Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha, en als je hoopt dat ze een uur of 3 zal slapen omdat je vanalles wil doen, kan je er zeker van zijn dat ze binnen een uur al weer wakker zijn :D Dus ik ga ook nergens nog van uit :p

2. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Jvtje en mamavanesmee, leuk om iets van jullie te horen.

@ nijntje: Leuke cadeautjes geshopt zeg!
    Ik heb voor sinterklaas boven al wat klaar liggen van little people, laatst een pakket via marktplaats gekocht want Mare speelt daar goed mee. Speelt Ward veel met die garage (die heeft hij toch gekregen?)

Voor de rest probeer ik niet al te veel te kopen, aangezien haar nieuwe opbergmeubel al aardig gevuld raakt . Wel vandaag een nieuwe rietjesbeker gaan halen, de oude antilek was al een tijdje lek, niet zo handig dus..
    Pakjeshouder van difrax heb ik hier ook, ik vind hem erg fijn.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nu speelt hij iets minder met de garage, dus wil die even wegzetten. Maar tot een paar weken terug speelde hij er erg veel mee. Z'n andere auto'tjes passen er ook net op dus da's wel leuk. Hij begint nu ook de lift zelf te kunnen op en af doen.

Z'n boerderij van little people is nog steeds een toppertje. Hij doet steeds de deurtjes van de stal open en dan maken de diertjes geluiden. En ben hem dan aan't leren geweest wat de koe, paard ed is. Alleen de boer, daar doet hij niet zoveel mee. Die ligt meestal wat aan de kant, hoe zielig... :D

Ward z'n rietjesbeker lekt ook altijd. Heb er 2 van Nuby maar lekken allebei als het rietje open is. Nu moet ik wel zeggen dat Ward dat gaatje groter gebeten heeft. Want toen dat gaatje 'normaal' was, kreeg hij er amper wat uit. Zelfs manlief had moeite om er iets uit te krijgen. Dus kan ook zijn dat het daar mee te maken heeft.

Voor welk opbergmeubel ben je gegaan?

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha denk dat ze het is gaan zeggen, omdat wij altijd "bah stinkie stinkie" zeggen als ze een scheet laat of gepoept heeft. Toen is ze zelf bah gaan zeggen bij het laten van scheten (en dan lacht ze er zo lekker bij) en poepen.

En die zure lucht.. vreselijk he :p Die is niet te missen. Die ruik ik de laatste dagen weer vaak ;)

Wel prettig voor hem dat hij het niet erg vindt :) En wat werkt ie goed mee (las het ook al bij Vogelinnetje.. dacht ik). Zodra ik haar roep om de luier te verschonen schud ze nee, ze wilt niet liggen namelijk. En vaak loopt ze weg als ik haar wil halen ;)

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha hier precies zo. Vandaag sliep ze ongeveer 2,5 uur. Maar het varieert hier dus ook. Soms een uur en soms drie ;) Maar nu wel steeds vaker langer dan een uur *klopt af* :)

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ sinterklaas: ik zit sowieso te denken aan een keukentje. Denk dat ze dat geweldig zou vinden. Ze speelt ermee op het kdv (als ie er staat) en ze is al helemaal bezig met denkbeeldig eten en drinken.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.016
    113
    Vrouw
    Ivtje, leuk om zo weer eens een update te lezen! Begrijpelijk dat jullie nu pas de prikjes hebben gedaan. Heeft ze er nog veel last van gehad? Wel eng een koortsstuip! Gelukkig wist je wat het was, maar dan nog lijkt het me niet prettig. Fijn dat je in elk geval medicatie in huis hebt voor het geval dat het nog een keer gebeurd.

MamavanEsmee, leuk dat je er nog bent en af en toe meeleest!

