Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.704
    113
    Het topic gaat verder dan alleen gistextract. Ze zeggen dat E nummers niet goed getest zijn. Kan in een aantal gevallen kloppen, maar de maximum toelaatbare waarde wordt daarom ver naar beneden gesteld. Alle voedingsmiddelen moeten beoordeeld worden. En het is absoluut niet zo dat fabrikanten zich niet aan de regels houden. Dat zou wat zijn. vb silica: ja, die zakjes bij apparaten, die moet je niet eten. Maar in eten zit een vele malen lagere dosis. Je moet ook geen kilo kaneel eten. Of kurkuma, als je weet wat dat allemaal doet. Maar ja, dat heeft geen E nummer en is natuurlijk, dus blijkbaar veilig. Over glutamaat: er is nog weinig bekend en daarom wordt geadviseerd het met mate te gebruiken. Bij een gemiddeld voedingsinname krijg je echt niet te veel.

In het topic wordt gesproken alsof het dé waarheid is. Ben je tegen, dan word je zo aangevallen, dat die persoon niets meer durft te zeggen. GEvolg: eenzijdige berichtgeving en dat kan andere leden op het verkeerde been zetten.

En ik zag een citaat. Dat komt uit natuurdietisten.nl. Nogal gekleurd he? Ik zou voor advies over voeding altijd voedingscentrum.nl raadplegen. Die site is opgezet door de overheid en bevat onafhankelijke informatie opgesteld door onafhankelijke deskundigen. Daar staat overigens dat glutamaat veilig te gebruiken is.

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ nijntje: leuk het dat klimmen :) Alleen niet altijd iets waar wij blij mee moeten zijn. Vandaag was V. ook in een klimbui, dus heb haar veel moeten tegenhouden. Maar wel lief dat ze het zo leuk vinden, of niet? :)

@ vogelinnetje: thnx voor de uitleg. Ik ben ook niet zo fanatiek als zij haha, en zag idd dat ze veel info van zulke sites haalden. Reageer zo meer, batterij laptop is alweer op :(

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.704
    113
    Wow wat een klimmertjes! Damien was ook druk met klimmen, maar nu heeft het lopen voorrang.

Nou, billen zijn echt rood. Vanavond 3 keer gepoept en dan direct staan en huilen, want hij weet dat hij verschoond moet worden en pijn gaat krijgen. Zo zielig mannetje is het. Hij heeft ook weinig kunnen eten. Boekje voorlezen bracht hem weer helemaal tot rust. Wel mooi om te zien hoe goed hij voortaan naar de plaatjes kijkt.

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik vind er niets zieligs aan. Niemand die merkt dat het een maillot is, toch? Draagt het kindje immers onder een broek... Of het nu gewone sokken aanheeft, of dat die sokken dan doorlopen tot aan de taille, zodat de benen lekker warm blijven. Ik zie het probleem daar niet van :) al zijn we natuurlijk zo gewend dat een maillot een meisjesding is, dat ik wel snap dat het raar klinkt... maar volgens mij hadden ze die dingen ook al in de tijd dat we zelf jong waren. Dacht tenminste dat mn broertje die ook wel eens gedragen heeft, op erg koude dagen, of misschien trok mn moeder hem dan wel gewoon een oude maillot van mij aan, dat kan natuurlijk ook nog :D

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Poepluiers... Ik werd gisteravond nog weer verrast door een flinke poepluier, waarbij de helft er alweer aan de bovenkant uit was gekomen ;) Dit keer was het nog echt een verrassing ook... Wist wel dat ze gepoept had, maar had niet in de gaten dat dr romper ook helemaal vies was (normaal merk ik dat toch wel...)
    Da's dan wel een voordeel van een dichtzittende neus, ik heb geen idee offie erg stonk of niet :p

Marit produceert zelden een flinke plasluier. Heel af en toe dattie 's morgens flink vol zit en soms doet ze overdag ook in 1x een flinke plas. Dat het echt op 5 minuten tijd van een droge luier naar een hele dikke, volle luier gaat zeg maar. Maar meestal heeft ze heel beschaafde plasje, al vanaf haar geboorte is ze geen groot plasser. Kan dan ook eigenlijk moeilijk zeggen of er al echt verandering in zit, want ik weet dus niet beter of haar luier is soms na een paar uur nog droog, of maar een klein plasje erin ofzo ;) (ze drinkt verder wel goed hoor en plast ook genoeg over de dag verspreid)

