Gisteren ook nog gelachen. Had zo geen zin om te koken dat ik naar de frituur wilde gaan. ik: 'Is het goed als ik Ward bij jou laat?' manlief: 'Neem hem maar mee, vindt hij wel fijn en krijgt hij een frietje van de meneer' ik tegen Ward: 'Ga je mee frietjes halen?' Ward: 'Nee' ik tegen Ward: 'Wil je bij papa blijven?' Ward: 'Ja!' en een smile tot achter z'n oren Manlief was denk ik toch wel gecharmeerd hoor Ward huilde nu ook helemaal niet toen ik vertrok, want dat is de laatste tijd ook weer het geval
Damien is nog geen 15 maanden Hier dus nog niet echt driftbuien. Als hij zijn zin niet krijgt, dan is ie vaak binnen een minuut weer met wat anders bezig. Nijntje, wat fijn dat zijn longetjes schoon zijn. Zand: dat vindt Damien ook heerlijk. Ook om op te eten . Maar dit wordt wel minder. Gisteren had hij helaas ook kauwgom in zijn mond. Bah. Damien heeft zowaar doorgeslapen! Ik dacht echt dat ie last van zijn oogjes zou krijgen, maar helemaal niets gehoord! Vanochtend zat wel 1 oogje helemaal dichtgeplakt en hij heeft toch al zo'n hekel aan gepluk aan zijn gezicht. Maar oogjes kregen we weer mooi schoon.
Haha, die Ward! Wat goed dat hij al echt bewust ja en nee zegt. Vanochtend sms'te mijn man dat ze op het kdv weer een verhaal over hem hadden: hij pakt graag speelgoed af van anderen, maar als zijn speelgoed wordt afgepakt gaat ie huilen en gaat ie naar de juffen toe. Och och och, wat is ie toch zielig
Denk het wel.. ze zeggen wel eens "ja, ze weet wel wat ze wilt he" Nou ja een driftbui hier is sowieso overdreven huilen.. dikke tranen.. dan gillen erbij. Als je d'r beet hebt gooit ze zich achterover.. maakt zich slap. En ze slaat zichzelf in haar gezicht (dat doet ze sinds we negeren dat ze ons slaat.. nu negeren we dit dus maar weer). Als ze echt boos is gaat ze naar d'r speelgoed toe en gooit iets hard weg Weet je eerst reageerden we erop.. boos en streng.. maar nu zegt het CB en kinderarts.. neeeee ze vraagt aandacht.. en als je boos wordt is zij tevreden.. ze krijgt die aandacht. Dus we moeten het negeren. Kijkt slaat ze ons of wilt ze ons slaan (doet ze niet meer eigenlijk) dan zeiden we 1x nee en daarna negeerden we haar. We zijn best streng, maar die driftbuien kun je als ouder weinig aan doen merk ik (en dit wordt ook elke keer bevestigd door CB en kinderarts).
Super!! Moet je ze schoonmaken met fysiologisch water? Ben heel blij dat de longen zuiver waren, maar dat dacht ik wel omdat hij zo levendig bleef en zo veel bleef eten. Anders had hij er meer last van. Vanmiddag bij de apotheek geweest. 't Zijn neusdruppeltjes en een hoestsiroop die slijmen losmaakt zeiden ze daar terwijl de ha zei om op te lossen. ach, zo lang hij er maar vanaf geraakt! Ieuw, een kauwgom! Denk dat je die wel snel uit z'n mond hebt gehaald, niet? Heb ik vanmiddag buiten op een bankje geluncht met collega's, zit ik hier met een hele rode arm van de zon De andere arm is normaal, want die zat in de schaduw van m'n lichaam... Da's weer typisch iets voor mij. Heb al een bleke huid waar geen zon op pakt
Ja negatieve aandacht is ook aandacht he... Wat zou het toch verdorie gemakkelijk zijn als er een handleiding bijzat bij de geboorte! @ vogelinnetje: Hihi, hoe schattig dat hij dan naar de leidsters gaat Hij weet z'n charmes uit te spelen!