Xaph, het kdv dat je pm-de staat inderdaad ook goed bekend. Hebben wij ook nog aan gedacht maar ligt bij ons niet bepaald op de thuis-werk route. Jammer dat je hier zo weinig mensen kent, lijkt me niet altijd leuk. Als je zin hebt kunnen we evt best een keer afspreken met de kinderen, dan kan je verder gaan met mensen leren kennen. ;)

Dagdroom, fijn he die onregelmatige lengtes van het middagslaapje! Hier ook eentje die kan varieren van een uur tot 3 uur. Ik hou dus altijd maar rekening met een uur, dan kan het altijd weer meevallen.

Nijntje, ook hier vooral veel 1 lettergreep woorden. De woorden met 2 lettergrepen zijn vogel, vliegtuig, visje en poesje uit mn hoofd.

Sabse, wat leuk dat V al aan rollenspellen doet! Dat is hier echt nog niet het geval, maar het lijkt me super leuk om te zien.

O vader en zoonlief zijn klaar met douchen, ga even helpen en straks kijken waar ik allemaal nog op moet reageren, heb een hoop gemist vandaag!

8. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Een stuva/trovast combi in het wit. Erg praktisch:), helaas iets minder mooi:( zal morgen eens een foto plaatsen:p.

9. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Zal nog even vertellen hoe het hier gaat. Vanmiddag was niet erg handig met 2 kids om mij heen haha.

Met jesse gaat alles goed. Hij was idd het kindje met de vele allergien. Hij kan nu ook soja verdragen, dus daar wordt het allemaal al wat makkelijker mee. Kan hij eindelijk toetjes eten (of had ik dat al eerder gezegd;)).
    Andere allergiewaardes zijn gestegen (koemelk, pinda, ei); niet meer te meten zo hoog. In jan. wordt hij weer 2 dagen opgenomen en dan wordt er verder onderzoek gedaan. Voorlopig even heerlijk rust.
    Hoop dat deze winter zijn eczeem ook een beetje onder controle te krijgen is; zitten al wel weer flinke plekken op zijn onderbenen. Over 2 weken moeten we ook weer op controle bij de longarts, maar dat gaat gelukkig ook allemaal goed.

Sinds 1,5 maand kan Jesse lopen; wordt dan ineens weer een stuk makkelijker.
    Veel woordjes kan hij nog niet uitspreken, verder dan papa en mama komt hij niet. Nouja gaat straks vast ineens heel snel.

Sinterklaas: Ik ben ook al druk aan het inkopen. Heb voor hem een kiepwagentje van little tikes gekocht en alvast een trein met spoor van geotrax (fisherprice). Verder ben ik eigenlijk nog inspiratieloos haha. Denk nog wat kleine cadeautjes erbij.

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    O, als Damien na 1 uur al weer wakker wordt, dan moet hij van mij nog langer blijven slapen. Hij redt het anders echt niet. Op mijn vrije dag doe ik dan in zijn slaapje het huishouden, dus veel tijd voor mezelf heb ik dan ook niet.

Stinkie stinkie zeggen wij hier ook! Meneer zegt het nog niet na en volgens mij heeft hij ook niet door wat wij bedoelen.

Mamavanesmeeenjesse: leuk dat je er ook weer bent! Wel vervelend van die allergieen. Vind je het lastig met eten uitzoeken en zo?

Binnenkort gaan wij een keer naar een grote speelgoedwinkel hier in de buurt. Dan gaan we kijken voor leuke dingen en kopen het alvast. In de sinterklaasboeken van intertoys en bart smit had ik niet zo snel iets leuks gezien. Denk dat ik ook wat boekjes koop, want daar speelt hij eigenlijk nog het meeste mee.

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Belofte maakt schuld hè :D
    Eigenlijk moet je bij een koortsstuip helemaal niets doen. Je kindje gewoon vasthouden (of op bed laten liggen, kan ook prima) en zorgen dat z'n luchtwegen vrij blijven. De eerste keer hadden we Marit op bed liggen toen het begon. Heb haar toen in 1e instantie zo laten liggen, maar na een tijdje begon ze wat blauw te zien. Heb haar toen opgepakt en een beetje naar beneden vastgehouden, hoe moet ik dat zeggen... haar buik lag op mijn hand, zodat haar hoofd wat naar beneden hing zeg maar. Daardoor kon ze in elk geval weer normaal adem halen en verdween de blauwheid ook snel. Verder hebben we gewoon afgewacht. De stuiptrekkingen hielden na een paar minuten al op, het duurde alleen nog een tijdje voor ze weer helemaal bij haar positieven was (was niet bewusteloos ofzo, maar totaal niet aanspreekbaar, reageerde niet op prikkels enzo, ogen waren wat weggedraaid met zo'n lege blik erin, echt op een compleet andere wereld was ze op dat moment).