Denk dat die opmerking van de internist over een eventuele 2e toch vooral een medische insteek heeft ;) Maar goed, van anderen die vraag krijgen kan wel irritant zijn, zeker als ze het steeds blijven vragen...
    Hier gelukkig geen last van die vraag, zijn altijd duidelijk geweest dat we graag 2 kindjes zouden willen en ook na Marits geboorte dat het zo mooi is, dus in de omgeving eigenlijk niemand die vraagt of we over een eventuele 3e nadenken.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.519
    14.020
    113
    Vrouw
    Hey meiden, even snel, reageer morgen op alles hoor! Ga zo namelijk naar bed, Stijn was vannacht weer 2 keer wakker. Vandaag niet op het kdv geslapen dus na het eten gelijk naar bed. Helaas moest ik van 08.00-19.00 werken dus heb hem vanavond maar 5 minuten gezien. Ben zelf ook doodmoe van het werken.
    Dus bij deze zwaaizwaai en tot morgen!

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dat is wel zielig ja :( Maar je kan er niets aan doen. Is ons ook al wel eens overkomen (volgens mij niet met Marit, die laat zich wel horen, maar Maud sliep ook rustig verder op die leeftijd). Je had toch ook geen reden verder om te gaan kijken? Als ik voor elke keer dat Marit even wakker is van het hoesten, of even 2x een kreetje slaakt, naar haar toe zou moeten gaan om te kijken of er heel misschien wat braaksel ligt, dan zou ik gek worden geloof ik.

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Nee, was echt waterpokken wat ze had, dat was wel duidelijk ;) Heeft ze van haar nichtje overgenomen. Maud had eerder dit jaar al de waterpokken gehad, maar bij haar merkte je er bijna niets van. Die heeft misschien 10-15 pokjes in totaal gehad en een halve dag iets jeuk.
    's Nachts is Maud nog niet zindelijk, ze heeft wel regelmatig een droge luier 's morgens (al een tijdje trouwens), maar nog lang niet elke nacht. Ze vindt het zelf ook nog wel prettig om met een luier te slapen. Heb wel eens gelezen dat het makkelijk tot 5-6 jaar kan duren voor een kind ook 's nachts zindelijk is, dus daar maak ik me verder niet druk om.
    Poepen wilde ze in eerste instantie ook perse nog in de luier doen, maar sinds 1,5 week doet ze dat steeds netjes op het potje of op de wc :D

Heerlijk, van die hangende kindjes ;) Hier ook geregeld zo. Chronisch moe, ook herkenbaar, maar zal best vanzelf weer goed komen. Als ik Marit nu bijgebracht krijg dat ze heus wel tot een uur of 8 mag blijven slapen, dan slaapt Maud vast ook weer wat langer en daarmee mama ook. Mooi plan, nu de uitvoering nog ;)

J gaat dus als een speer, leuk hoor :) Kan me even niet meer herinneren of B nou ook zo snel ging destijds?
    Beetje jammer dat ze steeds de tussendeur open laat. Daar hebben we hier gelukkig geen last van, Maud maakt uit haarzelf de deur al altijd dicht als ze naar boven gaat. Ze wil ook niet dat Marit meekomt, of achter haar aan kan komen, want dan gaat Marit ook aan haar playmobil zitten en daar heeft ze een hekel aan. Mij hoor je niet klagen :D

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wat een raar iets zeg, dat Damien geen 2e boterham zou mogen als hij z'n korstjes laat liggen. Zoveel kinderen doen dat...
    Maud at vroeger de korstjes wel gewoon op, maar sinds iets van 1,5 jaar wil ze dat niet meer. Denk dat ze het juist op het KDV gezien heeft dat andere kindjes het niet opeten (bij ons doen ze er dus niet moeilijk over). Marit heeft van begin af aan de korstjes laten liggen, zo klein als ze was, dus die vindt ze gewoon echt niet lekker. Zou het echt verschrikkelijk vinden als ik er achter zou komen dat ze haar dan op het KDV geen extra boterham zouden willen geven, alleen maar vanwege die stomme korstjes, bedoel, waar hebben we het over?!
    Begrijp uit een latere post van je dat het hun te doen is om het zoet beleg van de 2e boterham en net wat jij daarin zegt, als hij nou de halve boterham zou laten staan, zou het nog wat anders zijn. Ook op het KDV van Maud en Marit gaan ze ervan uit dat als een boterham maar half opgegeten wordt, het kind genoeg gehad heeft en krijgt dan niet nog een 2e boterham. Maar als het gewoon om de korstjes gaat... ;)

