Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier nog geen 2e voorlopig... Zijn al 2 weken uit elkaar en gaan tijdje apart wonen (hij terug bij z'n ouders) Tot hij weg is slaap ik voorlopig nog bij mijn ouders... Ben er nu al sinds dinsdag.

Hier heeft Maxim vrij goed geslapen vannacht, wel weer om 6u05 wakker en heb zelf niet heel goed geslapen (harde matras pff) Hij slaapt wel heel slecht in de laatste dagen. Nog steeds krijsen als hij in bed moet... Gister weer pas om 20u25 eer hij sliep (na 25min proberen..)

Haartjes knippen: hier nog niet geweest! Zijn niet super lang, maar hij staat er wel mee dus wacht nog even tot het echt te lang wordt (matje zoals vogelinnetje zegt). Of als hij op een meisje begint te lijken :)

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Meisje: Hopelijk geraken jullie er samen uit. Sterkte alvast! x

Het inslapen kan wel met tandjes te maken hebben hoor. Daar had Ward nl. heel erg last van. De druk van de tanden geeft druk op de oortjes als ze liggen. Ik ben heel blij dat die periode hier door is, soms was ik om en bij een uur bezig. Goed tandengel smeren, dat kalmeerde hem soms.

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ah wist ik niet! Heb dat niet in huis, vorige keren niet echt gemerkt dat hij last had van z'n tandjes.

Hier is het weer nacht lijkt wel. Flink aan het regenen en pikkedonker!

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Meisje, wat erg dat het toch niet goed is gegaan tussen jullie :(

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier net ook pikdonker, maar nu weer opgeklaard en beetje regen. Zolang dat onweer maar wegblijft! Toen ik vanmorgen naar het werk vertrok zag ik de wolken van over Luik komen en daar regende het serieus!

Gewoon bij de apotheek een tube gaan halen. Werkt niet echt verdovend voor het tandvlees. Maar het is precies wel lekker, want Ward likte m'n vinger ook altijd af :p
    Overdag gaf ik dan altijd een bijtring omdat ik de indruk had dat dat dan nog het beste hielp. Maar voor ze slapen te leggen is dat moeilijk he...

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oh bijtring wil hij hier niet! Echt kauwen op dingen heeft hij nooit gedaan eigenlijk. (behalve dan hondenbrokken ;))

Ook als het uit de frigo kwam, moest hij het helemaal niet meer hebben :D Te koud! Haha

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    De echte bijtringen ook niet. Wel die sleuteltjes van nuby, daar bijt hij op de sleutelring ipv de sleutels die daarvoor dienen. Of de tandenborsteltjes van Nuby, die waren hier heel populair! En dan had ik van tommee tippee de 4 fasen bijtringen. Niet klassieke ringen, maar leuke designs eigenlijk. Avent heeft ze nu ook.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Meisje, vervelend dat het niet goed gaat met je relatie! Heeft het met de problemen van een paar maandjes terug te maken? Heel veel sterkte in elk geval!

Hier is de bijting af en toe nog wel populair, juist als die uit de koelkast komt! Grappig dat elk kindje een eigen voorkeur heeft.
    Zojuist naar de kapper geweest, Stijn mocht in de speciale kinderstoel zitten die een autostuur heeft! Hij heeft zowaar keurig stil gezeten en niet gehuild. Wel had hij de toeter van het stuur afgedraaid, dat zat vast met een schroefje haha. De kapster was helemaal verbaasd maar kon er gelukkig wel om lachen. Heb dat ding er maar weer opgedraaid.

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Cin: ja heb lang getwijfeld... Ook heb ik in tussentijd iemand (collega...) leren kennen en ermee gekust.. Heb het tegen vriend/ex verteld en hij zit daar ook wat mee natuurlijk (begrijpelijk). Maar moet voor mezelf even rust hebben, alles wat op een rijtje zetten want weet af en toe niet meer wat ik moet denken of voelen..

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Meisje, tja dat is lastig inderdaad! Kan me voorstellen dat je verward bent en het allemaal niet zo goed meer weet, leve de hormonen!
    Ik hoop dat je binnenkort wel weet wat je voor wie voelt zodat je voor jezelf een keuze kunt maken, want dit lijkt me voor jullie allemaal lastig.
    Misschien een brutale vraag hoor, maar hoe doe je dat nu met Maxim? Gaat hij in het weekend bijv. naar zijn papa? Lijkt me namelijk ook erg moeilijk om je kindje te moeten missen!

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @onrustige nachten: hier wederom een onrustige nacht. Ze werd drie keer wakker waarbij we rond half 4 toch echt een flesje moesten geven om haar rustig te krijgen.

Maar ze is nu een beetje verkouden en ze heeft volgens mij last van pijn ivm tandjes/kiezen.

Ben benieuwd wat deze avond/nacht zal brengen.

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ cin en anderen: ik zeg niets of fb. Ik reageer meestal alleen op berichtjes en post niet zomaar iets haha

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nou ik typ het en ze begint te huilen. Dus zal wel weer zo'n avond en nacht worden :( Is nu al meerdere dagen zo helaas.

@ meisje: wat erg dat het zo is gelopen. Hopelijk komen jullie eruit. Toch heel wat om uit elkaar te gaan zeker met een kindje in het spel. Sterkte!

14. Paddington

Paddington Niet meer actief

@meisje hopelijk komen jullie er samen uit is niet niks zo beslissing sterkte

Hier gelukkig geen slaapeloze nachten hij slaapt gelijk als ik hem op bed leg
    Hij doet wel moeilijk met eten als me man er bij zit doet hij moeilijk en als ik dan alleen zit eet hij wel geen idee waarom hij zo doet hij loopt nu 10 stapjes los ongeveer maar wel schuin net als kruipen doet hij ook schuin

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tja vogelvlucht is ook een kortere weg dan rechtdoor ;) Super dat hij al zo stapt!