Denk dat het zoontje van je collega dan vooral vanwege die keelontsteking naar het zh is geweest? In principe hoeven ze alleen vanwege de koortsstuip niet naar het zh. Het is iets dat echt heel vervelend uitziet, maar het is verder niet echt gevaarlijk en ze houden er ook niets aan over. Ja een wat vervelend gevoel in de uren (misschien zelfs dagen) erna van de stuiptrekkingen, maar dat gaat wel weer over. Dokter wil het wel altijd controleren (hier in elk geval wel), voor de zekerheid. Na de 2e keer bij Marit mochten we er ook nog voor kiezen om een nachtje ter observatie in het zh te blijven. Maar dat zou dan meer zijn voor m'n eigen geruststelling dan dat het voor Marits gezondheid was. Heb er dan ook voor gekozen haar toch weer gewoon mee naar huis te nemen. ALS ze dan toch nog een koortsstuip zou moeten krijgen, zou het opzich niet echt uitmaken of dat nu thuis gebeurde of in het zh, maar thuis kon ze tenminste lekker in haar eigen bedje met al haar vertrouwde dingen om haar heen :)

Ja, in NL gaan ze inderdaad met 4 jaar "pas" naar school. Ze kunnen wel al met 2,5 naar de peuterspeelzaal, maar dat is vrijwillig en maar een paar dagdelen per week (Maud gaat bijv. 3 dagdelen), dus niet elke dag. Is nu een discussie gaande daarover. Geloof dat ze nu in Rotterdam ofzo gestart zijn met een voorschool, waar peuters vanaf 2 of 2,5 jaar zoiets naar toe kunnen gaan. Project is van wat ik ervan meegekregen heb nu in eerste instantie gericht op kinderen met een taalachterstand, zodat die straks op de kleuterschool niet met een achterstand beginnen, maar als het aanslaat wil de overheid het volgens mij landelijk in gaan voeren. Je wil niet weten hoeveel boze ouders er zijn :p Terwijl het goed beschouwd gewoon hetzelfde is als een peuterspeelzaal waar met VVE (voor- en vroegschoolse educatie, met nadruk op taalontwikkeling van het kind) gewerkt wordt, alleen dan niet zo vrijblijvend en elke dag, in plaats van 2-3 ochtenden per week. Maar ja, Nederlanders blijven Nederlanders, dus het hele land is in rep en roer, want peuters zouden volgens de meesten gelijk in een strak schools regime gestoken worden en kunnen ineens dan "geen kind" meer zijn en ze moeten toch al zolang naar school, dus waarom nog langer... Maar ondertussen stuurt iedereen z'n kind wel gewoon naar KDV en peuterspeelzaal, dat is de normaalste zaak van de wereld en niemand die beweert dat op de peuterspeelzaal kinderen 'schoolse' dingen moeten leren of dat ze er geen kind meer zouden kunnen zijn ;)
    Maar goed, voorlopig gaan hier de kinderen dus inderdaad met 4 jaar naar school, maar wie weet, over een paar jaar dus ook vanaf 2,5 ;)

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Tot nog toe heeft ze nog geen last van de prikjes gehad, maar denk dat dat nog komt... BMR reageren ze altijd pas wat later op.
    Was inderdaad erg blij dat ik wist wat het was, je zou je anders echt wezenloos schrikken (dat deed m'n schoonmoeder dus de tweede keer, toen lag ze daar te slapen... En toen had ze het ergste al gehad ook, want m'n sm reageerde op geluid uit de babyfoon, dat ging ze pas maken toen de stuiptrekkingen zelf al over waren). Maar het is inderdaad geen prettig gezicht... Zo zielig voor zo'n kleintje :(

