Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Vervelend voor je! Gelukkig kun je hem af en toe extra naar het kdv brengen.

Hopelijk gaat het in de toekomst wat beter (i.c.m. de medicatie).

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.016
    113
    Vrouw
    Xaph, oh balen zeg als je eigenlijk niemand kent! Voor zover ik weet en kan beoordelen als 'insider' zijn de meeste mensen in ons dorp wel redelijk open en gastvrij maar blijven ze tegelijkertijd wat gesloten en oppervlakkig, lastig om tussen te komen als 'buitenstaander'. Voel je je zowiezo wel een beetje thuis?
    Fijn in elk geval dat je M af en toe extra bij de opvang kan brengen, lekker dat deze wel flexibel is dan. Bij welke zit je eigenijk? Stijn zit bij de Toverballenboom van het Ska, ben er erg tevreden over!

Sabse, Stijn loopt helaas nog niet, dus ik heb hem de hele tijd geduwd. ;) We zijn ongeveer 2.5 uur wezen wandelen het was heerlijk en Stijn keek zn oogjes uit! Wel zijn we ook een paar keer gestopt en hebben hem op de grond in de bladeren gezet om wat foto's te maken, dat vond hij ook helemaal geweldig. Maar toen hij ging kruipen stopt hij daar als snel mee, zn schoenen werden 'bah' dus trok hij zn schoentjes uit en ging toen verder, echter werden zn sokjes toen vies, zelfde verhaal, maarja toen werden zn voetjes vies, toen ging hij maar zitten spelen haha.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.016
    113
    Vrouw
    Wilde het al een paar maanden doen, maar heb nu eindelijk een lijst gemaakt met woorden die Stijn zegt. Lijkt me erg leuk voor later, heb het wel op de computer gedaan, dan telt Ms word tenminste de woorden en is het ook nog leesbaar. ;)
    Kom nu op 38 woorden maar volgens mij ben ik er nog wel een paar vergeten. Geen idee of het veel of weinig is, maar ik vind het best knap voor 16 maanden!

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ Cin: goed hoor! Ik houd het ook wel bij alleen in mijn hoofd en zet het soms op haar babysite. Maar vergeet altijd woorden op dat moment ;)

Ik weet trouwens niet wat weinig, normaal of veel is. V. kent er nu ongeveer 25 (heb ff snel geteld).

5. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik zit veel thuis (ook door mijn gezondheid). Sporten of zo kan ik niet dus veel mensen ontmoet ik niet. Ik ken onze buren en daar houdt het wel zo'n beetje mee op :) Wel ben ik van plan om in de oudercommissie te gaan, omdat ik het belangrijk vind en meteen ook leuk om andere ouders te leren kennen.

Ik heb trouwens wel goede vrienden hoor, maar die wonen niet dicht in de buurt en die werken ook allemaal fulltime.

Ik DM je de naam van mijn opvang even, ik wil liever niet te goed te sporen zijn hier omdat veel mensen niets weten van mijn medische geschiedenis en ik dat wel best vind.

6. Paddington

Paddington Niet meer actief

sabse alles gaat goed hoor nog steeds moe gelukkig slaapt de kleine man smorgens een soort van uit hij slaapt van 19 tot 8 uur ongeveer

deacen komt echt niet als hij een poepbroek heeft ik moet hem ruiken anders vind hij het wel best

xaph leuk om weer wat tehoren van je er zijn er niet zo veel meer over van het groepje van de zwangerschap

zielig voor meisje dat ze haar beestjes weg moet doen je bent er toch erg aan gehecht

ik ben met deacen ook nog niet naar het bos geweest ga wel geregeld met hem naar het park

als ik de hond uit ga laten mag deacen tegenwoordig mee lopen ipv in de buggy vind hij wel wat maar het laaste stukje wilt hij getild worden

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik kom even zwaaien *zwaai zwaai* :) 't Is pokkedruk op m'n werk en tijdens de middagpauze ga ik proberen sint-inkopen te doen. Winkel hier in de buurt geeft veel kortingen, dus daar gaan we even van profiteren als alle stukken er zijn ;) Dus misschien dat ik namiddag even reageer als het wat kalmer is.

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik zal me ook weer eens melden hier... Is alweer veel te lang geleden (bijna 4 maanden zag ik... :))
    Hier gaat alles wel z'n gangetje, druk, dat wel, al komt er nu gelukkig even een wat rustigere periode aan. November is hier altijd wel een rustige maand voor ons.