Qua eten heb ik altijd wat speelgoed in de buurt of een boekje, zodat hij wat afgeleid is. Als het met ons mee-eet is dat wel niet nodig, dan is hij heel geconcentreerd op z'n eten.

Hier vannacht 1x tutje moeten gaan geven, maar had ook een poepluier. Dus hij was toen wakker.Even bij me gelegd en terug in z'n bedje. 6u was hij al wakker, maar was duidelijk niet uitgeslapen. Nu slaapt hij ondertussen weer bijna een uur.

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Slecht eten: Damien heeft ook van die fases gehad en elke keer kwam het weer vanzelf goed. Ik maak me er niet meer druk om nu. De laatste tijd eet hij trouwens super goed. Echt een allesetertje die met zijn handjes eet. Hij knoeit ook steeds minder.

Vannacht zijn we er niet uitgemoeten! Joehoe. Hij heeft wel 2 min gehuild, maar we waren allebei te sloom om eruit te gaan en toen was ie alweer stil.

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Brabbel, fijn dat je mannetje nu een paar pasjes loopt!

Eten gaat hier af en toe nog maar met de handjes, tegenwoordig wil meneertje een vork en een lepel, niet meer van plastic maar net als papa en mama van ijzer, gisteren dus maar zn Nijntje bestek uit de doos verpakking gehaald. Als het prikken met zn vorkje niet goed lukt, zoals gisteren bij wortels, die rollen weg, dan pakt hij het wel stiekem met zn handjes.

Slapen ging hier weer prima! Wel weer 'vroeg wakker' om 09.00u, kwam wel goed uit want we moesten nog naar de markt om wat extra inkopen te doen, vieren vanavond onze verjaardagen. Zijn allebei in september jarig maar dan zijn we op vakantie, daarom vieren we het nu, we dachten dat het in augustus nog mooi weer zou zijn en hoopte het buiten te kunnen vieren...
    Wat die verjaardagen betreft ben ik ook pissig, had begin juli al een mail gestuurd, wilde het rustig houden dus heb 4 vriendinnen uitgenodigd en mn man nog wat vrienden van hem. Een vriendin kon al niet heeft een feestje van een vriend die gaat emigreren, prima niets mis mee. Komt een andere vriendin gister avond, nadat mn man al inkopen in de supermarkt heeft gedaan, plots zeggen dat ze ook niet komt want haar vader viert ook zn verjaardag. Dat terwijl ze toen gelijk had gemaild dat ze zou komen en het in dr agenda stond. Belt vandaag een andere vriendin op dat ze of niet of heel even komt want haar man had ook met een vriend afgesproken en die zit alleen thuis omdat zn vrouw een avond weg is. Dus zij heeft hun dochtertje van 6 maanden die 's avonds alleen maar krijst.
    Nou het kan aan mij liggen maar eigenlijk ben ik best teleurgesteld. Hadden verdorie al veel inkopen gedaan. En ik begrijp ook niet waarom haar vriend niet zn afspraak afzegt met die vriend, want dat was pas vorige week gepland, of waarom hij ook niet gewoon mee komt zoals altijd. Vind het ook raar dat die andere vriendin niet eerst naar ons gaat en dan naar dr vader of andersom. Heb vorige week toen ik echt nog flink ziek was voor haar housewarming notabene 3 uur in de keuken gestaan om een mooie taart te maken. Voel me dus echt een beetje genaaid.
    Sorry voor de ego maar het lucht wel even op om het van me af te typen. :)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ cin: Begrijpelijk dat je boos bent hoor. Zeker als ze eerst toezeggen en dan weer afzeggen. Hopelijk maken jullie er toch een leuk feestje van.

19. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Cin: Fijne verjaardag vandaag. Ik zou ook teleurgesteld zijn hoor vooral als ze zo lang wachten met afzeggen en je de boodschappen al binnen hebt.

@ meisje: Wat een lastige situatie, sterkte ermee

Hier is Mare gister naar het CB bureau geweest en heeft haar voorlopig laatste prikken gehad, tot nu nog geen last gelukkig. Ze weegt nu exact 9 kilo en is 77 cm lang.

Hier moeten we binnenkort toch echt naar de kapper, ik heb nu een spriet staartje bovenop haar hoofd gemaakt zodat haar haren uit haar gezicht blijven maar het is net zo'n antenne en ze trekt het ook steeds uit.

Hier liever ook geen uitspraken over kindjes krijgen op FB. Hier is mijn man er nog steeds niet uit of hij een tweede wil maar hij neigt naar een nee, en ik heb het hier best moeilijk mee. Iedereen begint hier ook te zinspelen op een tweede maar vertellen hoe het echt zit vind ik te persoonlijk dus dan laat ik het maar ik het midden.

Hebben jullie nog weekendplannen. Hier gaan we morgen naar Antwerpen een nicht van me is zwanger en we gaan met Mare hun nieuwe huisje bekijken.

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hier nog nooit naar de kapper geweest met V en zal ook echt voorlopig niet hoeven ;)

@ dagdroom: lastig wanneer één wel wilt en de ander niet. Begrijpelijk dat je het te persoonlijk vindt om te melden wanneer anderen erover beginnen.

@ Cin: fijne verjaardag!

Hier weinig plannen. Vanavond gezellig filmpje kijken en morgen werk ik thuis. De laatste dagen extra werken gaan eindelijk in :) Dan heb ik mijn vrije dagen weer terug, jippie!

Deel Deze Pagina