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zo, ben even wat terug aan het lezen, vanaf pagina 100... ;)

@Melk: Marit krijgt 's avonds ook nog een flesje. Meestal gaat ze rond 7 uur naar bed (dan is ze ook echt uitgeteld, zeker als ze een drukke dag gehad heeft) en wordt dan zelf tussen half 10 en half 11 wel wakker voor haar flesje. Soms houdt ze het 's avonds ook wel langer uit, als ze pas rond 8 uur - half 9 naar bed gaat, geven we haar meestal dan al haar flesje en slaapt ze de hele nacht verder door (nou ja, als ze niet wakker wordt van tandjespijn of een speen die kwijt is :p).
    Heb wel het idee dat dat flesje er langzaamaan af aan het gaan is. Ze heeft nu een paar keer gehad dat ze er helemaal niet wakker voor is geworden en het wisselt ook nogal hoeveel ze drinkt. Vanavond heeft ze toevallig dr hele fles leeg (250ml), maar vaak genoeg drinkt ze ook nog maar 100-150ml en slaat dan echt de fles weg.

@Kusjes: Als je Marit om een kusje vraagt, draait ze haar wang naar je toe zodat jij daar een kusje op kan geven hahaha Maar ze kan zelf ook hele lieve kusjes geven :)

@Nagels knippen: Hier ook geen pretje, al gaat het de laatste tijd wel beter. Was bij Maud ook altijd al een gedoe, dat liet ik m'n sm doen, die was daar wat meer bedreven in ;). Gelukkig laat Maud het tegenwoordig gewoon toe en ook Marit heeft er niet zo'n moeite meer mee, nu is het grootste probleem nog dat ze het gewoon te lang vindt duren, 10 vingers... :p

@Tandjes: Marit heeft nu 8 tanden en 2 kiezen (de eerste kiezen boven, die waren nog eerder doorgekomen dan de 3e en 4e snijtand onder) Nu zijn de kiezen onder aan het doorkomen. Ze heeft tot nog toe overigens (veel) meer last gehad van haar snijtanden dan van de kiezen, van de snijtanden is ze echt goed ziek geweest telkens, kiezen leken er ineens te zijn (hoewel, de eerste kiezen kwamen precies door in de periode dat ze zo ziek was. Alsof ze nog niet genoeg te verduren had met al die virussen, heeft ze in die weken ook nog 'even' 3 of 4 tanden erbij gekregen :$) maar van de kiezen die nu aan het doorkomen zijn heeft ze nog niet zo heel veel last gehad, wel pijn, maar niet ziek, terwijl 1 van de 2 kiezen al goed doorschijnt. Was bij haar zus trouwens ook zo: die had ook duidelijk veel meer last van de snijtanden. Kiezen zijn er bij haar destijds bijna ongemerkt doorgekomen. Ik vrees wel de hoektanden die nog moeten komen, dat zijn ook gemene dingen...

@Sabse: wat een gedoe met dat kdv zeg :( Jemig, als ze al gelijk zulke dingen denken na een paar incidenten... Marit komt om de haverklap op het kdv met een buil of blauwe plek op de meest onmogelijke plekken (ze heeft er nu weer 1tje vlak naast haar oog). Ze is gewoon een brokkenpilootje. Haar zus kan er ook wat van trouwens. Die had paar weken terug haar benen echt helemaal bont en blauw :p Geen idee hoe ze dat voor elkaar gekregen heeft trouwens. Was zo erg, dat ik me er bijna voor ging schamen en het kdv het nog niet eens kwalijk zou nemen als ze dan toch eens zouden gaan vragen hoe ze aan al die blauwe plekken kwam ;) Maar na 2 blauwe plekken en een keer een schouder uit de kom is wel zwaar overdreven om gelijk het ergste te denken.

@Cin: Stijn ook flink ziek geweest lees ik, lijkt me ook eng hoor, zo benauwd ineens.

