Vogelinnetje, wat ben ik blij dat Damien misschien ook een maillot krijgt! Is Stijn niet meer de enigste haha. Leuk dat je ook de hm skibroek hebt gekocht, ook maat 86 precies het zelfde haha. Ik vind het echt een leuke, handige broek voor een aardige prijs. Bij de wibra heb ik een blauw winterslaapzakje gekocht, niet super leuk om te zien maar voor een tientje kon ik het niet laten liggen. De armpjes waren afritsbaar, vond ik ook wel handig. Ik denk dat Stijn ergens in maat 19/20 zit, die sokken en schoentjes passen tenminste, maar ik ben nog nooit wezen opmeten bij de schoenenzaak! Ach als iemand maar wat onzin op internet zet, maar dat wel in mooie woorden verpakt heb je al snel mensen die het geloven. Zet daar nog een legertje geitenwollensokkentypes (leuk woord voor wordfeud!) bij die het overnemen en geloven en laat die het aan jonge onzekere moeders vertellen en de heisa is compleet. Nijntje, leuk dat Stijn je dag goed maakte! We bewaren dat filmpje ook tot aan zn bruiloft ofzo haha. Hij wilde trouwens niet slapen, hij liep alleen maar te klieren omdat hij wilde spelen. Hij heeft dus heel de dag op het kdv gespeeld en was met spelen wel erg lief en totaal niet vervelend. Maar zodra hij in zn bedje moest liggen begon hij te klieren. Een echt jongetje dus. Misschien een stomme vraag, maar wat is ajuin?! Voor de rest klinkt het heerlijk, ik vind vers ook altijd het lekkerste maar het neemt zoveel tijd in. En als ik gewerkt heb, wil ik koken en dan heel snel eten. Mn man en ik zaten ook al te denken dat het slaapgedrag van Stijn misschien door het praten komt. Maar hij drinkt dan ook een volle fles melk weg. Overdag extra drinken geven maakt niets uit. Hij wil ook alleen warme melk, koude melk, water of thee slaat hij weg en dan wordt hij nog driftiger. Dus wat doen wij heel fout, snel die fles warme melk erin want erna gaat Stjin weer lief slapen en kunnen wij dus ook weer slapen. Misschien moet ik maar stiekem gaan hopen dat hij vanaf nu even niets meer erbij leert zodat we allemaal weer kunnen slapen? Van begin af aan loopt Stijn al iets voor in zn spraak maar volgens de kinderarts en orthopeed komt dat doordat hij in een spreidbroek heeft gezeten. Dan kunnen ze motorisch minder en concentreren kinderen zich vaak op de spraak. Klinkt miz wel aannemelijk. Of Stijn lijkt gewoon op mij, ik praat ook de hele dag door. Maar goed, meneertje loopt nog steeds niet als enige, dus volgens mij is het of het 1 of het ander. Leuk dat Ward ook 2 nieuwe woordjes heeft geleerd! Bos en kaas kan Stijn nog niet hoor. Komt misschien ook omdat hij geen kaas lust haha.
Hahaha de 3 muSKItiers! Geweldig gewoon!!! Zo Damien slaapt ook lang! Stijn ligt vanaf 13.45 ongeveer en ik hoor hem nu hoesten. Of hij slaapt verder of hij roept me binnen 5 minuten. Vogelinntje, waarom doe je antislipsokjes eigenlijk over zn gewone sokjes heen? Ik gebruik ze gewoon als normale sokken. Merk trouwens wel dat je sokken qua prijs het beste bij de wibra of zeeman kunt kopen, dan heb je 2 paar voor 1 euro en bij vd heb je 2 paar voor 3 of 5 euro. Zou inderdaad wel voor de grootste maat gaan, ze krimpen toch nog en anders groeit Damien er nog wel in.
Amai, slaapkopje Zal hem wel goed doen, teken dat hij het nodig heeft. Ik ben nogal voorzichtig voor z'n darmpjes. Niet dat daar een reden toe is eigenlijk, maar ja... M'n moeder zegt het me wel 100x: voorzichtig met kruiden. Zal daar mee te maken hebben zeker?
Nijntje, komt denk onbewust door je moeder. Vroeger (toen wij klein waren) dacht men nog dat schepe of veel kruiden slecht waren voor de darmpjes. Dat wij vervolgens wel al met 12 weken ons eerste fruithapje kregen maakte kennelijk niet uit.
