Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paddington

Paddington Niet meer actief

sabse hopelijk knap je snel op en steek je je meisje niet aan

nijntje lijkt me ook vermoeind zo nacht hopelijk is je mannetje vandaag wat beter

dagdroom zo is deacen ook als er iets op de grond ligt dan komt hij het aan me geven
    hier is de lucht gewoon helder

vanmiddag naar de gyn voor controle ben benieuwd hoeveel ik aan gekomen ben ik heb af en toe ook krampen in me buik vooral als ik druk in de weer ben met me kleine man zal het is vragen wat het kan zijn

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heel vermoeiend is dat, ja... Maar merk dat hier ook verlatingsangst meespeelt, net als bij vogelinnetje. Tja, dat hoort erbij zeker? ;)

Krampen kunnen idd van te druk bezig zijn. Rust je maar zo veel het kan. Veel succes bij de gyn en wuif maar fijn op je kleintje ;)

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Nijntje, wat vervelend weer hè. Is het niet verlatingsangst, is het wel weer verkoudheid. Wel even goed de temp in de gaten houden he als hij ook aan zijn oortjes zit. Je wilt nl geen oorontsteking over het hoofd zien.

Brabbel, ik denk ook dat je te veel hooi op je vork neemt, maar ik wet hoe lastig het is om toch niet te veel te doen. Helaas merk je pas dat het teveel is geweest als het leed al gebeurd is. Heb je krampen of misschien 'gewoon' harde buiken?

Ben je ook bij een vk of alleen bij een gyn? Is dat vanwege je eerste zwangerschap?

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    #764 nijntje1984, 12 sep 2011
    Laatst bewerkt: 12 sep 2011
    Gisteren toen hij ging slapen en vanmorgen na z'n fles was het 36.9, dus dat is goed. Maar vermits ik een kwartier ervoor pas z'n koorts had gemeten, wilde ik hem weer niet gaan plagen. Ze gaan als hij geslapen heeft opnieuw tempen.

edit: Fruit wilde hij gisteren niet maar de pudding wilde hij wel, groenten gingen wel goed. Vanmorgen ook weer een fles van 200cc uit en 1/4 boterham van zelfgebakken brood (van dat vast wat papa altijd bakt, ik vind het maar niks maar zoonlief vindt het lekkerder dan bakkersbrood :p)

5. Paddington

Paddington Niet meer actief

ik loop alleen bij de gyn omdat ik toch moet bevallen in het zk dacht ik kan ik net zo goed daar blijven voor controle anders moet je met 36 weken als nog naar de gyn voor de controle en bij deacen was ik ook daar onder controle en beviel me goed

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tuurlijk brabbel, je moet doen waar je je goed bij voelt.

Ik hoor ook veel negatieve dingen over mijn gyn, dat ze zo koel en direct is, weinig inleving... Maar dat vonden wij net prettig. Wij wisten met de nekplooimeting waar we aan waren, ze heeft er geen doekjes om gedraaid maar duidelijk de risico's en eventuele gevolgen gezegd.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Brabbel, dan lijkt dat me idd ook het fijnst.

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Pfoe, ik zit net hier weer een topic te lezen over voeding en brrr ik word gek van die moeders die zo overdreven gezond willen doen. Ieder mag het zelf bepalen, maar dit is niet echt iets wat past in mijn idee van (op)voeden.

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ iedereen: ben nog ziek. Heb koorts en zodra ik actief ben voel ik mee beroerd. Mijn man is thuis gebleven om voor V te zorgen.

@ vogelinnetje: ik zou dan die topics negeren. Je weet toch dat er hier veel super mama's zitten???? ;)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Balen sabse! Moet je ook overgeven of is het alleen beroerd zijn? (hetgeen ook al erg genoeg is, ziek zijn is echt niet leuk!)

Ik denk dat je soms gewoon uit pure nieuwsgierigheid eens naar zo'n topic gaat kijken. Maar idd, sommige mama's... ;) Ach laat ze maar.

11. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Beterschap Sabse!
    En nijntje beterschap met Ward, hopelijk is hij snel opgeknapt. Het is maar niets als je kleintje ziek is.

@ Brabbel: Succes bij de gyn, rust maar uit waar je kan maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd met zo'n actieve dreumes erbij!

Ik verbaas me ook wel eens over verschillende topics maar neem aan dat iedereen het beste wil voor zijn/haar kind. Jammer dat het vaak een gelijk halen/ anderen overtuigen wordt, dat zal wel uit onzekerheid voorkomen denk ik dan altijd maar.

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nee gelukkig niet. Was eerst erg misselijk en moest veel boeren :) En na een paar uur zakte het weg en had ik alleen de andere klachten nog. Dus koorts, rillingen en gewoon beroerd voelen. En ja mijn buik/maag/darmen of wat dan ook rommelt veel.

Heb denk ik iets van 5 uur geslapen vannacht.

Heb net even wat gedaan maar voelde me al snel weer rot, dan krijg ik het heet en zweet me rot. Pff dus lig weer in bed :) Paracetamol neem ik in om me wat beter te voelen en dan heb ik wat meer rust.

