Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Denk dat het normaal is dat het varieert? Wanneer V. genoeg op heeft doet ze d'r handen in de lucht en zegt ze "klaar" :D Avondeten (groenten, aardappels en vlees voornamelijk) gaat hier goed, ze eet flink. De rest varieert. Dacht dat het er ook bij hoorde :)

Uhnou ja hij zei idd dat ze niet wisten hoe het kwam, maar ik zei dat het niet klopte. Want ik heb in beide gevallen aan meerdere leidsters verteld hoe en wat. Dus ze hebben gewoon twijfels daaraan gehad. Erg jammer, want zijn maar 2 incidenten en niet maandelijks flinke blauwe plekken ofzo. Vind het ook niet zomaar iets om van beschuldigd te worden, zeker niet na 2 voorvallen. Ben er best boos om en gekwetst. Dat ze alert zijn oké, maar na 2 (in mijn ogen) kleine voorvallen die ik meerdere keren heb toegelicht vind ik de conclusie snel getrokken.

Dat V. zich soms afzondert heeft met het kdv te maken. Een meisje van een andere groep zit vaak in haar groep erbij en ze is enorm bang voor haar. Ze moet al huilen wanneer ze in de buurt komt. Maar goed, dat wordt blijkbaar even vergeten.

Heb me in ieder geval die beschuldiging dus niet ingebeeld.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, Ward moet enkel nog de 4 laatste kiezen die volgens de boekjes pas tegen 2 jaar komen. Denk dat dat ook al definitieve kiezen zijn als ik mij nog goed herinner. Maar ik voel nog niets in z'n mondje, maar gisterenavond ging ik voelen en masseerde ik z'n tandvlees wat en je zag gewoon dat het hem goed deed.

Met poepluiers s morgens ga ik geen strijd meer aan. Ik zet hem gewoon in bad ;) Dan kan dat eventjes weken want hij huilt van de pijn als ik z'n billetjes moet afvegen. En zo gaat het prima ;) Nu ja, heb mijn laatste dag verlof vandaag, dus na het weekend moet ik zien hoe we het gaan doen als hij 's morgens poepluiers heeft.

Ward geeft ook aan als hij genoeg heeft. Hij schudt dan heel heftig neen met z'n hoofdje en zegt ook 'nee nee'. Dus dan ga ik niet blijven geven, want hij spuwt het dan ook uit. Brood gaat de laatste dag en hier ook niet zo vlot, maar net als bij sabse varieert dat hier.

@ sabse: Goed dat je het hebt nagevraagd, maar als je zelf aangaf dat ze gevallen was, dan moeten ze daar toch geen andere conclusies uittrekken. Geloofden ze je nu?

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.507
    14.008
    113
    Vrouw
    Sabse, ik zou echt kwaad worden op het kdv! Prima dat ze proberen om gevallen van kindermishandeling er uit te halen, maar dan mogen ze eerst wel eens een cursus gaan volgen ipv lukraak mensen te beschuldigen! Stijn heeft ook regelmatig blauwe plekken dat hoort nu eenmaal op die leeftijd. Grr wordt er hier zelfs boos om!

Nijntje, fijn dat je het zo lekker hebt gehad en dat het mooi weer was! Zijn je voeten weer uitgerust?

