Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: De laatste loodjes dus... Mooie vooruitzichten! :)
    Hoe gaat het ondertussen met je man? Goed aan't herstellen?

@ dagdroom: Da's moeilijk als jij wel nog graag zou willen maar je man niet. Wie weet als er wat meer tijd over gaat dat hij alsnog van gedachten verandert? En je kan hier altijd je hart luchten moest het nodig zijn. Als je het liever niet hier schrijft, kan je altijd een pb sturen.

Hier vanmorgen om 5u50 tutje gaan geven, maar wonder boven wonder is Ward terug in slaap gevallen tot 7u45! :$ Mama weer wat bij kunnen slapen ;) Ondertussen ligt hij er al terug in. Namiddag willen we naar de speeltuin gaan, dus maar duimen dat de regen dan echt niet voor Limburg is. :)

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ja zeker goede vooruitzichten. Vandaag werk ik thuis, maar voel me best beroerd. Misselijk en beetje steken in mijn buik. Erg vervelend, want ik moet deze uren echt maken. Balen dus.

Met mijn man gaat het goed. De wond groeit steeds meer dicht. In de loop van deze week gaat hij weer werken en dan ziet ie wel hoe het gaat.

Wow tot kwart voor 8. Lekker zeg! En maar één keer eruit is ook goed toch?

Zal duimen dat jullie geen regen krijgen!

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja is heel goed! :) Was wel dadelijk opgestaan om z'n tutje te geven, had ik iets langer gewacht ging hij te wakker geweest zijn. Nu slaapt hij ook al van kwart voor 10. Normaal kreeg hij altijd nog wat melk om te slapen omdat hij anders niet in slaap komt. Nu heb ik die al 2 namiddagen en nu voormiddag niet gegeven en het gaat even goed. Had daarvoor nog opvolgmelk in poeder en m'n zakje was al 3w open. Dan moet je het wegdoen volgens de doos. Dus ideaal ;)

De zon schijnt nog altijd, al is het wel redelijk bewolkt en winderig. Maar het is nog droog. :D

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Hier gewoon regen hoor :( Ik heb zo'n zin om te wandelen of te fietsen.

Sabse, succes met werken vandaag! Je weet waarvoor je het doet. Maar ziek is ziek he?

Damien heeft vannacht niets van zichzelf laten horen! En vanochtend werd hij om 7 uur heel vrolijk wakker. Hij leert het wel :)

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ nijntje: goed hoor zonder melk. Drinkt hij nog wel bijv. 's ochtends opvolgmelk?

Hier regent het al, hopelijk heb jij meer geluk!

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh dat is vervelend, wil je er graag uit en kan het niet door de regen. Houdt buienradar in de gaten.. misschien wordt het nog beter.

Nou aankomende woensdag is de deadline. Dan moet ik dat x aantal uren gehaald hebben wil ik ook nog een bonus krijgen haha. Dus ik moet ff door anders red ik het niet.

Heb tot nu toe alleen wat crackers op en voel me wisselend. Soms beter dan weer slechter. Ik moet er gewoon ff doorheen, wil die bonus niet op een uur of twee missen ;)

Maar oh wat zou ik graag nu in bed liggen en ff rusten en niets doen :)

Oh lekker dat hij doorsliep! Nog tandjes/kiezen erbij?

Hier denk ik de oorzaak van de onrust te hebben gevonden: weer een kies erbij. En ik zie heel duidelijk de tand ervoor echt bijna er doorheen, dus komt nog wat. Ze slaapt nog wat onrustig, niet zo erg als eerst. Sliep twee keer door en vannacht weer wakker. Maar ja niet zo vaak meer dus. En eten gaat weer iets beter.

Hoeveel tanden/kiezen heeft Damian nu?

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    's Morgens en 's avonds krijgt hij een fles van 200cc groeimelk. Die 's morgens is sinds een dag of 2 in ruk leeg, dus die ga ik verhogen naar 250cc. 's Avonds blijft er max 100cc over, hij eet ook mee met ons dus niet altijd evenveel honger. Soms is ze ook helemaal leeg.
    Vanmorgen had hij mijn busje fristi weer zien staan. Heeft hij ook nog de helft van opgedronken ;) :D 't Kan maar smaken bij z'n boterham.

