Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

aaaah das niet leuk zeg....arm mannetje,en arme pap en mam..
    Hoe gaat het nu met hem,hoest hij al of nog steeds niks??
    Sietse is voortaan ook helemaal in paniek als hij wakker wordt,niet eerst wat jammeren,maar meteen volop huilen en gillen alsof er weet ik niet wat gebeurd zeg...

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    @ Nijntje,Zweden is echt een ontzettend mooi land hoor,iedereen zegt dat het duur is,maar dat valt 100% mee.
    We hadden erg mooi weer,en Sietse kon zich ook goed vermaken.
    Je hebt er hele mooi camping plaatsen met een groot meer en volop bos,helaas was dit water toch wat koud voor Siets dus heb ik hem lekker in het badje buiten bij de camper gezet:D..
    We zijn nog bij High Chaparel geweest,een country pretpark helemaal in cowboy en indiaan stijl,met een echt stoomtrein,en daar zat ook een mooi camping bij met een groot meer,super mooi voor kinderen(en ouders:p).

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    @ Sabse,pinter is van nature donker blond,maar verf mijn haar altijd wat donkerder,voel ik me prettiger bij....

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Cin: ai zo zware nacht zeg! Heeft hij al gehoest ondertussen? Wel handig zo'n dokter in de buurt ;)

Bo: denk dat je idd vergeten bent om te spammen ;)

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Meisje en Nijntje, jammer dat de locatie tegenviel. Het is wel een heel ander soort vakantie dan je gewend was he? Wellicht weet je waar je volgend jaar op moet letten.

Tihany: welkom in deel 3. Matiz zal er wel zo vandoor gaan, als ik dat zo lees.

Cin, is Stijn al beter?

Gisteren toen ik thuis kwam, zei mijn man dat Damien helaas de speen nodig had gehad die dag en dat hij erg lang geslapen had (2x 2,5 uur). Ik liep naar Damien toe om he gedag te zeggen, voel ik dat zijn nekje gloeiend heet was. Hij zag er nog wel alert uit en had goed gegeten. Toen hij naar bed ging, heb ik zijn temp gemeten: bijna 38 graden: iets verhoging dus. Zetpil in de kont en op bed gelegd. Hij was ineens zo moe dat hij direct in slaap is gevallen. Vannacht goed geslapen, maar hij werd wel vroeg wakker: half 6, maar nog kunnen rekken tot half 7. Temp was weer gezakt tot net boven de 37. Toen vond ik de oorzaak: tandje linksboven (nr 6) is nu ook door. De vorige keer had hij ook al verhoging. En tandje rechtsonder is ook zo goed als door. Vandaag is ie lekker aan het spelen, maar jengelt wel wat vaker.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Nou helaas ging het alleen maar slechter met Stijn, hij begon vreemd te ademen, niet echt heel benauwder ofzo maar heel luidruchtig. Daarnaast voelde ik hem steeds warmer worden en begon hij heel kreunend te huilen, wat ik ook deed hij stopt daar niet meer mee. Drinken sloeg hij elke keer weg en eten had hij om 11.00 nog niet gedaan (terwijl hij dus om 07.00 wakker was). Zodra ik hem neerlegde in zn bedje of ergens anders was de paniek nog groter. Juist omdat ik hem warmer voelde worden besloot ik nog even extra keertje te tempen, was de koorts met 1.5 graden gestegen! Maar ik schrok nog veel meer wat in onder zn luier en romp aantrof, allemaal minuscule kleine rode puntjes die ik niet helemaal goed weg kon drukken!
    Toen dus maar gelijk de HAP gebeld kon gelijk komen. Wat blijkt, Stijn heeft een virale keelonsteking met de zeldzame bijwerking van rode puntjes uitslag, komt maar weinig voor. Daarnaast heeft meneertje een ooronsteking die waarschijnlijk ook viraal is. Dus geen antibiotica gekregen, maar even aanzien. Als hij maandag nog koorts heeft moeten we weer naar de huisarts. Gelukkig hoest Stijn nu wel iets en waren zn longetjes schoon. Eenmaal thuis gekomen heeft meneertje toch nog een paar stukjes brood op en is om 13.30 gaan slapen. Ben zelf ook maar even op bed gaan liggen want ik was kapot! Nu slaapt Stijn nog steeds maar ik laat hem lekker liggen, hij heeft het nodig.

Bo, je foto heb ik vanmorgen ook niet gezien, maar dacht dat het door alle hectiek aan mij lag haha.

Zweden lijkt mij ook een heel mooi land, zowiezo heel scandinavie wel. Alleen wil ik in de zomer per see warm zomerweer hebben dus ik zou er nog wel eens in de herfst of het voorjaar heen willen.

Nijntje, ik geloof dat jij dan het record hebt qua verschil in lengte met je man! Bij echte liefde maakt lengte niets uit is mijn mening. :)

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Vogelinnetje, fijn dat Damien met zetpil wel is gaan slapen! Alleen balen dat hij weer vroeg wakker werd. Gelukkig dat je de oorzaak te pakken hebt, want een tandje erbij is natuurlijk altijd goed. Hopelijk is hij vanavond of morgen weer de oude!

8. Paddington

Paddington Niet meer actief

cin hopelijk is je mannetje snel weer beter

pinter alles gaat goed met de zwangerschap buik ga je nu echt zien en het is lekker bewegelijk

me man is 1.98 en ik ben 1.65 ook een aardig verschil

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Cin, oei extra koorts zit je niet op te wachten. Ik hoop dat hij een goede nacht heeft!

