Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik hoor wel wanneer hij z'n tutje heeft of niet. Dus als hij het niet heeft, ligt het meestal op de grond. En als hij het heeft, zit hij meestal boven in z'n bedje, leg hem terug neer en dek ik hem toe. Heb hem nog niet laten zeuren eigenlijk. Misschien toch maar eens proberen van 't weekend.

Heeft er iemand nog iets van Meisje89 gehoord? Ik heb haar nu ook al weer een tijdje niet gesproken op fb...

Jvtje gaat ook nog eens tijd maken om langs te komen, leuk! :)

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.239
    6.699
    113
    Ik zou ook eens proberen en hetdan 3 dagen de tijd gunnen. Pas met jezelf afspreken na 10 min te gaan kijken als het uit de hand gaat lopen. Anders gewoon laten liggen.

Hé heb je Jvtje weer gevonden? Ik had een tijdje Gijsje ge'pbt, maar helaas geen reactie terug gehad...

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja op fb :D Had gereageerd op een foto en toen reageerde ze dat ze nog eens tijd ging maken om op 't forum langs te komen.
    Jammer dat ze niet even reageert op je pb.

En minifien, kletste die ook niet mee toen we zwanger waren? Die is nu 4w en ...d zwanger van haar tweede spruit. Ben ik gisteren toevallig op uitgekomen.

4. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Altijd leuk als er meer mama's komen kletsen, ben benieuwd hoe het met alle kindjes gaat.

Ik ben hier opzoek naar een alternatief voor de box. Het liefst iets waar behoorlijke wat speelgoed in kan, niet spuuglelijk is en een klein tafeltje erbij zou ook fijn zijn. Maar zo groot is onze woonkamer nu ook weer niet, lastig dus. Ik zat zelf aan de stuva lijn van ikea te denken:
    STUVA Bank met bergruimte - wit/roze - IKEA
    en dan met een extra bankje ernaast dat als tafeltje kan dienen. Heeft iemand van jullie toevallig zoiets in huis of een ander idee?

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.239
    6.699
    113
    Stuva is functioneel, maar het moet ook qua stijl bij je huis passen. In ons huis past het absoluut niet. Toevallig hadden we al een lage expeditkast van de ikea en daar heb ik bakken voor gekocht. Verder hebben we 2 vierkante manden van handed by. Die heb je in alle maten en kleuren. Wel duur, maar ja, het is ook voor het goede doel. Ze zijn m.i. vele malen mooier dan curver bakken o.i.d. Hiernaast hebben we een tafeltje en stoeltje van de ikea (niet de mammut, past ook niet in interieur). Verder zou je ervoor kunnen kiezen om ook wat speelgoed op haar kamertje te zetten of op zolder en dan af en toe omwisselen.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ dagdroom: Een extra bank als tafeltje zou ik niet doen, omdat ze haar beentjes er niet onderin kan doen. Vind het wel een mooie bank.

@ vogelinnetje: Waar zet je het speelgoed dan op de kamer? In een kast of gewoon in de kamer? Wil dat ook graag doen, maar weet niet goed waar ik het moet zetten.

Ik heb hier 2 ladenbakjes met 3 lades van curver of allibert, weet het niet meer precies. :p Zijn misschien niet zo mooi, maar wel handig. Ik neem nu regelmatig een lade eruit zodat Ward met datgene kan spelen. Daarna alles terug in de la en terug in het kastje. En dag erna eens de andere la. ;) En als hij wat groter is kan hij die zelf ook goed open en toe doen.
    Misschien dat we toch nog veranderen hoor en de ladenkastjes boven ofzo zetten.

Die mammutreeks wilde ik misschien voor tafel en stoelen. Maar moet nog eens kijken wat het overige aanbod is. De Sint gaat die bij m'n schoonouders brengen als zoonlief braaf is ;)

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.239
    6.699
    113
    Hier heeft Damien de bakken van de expeditkast al gevonden: die trekt hij er al uit. Ook de handed by manden maakt hij open.