Heb daarnet voor het eerst druiven gegeven. En ze vielen in de smaak! Heb er niet zoveel gegeven, morgen krijgt hij er weer. Valt het goed mee, kopen we er weer nieuwe ;)

Helaas niet naar de speeltuin kunnen gaan. Reden de auto uit de garage begon het lichtjes te regenen ;) Dan even naar de speelgoedwinkel gereden voor m'n man iets van Lego, wilden we erna gaan regende het nog. Dus dan maar naar huis. Zal voor een andere keer zijn.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja die stomme doorkomende tandjes toch... Maar da's alweer eentje minder die ze moet krijgen.

succes met je deadline. Duim voor je dat je je uren haalt!

@ vogelinnetje: Super van Damien, weer goed doorgeslapen! :)

9. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Balen hoor dat die kleintjes zo'n last hebben van die tandjes. Hier valt het tot nu toe gelukkig mee. Sam lijkt er nog niet veel last van te hebben. Ik merk wel dat er weer wat door moet komen omdat hij graag op van alles bijt en flink loopt te kwijlen ;)

Sam krijgt hier helemaal geen opvolgmelk meer. Hij krijgt 's ochtends wel Bambix en tussen de middag een beker gewone halfvolle melk bij zijn boterhammen. Na zijn avond eten krijgt hij een beetje yoghurt. Zo krijgt ie genoeg zuivel binnen volgens het consultatiebureau.

En de kapper, Sam is nu 2 keer geweest. Hij had bij de geboort alleen enorme bos haar. Veel van die haartjes zijn uitgevallen. Daarna kwam er weer een flinke bos. Met zijn eerste verjaardag hebben we zijn haar kort geknipt en vorige week weer. Hij heeft nu zo'n soort van hanekammetje:D

Vandaag waren we op de verjaardag van mijn neefje, hij werd 5. Maar daar zit dan ook een moeder met een kindje van net 1. Het valt me zo op dat sommige moeders zo graag willen vergelijken. Hoe oud is ie? 15 maanden? Oh... en ik zie ze dan denken moet ie dan niet lopen? Die kleine was net zo ver als Sam ongeveer. Ik trek het me niet aan, als ik haar dan later hoor klagen dat ie soms 's nachts huilt dan lach ik in mijn vuistje. Oh wat vervelend, Sam gaat om 19.00 uur naar bed en slaapt lekker uit tot 09.00 uur:D

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Heb gister gebroken met m'n .. hoe zeg je dat.. minnaar? ;) Hij gaat weer naar z'n vriendin, en ik kijk wel hoe ik het red.. Of het nog goedkomt met vriend ja of nee. Gaan deze week kijken om het huis op mijn naam te zetten, ook de lening (proberen om de afbetaaltermijn te verlengen van 25 naar 30 jaar zodat ik minder moet afbetalen per maand) En dan gaat hij bij zn ouders wonen. En ik zal wel zien dan... Of ik alleen blijf of een manier vind om het weer goed te krijgen met mn vriend. Zijn vertrouwen is natuurlijk 0,0 dus zal aardig wat moeten doen om dat weer in orde te krijgen. Maar zolang mijn gevoelens voor hem nog niet terugkomen, blijf ik gewoon op mn eentje.