In het weekend deed hij dat ook ineens. Was voormiddag al met de hond gaan wandelen zodat die haar energie wat kwijt kon, maar Ward was bij papa. Namiddag na het slaapje wilde ik nog een wandeling maken en dan zet ik Ward altijd in z'n fietsje. Toen vroeg ik ook: 'Gaan we wandelen?' en hij zei nee. En toen ik vroeg of we in de tuin met de bal gingen spelen met de hond zei hij ja, dus hebben we dat ook maar gedaan.
me kleine vent is een beetje ziek hij heeft 39.3 koorst erg snotterig maar voor de rest wel erg levendig vind het zo sneu om een zetpil in tedoen maar is toch nodig driftbuien heeft hij nog niet echt als hij ze zin niet krijgt dan is hij even boos en komt daarna weer naar me toe
Ja voor de koorts is het het beste dat hij een zetpil krijgt he... Gelukkig is hij voor het overige toch erg levendig. Dat scheelt al een hoop.
Brabbel, hopelijk is je kleine ventje snel weer beter! Hier ook een mannetje wat helemaal onder het zand thuis kwam van het kdv. Zand eten doet hij gelukkig niet, komt denk omdat onze achtertuin een aantal maanden 1 grote zandbak was? Nijntje fijn weekend alvast in Parijs! Geniet er van, en hopelijk heb je daar ook mooi weer! Sabse, tja ook hier proberen wij de driftbuien te negeren, maar lastig is het wel! Hoop stiekem ook nooit te hoeven meemaken dat meneer krijsend in het gangpad van de supermarkt ofzo gaat liggen, vrees dat ik me dan echt doodschaam! Vogelinnetje, fijn dat de oogjes van Damien al wat beter worden! Ben benieuwd, moet morgenochtend vroeg al in het ziekenhuis zijn bij de kaakchirurg, heb een verstandskies die doorkomt en niet past en nu ontstoken is geraakt, heb dus een lekkere dikke wang en wat verhoging. Gelukkig kan mn vriendinnetje op Stijn passen, zelf is ze werkloos maar haar dochtertje gaat wel naar het kdv. Ben benieuwd want als hij wakker wordt zal zij hem uit bed halen. Hij kent haar wel goed maar ze heeft nog nooit op hem gepast, dus het zal wel even raar zijn. Maarja hem meenemen is ook geen doen. Best lastig in dit soort gevallen om kinderen te hebben!
@ cin: Bedankt! Denk dat het weer zoals hier is, misschien nog ietsje warmer. Ideaal dus, zeker voor in oktober te gaan! Veel succes bij de kaakchirurg. Vervelend die pijn. Hoe is het trouwens met je darmen? Zijn die ondertussen al weer beter of nog niet helemaal?
Ah ben dus niet de enige met een boefje met driftbuien? Nou de dag dat ze in de supermarkt op de grond gaat liggen komt bij ons denk ik wel. Hopelijk zijn er dan niet veel mensen hahaha. We hebben al wel dat als ze in de buggy terug moet van ons en zij het niet wilt.. dan gaat ze huilen/gillen, wordt slap en doet haar best eruit te komen.. en ja dan kijken mensen ook. Maar weet je, ze doen maar. Wij keuren haar gedrag niet goed en doen er alles aan het tegen te gaan en zolang wij dat weten boeit het me niet hoe anderen denken op zo'n moment. Hoe was het bij de kaakchirurg?
Pff ik moet er wel om lachen.. ik krijg 2 weken rust voorgeschreven door de arboarts. Lekker genieten en lekker zwemmen en noem maar op. Er komt echt niets van terecht. Gisteren had ik V. natuurlijk.. die laat me geen seconde met rust. Kan niets doen of ze hangt weer aan me. En als ik niet daarop reageer huilt ze natuurlijk weer. Nou 's middags naar het ziekenhuis en in totaal ben ik daarmee ook 3 uur bezig geweest. Heb een spalk meegekregen en moet fysiotherapie en elektro shockwave therapie volgen (wordt overigens niet vergoed en schijnt pijnlijk te zijn.. lees ook weinig dat het permanent heeft geholpen). Toen ik thuis kwam moest V. eten en daarna moest ik met haar mijn man ophalen bij de garage (onderhoud auto). Vandaag weer een dag met V. en die loopt weer zo. Pfff.. krijg geen rust. Ze heeft nu net amper een uur geslapen en is al wakker.. wanneer moet ik rusten.. krijg mijn huishouden niet eens gedaan. Vanmiddag naar ontspannings/ademhalingstherapie.. duurt ruim een uur. En moet zo nog huishouden doen en wat dingen regelen buiten huis (V. gaat mee). Zaterdag is mijn man ook groot deel van de dag weg, heb ik V. ook alleen. De rest van mijn twee weken rust zit ook al vol met dingen die moeten. Dus ik kan niets met die twee weken rust terwijl ik het zo graag wil. Nou ja, ze huilt dus ik ga haar uit bed halen en dan zal ze wel wakker zijn tot vanavond 8 uur ofzo (ze slaapt nog steefs maar één keer).
