsels, koekje, rijstwafeltje) + diksap - avondeten + toetje Hij krijgt dus geen fles meer voor het slapen gaan. Volgens het cb konden we het nu doen met 3 maaltijden + 2 tussendoortjes en daar doet ie het goed op.
Maxim krijgt 's morgens 270cc volle melk en 1 boterham half 12 ongeveer krijgt ie middag; soep met groentjes (rond de 300g meestal) half 4 fruit, 300g als wij eten krijgt hij soms nog wat soep of eender wat wij eten, krijgt hij beetje van voor het slapengaan 300cc volle melk
Vogelinnetje: ja hier ook ooit gebrabbel, en dan zo serieus Ook wijst hij naar dingen die hij leuk vindt en zegt dan "kiek" (kijk in dialect ) en dan wil hij ook echt dat wij ook kijken. Hij is dan zo enthousiast
En ook ik maak taarten, het liefst van marsepein, vind ik zelf het lekkerste en ook prettig werken. Maar heb ook nog aardig wat pakjes fondant liggen die op moeten... Naam voor website zou ik echt niet weten, gewoon iets van mirella'staarten oid? Ben niet zo origineel aangelegd wat dat betreft. Hier krijgt Stijn zowel peutermelk als gewone melk. De reden dat we nog peutermelk geven is dat we binnenkort naar Spanje op vakantie gaan en ik bang ben dat hij de melk daar niet lust. Drink zelf geen melk maar weet van nichtjes en neefjse dat zij de melk in het buitenland niet te zuipen vonden. Daarom nemen wij nog een poederbus mee. Erna stoppen we er mee. Ons schema momenteel: 10.00 boterham met thee 12.30 1 of 2 boterhammen met melk Erna slapen, als meneer wakker wordt fruit en indien dit te laat in de middag is, vlak voor etenstijd en rijstewafel met drinken, water, roosvicee of diksap flink aangelengd. Diner eet hij van zo'n warmhoudbordje van prenatal 1 bord vol en soms nog iets extra en een toetje. Voor het slapen gaan krijgt meneertje nog een papfles. En tussendoor de gehele dag krijgt hij natuurlijk ook drinken.
@ brabbel: Wat een mooie foto van je ventje! t Is een heel kereltje he. @ knopjes van de tv: Hier is ward vooral geïnteresseerd in de digitale tv Altijd aan en uit zetten en op de gekste knopjes duwen. Normaal brandt er een groen lampje als het aan is, maar hier brandt er dus ook een oranje Ach, het zal wel niet zoveel kwaad kunnen zeker? @ aankleden: Ward doet dat nog niet zelf. Is nog altijd drama op het verzorgingskussen. Wat hij wel doet is als zn broek naar beneden is, zn voetjes opheffen zodat hij eruit stapt. Schoenen aan en uit doen is ook een hele opgave, want hij wil alleen maar de wereld ontdekken Laat hem dan binnen maar gewoon op zn sokjes rondlopen, is ook niet erg. @ eten: Hier van de week aan de fristi laten proeven, eet ook gewoon frietjes mee (als er zout op zit dan sabber ik dat er wel eerst van af), een koekje, gerookte zalm heeft hij ook al gehad. Als ze zelf eens in de koekjeskast belanden kunnen ze ook ineens vanalles aant eten zijn. Zoals vogelinnetje zegt: variatie en niet alle dagen is toch niet erg. Ik laat Ward vooral van dingen ook proeven. Qua drinken heeft Ward wel alleen water eigenlijk, maar dat vindt hij ok. Weet trouwens niet goed wat ik hem anders kan geven. Nu hoorde ik dat de roosvice toch niet zo slecht is dan hetgeen ik hier op het forum las overlaatst In zn melk krijgt hij wel theekorrels van olvarit, want anders drinkt hij ze nog steeds niet. @ cin: Super dat Stijn van zn helmpje af is!!! @ ons clubje: ik vind het hier ook super gezellig! En ook dat we met velen op fb samen zitten, zo leer je elkaar nog beter kennen. Heb er ook al stiekem aan gedacht hoe het zou zijn als we elkaar eens in het echt zouden ontmoeten, maar de afstanden zijn vrij groot denk ik. @ cin: Ik ben ook altijd stiekem jaloers dat je zon uitslapertje hebt, ik kan er elke dag voor 6u30 uit. Als ik al eens tot 6u30 kan blijven liggen (hetgeen de laatste tijd toch vaker is) ben ik al dolgelukkig! Maar ik ben wel een ochtendmens, dus dat scheelt Krijg dan ook al veel gedaan, vooral in het weekend: was insteken, uithangen, opplooien ed.
Ja denk dat het een 45 min is. Anders moeten we het maar eens doen he, eens afspreken @ cin: Ik woon op een km of 5-6 van de grens met Maastricht.
Zo, heb alles bijgelezen. Nu nog ff snel update want moet groentenpap klaarmaken Vakantie is heel goed gegaan. Zijn 4 nachten gegaan, maar was lang genoeg voor Ward. Was tijd dat we naar huis kwamen. Heeft heel goed geslapen 's nachts, eerste avond even in paniek toen hij wakker werd, maar dat is normaal. Heeft nu wel last van verlatingsangst. Als ik hem in bed legt, klampt hij zich aan me vast... Heb nu het lichtje van de babyfoon aangelaten en hem daarnet maar even laten huilen. Eten ging ook heel goed, alleen geen potjes. Had er 2 mee maar toen nr 1 al met het nodige gekrijs ging maar het vlees van mama en papa vlotjes ging, hebben we zelf maar voor hem gekookt en een middag gewoon een bord soep voor hem besteld. Ook een pannenkoek gegeten 's Morgens en 's avonds zat hij mooi bij ons aan tafel, heel rustig eigenlijk. En hij at gewoon met ons mee van het buffet. Alles ging vlotjes binnen Meiden, ben blij om terug te zijn!