Ben vorige week dus 4 nachten bij mn ouders gaan slapen, en vriend zag de kleine dan evenzeer bijna elke dag, ik kwam dan na het werk even langs met hem. Hij zag hem dan maar eventjes maar goed. Gaan nu kijken voor een regeling, 40-60 (door de week bij mij en weekends bij hem) Maar dat zie ik niet zitten, op zaterdag is hij vanaf september weer hele dag weg, en wil niet dat de kleine dan bij zijn ouders zit :x kan ze echt niet verdragen en ze zijn echt niet het type persoon waar je van wil dat ze ook maar IETS overbrengen op je kind! (vriend en zijn broers zijn opgegroeid met idee dat de wereld hard is, en met enkel eerlijk zijn kom je er niet; op familiefeest zeiden een nonkel "ja als je drugs, broeken, gsm's, schoenen,... wil hebben, dan kan je altijd bij R (sbroer) terecht!" En niemand gaf een reactie, ze vonden het nog grappig ook :eek: Sbroer had toen die dag verschillende merkbroeken bij, verkocht ze voor 30 euro per stuk! Bij verschillende hing het kaartje nog aan, eentje kostte gewoonweg 300 euro normaal!!! Kan toch allemaal niet?!!)

Sorry voor ego bericht!

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Kleinesam, irritant het die wedstrijdjes? Had het laatst met een stel buren van mn ouders, en loopt hij al? Want de onze (week jonger ofzo) loopt al maaaaaanden! Ow nee, Stijn loopt nog niet die kruipt liever. O en praat hij al wel? Want de onze zegt al 2 maanden papa en mama! Ow, Stijn zei met 8.5 maanden voor het eerst mama en 2 weken later papa, verder loopt hij volgens het cb bijna een jaar voor op spraakontwikkeling, regelmatig horen we hier 2 woordszinnen en hij kan 1 3 woordszin. Je zag die ogen mega groot worden, en op dat moment zegt Stijn net; mama! Kijk poes! Whaha inwendig stond ik toch zo hard te lachen, maar ik zei heel netjes ach praten of lopen uiteindelijk leren ze het allemaal. Tja toen maakte ze heel snel een eind aan het gesprek. Heerlijk! ;)

Meisje, hopelijk gaat het lukken met het huis op jouw naam zetten! Verstandig dat je eerst wilt wachten of je nog gevoelens voor je (ex)vriend krijgt, anders heeft het ook geen zin om ervoor te vechten. Wel balen dat je zo'n schoonfamilie hebt, daar zou ik mn kind ook niet graag achterlaten.

Hier waren de verjaardag voor Stijn toch wat te zwaar. Er zouden 2 kindjes blijven slapen in campingbedjes, wel allemaal een andere kamer, maar krijsen dat ze deden! Dus uiteindelijk de moeders maar naar huis met de kinderen, begint Stijn ineens te krijsen. Die dacht waarschijnlijk het is nu stil dus nu kan ik eens even flink herrie maken. Uiteindelijk sliep hij pas om 22.30! Dag erna was het wel 11.30 dat hij wakker werd, maar rond 02.30was hij ook wakker toen maar snel een flesje gegeven. Deze nacht ging hij goed slapen maar rond 01.30 weer wakker, flesje water ging er weer goed in. Vanmorgen om 07.00 wakker gemaakt, was hij gelukkig super vrolijk!

Stijn heeft trouwens wel dat nieuws, op de grond onder zijn kinderstoel hebben wij een groot zeil liggen, voor alles wat hij naar beneden gooit, of wat er valt, dan kan ik dat zeil gewoon uitkloppen en hoef ik niet elke keer de vloer te dweilen. Nu verstopt hij elke keer zn schoenen onder dat zeil en af en toe nog een bal! Gelukkig is het zeil doorzichtig dus kan ik de boel zo terug vinden.

Gisteren heb ik een bondolino draagzak besteld voor de vakantie komende week. Heeft iemand toevallig ervaring ermee? Hoop hem morgen binnen te krijgen.

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    7,5: onder 4 snijtanden en boven 3 waarde 4e al wit doorschijnt. Hij is er dus nog lang niet? Gisteren met inslapen was het ook weer huilen en grijpen naar zijn mondje.

Heb je je uren trouwens nog gehaald?

Hier merk ik nergens iets van een wedstrijdje. Juist andersom: hier roept iedereen dat alle kindjes bij 4 jaar alles kunnen.