Zijn een paar weken terug lekker een weekje op vakantie geweest, samen met opa en oma (mijn schoonouders). Zijn naar de Eifel gegaan. Mooie omgeving en we hebben ook lekker weer gehad :) Ons huisje lag aan de grote speeltuin en die kwam weer uit bij de Kids Factory, dus de kinderen hebben zich heerlijk geamuseerd. Maud vond het prachtig dat ze helemaal alleen naar de speeltuin mocht (we konden toch vanuit het huisje de hele speeltuin overzien ;)). Marit was het er alleen niet helemaal mee eens dat Maud wel alleen mocht gaan en zij niet :p
    Hebben in elk geval een heerlijke vakantie gehad.

Afgelopen weekend ook nog weer weg geweest. Een nichtje van m'n man werd 30 en dat werd uitgebreid gevierd. Zijn vrijdag al die kant op gereden (wonen een km of 200 bij ons vandaan) om al te helpen met de voorbereidingen enzo en zaterdag was dan het feest. Was erg gezellig en ook de meisjes hebben zich prima geamuseerd.

Met de meisjes gaat het ook prima. Marit groeit als kool en sinds eind augustus loopt ze ook los :D Ze is zo ondeugend als maar zijn kan en een echt aapje: ze probeert overal op te klauteren. Gelukkig voor ons zijn haar beentjes voor een hoop dingen nog net wat te klein ;)
    Ze heeft afgelopen donderdag haar BMR-prik gehad, ben dus benieuwd of ze er in de komende dagen nog op gaat reageren... Ze heeft ze met de 14-maanden controle niet gekregen, omdat ze toen net pas aan het herstellen was van een periode flink ziek zijn. Begin augustus kreeg ze de waterpokken. Daar was ze al behoorlijk ziek van, maar daar bovenop heeft ze in totaal nog zeker 2-3 andere infecties gehad. We vermoeden dat ze onder andere ook roodvonk erbij had. De dokter snapte ook waarom we daar aan dachten en vond het ook zeker plausibel, alleen kon ze het niet met zekerheid vaststellen (ze had zoveel uitslag, zowel van de waterpokken als van weet ik welke ziekte en liet zich ook niet heel goed onderzoeken). Ze had er ook hoge koorts bij. Zelfs met elke 6 uur een zetpil bleef het tussen 38,5 en 39,5 zoiets schommelen :$. Paar keer is de temp ook flink omhoog geschoten, tot dik over de 40, waarna ze dan in een koortsstuip schoot :( Da's niet bepaald leuk om te zien :( Was erg blij dat ik al wel wist wat een koortsstuip ongeveer is in elk geval...
    Na de 2e koortsstuip heeft ze van de kinderarts een medicijn meegekregen die haar uit een stuip kan krijgen, als ze er nog weer eens eentje heeft. Hoop maar dat die nooit nodig gaat zijn, maar neem 'm nu wel elke keer mee als we ergens heen gaan.
    Maar na 3 weken ging het gelukkig eindelijk weer beter en je merkt nu ook niets meer aan dr ofzo :) Alleen was dus de 14-maanden controle bij het cb toen ze echt net aan de beterende hand was en hadden niet echt zin om met haar zwaar verzwakte weerstand meteen weer een dosis ziektekiemen naar binnen te pompen. Daar kon het cb zich gelukkig ook wel in vinden, vandaar dat ze dus vorige week de spuitjes pas gehad heeft.

Met Maud gaat het ook goed. Die groeit ook flink (heeft volgens mij net weer een groeispurt gehad, ze ziet er ineens weer zo groot uit :$, zeiden ze vanmorgen op het KDV ook al) Ze gaat nu 2 ochtenden en een middag in de week naar de peuterspeelzaal en ze vindt het daar geweldig. Liefst zou ze elke dag wel gaan ;) Nog een half jaartje, dan gaat ze naar de kleuterschool... Spannend voor mama & papa, maar Maud kan al niet wachten :D
    Ze is nu ook sinds een paar weken (eindelijk) zindelijk, dus dat is er alvast 1tje minder die steeds een schone luier om moet.

Nou, dat was wel even de afgelopen maanden in vogelvlucht. M'n halve werkdag hier zit er nu op, ga er snel weer vandoor, op naar de volgende klant (heb op dit moment 2 klussen... 1tje alleen op maandagochtend en de ander de overige 2,5 dag die ik werk. Is de bedoeling dat ik bij die 2e gewoon 3 dagen ga werken, maar dan moet er vervanging geregeld zijn voor die ochtend bij de 1e klus...)
    Hoop dat ik vanavond weer wat tijd heb om hier eens bij te komen lezen :)

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Sabse, bedankt voor de link! Zit bij het station Overvecht, volgens mij. Ik ga zeker eens kijken daar.