Ben zelf een paar dagen niet online geweest, Stijn was erg ziek. Dinsdag rond 18.00 (was net weer thuis van de dermatoloog wat perfect ging, heb helemaal geen pijn gehad), toen hij wat benauwd werd. Ik ben gaan koken en na 10 min ofzo riep mijn man me in paniek. Stijn had een piepende ademhaling en had zichtbaar moeite met ademen. Mn man is hem snel gaan tempen 39.8. Erna wilde Stijn alleen maar bij mij zitten dus is mn man maar verder gaan koken. Wilde het namelijk eerst even aanzien. Al snel kreeg Stijn een zogenaamde 'buikademhaling' zijn hele borstkas deed mee met proberen te ademen. Iets wat totaal niet goed is. Ik dus maar even met hem stomen en neusspray. Dit hielp eventjes iets. Erna was het weer het zelfde, Stijn zat helemaal klam bij mij op schoot, hij wilde iets voorover zitten om zomaar proberen te ademen. Op een gegeven moment kreeg hij ook een neusvleugelademhaling, met ademen gingen dus ook zn neusvleugels mee doen, dit is echt foute boel. Daarnaast kreg hij blauw paarse lipjes. Dus maar gelijk de huisartsenpost gebeld, mochten gelijk komen. Daar bleek dat Stijn een of ander virus heeft, dus nu zit hij aan de ventolinpuffers. Het helpt gelukkig wel tegen de benauwdheid. Gisteren is het voor het eerst helemaal goed gegaan en heeft hij geen benauwdheidsaanvallen meer gehad. Maar de nachten ervoor waren drama. Vandaag dat ik bijna elke keer ben gaan slapen als Stijn ook ging slapen want we hebben aardig wat uren met hem opgezeten 's nachts.
    Vannacht gelukkig voor het eerst deze week weer doorgeslapen. Maarja het nadeel is dat ik de hele week niets in mn huis heb kunnen doen en vanavond komen mijn collega's nog voor de housewarming, ga dus maar snel weer aan de slag! Want van een aantal dagen niet stofzuigen wordt je niet vrolijk met een kat in de rui! ;)

4. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Sabse: wat eng die benauwdheidsaanvallen van Stijn. Gelukkig dat het nu beter gaat. Zal ook wel vermoeiend voor jullie zijn geweest de afgelopen dagen en vooral nachten.

Veel plezier bij jullie housewarming vanavond..

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Denk dat je Cin bedoeld :p

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ja, die manger zei dat blauwe plekken op de benen/knie niet argwaan opwekken, maar de dingen die V. had wel. Maar ja, ik weet het ook niet hoor. Hij zei "we wisten ook niet hoe ze eraan kwam natuurlijk", maar ik heb het beide keren aan meerdere leidsters uitgelegd. Dus die geloofden het blijkbaar niet.

Wat zielig voor Stijn die benauwdheid! Hoe heette het virus?

Hopelijk gaan de nachten nu weer goed en veel beterschap gewenst voor jouw kleine mannetje!

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Geen idee, ik dacht namelijk dat ze mij die eerste keren ook geloofden ;)

Ik ga er vanuit val wel en anders merk ik het wel als ze melding hebben gemaakt. Die manager zei het nu te begrijpen of in ieder geval het met ons besproken te hebben.

8. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Ja inderdaad even iets te snel getypt.

Hoe is het met jou Sabse, Heb je een beetje rustmomenten kunnen pakken de afgelopen week?

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.507
    14.008
    113
    Vrouw
    Housewarming ging goed, gelukkig bleef niemand tot erg laat, vond ik niet zo erg. ;) Stijn vermaakte zich prima!

Net werd hij helaas weer benauwd wakker dus hebben we weer moeten puffen, hij was doodmoe, ik voelde wel dat hij wat warm was, denk verhoging maar hebben niet getempt.

Sabse, geen idee hoe ze er op het kdv mee omgaan, maar mochten ze melding maken bij het AMK dan hoef je je ook geen zorgen te maken. AMK komt dan eerst bij jou langs en als je een logische verklaring hebt dan sluiten ze het dossier. Vertrouwen ze het niet dan komen ze na 6 maanden nog eens langs en sluiten ze alsnog het dossier. AMK is namelijk tot niets bevoegd en kan alleen maar praten, tenzij ze zien dat jij je kind in elkaar slaat (alsof ook maar iemand dat doet als er een instantie bij is, zelfs als je je kind mishandeld dan neem ik aan dat je het op zo'n moment juist niet doet), dan kunnen ze buro jeugdzorg inschakelen.
    Maar goed, ik hoop dat de manager je nu wel echt geloofde!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ cin: Wat moet dat schrikken geweest zijn, die benauwdheid. Gelukkig weet jij door je job goed te reageren. Ik zou het in elk geval niet weten...