Meisje: ik vind het dapper dat je gebroken hebt met je minnaar. Een verstandige beslissing op dit moment lijkt me. Zo heb je een betere uitgangspositie om met de vader van Maxim een en ander uit te praten. Goed dat hij hem nog veel ziet, maar ik vind het wel raar dat als hij hele dagen weg is, dat hij Maxim niet naar jou brengt, maar naar zijn ouders.

Ik ben vandaag ziek naar huis gegaan. Verkoudheid kwam al op in het weekend, maar in voelde me toch belabberd.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ wedstrijden: hier soms last van. Vaak via via. Oh die van die en die is zo goed met dit en dat. Bla bla bla. Gaat het ene oor in en de andere weer uit (tenminste.. bijna altijd). Vind het altijd een best triest iets. Het zijn maar kleine kindjes.. en ik blijf erbij dat ik bij volwassenen echt niet kan zien/merken wie er met een jaar al liep of voorliep met taal (en ga zo maar door).

@ Vogelinnetje: is al aardig wat toch. Maar idd nog genoeg te gaan :)

Oh en ik wil vanavond nog wat werken en evt. morgen, maar ik heb het wel gehaald. Na deze week ga ik rustiger aan doen.

En beterschap! Ik voelde me gisteren en vandaag ook nog best beroerd. Misschien heerst er wel wat.

@ meisje: lijkt me verstandig. Wist niet dat jouw "minnaar" en vriendin had. Lijkt me dan al helemaal verstandig. Hoop echt dat jullie eruit komen en jullie kleine gewoon zijn papa en mama bij zich zal hebben met opgroeien.

Wat betreft verdelen van de tijd met jullie kleine. Hopelijk zal hij hem nog vaak zien. Is wel erg belangrijk. Blijft toch de papa he. Lastig dat je jouw schoonouders niet betrouwbaar vindt. Maar wil je hem dan weer voor die dag terug en heeft jouw man hem die dag erop weer? Of begreep ik het verkeerd. Ik denk overigens dat je het niet helemaal kunt tegenhouden. Hij is de vader en het zijn zijn ouders. Jullie kleine zal daar vast nog vaker wel komen. In ieder geval veel sterkte. Altijd rot zo'n situatie.

@ Cin: geen ervaring met die draagzak, sorry!

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hey meiden, ik lees mee hoor, maar 't is super druk op't werk. Dus heel weinig tijd om iets buitenuit te doen. En gisterenavond echt de fut niet meer om te reageren.

Nachten zijn nog steeds gebroken, helaas... Vannacht laten huilen maar dat was ook de oplossing niet. Zal maar eens achteraan in z'n mondje gaan voelen voor de laatste 4 kiezen, maar denk niet dat het dat is. Eerder verlatingsangst ofzo?

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Sabse, fijn dat je je uren gehaald hebt. Wat doe je eigenlijk voor een werk? Althans, ik vraag me af hoe je zoveel uren moet halen bij een bedrijf waar je nog niet heel lang werkt.

Nijntje, een geruststelling: hier kwam Damien vannacht ook weer. Omdat ik ziek ben, moest mijn man Damien naar bed brengen. Komt ie beneden, is ie de paracetamol vergeten :( En dat terwijl Damien toen hij tuihs van het kdv kwam hard moest huilen, aan zijn mondje zat en op zijn vingertjes beet: hij had echt pijn.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tandjes is niet min voor die kleintjes... Ben blij dat wij onze portie daar al van gehad hebben. Nu gaat het inslapen 's avonds super! Leggen hem tegen 20u30 in bed en hoor hem zelden nog. Gisteren had hij nog een poepluier, dus die maar ververst toen ik ging slapen en het rook.
    Om 6u was ie wakker, leg ik hem effe bij me om te snoezelen, trekt hij een kwartier lang aan m'n haar en wriemelt hij ermee om dan lekker terug in slaap te vallen toen ik wilde opstaan ;) Dan maar terug in z'n eigen bedje gelegd ;)

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Hm, Damien bij ons in bed is geen succes meer. Hij wil alleen maar klauteren, kruipen en staan. Of dan laat hij zich ineens op je vallen en krijg je een kopstoot van hem. Die doen best pijn, maar hij merkt het nog eens niet.