He ben je nu alweer terug? Ik dacht dat je tijdens je vakantie hier op internet zat. Waarom waren 4 nachten lang genoeg?
Hier is slapen bij Maxim ook een ramp... Echt krijsen! Vanmorgen werd ie wakker en was hij echt in paniek leek wel (sliep weer op aparte kamer) Maar komt mss dan ook nog van de vakantie, omdat je zelf nu ook zegt dat het bij Ward wat moeilijker gaat. Hier was het 3 nachten en vond ik ook meer dan zat, vooral omdat hij zo lang wakker bleef elke dag en amper 1 a 2u sliep overdag (terwijl er dat anders 4 a 5 zijn)
Nijntje bedankt. Jimmy eet ook 1x in de week patatjes mee, hij vind het zo lekker dat hij helemaal begint te trillen haha. Hier ook serieus gebrabbel, Jimmy begint nu echt tegen je terug te praten op zijn manier, en de heledag door mamamamamamamamama tis mama voor en mama na, zo nu en dan papa en mmmmma is oma en PA is opa. Vandaag heeft hij zijn dag niet trouwens hij is steeds zo boos en gooit met de spullen. Ik heb trouwens mijn website op gezet (gratis) Helemaal Jouw Stijl en heb er ook een hyve van opgezet Taart En Stijl Hyve - hyves.nl jullie mogen me uiteraard als vriend toevoegen. Nou ik ga weer verder met Tristan zijn taart.
Ja hoor, wij zijn terug Van gisteren in de namiddag. Hadden geen pc mee. Zoals bij Meisje sliep Ward overdag ook niet veel. We legden hem voormiddag neer maar sliep dan amper een uurtje waar hij anders tussen de 1,5 en 3u slaapt. En namiddag sliep hij meestal een half uurtje in de wagen. Het slapengaan en slapen 's nachts gingen goed, maar hij was gewoon op. Er was zowel 's nachts als overdag ook veel lawaai in het hotel , eerste keer dat we dat aan de hand hebben, dus dat heeft ook al invloed op je rust he. We zijn gisteren thuis gekomen en hij is dadelijk beginnen lachen en volop beginnen spelen Het was heel leuk, maar we waren allemaal (inclusief hond ) blij dat we terug thuis waren. @ meisje: Waar waren jullie weer geweest? Viel het mee met de 2 honden?
Ja, ze maken veel nieuwe indrukken mee he op zo'n vakantie. Damien sliep overdag ook maar 1,5 uur, maar heeft dat 2 weken vol kunnen houden. Hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, daar sta ik ook versteld van.
Hee maak me nou allemaal niet bang he?! Wij moeten nog op vakantie! Nijntje en meisje, fijn te horen dat jullie weer heelhuids terug zijn! Hier heel de dag al een hangerig jongetje dat eigenlijk alleen maar op schoot wil zitten en dat na 2 min zat is, gaat kruipen en na 2 min weer op schoot wil zitten. Gisteravond met tandenpoetsen kwam er wat bloed uit zn mondje en nu is er een wit streepje van een kies te zien dus hoop maar dat dat de boosdoender is. Nu slaapt meneer eindelijk, moet het hele huishouden al doen maar ben ondertussen doodmoe! Verder zou ik volgende week gezellig met 3 vriendinnen uit eten, krijgen we ineens via de mail een boze mail van een van die vriendinnen dat een andere vriendin van haar, die we amper kennen boos is dat ze niet mee zou mogen . Stemmen we uit eindelijk in dat ze mee mag gaan, krijgen we de volgende mail dat ze al niet meer mee wil omdat ze niet welkom is omdat ze niet gelijk is meegevraagd. Nou vraag ik je! Grrr kan daar toch zo kwaad om worden. Sorry voor de ego maar moest het even kwijt.
Maar dat hangt van kindje tot kindje af hoor. Wie weet valt het voor Stijn reuze goed mee! De terugreis heeft hier ook veel te lang geduurd. Ipv 3u15 hebben we 5u gereden. Hadden file in Keulen en de gps had een snellere route berekend. Ware het niet dat dat door het drukke centrum van Keulen was Uiteindelijk toch geen tijd gewonnen en in Maastricht zaten we toen ook nog knal in de avondspits. Wat vervelend van je vriendin... Hopelijk gaan jullie alsnog met een aantal eten en een gezellige avond hebben. Tandjes zijn vervelend. Hier denk ik ook weer dat er gaan komen. Heb al 3 poepluiers en de laatste was vrij dun en poepje vol uitslag... Laat die laatste hoektanden dan nu ook maar komen. Bloed bij tandenpoetsen hebben wij ook al gehad, altijd net voor ze doorkomen. Precies of het tandvlees gaat dan open om de weg voor het tandje vrij te maken. Zal wel niet meer lang gaan duren dan. Hier heeft er eentje het in vandaag. Zit hij de hond te pesten (lees: aan z'n oren trekken, in z'n lip knijpen), maar de hond piept gelukkig alleen maar en begint uiteindelijk door het huis te rennen en te blaffen. En Ward loopt maar achter de hond aan en schatert van het lachen. Daarstraks heb ik m'n man erbij geroepen, kon zelf niet meer zo waren we aan't lachen. En heb een filmpje van Ward die in het ballenbad kruipt en eentje waar hij eruit kruipt!