@Slapen: Hier een meisje dat meestal nog 2 slaapjes doet. 's Morgens ligt ze vaak al snel na het ontbijt er weer in. Dan is ze gewoon echt moe en slaapt ook zo 2 uur. 's Middags wisselt het, ook afhankelijk van hoe druk de voorgaande dagen waren. Meestal slaapt ze dan nog wel een 1,5 uur. Maar de ene keer kan het dus zijn dat ze om 1 uur alweer in bed ligt en de volgende dag kan het rustig al half 4 zijn voor ze pas naar bed gaat.
    Verwacht wel dat ze nu vrij snel over zal gaan naar een ritme van 1 slaapje per dag, ze doet nu al af en toe alleen nog maar tussen de middag een slaapje. Denk toch wel 1-2x per week inmiddels. Zitten wat dat betreft nu echt even in die overgangsfase.
    's Nachts gaat het slapen wel goed. Ze wordt nog wel eens wakker voor haar speentje en nu ze met kiezen bezig is ook wel van de pijn, maar over het algemeen gaat het tegenwoordig best goed. Moeten er alleen wel voor zorgen dat haar kamer helemaal donker is, anders is ze 's morgens bij het krieken van de dag al wakker ;) maar goed, dat heeft ze altijd al wel gehad.

@Nieky: super dat je zo een baan aangeboden kreeg! :D Ook al is het dan tijdelijk. Geeft in elk geval ook wat meer ruimte om je eigen winkeltje goed op poten te krijgen :)

@Slaapzak: Marit ligt nu in slaapzakken van 90cm, heb er ook van 110cm liggen. Denk dat de meeste winterslaapzakken die ik heb liggen wel 110cm zullen zijn. Heb ze hier natuurlijk nog allemaal van haar zus liggen. Eentje moet wel een nieuwe rits in komen nog (afgezien van de kapotte rits, is dat veruit de fijnste die ik heb), maar verder zijn ze nog prima te gebruiken.

@Vogelinnetje: hier ook zo'n stuk ongeduld als m'n man staat te koken. Kan dr niet snel genoeg gaan en ze wordt echt kwaad als je haar even uit de keuken haalt, zodat ze manlief niet in de weg staat...

@Sinterklaas: Voor Maud heb ik werkelijk veel te veel ideeën, terwijl ik voor Marit nog niets weet... Wat dat betreft is 1,5 toch al best een lastige leeftijd, de echte babyspullen zijn ze nu wel te groot voor (of hebben ze echt niet lang genoeg meer plezier van), maar veel van het andere speelgoed zijn ze nog weer net te jong voor. Komt nog bij dat de woonkamer hier al barstensvol staat met het speelgoed van Maud, waar Marit ook mee kan spelen. Zowat alles wat ik kan bedenken dat leuk zou zijn voor Marit, hebben we al wel ergens staan ;)

@Tihany: oh jee, Matiz dus ook zo'n eigenwijsje... :D Als Marit iets niet zint, dan gaat ze op de grond liggen en haar hoofd op de grond bonsen :$ Niet echt prettig, op een siergrind vloer... Daarna zet ze het dan ook steevast op een krijsen omdat ze zich pijn gedaan heeft. Meestal weet ik haar wel op tijd van de grond te plukken trouwens. Niet dat ze dan minder hard krijst, overigens, maar liever dat ze krijst omdat ze het er niet mee eens is, dan omdat ze een gat in d'r hoofd heeft ;)
    Maritje begrijpt ook al veel. Laatst stond ze al bij de deur om naar buiten te gaan, vroeg ik haar of ze haar schaap mee wilde nemen (die normaal altijd in haar bedje blijft, maar omdat we nu opweg gingen naar cb voor de prikjes, mocht die voor een keertje mee), loopt ze er gelijk op af, pakt 'm op, knuffelt 'm plat en loopt weer naar de deur :) Zo lief om te zien.