Hier een super ondernemende peuter in huis, vermoeiend! Al 2 dagen maar 1 slaapje maar wel van 10u tot 13u30! Nachten gaan weer iets minder. Vorige nacht elk uur gezien tot ik om 3u een dekentje over hem heb gelegd. Hij hoest ook wat meer en eet iets minder groenten maar kan misschien ook van de reactie op de spuitjes komen?

11. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hier ook maar 1 slaapje en dan vaak maar van een goed uur. De dag duurt dan wel lang en op een gegeven moment is ze te moe om te spelen, maar toch niet willen slapen. Ze haalt het s' nachts dan wel in. Ze is om 7 uur al erg moe en slaapt vervolgens wel helemaal tot 8 uur.

@ Nijntje: wanneer heeft Ward zijn spuitjes ook alweer gehad? Ze kunnen er nog wel een tijdje erna last van krijgen.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hij heeft ze donderdag gehad. Ben vergeten te vragen wanneer de reactie erop kon zijn.

Zijn voormiddag gaan zwemmen, waren om 10u30 terug en heb toen z'n groenten gemaakt. Heb hem zonet in bed gelegd, dus benieuwd hoe hij nu gaat slapen.

Poeh, een uurtje op een hele dag is weinig he... Maar ja, ieder kind is anders en bepaald zelf z'n hoeveelheid slaap. Maar zoals je zegt, ze haalt het 's nachts goed in!
    Ik ga straks z'n dekbedje op het bed leggen. Blijf de indruk hebben dat hij het fris heeft 's nachts. Ward is wel eentje die het graag warm heeft, dus ja... ;) Dat eens proberen.

Z'n billetjes zien er ondertussen al wat beter uit. Was ze nu telkens met gewoon water en een washandje ipv billendoekjes. En dat helpt, wel in combinatie met zalf smeren natuurlijk. Hij huilt toch niet meer van de pijn als ik het afveeg, gelukkig maar.

13. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    ben ik een keer weer!
    Zwaai, zwaai!
    Ik wil vanderweek een keer sávonds gewoon nix doen (lees lekker op zp forum meepraten), dus kom snel weer!

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.236
    6.695
    113
    Cin, oei wat moet je geschrokken hebben toen je kereltje niet goed meer kon ademen. Zie je wel verbetering?

Nijntje, dus Ward gaat ook over op 1 slaapje. Je krijgt dan ineens een heel andere dagindeling.

Dagdroom, 1 uur maar? Wow. Ben blij dat Damien minstens 1,5 uur slaapt. Meestal 2 uur en soms een uitschieter naar 3 uur. 'Naqchts slaapt Damien van 19u45 tot ca 7 uur (als hij niet naar het kdv hoeft).

Het wordt weer koud he? Damien zit ook niet meer in zijn zomerslaapzak. Hij slaapt echter nooit onder de dekens, dus grote kans dat we binnenkort al winterslaapzakjes moeten kopen. Welke lengte nemen jullie?

Vrijdag heb ik Damien een hele dag niet gezien: voor het eerst! Ik had gehoopt dat ie 's nachts zou komen haha. Maar nee: meneer slaapt al weer een aantal dagen door.

Onze appelstroop die we speciaal voor Damien gekocht hebben, is bijna op. Denk dat ik geen nieuwe pot meer koop, want wij eten dat eigenlijk niet en Damien eet eigenlijk alles met ons mee. Ook als de diksap op is, kopen we geen nieuwe meer, denk ik.