Hopelijk is het vanavond beter, morgen moet ik weer werken en wil niet ziek zijn natuurlijk. Maar ik wil ook goed uitzieken (ben wel eens te vroeg gaan werken en dat ging mis). Dsu rusten, rusten en nog eens rusten :)

Haha en wat betreft dat soort topics.. idd vaak reageer ik niet en soms laat ik me er toch tot verleiden. Ga alleen geen dicsussies aan en mezelf niet verdedigen.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Denk ik ook! Ze willen zichzelf graag goed voelen over hun manier van opvoeden en dringen dat dan op aan anderen als een waarheid.

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ iedereen: bedankt voor de beterschapswensen!

Ik ga weer ff rusten.

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    Sabse, je hebt het goed te pakken. Rust maar goed uit! Het is maar goed dat je geen deadline meer hebt, zodat je ook niet in de verleiding komt om toch nog te gaan werken.

Topics: voor mij ook echte nieuwsgierigheid. Soms is het zelfs leuk als je jezelf zo zit op te vreten :D. Het gekke is, is dat ik me blijf verbazen. En het achterlijke is, is dat anderen wel respect moeten hebben voor hun opvoedwijze, maar dat ze dat niet hebben voor de opvoedwijze van iemand anders. Soms wil ik echt wel reageren als er een misverstand is, zoals gebakken aardappels die goed zijn en frietjes niet. Ehm, ik zou eerder zeggen andersom: bij frituren is de temp zo hoog dat de aardappel direct dichtschroeit en bij gebakken aardappels niet. Die zijn ook altijd veel zompiger. Ook vlees wel goed en zoetigheden op brood niet. Iemand zei dat haar kind het liefst brood met roomboter at, want dat was beter dan al die zoete troep. Pardon???

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: Hoe gaat het meid?

Hier gaat het wat beter met Ward.Gisteren toch weer wat fruit willen eten en beetje rösti en broccoli met ons. Fles was ook bijna op. Weer een ui naast het bed gelegd en vanmorgen z'n neusje uitgespoeld... Ieuw! Wat kwam me daar allemaal uit! Eerst na het spoelen, daarna toen hij al bij m'n ouders aan't spelen was hoorde ik weer wat pruttelen in z'n neus. Is er nog meer uitgekomen. Hij hoest nu ook een beetje, maar dat valt nog mee. Maar da's volgens mij ook normaal bij een verkoudheid.

Nacht ging vrij goed. 'Maar' 4x op geweest om z'n tutje te geven en ging daarna gewoon terug liggen en ik kon dadelijk van de kamer afgaan. Had hem nog Nurofen willen geven voor het slapengaan, maar dat was ik vergeten. Ben wel nog altijd doodmoe, dus straks weer maar eens zo vroeg gaan slapen.

17. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @al de zieken: veel beterschap
    @Kleine sam: veel sterkte

heb hier ook een snotneusje rond lopen. Is al medicatie aant pakken van woensdag, maar die snotneus blijft maar aanslapen. Mja wat wil je met zo'n kwakkelweer. Dan is het super warm, dan weer zo koud dat je een trui aan moet. Je zou er voor minder van ziek worden.

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Hier nog eens een recente foto van mijn binkje :)

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.692
    113
    O wat vervelend voor de snotneusjes hier. Ja, ik verbaas me ook altidj hoeveel snot zo'n klein neusje kan bevatten.

Nijntje, misschien moet je voor jezelf vitamine B complexpillen halen voor wat meer ergergie.

Gisteren voelde ik me weer extreem gelukkig met mijn mannetje. Ik kwam thuis en het was de hele tijd lachen en stoeien. En wat luistert hij toch goed. Hij wilde op schoot, maar dat kwam niet uit. Even mopperen en ik zei rustig dat het nu even niet kon en hij gaat verder met wat anders. Hij deed het kastje van de keuken ook weer open en ik zeg rustig dat hij het weer dicht kan doen en dat doet ie dan ook. Geweldig toch? En mijn man heeft hem gisteren betrapt op los staan. Hij had zijn handjes even niet vast aan de tafel, waarschijnlijk onbewust.

Tihany, een flink kereltje al, zeg!

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ tihany: Ja een heel kereltje is hij al he! :) Leuke foto! Zit hij nu aan de antibiotica?

@ vogelinnetje: Heb net Supradine energy gekocht in 't weekend, maar ben ze vergeten te nemen vanmorgen... Ook weer slim :p Maar neem die elk jaar voor de winter.

Ah zo, Damien betrapt :p Wat leuk dat hij zo goed luistert.

Ik merk dat hier weer eentje z'n grenzen aan't testen is. als hij iets niet mag, begint hij serieus van z'n oren te maken. Heeft dat nog een tijdje gedaan en nu ging het weer beter. Maar ja, dat hoort erbij. 't Zijn geen driftbuien dat niet, maar ontroostbaar wenen met grote krokodillentranen :D En zielig dat hij dan is!

Deel Deze Pagina