Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb m'n man maar heel eventjes gezien toen ik terugkwam. We zijn onmiddellijk vertrokken naar de oldtimermeeting, ik moest achter hem aanrijden. Hij heeft onlangs een vw bus T1 van 1959 gekocht... ;) :D Mannen en speelgoed! :p Maar 3 weken geleden deed ze niets, nu rijdt ze ondertussen al.
    Ga zodadelijk nog terug naar de meeting en zal het dan eventjes vragen ;)

Fijn dat je kan aftellen. Lijkt me niet leuk, die slaapdiensten.

2. Paddington

Paddington Niet meer actief

ik zag bij deacen ook weer een wit puntje zitten nu ze hoektand heb nog niks gemerkt aan hem dus hij zal er wel weer geen last van hebben gelukkig
    deacen loopt ook nog niet vaak los een paar stapjes en dat is het dan valt hij het komt van zelf wel ieder kindje doet het in ze eigen tempo

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Dagdroom, balen die nachtdiensten! Vond ze zelf ook altijd erg vervelend en vaak saai. Maar fijn dat je kan aftellen.

Sabse, irritant he boordende buren?! Hier zijn de huizen dan eind april opgeleverd, maar onze naaste buurman is nog tot en met halverwege september van plan om te verbouwen, hij woont er tot die tijd ook nog niet. En dat terwijl het nieuwbouw huizen zijn! Gelukkig houdt hij wel redelijk rekening met Stijn zn slaaptijden.

Vanmiddag had Stijn wel degelijk last van zn doorkomende tandjes en kiesjes, hij had erg pijn en wat verhoging. Zetpilletje hielp niets, vsm druppels niet, bijtring niet, niets hielp en hij was doodmoe. Na 1.5 uur huilen en krijsen zodra we hem neerlegde kwam ik op het idee om hem een warm flesje melk te geven. Onze slaapkamer had ik helemaal donker gemaakt en Stijn zo in zn slaapzakje een flesje melk gegeven, gelukkig viel hij halverwege eindelijk in slaap! Uiteindelijk heeft hij van 14.00-17.30 geslape!

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Brabbel, dan zal het voor jou handig zijn als Deacen wel zou kunnen lopen. Of hoef je hem nu al niet veel meer te tillen?

Hier heel veel onrustige nachten de afgelopen tijd met als hoogtepunt vannacht. Toen ik hem net op bed wilde leggen, greep hij naar zijn oortjes en ging echt krijsen. Een zetpil in zijn kont gestopt en nu maar hopen dat het idd tandjes zijn ipv een oorontsteking. Tandjes en kiesjes zijn steeds meer zichtbaar, maar doorbreken wil echt maar niet gebeuren. Ik hoop dat het snel over is, want dan is hij niet zo zeurderig meer als vanochtend. Hij zat zichzelf echt in de weg.

Gisteren is ie trouwens in badje geweest. Eindelijk konden we hem voor de dag halen. Hij vond het echt leuk, maar op een gegeven moment ging hij wel wat zeuren. Later bleek waarom: hij moest poepen. Bah, heel het badje zat onder.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ieuw :D

Ik ga Ward nu in badje zetten. 't Is te warm om met hem naar de oldtimermeeting te rijden (zijn er gisteren ook geweest en papa is voormiddag speciaal voor zoonlief naar huis gekomen :)) en dan straks nog naar een babyborrel. Dus dan alleen borrelen maar eerst in badje! :)

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Haha Vogelinnetje, dat is wel het laatste wat je wilt, poepen in je eigen badje! Ik begrijp helemaal dat Damien wat begon te zeuren. ;)

Hier was ik gisteren al van plan om het badje op te zetten maar omdat meneertje zo lang sliep had ik het nog niet gedaan. Vandaag wel, heb ik eindelijk na een uur pompen (zo voelde het) het badje klaar, zet ik Stijn erin; krijsen! Wat bleek de bodem van het badje was ook opblaasbaar en juist het opblaasbare gedeelte vindt hij plotseling eng. Voorheen nooit last van gehad.
    Toen maar even naar de achterburen (tevens een van mijn beste vriendinnen gegaan), zij had voor haar dochtertje ook een badje op. Toen Stijn dat meisje ook in bad zag zitten, ging hij prompt bij haar erin zitten, en is er de rest van de tijd amper meer uit geweest. Om 14.30 besloten we dat beide kinderen toch maar naar bed moesten, zodra zn hoofdje het bedje raakte was hij al weg!

Wel even een vraagje, in het badje doen we Stijn geen zwemluier aan onder zn zwembroekje, maar dan heb je het risico van Vogelinnetje. Hoe doen jullie dit eigenlijk?

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik doe Ward ook geen zwemluier aan, alleen z'n zwembroekje. Hij zit toch maar in een beetje water en dat wordt toch elke keer weggegoten. Nu, meer dan de helft lag er daarstraks gewoon naast van z'n heel gespetter :D Maar ik heb het tot nu toe nog niet aan de hand gehad, ook niet in het gewone bad. Plassen wel, maar dat vangt een zwemluier ook niet op.