Slaapzakje was niet zo mooi, maar vond het wel lekker zacht en warm uitzien. En voor die prijs... Jammer ik ze niet meer heb gevonden. Ach, zal nog wel een koopje kunnen doen 't is toch nog goed warm nu op z'n kamertje en heb dikkere pyjama's in huis. Komt wel goed als hij voor het overige niet moeilijk was, had ik hem ook gewoon laten spelen. Dan 's avonds maar op tijd bedje in Hahaha, zie het al voor me op z'n bruiloft: Ja stijn, mama en papa hebben nog een verrassing voor je Hihihi Ajuin = ui Was aan't twijfelen welke van de twee ik ging typen omdat ik niet meer wist welk van de twee jullie gebruiken Ik maak altijd een ketel met een kg gehakt en een hoop groenten en zet het in de diepvriezer. Hebben dan voor een keer of 4-5, afhankelijk van hoeveel groenten in erin doe. Dan moet het alleen warm gemaakt en spaghetti gekookt. Erg handig! En die saus in een ovenschaal met witte kool of groene savooikool (vind ik persoonlijk nog lekkerder dan witte kool) en puree... Jammie!!! Kan goed zijn hoor dat het door het spreidbroekje komt dat hij op spraak vooruit loopt. Heb dat ook al vaker gedacht Kaas eten heeft hij niet van z'n mama hoor Tussen een croque monsieur, ok, maar voor het overige??? Oh en macaroni met kaas en ham ook Bij m'n ouders eet hij dat met m'n mama mee. haalt haar kaas gewoon tussen de boterham uit als hij op de schoot zit En in het weekend babybel gekocht, kennen jullie dat? Samen met manlief zat hij op de bank: hap!
Haha ja alleen zn bedje redde Stijn dus niet, dat werd zn kinderstoel! Ja ui ken ik gelukkig wel! Dan maak je denk de zelfde soort saus als dat ik altijd doe. Alleen voor Stijn doe ik er gekookte en ontvelde tomaten bij, dan wordt de boel iets sapperiger. En ook hier haal ik vanavond voor Stijn de saus uit de vriezer, dat scheelt toch weer. Hoor net dat ik er vanavond een eter bij krijg, mn man en zn collega moeten overwerken maar die collega woont verweg. Prima, moet toch nog boodschappen doen, maar ga Stijn denk zo wel uit bed halen. Stijn lust alleen kaas als deze gesmolten is, bijv met een tosti inderdaad. Bedoel je zo'n mini babybel? Rond zacht kaasje? Die ken ik wel, maar nooit uitgeprobeerd bij Stijn.
Ik vind bij Zeeman de maat nu moeilijk... Vind ze breed uitvallen de sokjes en die bij Wibra vond ik smaller. Met z'n smal voetjes... Bij v&d hingen de sokjes 2 paar voor 3 euro. Waren afgeprijst tot 1 euro voor 2 paar. Gelijk 4 pakjes meegenomen Op de markt hier vind ik ze ook niet zo goedkoop de sokjes. Heb altijd gedacht dat de markt goedkoper was. Ja, de mini babybel had ik meegebracht. Zo heeft hij ook graag smeerkaas op z'n boterham. heel gek om hem dat zo met smaak te zien eten als je het zelf maar niets vindt. Ontvelde tomaten doe ik niet zo vaak in, tenzij de soeptomaten voor een spotprijsje in de winkel of op de markt zijn. Gezellig zo'n extra eter
Smeerkaas lust Stijn trouwens wel en brie ook, maar van gewone kaas moet hij niets hebben. Ik dacht ook altijd dat de markt goedkoper was! Heb bij ons op de jaarmarkt nog 6 paar sokjes voor een euro gekocht, maar dit waren wel van die dunne zomersokjes. Ik ontvel de tomaten zelf, koop dus normale, kook deze eventjes en ontvel ze dan. Begin er steeds handiger in te worden. Extra eters vind ik altijd prima. Ze zijn altijd welkom, iedereen trouwens. Wel is het handig als ik het van te voren weet maar anders verzin of regel ik wel wat. Vind het altijd wel gezellig en daarnaast is het voor Stijn ook belangrijk om sociaal op te groeien.