Wij hebben ook van die handed by manden met klepdeksel op zijn kamertje staan, maar hij vindt de boekenkast interessanter.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Maar dat zijn dan kleinere spullen die je in de manden doet? Ik denk bijv. aan zijn garage van fisher price om nu eventjes weg te zetten, dus da's vrij groot...

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.239
    6.699
    113
    Heb je daar dan geen plaats voor in de woon/slaapkamer? Die dingen staan bij ons gewoon los (werkbankje, loopfiets, loopwagentje, hobbeldier)

10. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Die extra bank heeft dan geen opbergmeubel, dus kan ze haar beentjes daar onder doen, en je kan er een stoeltje/krukje onderschuiven. Maar ik denk dat het niet voldoende bergruimte zal geven.
    Morgen gaan we eens kijken bij de ikea, altijd leuk en hopelijk vinden we iets leuks.

11. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Qua stijl past het hier ook niet echt, maar ik vind het niet erg als we een echt kinderhoekje hebben. Die expeditkasten zien er wel mooi uit, misschien daar morgen ook eens voor kijken.
    Er staat hier inderdaad al een deel op zolder, anders wordt het wel heel druk met al dat speelgoed. En dan komt ze ook niet tot spel met zoveel keus. Ik schrok echt wel een beetje van de hoeveelheid toen ik de box/ boxzak ging opruimen. Voorlopig niets meer bijkopen hier.

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik lees nu wat vaker mee en heb dan geen puf om te reageren (niet zwanger, gewoon snel moe haha).

Lees wel dat alles goed gaat. Damien die loopt :) super hoor! En Mare die ook grote stappen vooruit gaat, ook geweldig!

@ meisje89: geen idee hoe het gaat. Ze is ook al ff niet online geweest hier dacht ik. Weet ook niet of ze mijn (of onze) reacties op haar situatie vervelend vond? Ik dacht te merken dat ze iets wat ik zei niet zo waardeerde (bedoelde het niet verkeerd).

@ minfien: die schreef ooit mee en een hele tijd terug nog eens iets gepost dacht ik maar daarna niet meer.

@ alle andere juni 2010 mama's die niet (meer) schrijven hier: ik probeer ze soms weer hier te krijgen, maar vaak posten ze dan één bericht en dan niets meer. Dus ik wijs ze niet snel meer op dit topic, als ze echt willen komen ze vanzelf wel, toch?

Hier weinig nieuws. Alles gaat goed hier. V. zegt steeds meer woordjes en begrijpt ook steeds meer van wat we zeggen. Ze eet ook super goed (vooral grote portie avondeten) en groeit als kool (vind ik dan haha).

Wat eten jullie kindjes zo ongeveer in een week? Ben met name benieuwd naar het beleg op brood en het avondeten.

Hier als avondeten voornamelijk aardappels (gekookt), groente en vlees. Groenten die ze graag (en vaker) eet: wortelen, spinazie, bloemkool, broccoli, koolraap, bruine bonen, rode bieten, rode kool, sperziebonen. Dan nog meer groenten, maar die ik hiervoor noemde is ze echt gek op.

Verder eet ze (eten we) af en toe spaghetti of macaroni. Toevallig vandaag weer macaroni en ze smulde er weer van.

Gebakken aardappelen eten we ook af en toe en daar is ze ook gek op.

Ovenschotels gaan er trouwens ook goed in.

Beleg op brood is nog relatief simpel: pindakaas, smeerleverworst, vegatarische smeerleverworst, palingworst, grillworst, vegatarische paté tuinkruiden en heel af en toe smeerkaas. Oh een een tosti kaas of ham/kaas gaat er altijd wel goed in haha. Zoet beleg houdt ze niet van, dus dat doe ik er ook nooit op. Zoet is ze sowieso niet gek op.

Maar ben benieuwd, misschien doe ik wel wat ideeën op.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goh, hier eet Ward nog graag gewoon droog brood. Soms met confituur of boter en nu heeft hij de smeerkaasjes ontdekt en vindt hij erg lekker. :) Ook gewone jonge kaas lust hij erg graag (bij mijn ouders, want hier eten we eigenlijk nooit kaas, ik lust het niet :)). Qua vlees alleen nog maar boterhamworst (maar dat heet volgens mij anders in nl ;)) gegeven en dat was lekker. Croque monsieur (met kaas en hesp, dan eet ik wel kaas :p) vindt hij ook overheerlijk.