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Uit praten weet niet of dat nog gaat helpen, hij sms't sinds vrijdag met een meisje die hij leerde kennen via een kameraad. Ze stuurt dag en nacht (ja echt... irritant!) Zondagavond is hij nadat hij was gaan uiteten met familie nog op café geweest om haar daar te kunnen zien (hij had haar nog nooit gezien, enkel op foto's op fb) En gisteravond heeft hij tot 23u met haar gechat! Heb vanmorgen nagelezen wat hij allemaal gezegd had, omdat hij gister aandrong om even alleen met haar te chatten (heb hele tijd meegelezen). Hij had gezegd dat hij hoopte dat zij hem zou vertrouwen (ze heeft paar stomme relaties achter de rug) en dat hij hoopt zo snel mogelijk te kunnen afspreken omdat zijn hartje (zo zegt ie zelf) wel voor haar klopt... En op't einde zei hij ook nog "engeltje"!

Goed, ik heb ongeveer hetzelfde gedaan maar uh.. Moet ie niet tegen mij vanmorgen zeggen dat hij haar nog wat gek heeft gemaakt (want het leek toch wel echt gemeend! Anders is hij echt wel erg, om haar nog eens te kwetsen, terwijl hij op voorhand al wist dat ze daar absoluut niet op zit te wachten).

Hij stuurde me vanmiddag dat hij er tegenop zag om uit elkaar te gaan voor even, maar dat het moet omdat hij het niet zomaar kan vergeven wat ik heb gedaan (begrijpelijk). En dat ik er voor moet vechten als ik wil dat we samen blijven. Mijn antwoord: dat hij waarschijnlijk toch niet terug zal komen, en voor dat meisje zal vechten aangezien zijn hartje daar toch al voor klopte... Oh kreeg net weer sms! Hij moest zich schamen :$ "laat mij toch eens ff ja. wilt niet zeggen dat ik dat allemaal meen he. Ff beetje losbollig" en op't einde nog "ens ff wat gek doen, kan geen kwaad" ???? :$ Hij maakt heel dat meisje haar leven kapot! Ze heeft meermaals gezegd dat ze mannen niet meer vertrouwt, dat ze in de war is en liever geen vent meer heeft. Gaat hij lopen zeggen dat ze hem wel kan vertrouwen, dat hij nooit een meisje liet vallen en dat hij alles voor een meisje doet als hij eenmaal wat voelt voor iemand (wat hij liet uitschijnen dat hij dat voor haar ook begint te voelen) Dat kind wil nooit nog een vent als hij zo verder doet! Gadver zeg.

En de kleine blijft sowieso door de week al bij mij, dus dan zou hij hem maar 1 dag zien (zondags) en als wij familiefeest of verjaardag hebben (wat meestal ook op zondag is) dan wil ik hem ook wel thuis hebben! Heb gister voorgesteld dat hij door de week af en toe eens langskomt, na z'n werk, zodat het voor de kleine niet te zwaar valt want hij ziet er ook van af nu. Dan ziet hij hem wat vaker, wel elke keer kort maar dan is dat niet zo stresserend van enkel in het weekend. Denk dat hij dan niet meer goed weet wat er gaande is.

19. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Als we nu weer samen gaan, dan hoeft hij niet meer binnen te komen bij z'n ouders, dus kan je je al voorstellen wat voor volk het is? Weet dat ik het niet kan tegenhouden, maar ga er alles aan doen om dat WEL zoveel mogelijk te doen! Had ik dit allemaal op voorhand geweten, ik was al lang bij hem vertrokken!

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier net hetzelfde: vanmorgen weer! Ook liggen roepen en zo... Lekker irritant om half 6 's ochtends :D Plus hij was vannacht paar keer wakker geworden. Denk last van de tandjes... Nummer 4 is op komst, heb hem gister voor het slapen gaan al perdolan gegeven omdat hij wel echt pijn leek te hebben (wilde weer niet slapen ondanks dat hij echt heel moe was)

Deel Deze Pagina