Ben nu bij blz 110... Ga morgen wel weer verder lezen & reageren ;)

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ jvtje: hahaha moest er ff om lachen.. je bent maar druk bezig met bijlezen en reageren ;)

Ik reageer later nog.. eerst ff wat andere dingen doen :)

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Zo jvtje, je hebt er een dagtaak aan :)

Vannacht moest Damien heel veel hoesten en op een gegeven moment werd hij in paniek wakker. Zelfs zijn speen gooide hij weg en hij wilde niet opgetild worden. Ik ging zijn hoestdrankje klaarmaken en hij kwam kijken. Ik weet niet of hij het door had, maar hij werd direct rustig. Drankje op en toen ging hij weer lekker verder met slapen. Vanochtend werd hij heel vrolijk wakker.

Mijn man belde dat Damie nhet niet leuk vindt om in de regen te fietsen, vooral in combinatie met de wind. Hij had ondanks zijn poncho een natte broek en moest huilen. Zo zielig! En ik werk nu thuis, dus had hem ook met de auto kunnen brengen.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee want dan mag hij de trap opklauteren :D Maar eenmaal op het kussen, da's een ander hoor. Hij is nu bezig met z'n gsm van Mickey Mousse, maar hoe lang dat nog gaat werken?

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Awel, daar heb ik dus ook al aan gedacht! :D Maar denk dat het pas voor z'n verjaardag ofzo gaat zijn.

Bij mijn ouders speelt hij altijd met zo'n oude kookplaat en servies van Fisher Price van in onze tijd. Hij draait dan aan de knopjes van de kookplaat en die licht dan rood op. Geweldig vindt hij dat! En roeren in de ketels.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat zijn toch eigenlijk al serieuze woorden he. :)

Gisteren nog gelachen met Ward. Ging zijn bumba legpuzzel met hem maken. En na een tijdje lukte het toch al om een stukje terug te leggen. :)
    Toen zei ik: 'Ward, zeg eens bumba'
    Ward: 'ba!'
    ik: 'bumba'
    Ward: 'ba!'
    ik: 'zeg eens koe'
    Ward: 'koe'
    ik: 'zeg eens boe'
    Ward: 'ba!' :D

En ineens zegt hij: Bumba! En maar lachen :p Maar je zag hem zo met z'n mondje friemelen om precies andere klanken/letters te proberen.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vervelend dat die andere allergiewaardes gestegen. Is er dan een mogelijkheid dat dat blijvende allergiën zijn?
    Wel fijn dat hij soya al kan verdragen. Da's ook al een nieuwe wereld die voor hem open gaat denk ik ;)

Hier moet ik nog steeds opletten dat Ward geen noten tot 4j krijgt. Dus ook geen notenpasta's zoals Nutella. Om het risico te verminderen omdat ik een pinda-allergie heb. Maar voorlopig merk ik niets van allergie bij hem. Hoop dat hij manlief z'n genen heeft op dat vlak.;)

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Daar heb ik ook niet veel in gevonden, had die boekjes ook al eens bekeken. Ik heb in B bij Fun gekocht, dat boekje vond ik heel interessant en staat ook online. Dus moest je inspiratie willen opdoen? ;) http://www.promobutler.be/redirect.do?producer=fun001&folder=Fun_Sintn
    En dit is de folder van Dreamland De nieuwe folder bij DreamLand, je familiewinkel!. Hier staat er ook nog Playmobil 1.2.3 in, is ook vanaf 18m. Van m'n zus (= meter) krijgt hij daar de ark van noa van.

Wij hebben gisteren afgesproken dat hetgeen ik gisteren gehaald heb, alles is wat hij thuis krijgt. Rest gaat op z'n rekening. En met kerst krijgt hij 2 boekjes die ik op de boekenbeurs heb gekocht voor een prijsje en stoepkrijt. Als het in het voorjaar dan wat beter weer is, kan hij daar al mee spelen want het is voor Ward een straf om binnen te moeten zitten. En heb ook nog een zelfgemaakt schoolbord thuis, dus misschien dat ik hem dat eens geef om al wat te oefenen.

Deel Deze Pagina