Zijn jullie al bezig met sinterklaarcadeautjes? Heb hier al een behoorlijk lijstje voor hem verzonnen.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.507
    14.008
    113
    Vrouw
    Nijntje, wat voor spuitjes heeft Ward precies gehad? Van de BMR krijgen ze na 5 tot 12 dagen last, van andere spuitjes kan het vrijwel van direct tot na een week. Wel fijn dat hij niet meer huilt met verschonen. Behalve deppen met natte washandjes is het ook goed om Ward in zn blote kont te laten rondkruipen. Hoop wel dat je geen tapijt op de grond hebt want anders zou ik het niet doen! ;)

Hier al sinds zn verjaardag nog maar 1 slaapje op een dag. Dan wel gelijk van 2 uur met ook uitschieters na 3 uur, vind het zelf wel prettig dat hij gelijk wat langer slaapt, dan heb ik ook wat tijd voor mezelf en is hij ook niet zo snel sago.

Sinds vandaag zijn wij van de zomerslaapzak over gestapt op een 'tussenslaapzakje'. Dus nog geen megadik ding maar wel iets dikker dan alleen een dun laagje katoen wat hij had.
    Heb nog een dikke winterslaapzak van vorig jaar die toen te groot was, maat 86 ofzo, dus die zal nu nog ruim zitten maar hoop ik dit jaar wel te kunnen gebruiken. Daarnaast heb ik eind augustus in de uitverkoop bij de prenatal een winterslaapzak van 90 cm gekocht. Vraag me niet waarom die eind zomer in de uitverkoop was haha.
    Ben wel benieuwd of wij dit jaar ook de mouwtjes er aan zullen ritsen, het oude huis had natuurlijk geen verwarming, was erg tochtig en totaal niet geisoleerd, dat is nu gelukkig wel anders.

Sinterklaaskado's, weet al wel dat we een slee voor Stijn willen kopen, zo'n houte met een rugleuning. Maar als het eerder sneeuwt krijgt hij hem eerder, dat heeft hij toch niet door. Zit verder aan iets van een hamertafeltje te denken, dat hij met een hamer dingetjes in een tafeltje moet slaan. Stijn wil namelijk altijd erg graag papa helpen met klussen.
    Verder vind ik het erg moeilijk als ik naar de speelgoedkrantjes kijk. Auto's heeft hij allemaal al. Dus als iemand nog leuke tips heeft?!

Stijn zn benauwdheidsaanval was inderdaad behoorlijk schrikken, maar ondertussen hebben we er weer een paar achter de rug. Als hij vrijdag niet beter zou zijn moesten we weer langs de huisarts. Maar vanaf donderdag ging het weer goed, wat denk je, begint hij vrijdagavond (nadat mn collega's weg waren van de housewarming die perfect ging), weer met koorts en benauwdheid! Het is nu weer elke avond/nacht raak met puffen en koorts terwijl het overdag redelijk gaat. Ga dus morgen maar even alsnog de huisarts bellen voor een afspraak voor dinsdag, dat is mn vrije dag, ene die ene dag maakt toch niet uit.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hij heeft die spuit gehad waar ook nog polio en difterie inzat. Zo'n combispuit waar 4 of 5 dingen inzitten en dan nog eentje tegen meningokokken (C dacht ik). Die eerste heeft hij nu voor de 4de maal gekregen en die laatste voor het eerst.

Was ook al aan't denken voor in z'n blote billen te laten lopen, maar weet het nog niet zo goed ;) Katoenen luiers heb ik ook al aan gedacht, maar is behoorlijk prijzig...

Wat zielig dat de aanvallen terug zijn... Hopelijk is hij er toch snel weer van af!