Bos: hier ook al een paar keer geweest. Damien kijkt altijd erg veel rond. Misschien dat ie de volgende keer ook zelf kan meelopen :)

Poep: gisteren bij mijn schoonouders zei ik tegen Damien: kom we gaan naar boven, want je hebt poep in je luier. Toen kroop hij naar de deur en klom de trap op. Hij weet goed dat ie poep heeft. Vlak na het poepen huilt hij wat, maar als je dat niet opmerkt, kan ie gerust een lange tijd in zijn poepbroek rondlopen. Bah. Voel me dan ook schuldig dat ik hem zo lang heb laten lopen.

Cin/Sabse: goed hoor dat praten! Ze lopen beiden erg voor. Dachtdat ze rond1 jaar 3 a 4 woordjes zeggen en pas bij 1,5 jaar 20 woordjes. Ik zie in mijn omgeving trouwens ook veel verschillen: nichtje en buurmeisje zijn beiden 2,5 jaar. De eerste begint nu een beetje te praten en hooguit 2 a 3 woorden achter elkaar. De tweede praat in mooie volzinnen (helaas ook al met scheldwoorden).

Jvtje, bedankt voor de update! Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Het enige buiten water dat hij drinkt is af en toe een fristi. Maar dan nog maar een half pakje en neem die ook zonder toegevoegde suikers. In B vind ik die niet, maar bij Jumbo wel (en zijn daar stukken goedkoper ;))
    Heb vanmiddag een houdertje gevonden. Had keuze uit roze en paars ;) Ben dan maar voor de paarse gegaan.

@ xaph: Wat vervelend dat je zoveel last heb van je schildklier! Wil best geloven dat je dat beetje energie dat dan nog rest in je kindje wil steken. 't Is nu dat we volop moeten genieten van hun klein zijn he ;)

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh hier een vies mannetje, want die geeft het niet aan... Als ik het ruik (en met tandjes is het soms van die goeie zure lucht, bah bah) en ik vraag of we een zuivere luier gaan aandoen, dan loopt hij ook wel naar de deur. Maar hij zal het niet komen zeggen

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Verdorie, zie nu pas dat ze in aanbieding zijn bij Etos... Maar heb het meegebracht uit de speelgoed winkel samen met het sintspeelgoed en heb nu ook 25% korting gehad.

Vraagje van de fristi staat in m'n vorige post ;) Normaal is het 1 pakje per weekend, in de week krijgt hij er geen want dan is er ook geen tijd voor. Dit weekend heeft hij er bijv. geen gehad.

Wat goed dat het lopen nu al zo goed gaat! Elke dag gaat het beter en beter ;) Hoe vindt Damien het zelf?

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat van je boterkoek wist ik ook niet hoor :)

Ja de beestjes moeten weg. Dacht dat ze het huis ook gingen verkopen. Zij kon het niet overhouden met haar loon.

Ward was ook nog nooit in een bos geweest hoor. Wij vermijden dat eigenlijk in de zomer ivm teken. Zijn 1x tijdens een warme zomerdag in het bos geweest en onze hond had gelijk een teek op zich zitten. En dat was dan nog een vrij open bos, dus niet zo'n dichte begroeiing... vandaar dat we het in zomertijd mijden en er tijdens de herfst en winter van genieten.
    Zoonlief heeft 20 minuten stil in z'n bedje gelegen maar was daarna volop aan't kwebbelen. Vannacht super goed geslapen tot na 7u30 vanmorgen! Had tegen m'n papa gezegd dat hij hem mocht proberen wakker te houden tot na z'n groenten en die dan tegen 11u mocht geven, maar om 9u ging hij z'n hoofdje bij opa leggen... Toen m'n papa vroeg of hij naar Ernie in bed wilde, klaar z'n gezichtje op: 'ja!' :D Heeft tot bijna 12u geslapen. Was dus duidelijk nog moe van het wandelen in het bos :D
    Heb nu een mooie pot met z'n vondsten op tafel staan. Manlief heeft op 't einde nog snel wat naalden van de den geraapt en moet zeggen dat het er erg leuk uitziet! Tak van zoonlief steekt er midden in :p

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben niet echt een wandelweg gevolgd. Staan chaletjes en daar zijn wij rond gewandeld. Denk dat we tegen half 2 vertrokken zijn thuis en tegen half 4 terug naar huis? Zijn na de wandeling ook nog iets gaan drinken, dus neem dat we een uurtje gewandeld hebben. Maar da's ook met stilstaan, Ward terug gaan halen als hij terug aan't lopen was en naar de paarden kijken die voorbij kwamen. Hebben dus ook veel stilgestaan.