Damien heeft het vandaag toch best goed gedaan. Zijn avondeten ging wat moeizaam, maar hij kreeg ook iets nieuws: wraps. Daar had hij echt moeite mee op op te kauwen, dus we hebben maar wat soep voor hem uit de vriezer gehaald. Cracker erbij en toetje na en meneer zat ook vol. Zijn temp was weer gestegen vanavond, dus hij slaapt weer met zetpil. Ik verwacht dat er op zeer korte termijn weer 2 tandjes aankomen nl.

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Cin: hopelijk is je ventje snel beter!! Lichte rode puntjes heeft Maxim ook eens gehad, op z'n buikje, volgens de onthaalmoeder komt dat vaker voor nadat ze buikgriep gehad hebben. Was na 1 of 2 dagen ook weer weg hier.

Vogelinnetje: die van jou ook al niet lekker ocharme!

Hier is Maxim aardig toegetakeld door muggen :s Heel z'n hoofdje staat vol! Ook nog op zn armen en handjes, echt zielig. Wilde ik bij dreamland een net voor over het bedje halen, moeten ze die nog bestellen want ze hadden geen meer... Hmpff. Hoop dat ze hem vannacht wat met rust laten! Dat net gaat er wss pas woensdag zijn ofzo...

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja idd, zoals je zegt ;) 't Is niet dat we ze nog de hele dag in de kinderwagen kunnen zetten en rustig gaan wandelen :) Maar da's ook niet erg.

Waren gisterennamiddag naar het dierenparkje geweest hier in de stad. Erg leuk en ook klein, ideaal voor kleintjes. ;) Ward is zot van vogels en de duiven die daar zijn, zijn erg tam. Dus die van ons liep vrolijk achter de duiven aan tot dat hij er bijna was, vlogen ze op en liep hij er terug achter :D Verder waren er ook kippen, geitjes, ezels, konijnen die uitbreken en dan gewoon op het pad lopen. Er zaten meer dieren dan in de kinderboerderij laatst :D

Verder ook maar 1 slaapje gehad gisteren... Hij had van 10u30 tot 13u geslapen en toen we terug waren van het dierenparkje was hij aan' t wrijven; Neerlegd maar wilde niet slapen. OM 20u15 neergelegd en geslapen tot 7u45! Wel een keer of 5 op geweest om het tutje te geven.

Vogelinnetje: Hoe is het verder met Damien? Temp weer gezakt?

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja denk het ook :D We zijn dan ook erg benieuwd naar hoe groot Ward gaat worden. ;)
    Er zijn er ook veel die zeggen dat ik vaker hakken moet aandoen, dan lijk ik groter. Maar laat ik dat nu bijna nooit dragen :p

Hoe gaat het met Stijn? Zal wel schrikken geweest zijn toen je die rode puntjes zag! Arme jongen. Hoop dat de nacht goed gegaan is zodat jullie allemaal wat rust hebben gehad.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb er een bij de kinderwagen gehad om over het bakje te spannen. Anders moet je eens kijken of jij die ook niet hebt?

Zo nu ga ik zoonlief entertainen want ik zie af met hem op de schoot :D (rechtstaan, op alle toetsen drukken, m'n bril afnemen... ;) Hij is uitgeslapen! :p)

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Nee die heb ik niet, dat hadden ze in de winkel wel maar heb toch een voor over het bedje laten bestellen, denk dat dat toch echt beter past.

Op de toetsen drukken enal: dat ken ik, hier ook. Hij wil dan bij mij zitten id zetel maar wil dan ook op mn toetsenbord slaan.... ;)

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Er bestaan idd muggennetten voor over de campingbedjes, maar het is nu vakantietijd he. Grote kans dat ze niet op voorraad zijn. Wel zielig, muggenbulten :( Ik weet uit eigen ervaring dat die heel vervelend zijn (ben allergisch). Kun je anders bij de drogist niet iets op citroenbasis kopen? Als je het niet op zijn lijfje wilt smeren, dan misschien wat op bedje enz smeren.

Damien is nog niet helemaal zichzelf. Hij speelt hartstikke leuk en eet goed, maar dan kan hij ineens beginnen te jammeren. Of als hij moe is, dan stort hij helemaal in. Net ook: komt hij naar me toe om te vertellen dat hij moe is, maar ik ruik dat hij eerst verschoond moet worden: die paar minuten waren hem net te veel geweest. Tja, de speen is nog niet weggegooid.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier heeft Ward z'n speen de laatste 2 dagen ook weer meer. Hij kan er zonder, niet om te slapen, maar als hij ze ziet moet hij ze hebben. Nu hebben we de afspraak gemaakt om ze vanaf morgen in z'n bedje te laten liggen.

Heb hem om 10u in z'n bedje gelegd, was geen huis meer mee te houden. Benieuwd of hij vandaag ook op 1 slaapje de dag doorkomt...

17. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    wij hebben gelukkig nog niet al te veel last van muggen.
    is wel zielig als ze vol staan :(.
    Matiz heeft daarnet 1 stapje alleen gezet. M'n man was met hem aan het stappen en liet hem opeens los. zette Matiz nog 1 stapje alleen verder en ging toen zitten :D.

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Vogelinnetje: we hadden zo'n zoemer tegen muggen (ofja, hoorde je niet, maar het zou geluid zijn waar de muggen niet tegen kunnen) Maar dat helpt ook niet, de muggen zitten gewoon langs het apparaatje ;)

Tihany: leuk leuk! Dat zal daar niet lang meer duren zo te horen!!

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Muggen hebben wij hier voorlopig ook nog geen last van. Gelukkig! En wat stom dat zo'n zoemer niet werkt. Zag het laatst nog in de folder van de colruyt staan en vroeg me eigenlijk af of het echt effectief was. Niet dus...

@ tihany: Super!!! :D

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Nee die vd colruyt is idd die wat wij hebben gekocht. Echt rotzooi!

Deel Deze Pagina