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Afscheid nemen, het blijft iets van fases geloof ik. Maud gaat meestal met plezier naar het KDV toe (al zou het tijdstip van haar best wat later mogen zijn ;)), maar ze heeft ook wel zo haar periodes dat ze er toch wat meer moeite mee heeft. Vaak is dat dan wel in een drukke of rare periode, of een periode waarbij ze aan het groeien is, in een sprongetje zit, etc.
    Marit heeft er wel meer moeite mee, al gaat het bij haar de laatste tijd ook wel beter. Sinds ze kan lopen, kan ze ook op de loopauto's die er staan. Dan is het kind zielsgelukkig en boeit het haar niet zo dat mama weg gaat :D
    Merk wel dat ze ook wat van slag zijn als er een verandering is in wie ze brengt. Als ik ze een tijd alleen gebracht heb en m'n man brengt ze dan ineens, dan is het afscheid ook wel een groter probleem.

Wat voor kaartjes maak je dan? En met welke technieken?

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dat is niet duur! Wij betalen 6,25 per uur. Overheid en werkgevers (via belastingdienst) betalen wel mee, maar dat is ook weer (deels) inkomensafhankelijk en ook hoeveel kinderen je op KDV hebt, voor Marit krijgen we meer terug dan voor Maud.
    Maar vind het wel meevallen wat we uiteindelijk zelf per maand betalen. Denk dat ik netto iets van 160-170 euro betaal voor 2 kinderen die 2 hele dagen per week naar het KDV gaan (al is dat nog best wat meer dan wat jij voor Ward betaalt).
    De ellende hier is vooral dat de overheid de afgelopen jaren flink heeft gestimuleerd om kinderen naar het KDV te sturen, zodat ook de moeders (meer) gaan werken. Nu heeft dat effect gehad, gaan er ook steeds meer kinderen naar het KDV, maar dan bedenken ze zich ineens dat al die maatregelen dan toch wel erg duur worden ;) En dus gaan ze nu weer korten op die regelingen, waardoor ouders meer zelf moeten gaan betalen en je dus alleen maar bereikt dat weer meer mensen minder gaan werken, zodat kinderen minder naar KDV hoeven en dus niet zo duur zijn. Werkelijk geniaal bedacht.;)

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zou ze denk ik (zoals anderen ook al zeiden) dan een maat te groot kopen. Denk wel dat als je snowboots wilt hebben, je nu al moet gaan kijken. Als je wacht tot de eerste sneeuw valt heb je grote kans dat alles (in de juiste maat) dan al weg is...
    Wil er zelf binnenkort in elk geval wel voor gaan kijken. Als er nu weer zoveel sneeuw is... En anders zijn ze ook best te gebruiken als het regent ;)
    Heb voor Maud wel al een skibroek gekocht. Marit kan wel een oude van Maud aan. En allebei ook al fatsoenlijke winterjassen, dus we zijn er (bijna) klaar voor :)

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wat fijn dat je zo goed met Damien naar een restaurant kan gaan! Mijn dametjes hebben echt geen zitvlees, dus is voor hun best een uitdaging. Laten ons er niet door weerhouden hoor en gaan dan ook gewoon naar kindvriendelijke restaurants, maar je doet hun er in elk geval niet echt een plezier mee.

Aaah, zo zielig, van die rode billetjes :( Dat huilen/schreeuwen gaat je dan echt door merg en been... Als Maud tandjes kreeg, had ze steevast haar billen echt he-le-maal kapot, lag aan alle kanten open, dat was zoooo zielig :( Marit heeft gelukkig tot nog toe alleen maar ietsje rode billen gehad, maar nog niet eens zo erg dat ze er echt pijn aan had.