Avondeten is hier ook meestal aardappelen, groenten en vlees/vis en dan is het vlees toch het populairste. Hij krijgt een stukje en moet dan van ons eerst wat aardappel en groente eten. Wil hij dat niet dan prik ik vlees op z'n vork met een aardappel erachter en eet hij het toch :D Macaroni vindt hij ook overheerlijk, vooral met kaas en hamsaus.

Hetgeen hij echt niet lust is witloof...

Lukt het wat om te gaan werken?

@ dagdroom: Ah dacht dat het een bank met opbergmeubel was, maar als ze haar beentjes eronder kan zetten kan het natuurlijk wel als tafeltje dienen ;)

14. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    #1114 dagdroom, 13 okt 2011
    Laatst bewerkt: 13 okt 2011
    Hey Sabse!

Hier eet Mare best goed, al heeft ze weleens dagen dat er weinig ingaat maar dat haalt ze dan daarna wel weer in.

Avondeten: Pasta eet ze altijd erg goed, in wat voor vorm dan ook. Ovenschotels gaan er ook goed in. Rijst vindt ze minder lekker (risotto dan nog wel) en op gekookte aardappels is ze ook niet zo dol.
    Wat pittiger eten/oosters gaat er ook goed in. Noedels vindt ze ook erg lekker en slurpt ze naar binnen. En quiche doet het ook altijd goed. Wraps zijn ook een succes.

Brood: Een plakje kaas vindt ze het lekkerst. Verder is smeerkaas en die veg.pate(champion en tomaat) van zonnatura erg in trek. Ook alleen roomboter vindt ze lekker. Hier eet ze ook geen zoet op brood, ik geef wel eens appelstroop maar dat is geen succes.

Fruit is hier haar lievelingskostje en eet ze het liefst een paar keer per dag. Alleen banaan lust ze sinds een aantal weken niet meer. Dan zegt ze bah en gooit het op de grond.

Ze drinkt twee bekertjes melk per dag bij haar brood en krijgt voor de rest water en diksap. Als tussendoortjes houdt ze naast fruit vooral van rozijntjes/gedroogde abrikozen/cherrytomaatjes en olijven. Op koekjes is ze niet zo dol.

Hoe gaat het voor de rest met je Sabse? Heb je nog wat rustmomentjes kunnen pakken de afgelopen week?

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tussendoortjes geven wij eigenlijk nooit... Daar wordt op K&G ook niets van gezegd eigenlijk, denk dat dat bij jullie wel is niet?

16. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Mare krijgt dat altijd na haar middagslaapje (en s' ochtends fruit) anders houdt ze het echt niet vol tot het avondeten.
    Ze krijgt dat ook standaard op het KDV.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja da's anders te lang. Ward krijgt 's middags groenten en in de namiddag fruit. En met ons eet hij nog niet zo heel veel mee, dus krijgt ie z'n flesje nog voor het slapengaan.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zal nog ff snel reageren, zal morgen uitgebreider reageren.

@ nijntje en dagdroom: nee niet echt kunnen rusten. Wel meer dan de week ervoor. Maar de situatie met mijn klachten is onveranderd. Volgende week begin ik weer met werken, wel maar een paar uur. En heb de vrijheid weg te gaan als ik me echt rot voel (gelukkig, want de psycholoog vind dat ik eigenlijk nog tijdelijk thuis hoor te zitten met deze klachten).

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vervelend dat je nog steeds zoveel klachten hebt... :( 't Is wel een leuk idee dat je die vrijheid hebt op je werk. Dan heb je niet zo die druk dat het moet. Luister maar goed naar je lichaam.

20. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Sabse: Vervelend dat je klachten niet afgenomen zijn. Waarom ga je eigenlijk alweer werken als je volgens de psycholoog eigenlijk nog thuis hoort te zijn? Voel je die druk vanuit je werk?
    Ik zou even goed je rust proberen te pakken.

Deel Deze Pagina