Gek dat stijn niet meer op opblaasbare dingen wil... Ik heb een schelp voor Ward (gekregen met z'n verjaardag) omdat het zwembad dat wij hebben veel te groot is en met zo'n zelfdragende band. Dus moet al heel veel water in dan. En schelp is ideaal eigenlijk. ;)

Ik zit met een ander probleem: zoonlief wringt zijn armpjes onder de gordels van z'n autostoel uit. Iemand een tip om dit in de toekomst te voorkomen?? Ben gisteren 2x aan de kant gaan staan om hem terug goed vast te zetten. De gordels zijn al heel vast aangetrokken, dus weet niet wat ik meer kan doen.

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ kleinesam: wow alle tanden al? Hier gaat het niet zo snel ;)

@ onrustige nachten: hier ook. Toevallig vannacht niet, maar ze is sinds een week ook weer elke dag 6 uur wakker (soms eerder). Terwijl het net een aantal weken goed ging en ze meestal pas rond 7 uur of half 8 wakker werd. Jammer dat het weer voorbij is haha ;) Maar geen flauw idee waar de onrustige nachten vandaan komen. Kan natuurlijk van alles zijn.

@ nijntje: geen idee. Bij onze maxi cosi kan ze met geen mogelijkheid haar armen zelf eronder uit halen. Dus geen tips. Zal eens goed nadenken of ik alsnog iets kan bedenken.

Sorry voor wanneer ik weinig terug lees, ik werk nog steeds extra en dit duurt nog anderhalve week. Heb bijna de uren gehaald voor een bonus.

Vandaag naar het CB voor controle en prikjes. Ben benieuwd. Vandaag was ze ook vroeg wakker en is een beetje uit haar ritme. Zou ze het aanvoelen haha. Nou ja hopelijk slaapt ze zo ff goed, dan is ze in ieder geval fit voor het CB en de prikjes.

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Zaterdag heb ik Damien in zijn blote billetjes laten zwemmen. Ik dacht dat dat ook wel een keer goed zou zijn :)

Nijntje, o wat vervelend. Misschien kun je de winkel bellen voor advies? Leg je de gordeltjes tegen zijn nekje aan of hangen ze meer op zijn schouders?

Damiens kontje was gisteravond helemaal rood. Hij is met een paracetamol gaan slapen en om 4 uur was ie aan het spelen in bed :S. Toen bonkte hij hard met zijn hoofd tegen zijn bedje en was het weer huilen. Maar ik hoop dat hij zijn rust weer vindt, want gisteren was hij niet helemaal zichzelf.

Een paar dagen geleden nog iets leuks meegemaakt: ik was met Damien in de Hema en daar zag hij zijn slaapknuffel hangen in veelvoud (zo'n konijnentutdoekje). Eerst helemaal blij, maar toen bleek dat hij die niet mocht vasthouden was het natuurlijk weer brullen. Ik vond het wel grappig op dat moment. Zijn slaapknuffel vindt hij zo fijn: hij omarmt die helemaal en wordt vaak 's ochtends ook zo wakker.

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Nijntje: kan je de 2 riempjes niet aan elkaar vastbinden? Dat ze niet naar buiten getrokken kunnen worden? (als je snapt wat ik bedoel...) Stel de riempjes voor als een V die over zijn schouders loopt tot tussen zn beentjes, dan maak je met een touwtje of iets er een A op z'n kop van. Heb je'm? :D

En kaka in bad, niet lekker! Heeft Maxim hier ook een keer gedaan ;)

En iedereen al zoveel tandjes! Maxim nog steeds maar 3 hihi :)

Dit weekend Maxim weer paar keer bijna gestikt, shit zeg... Eerst donderdag al, in de winkel, gaf ik hem klein druifje, bleef dat zitten omdat hij het rechtstreeks wilde doorslikken... Zo eng, haalde ik hem snel uit de winkelkar en toen kwam het er gelukkig uit! Zaterdag te gulzig banaan aan het eten, bleef dat half zitten, gister teveel brood dat hij bijna niet meer weg kreeg... Pffff zeg, zoveel op korte tijd, krijg er schrik van!

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik leg ze tegen z'n nekje aan, zoals in de handleiding staat. Maar hij heeft een klein beetje ruimte onderaan de gordels, zo ter hoogte van z'n buikje. En dan wringt hij z'n elleboogjes erdoor. Gisteren heeft hij het niet gedaan.

M'n collega haar zoontje doet dat blijkbaar ook hoor ik juist.

@ Meisje: Dat gaat niet helpen omdat hij wat open ruimte heeft onderaan. Hij hangt wel nog aan z'n beentjes vast, dus hij zit gelukkig niet helemaal los.

Da's schrikken als hij zich zo vaak verslikt! Helaas kun je aan gulzig zijn niet veel doen...

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oh ja.. En een handdoek ertussen? Dat die ruimte opgevuld is?
    Wat doet je collega ertegen?

Echt gulzig is het niet lijkt me.. Denk dat hij onderschat wat een groot stuk brood of banaan kan doen. En aangezien hij nog maar 3 tandjes heeft, is er van echt kauwen ook geen sprake.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    M'n collega heeft het opgegeven om hem elke keer terug te zetten. Haar zoontje is ondertussen wel 2,5 en begrijpt dat hij mooi moet blijven zitten.