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zou me niet teveel van de voetjes aantrekken. Die kunnen net als de handjes koud worden, zonder dat ze er last van hebben. Als het in z'n nekje warm genoeg is, mag je er gewoon vanuit gaan dat hij het echt niet koud heeft :)

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Aspartaan ja (en volgens mij zit er meestal nog een andere zoetstof in, maar kom even niet op de naam)

Heerlijk, die fase... ik hou Marits beker ook altijd vast, als ze uit een gewone beker drinkt, want ze laat het gewoon los als ze genoeg heeft ;)
    Juist als Marit iets erg lekker vindt, wil ze nog wel eens ermee knoeien. Dan gaat ze zo snel proberen te drinken, dat ze het niet meer allemaal doorgeslikt krijgt :p

16. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Nou, moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zeker wist of die zak er nu standaard bij hoorde, of dat mijn moeder of oma die zelf gemaakt had ;) Het was dat ik me niet voor kon stellen dat m'n moeder dat stofje uitgezocht zou hebben om een zak ervoor te maken :p

Het is mogelijk dat m'n moeder het nog op zolder heeft staan, maar daar staat het zo vol... Ze is al jaren aan het roepen dat ze toch eens ons oude speelgoed uit moet gaan zoeken... Maar denk eerlijk gezegd dat dat setje ooit eens doorgegeven is aan een nichtje, of misschien verkocht op een rommelmarkt ofzo.

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Marit is het vandeweek ook voor het eerst gelukt om op de salontafel te klimmen :D En trots dat ze was ;)
    Ik kan er eigenlijk wel mee lachen. Vind het wel leuk, die ondernemingsdrift. Heb er destijds ook bij Maud nooit een punt van gemaakt. Het eerste wat ik dacht toen Maud ineens bovenop de tafel stond was "mooi, leren hoe ze erop komt hoef ik dus niet zelf te doen, maar ik kan haar nu wel prima leren hoe ze er zelf veilig weer vanaf komt!" En diezelfde techniek kan ze natuurlijk gebruiken voor bank, bed, etc., dus eigenlijk best een nuttige techniek om zo snel mogelijk te leren. Dus nu ga ik Marit ook leren hoe ze veilig van de tafel kan komen :)
    (Kon trouwens niet zo lachen toen ze een tijd terug op een Nijntje klapstoeltje ging staan... Die stoeltjes zijn leuk om op te zitten, maar ze donderen ook erg makkelijk om wanneer je iets anders probeert dan zitten ;))

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Kwam niet meer aan reageren toe. Ben ziek geworden. Lijkt op buikgriep. Ben al de hele nacht op. Alles komt eruit. Nu al ruim uur misselijk, maar overgeven lukt niet. Bah, voel me rot.

Moest eigenlijk zo naar ontspanningstherapie, maar dat ga ik afzeggen. Echt balen.

Pffff ben op, hopelijk ben ik zo helemaal klaar met overgeven enzo.

19. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hallo, ben ik ook weer even...

Lees straks verder bij maar even snel wat ik heb onthouden:

@ Vogelinnetje: Leuk zo samen uit eten. Gaan we binnenkort ook eens met Mare doen. Wat leuk dat jullie een voorgerecht voor hem besteld hebben, klinkt heel wat lekkerder als het standaard kindermenu met friet.

@ Sabse beterschap

@ Marit en Ward:) knap hoor die klimkunsten!

Lees straks verder bij, voel me hier ook niet zo fijn. Heb aanstaande vrijdag een afspraak bij de tandarts gelukkig. Heb zo veel pijn aan mijn kaak/kiezen. Ik denk dat het door een doorkomende verstandskies komt die niet gaat passen. Hopelijk ga ik er snel verlost van zijn, ben nu bijna high van de pijnmedicatie omdat het anders niet te doen is en ik geen slaap krijg.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja 't is zeker lief, maar hij ziet geen gevaar... Da's zowat het probleem. Hij is al even bezig aan't klimmen, maar geraakte er niet op. Gisterenavond ineens knietje op tafeltje gezwierd en hopla, daar zat meneertje.

Van't weekend wordt het weer goed weer, dus gaan waarschijnlijk weer even naar het bos en daarna iets drinken aan dat speeltuintje van afgelopen zondag. Kan hij in alle veiligheid op de speeltuigen klimmen ;)

Deel Deze Pagina