Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik schreef het hierboven nog ;) Super! :D

De prullenbak op de wc vindt Ward ook geweldig. Maar wij gooien daar eigenlijk alleen lege wc-rolletjes in en moest bezoek er iets ingooien wordt dat gelijk opgeruimd. Dus hij amuseert zich heel erg goed met die wc-rolletjes :)

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Volgens mij is Damien dus wel van het 'opruimen'?! Beetje jammer alleen dat je over van alles kan verwachten haha.
    Stijn vind de wc ook interessant, ik zorg dat het deksel altijd naar beneden is, hij heeft nog geen poging gedaan om deze omhoog te doen. Beneden hebben wij zo'n wc bril die zachtjes dichtvalt, deze gaat ook een stukje zwaarder omhoog, is dat geen oplossing?

Lege wcrollen doen het hier ook goed, misschien dat hij die ook wel verwachtte in de prullenbak? Maarja ook mama heeft zo haar dagen he dat er wat anders in ligt.

Mijn idee is dat we met alle kinderen afspreken dat ze vannacht een keer goed doorslapen en helemaal niet wakker worden! ;)

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Cin: jakkie ook nog dingen eruit halen!

Op toilet hebben we eentje waar je gewoon de deksel moet opheffen, die krijgt hij dus al langer open. Vaak laat hij ze gewoon dichtvallen, voor het geluid :) En open toe open toe natuurlijk dan!

In de badkamer ook een pedaalemmertje, krijgt hij ook open hoor. Maar meestal zit hij er ook op te slaan omdat het echt een trommelgeluid geeft :) als hij zelf "tandjes poetst" dan begint hij er vaak ook met zn tandenborstel op te slaan ;)

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Ja, Damien zit continu dingen ergens in te stoppen en weer uit te halen. Daar kan hij uren mee bezig zijn. Binnenkort maar eens gebruik van gaan maken dat hij na afloop zijn speelgoed weer opruimt :)

Cin, ik denk dat we dat al moeten gaan afspreken voor vanavond :)

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Wel fijn dat de 3 kindjes weer alle3 goed geslapen hebben :D Toevallig!

Hier ging de nacht wel, paar keer dat hij beetje wakker werd half en half, en zei dan ff "shhht" en dan was ie weer weg :) Handig! En sliep tot 6u30! Heerlijk. Heb hem toen bij mij in bed genomen en hij viel alweer terug in slaap :) Genieten, zo'n mama&zoon moment... Om 6u45 toch maar opgestaan want moest gaan werken natuurlijk.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Nou Vogelinnetje, verwacht maar niet te veel van het opruimen! Hier heeft meneertje als hobby om alles uit zn speelgoedbakken te halen, het er dan weer in te doen, er weer uit te halen etc., maar het eindigd altijd bij uithalen en hij weigerd het dan op te ruimen.

Meisje, fijn dat Maxim ook goed geslapen heeft!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vind ik ook! Zal het Ward vanavond zeggen als ik hem ga oppikken :D

@ meisje: Da's genieten he, zo 's morgens met z'n tweetjes in bed. Zo lang dat ze het nog willen tenminste ;)

De wc moet ik ook altijd zien dat ie dicht is. Manlief was het van de week vergeten. Had net de kraan van het bad opengezet, draai me om staat meneertje doodleuk met z'n handje in het water van de wc te slaan. Ieuw!!! Gelukkig was het wel doorgespoeld, maar toch.

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Ja, dat doet die van mij ook!

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Hier gelukkig nog niet gebeurd... wel zit ie met zn handje in het water van de honden. Lekker spetteren en dan oftewel in het rond zwaaien met z'n handje zodat het overal lekker nat is, ofwel likt hij zn handje af met een lekkere "mmmh!!!" erbij... Gadver!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh ja de drinkbak van de hond is ook super! En die wat buiten staat, daar speelt hij altijd mee ;) Van de week toen het zo warm was, heeft hij bijna de hele drinkbak water over zich gehad. Net op tijd kunnen ingrijpen zodat het net voor hem op de grond kwam. ;)

Brokken zijn momenteel niet meer populair nadat hij zich voor de zoveelste keer verslikt had en het net was nadat ik er pas eentje uit z'n mond had gevist...

11. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Haha wat een vieze grappige verhalen lees ik hier!!
    Dan heb ik toch wel echt een meisje meisje die bah zegt als haar handen vies zijn en ik ze dus vervolgens moet schoonmaken. Alhoewel de macaroni saus nu ook in haar haar zit, omdat ze alleen maar zelf wil eten ik ik haar niet meer mag helpen. Dat wordt zo dus een uitgebreid badje.

Hier vandaag gaan shoppen voor de winter. Had al een mooie winterjas besteld van noppies, nu nog een paar wintersets erbij gehaald. En een kraamcadeau maatje 50 gaan halen, dan begint het toch wel te kriebelen hoor.
    Al is het hier niet zeker of er een tweede bij gaat komen. Hoe is dat bij jullie? Zijn er al bij die aan een volgend kindje aan het denken zijn?

12. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Haha wat een streken lees ik hier! Wat heb ik dan een saai kind ;)
    Sam is nog nooit in ons toilet geweest. Hij kruipt altijd in de woonkamer en weet precies wat wel en niet mag. Af en toe probeert hij natuurlijk wel iets, maar na een ferme nee gaat ie weer de andere kant op. Sam kan ook nog heerlijk in de box spelen, dat vindt ie heerlijk. Ik zit eigenlijk op zijn streken te wachten, ik vermoed dat dat meer gaat komen als hij echt los loopt. Ik merk wel dat hij meer driftbuitjes krijgen. Die zijn echt te grappig ;)

@dagdroom: wij zijn nu bezig voor een brusje. Al verwacht ik wel dat het wat langer zal duren. Bij Sam zijn we 1,5 jaar bezig geweest. We zijn er nu ook nog niet echt mee bezig. We zien wel wanneer het wel of niet gebeurt ;)

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    ff snel een reactie.

Hopelijk alles goed hier? Nog onrustig nachten? Bij ons wel. Vanavond het ergst ze was erg overstuur. Ben benieuwd hoe deze nacht zal gaan.

@ een tweede of volgend kindje: nog niet wij wachten voorlopig nog. Wil ook eerst zien wat de plannen van het kabinet erder zijn met de kinderopvang, etc. En we wilden er altijd al een paar jaar tussen hebben.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Hier was de waterbak van de kat een paar maandjes geleden erg populair, nu gelukkig niet meer. En de kattenbrokjes waren toen denk ook niet zo lekker want daar blijft meneertje ook vanaf.
    Wel heeft hij dinsdag nog aarde gegeten, hij zat in de tuin, ik draai me om en hij heeft een zwarte mond. Boos loopt ik naar hem toe, graait hij zo nog een handje aarde, stopt dat in zn mond en slikt het door! Ik hem nog laten spugen maar het was al te laat... toen maar een bekertje water laten drinken. Gelukkig heb ik nog geen wormpjes in zn ontlasting gesignaleerd. ;)

Kleinesam, ook hier nog een mannetje wat heerlijk in de box kan spelen, vooral als hij wat vermoeider is. Gisteren kroop hij zelf naar de box, ging er tegen aan staan en zei de hele tijd 'in in in'. Toen maar in de box gezet en hij heeft een half uur heerlijk zitten rommelen!

Ook hier kriebelt het wel voor een 2e maar gezien mn medicatie mag ik nog niet zwanger worden. Ik hoop dat het na mn vakantie rustiger is en dat we dat een paar maanden kunnen volhouden dan zou ik in de winter wel voor een 2e willen gaan. Stijn is dan 2 jaar en zoveel maanden als nr 2 geboren wordt, dat vind ik wel een mooi leeftijdsverschil. Van Stijn was ik in ronde 2 zwanger, dus het is misschien heel fout maar ik houd er nu weer rekening mee dat het weer zo snel zal gaan.
    Maarja als op prinsjesdag blijkt dat de toeslagen van de kinderopvang afgeschaf worden dan wachten we nog een paar jaar met nummer 2, anders kunnen we het financieel niet betalen.
    Owja, svp geen opmerkingen op fb over wanneer we een 2e willen, wil het liever geheim houden zoals jullie denk wel begrijpen. ;)

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier idem ;) Weten nog steeds niet of en wanneer we voor een tweede zouden gaan. Wil het dit keer ook niet meer zo snel vertellen.

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    En hebben jullie kindjes doorgeslapen? Hier heb ik Damien toch nog om 11 uur moeten troosten. Hij stootte zijn hoofd, werd wakker en ging huilen.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ward was om 4u30 z'n tutje kwijt en om 6u15 heb ik hem bij me gelegd. Ze hebben dus niet goed geluisterd...

Heeft nu al 2 avonden op rij maar 100cc melk meer gedronken maar hij eet ook wel met ons mee 's avonds. Had hem daarom bij z'n perzik een pudding gegeven zodat hij toch wat meer melk binnen had. Vanmorgen een fles van 200cc in 1 teug leeg. Als dat een paar dagen blijft, maak ik hem 's morgens wat meer.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Hier heeft Stijn als enige wel goed geluisterd! Hij heeft de hele nacht doorgeslapen, wel werd hij al om 09.00 wakker maar dat kwam door het hevige onweer, het viel me mee dat hij niet eerder wakker werd want het was zeker al drie kwartier bezig!

Ga zo eens even kijken of ze bij de kapper weer plek hebben voor Stijn, wil het nog even geknipt hebben voor de vakantie. Heb wel het gevoel dat ik elke maand naar de kapper kan! Is dat bij jullie kindjes ook zo?

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja hier ook weer een klein Beatletje in wording :D Begint weer lang te worden in z'n nekje. Ga nu nog eventjes wachten tot het echt erg wordt, anders ben ik echt elke maand aan't gaan :p

Flink zo van Stijn! De enige die goed luistert ;)

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Damien is de vorige keer vrij kortgewiekt en hoewel het alweer flink aan het groeien is, staat een iets langere coupe hem wel. Alleen als hij een mat begint te krijgen, dan stuur ik hem weer naar de kapper.

Deel Deze Pagina