Handdoek krijgt hij ook weggeduwd volgens mij...

Ja kauwen met maar 3 tandjes is moeilijk he... Hier lukt het kauwen ondertussen erg goed.

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Sabse, ben benieuwd wat ze over Vienna zeggen bij het CB. Heb je nog vragen? En een nieuwe prik he, die BMR, na 4x DKTP. Ik hoop dat ze niet te ziek wordt. Zijn er kindjes ziek geworden van de BMR prik trouwens? In het weekend na Damiens prikje hebben we een verjaardag en wellicht kunnen we dan niet met zijn allen.

Meisje, heb je het idee dat hij minder goed kan bijten met die 3 tandjes dan? Damien heeft er nog maar 6 (of 7), maar die bijt eigenlijk alles goed af. Wel verslikt hij zich ook soms, net als Maxim, maar dat is echt uit gulzigheid: dan wil hij te snel eten.

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja maar hij heeft er enkel vanvoor he, kan dus goed zijn dat het stuk niet echt te groot is, maar kauwen met tandvlees is niet genoeg tov kauwen met tandjes he. Het blijft dan nog vrij groot, wordt meer geplet dan.

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Nijntje, wat voor autostoeltje heb je dan? Hier hebben we zowel een mc priori als een tobi, bij beide lijkt me het erg onmogelijk voor Stijn om te doen.

Meisje, wat is schrikken geweest! Stijn heeft het hier af en toe wel eens als hij te gulzig is of als hij wat wil zeggen terwijl hij zn mondje vol heeft.

Hier een verschrikkelijke nacht gehad, meneertje werd eerst om 00.30 en om 01.30 wakker vervolgens van 02.30 tot en met 06.00! Gillen krijsen, we kregen hem niet stil. Zetpil deed niets, druppels voor de tandjes ook niet, bijtring niet en hij wilde ook geen fles. Heb een half uur lang gebogen over zn bedje gestaan met mn hand zn ruggetje strelend en ondertussen liedjes zingend, was hij wel stil maar zodra ik stopte was het weer krijsen en na dat halve uur was hij mn gezang denk ook zat want het was weer gillen. Mn man is uit wanhoop om 04.30 maar eens stuk met de auto gaan rijden, prompt gaat Stijn liedjes zingen ipv in slaap vallen, zo heeft hij 20 km gereden. Uiteindelijk werd meneer om 05.45 iets rustiger en om 06.00 hebben we hem in bed gelegd en in 5 min. sliep hij eindelijk. 'Gelukkig' zit ik nog ziek thuis dus hebben we meneertje maar niet naar het kdv gedaan, vrees dat we daar zo gebeld zouden worden om hem op te komen halen en daarnaast vind ik dat te druk na zo'n nacht. Het vreemde is dat hij om 09.15 alweer wakker was (is hier vroeg), vandaag wel wat hangerig en snel huilen als iets niet snel genoeg lukt maar verder valt het me mee. Hij ligt nu in zn bedje en ik hoop dat hij zo gaat slapen dan kan ik ook naar bed.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Recaro young sport

Kinderstoelen - BCS Recaro

Wat een nacht! Kan geloven dat je blij bent dat je thuis bent.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ Cin: wat een nacht! Dat onrustige herken ik, gelukkig viel het bij ons juist mee deze nacht. Nu deze dag overdag wel erg van slag.

@ Vogelinnetje: CB had weinig op te merken haha. Ze voldeed aan de eisen, zegt meer dan genoeg woorden en liep wat voor met woorden en motorisch. Wat ze moest kunnen deed ze de vorige keer al haha. Prikjes heeft ze niet gehad, leek de CB arts niet verstandig omdat ze al zo van slag was vandaag (wij hadden zelf ook al gezegd te twijfelen i.v.m. haar gedrag vandaag). Volgens haar kunnen kindjes dan heftiger reageren op de prikjes. Dus dat komt over 3 weken pas weer om de hoek kijken. Oh en de driftbuien.. daar moeten we mee om blijven gaan zoals we al deden. Meer is er niet aan te doen volgens haar. Zoals we er nu mee omgaan is juist (zegt ze tenminste :p)

Nu weer ff snel werken :)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Fijn dat ze de prikjes dan willen uitstellen! En leuk om te horen dat jullie goed bezig zijn, doet altijd goed he :)

20. Paddington

Paddington Niet meer actief

wat vervelend dat Maxim zich vaak verslikt deacen heeft het ook wel eens omdat hij tesnel wil eten

sabse fijn dat ze even wachten met de prikjes als ze al uit haar doen is is het niks

cin vervelend van je slaapeloze nacht hopelijk kan je vannacht wel goed slapen

Vogelinnetje deacen is niet ziek geworden na de prikjes maar dat kan 10 dagen duren volgens mij

ben vandaag naar de dierentuin geweest maar deacen vond er niet zo veel aan hij viel al snel in slaap en keek ook nog niet echt naar de beesten

plaats even een foto haal hem vanavond wel weg of morgen

Deel Deze Pagina