In de tuin spelen kan ook erg leuk zijn. Zoonlief was gisteren met de hond mee naar buiten geglipt. Voor de hond buiten was, was meneertje al op en af op 't terras aan't lopen :D Hebben hem eventjes alleen buiten gelaten (hadden hem wel constant in het oog) terwijl wij ons klaarmaakten voor het bos.
    Heb ook nog stoepkrijt gehaald voor buiten. Nog een cadeautje die de goedheilige Sint mag brengen :D

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Amai, dat zijn er aardig wat! :)

Ik merk dat Ward meer en meer opneemt:
    - dank u = da
    - bos = bo
    Hier zijn het dus meestal 2 letterwoorden. Soms zegt hij nu ook wel 'koeke' tegen de koeien.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ jvtje: Hey hey!! :D Fijn om nog eens een update van je meisjes te lezen.

Arme Marit, ze is echt wel flink ziek geweest! Fijn dat je een medicijn tegen die koortsstuipen hebt gekregen, is altijd een geruststellende gedachte. Ik zou in elk geval niet weten wat ik moet doen. Heb wel al gelezen dat je niet mag schudden maar geen idee wat je dan wel moet doen. Zoontje van m'n collega heeft er ook eens gehad. Was herstellende van een zware keelontsteking en toch z'n prikjes gekregen op K&G. Terugval van de keelontsteking en de reactie op de spuitjes waren de oorzaak. Hij is toen een week in het zh geweest, was toen net Kerstmis. :(
    En Maud bijna naar school! :) Hier in B mogen ze al op 2,5 gaan, maar in NL zijn ze ouder he? Leuk dat ze de peuterspeelzaal tof vindt.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo, dat was mijn update ;) Bemoeizuchtige collega is er even niet, dus krijg nu geen bergen extra werk.

Vanmiddag dus gaan sintshoppen voor zoonlief. Heb maar liefst 25% korting op alles gekregen. Hij krijgt huis die giraffiets, eigenlijk hometrainer. Is blijkbaar van v-tech, dat is me niet opgevallen tijdens het kiezen. Manlief vond het geweldig :D En dan heb ik nog een doktersset van 18m gevonden. Ook erg leuk!
    Bij de grootouders van manlief krijgt hij zo'n auto'tje met afstandsbediening (ook 18m+) en die pakjeshouder van Difrax. De rest van het budget dat er voor hem voorzien is, gaat z'n spaarrekening op. Vind het te zot om te blijven kopen... Nu nog iets zoeken om bij z'n peter te vragen, want daar komt de vraag ook nog van.

Verder in het weekend gevingerverfd en ik heb het geweten :p Hij zat helemaal onder, m'n tafel ook, schudde met z'n handjes dus de vloer ook, m'n jurkje, zijn trainingsbroek, schortje. :D
    ik: 'Ward, vind je het leuk, zo verven?'
    Ward: 'ja ja' :D
    ik: 'Gaan we volgende keer nog eens verven?'
    Ward: 'ja ja' :D
    Hij heeft er dus van genoten! En het was niet meer voorzichtig z'n vingertjes in de verf, nee nee, hij graaide de verf eruit :p De potjes hebben alle kleuren, net als de tekening. Als ik nu geen tekening van een hond en de Sint had afgedrukt, had ik nog gedacht dat het een mooie herfsttekening was :p Eigenlijk is het wel prachtig, die kleuren zo door elkaar.
    Ben wel geen blauwe sporen in z'n poep tegengekomen, dus denk dat verf goed verteerd... 2x heeft hij z'n vingertje in z'n mondje gestopt. heb hem daarna maar goed laten drinken.

Ga hem nu ook eens met een stift leren tekenen/kleuren. Heb er nog oude van mij.

18. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Hier ook even een teken van leven van mij (als jullie nog weten zie ik ben ;))

Ik wil even zeggen dat ik nog steeds met jullie meelees en mij vaak erg in jullie verhalen kan vinden.
    Hoop dat alles goed gaat?

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hoi mammavanesmee! Was het Jesse niet die vele allergiën had?

20. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Mare gaat om 12.00/12.30 naar bed na haar middagboterham en dan slaapt ze dus een uur, of 2, of 3. Is altijd weer een verrassing!

Deel Deze Pagina