Cin, is de behandeling meegevallen? Of weet je dat pas wanneer de verdoving is uitgewerkt? Sabse, jij bent dus alvast voorbereid op de toekomst. Krijsende kinderen in de supermarkt ontkomt volgens mij niemand aan. Kun je voor je rust niet vragen of die vriendin een keer V meeneemt naar huis? Of dat ze naar je moeder gaat? Damien lijkt 's nachts weer zijn rust gevonden te hebben. Heerlijk! En staan gaat echt goed nu: vanuit hurkstand, in handjes klappen tijdens staan, 180 graden draaien. Ook op het kdv heeft ie gisteren 2 a 3 pasjes gezet.
Knap van Damien! Hier nog steeds een kruipertje haha. Kaakchirurg was balen, het trekken van mn verstandskies ging niet door omdat de boel te erg ontstoken was en mn mond niet ver genoeg open kon voor de verdoving en behandeling. Tja dat was nou net de reden waarom ik zo snel terecht wilde. Verga al een week van de pijn, heb een dikke wang, af en toe verhoging/koorts, krijg mn mond amper open een boterham past net maar dan zonder korst. Tanden poetsen zelf gaat dus ook niet geweldig... Zucht. Dus nu eerst ontsmetten met een of ander spoeldmiddel en dan over 3 weken een nieuwe poging. Baal echt heel erg. 1 voordeel, kan nu wel lekker in de tuin liggen zonnen en normaal water drinken. Nijntje, darmen gaan gelukkig weer goed! Moet over 1.5 weken naar de internist en hoop dan weer terug te mogen op mn oude medicatie. Sabse, dat van die drukte ken ik! Zat natuurlijk een paar weken geleden ziek thuis van mn darmen, nou volgens mij kan je beter werken dan heb je af en toe meer rust dan thuis! Zo ga even vlees uit de vriezer halen, willen vanavond bbq-en. Denk dat ik zelf een staafmixer er bij moet pakken ofzo anders kan ik niet eten haha. En dan lekker in de tuin liggen zonnen. Moeten om 15.30 bij de tandarts zijn, probeer mijn afspraak al de hele dag af te bellen maar dat lukt maar niet. Maar ik ga wel mee voor Stijn, die mag ook op de stoel ben benieuwd!
Moet je dan nog 3 weken lopen met pijn? Heeft Stijn ook een afspraak bij de tandarts? Da's vroeg. Damien is laatst met mijn man meegeweest en toen heeft de tandarts gezegd dat hij op controle moet als ie 2 jaar is. Dan gaat hij in de stoel en laten ze hem het spiegeltje en zo zien. Meer niet. Ze heeft wel verteld dat we het goed doen met tandenpoetsen, want ze komt heel wat 2-jarigen tegen met een slecht gebit :S.
Heb nu spul om de ontsteking te verminderen, dan moet de pijn ook verminderen, dus daar hoop ik dan maar op. Het is de bedoelding dat Stijn gewoon in de stoel gaat zitten om te wennen. Als hij zn mond open doet is dat prima, doet hij het niet dan is het ook goed. Denk eigenlijk een beetje het zelfde idee als bij jullie tandarts.
goedenmiddag, Excuus voor de verwaarlozing! Ik ben harstikke druk met de website, Webwinkel gesloten | mijnwebwinkel.nl. Morgen in de loop van de dag zal die online gaan. Kijken jullie allemaal ook en laat me weten wat je ervan vindt ik heb dus ook niet veel gelezen, maar las nog wel even een stukje wat sabse had geschreven. @sabse Adem in, Adem uit. Haal het moeten uit je dagelijkse gang van zaken. Maak een lijstje, wat MOET er echt vandaag gebeuren en wat kan wachten. en maak het MOET lijstje niet langer dan 2 a 3 dingen. Dat is zat..... Het komt allemaal weer goed, alleen nu even een adempauze (je hebt er iig mooi weer bij )
eh, ik lees nog wat.... mijn zoon (3,5 jaar ) is nog nooit bij de tandarts geweest..... komt dat mama de grootste schijterd is die er losloopt