Sinterklaascadeaus: nog geen idee! Hij gaat bij mijn schoonouders een tafeltje met stoeletjes van Ikea krijgen, die plastieken. Maar voor de rest??? Was aan't denken om een jogging van bij decathlon te vragen. Die schijnen in kleine maten te zijn en bij de grootouders en m'n tante hebben ze in de winter een kachel aan. Dus dan kan hij z'n jasje gewoon uitdoen en in korte mouwen rondlopen.
    Slee hebben wij nog van toen ik nog klein was. Een metalen en een houten, dus vind het wat gek om dan nog eentje voor Ward te kopen. Want ze staan gewoon bij m'n ouders, net naast ons ;)

@ slaapzak: Ik heb de zomer in maat 90, maar de winter met afritsbare mouwen is 68/80. Zou hij daar met z'n 78 cm nog inpassen? Denk dat als hij onder z'n dekbedje zou slapen dat zo'n dikke te warm is. Dus ik wacht nog heel eventjes met een nieuwe kopen.
    Vogelinnetje: geen idee dus welke maat je moet kopen. De winter van hier kwam van bij Hema. De zomer heb ik bij Prenatal gehaald en denk dat daar de lengtes 90 en dan 110 zijn?

Hier was zoonlief om half 2 al wakker. Maar wrijven in z'n oogjes, zeuren maar gaf z'n tutje aan Ernie en wilde naar beneden. Kleertjes aangedaan en maar zeuren en wrijven op m'n schoot. Dus na een kwartier vroeg ik of hij terug naar Ernie wilde gaan: 'ja'. Dus nu ligt ie al weer eventjes terug in bed, heb hem niet meer gehoord. Geen idee wat er scheelde, misschien gewoon ff nood aan een knuffel van mama :D

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zwaai terug! :D

18. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Goede morgen, ik heb effe een iPad momentje voor mezelf!
    Er is hier zoveel gebeurt de afgelopen periode! Leuke dingen hoor, na de vakantie had ik zoiets van.. IK krijg toch geen baan meer als personeelsadviseur/recruiter etc dus toen ben ik smane met mijn vriendin op de website gekomen. erg leuk, maar de eerste tijd zal dat nog geen complete maaltijden opleveren... Dus ik maakte me wel zorgen. Nou is er dus een baan uit de lucht komen vallen!! Ik ga morgen starten als personeelsadviseur voor een tijdelijke functie... Echt supercool vind ik het!!!
    Zo, dat wou ik even delen!

De slaapzak, Sanne heeft ook al maat 110 erbij zitten. Dat kinds dat zeilt het hele bed door, een laken ligt er bij haar dus echt voor de sier :(
    Ze slaapt ook al vanaf haar verjaardag eigenlijk, maar 1 keer per dag. En soms slaat ze die zelfs over.
    sinds 2 weken heeft ze besloten dat lopen wel erg leuk is en ze loopt nu al rond alsof ze nooit anders gedaan heeft, echt prachtig om te zien. :)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :D Veel succes alvast!

Wat leuk dat Sanne zo graag loopt :) Dan gaat de wereld nog meer open eens ze het kunnen he.

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.236
    6.695
    113
    We hebben voor Damien toch al een behoorlijk lijstje wat we kunnen vragen aan Sinterklaas: kliederschort, bumbapuzzel, karretje, autootjes, krijtbord, badspeeltjes.

Wij hebben ook slaapzakjes van 90 cm, maar echt heel veel ruimte is er ook weer niet. Ik vraag me af hoeveel ruimte ze nodig hebben aan de onderkant.

Nieky, wat fijn ineens toch een baan in je vakgebied! Loopt de webshop al een beetje?

Damien was vanochtend zo zielig: hij had 4 muggenbeten in zijn gezichtje :(. Hij zat er zo suf bij. Ben benieuwd hoe het op het kdv gaat.

Meneer wordt trouwens steeds ongeduldiger: als ik begin met koken, dan komt ie al zeuren waar zijn eten blijft :) Hij is overdag trouwens erg hongerig. Eerst dachten we dat ie gewoon lekkere honger had, maar ik denk dat ie het echt nodig heeft. Hij krijgt daarom nu 's middags 2 tussendoortjes: koekje als hij wakker wordt en rozijntjes/cherrytomaatjes/enz rond half 5.

Deel Deze Pagina