Ah ik kook water, snijd een kruisje onderaan in de tomaat en leg ze dan eventjes in kokend water. Als de velletjes aan het kruisje beginnen om te krullen, kan je ze makkelijk ontvellen. Was daarnet aangenaam verrast toen ik van het werk kwam. Ward kwam me tegen in z'n pyjama. Manlief had hem in bad gedaan Normaal doet hij dat nooit alleen, ben ik er altijd om Ward af te drogen. maar hij moest eigenlijk vandaag in bad maar als ik om 19u30 thuiskom, nog moet eten en dan bad in wordt het laat. Ging prima, zei manlief. Is toch niets aan? Zo, nu maar even aan de strijk Kabouters zijn hem helaas niet komen doen terwijl ik werken was...
* geeuw * zoonlief was om 5u20 al wakker, pfff! * geeuw * Gelukkig nog ff gesnoezeld in het grote bed maar sinds hij er gisteren uitgevallen is met snel te zijn, slaap ik helemaal niet meer als hij bij ons ligt...
Hallo Allemaal, Weet niet of iedereen mij nog kent maar ik was hier in het begin heel erg veel Ik ben een hele tijd niet geweest en daar zijn zeer goede redenen voor..... 10 mei 2011 heb ik een brand gehad hier thuis heel mn woonkamer, keuken en badkamer is daardoor vernield. Gelukkig waren we wakker geworden van de katten die keihard aan het miauwen waren. Toen ik uit bed was en de kinderen zover mogelijk van de brand had weggehaald ben ik gaan kijken maar er was geen blussen aan anders had ik mn eigen leven op het spel gezet. Wel hebben al mn katten het gelukkig overleefd. Als ze er niet waren waren wij er waarschijnlijk niet meer geweest. Nu een paar maanden later is net het geld van de opstal verzekering er en kunnen we eindelijk allees weer op gaan knappen. Alleen de inboedel verzekering was niet geheel goed geregeld en daarom krijgen we nu niets uit betaald en moeten we alles zelf komen wat met meubels ed te maken heeft..... Dus ja een hele stress volle periode... Waardoor ik nu depressief ben en aan de pillen daar voor zit omdat ik echt verschikkelijk veel slaap te kort heb. Met de kinderen gaat het goed! Lucas is sinds mei dit jaar naar de basisschool gegaan en heeft het prima naar zijn zin. Zijn oortjes zijn al veel beter en hij is goed te verstaan en doordat dat goed is is hij ook eindelijk 2 maanden voor dat hij naar school ging zindelijk geworden en van t een op andere moment geen ongelukje meer gehad ook snachts niet. Met Jesse gaat t goed maar is wel een hand vol hahaha hij weet de boel wel te laten lopen je hebt geen saai moment met t mannetje ook al is hij er wel aan toe om nou eindelijk naar school te gaan! Nu mn kleine meisje Dilaylah natuurlijk nog! Met haar gaat t goed! T is echt het zonnetje in huis en lacht altijd alleen Jesse plaagt haar graag en dat kost heel wat geduld maar ja dat hoort erbij als mama zijnde. Verder is het een ondernemend meisje die altijd precies weet wat ze wil en eten is een drama..... Maar het lukt nog steeds ook al wordt het wel steeds moeilijker. Madam wil alles zelf doen maar ja dat kan nou eenmaal nog niet. (dit is alleen met het avondeten) Verder schijnt ze als 2 druppels water op mij te lijken. Ook wel eens grappig na 2 kids die niets van mij weg hebben hahahaha. Nou hoe het verder gaat..... Het is hier voornamelijk drama tegenwoordig. Zelf is mn bekken erger dan ooit en heb ik foto's laten maken en staat mijn ruggengraat scheef hier voor moet ik naar de ostheopaat. En verder heb ik nog een hele gevaarlijke spatader in mijn rechter knieholte. Deze moet zo snel mogelijk operatief worden verwijderd. Omdat hij veel te groot is en echt op knappen staat en dit wil de dokter voorkomen. Dus ja moet ik ook nog geopereerd worden. Verder gaat t wel goed Jan heeft een nieuwe baan en verdient eindelijk iets meer zodat we iets makkelijker de maanden door kunnen komen. Dat is voor de verandering weer geweldig nieuws. Nou ik heb alles weer van mn bordje hier weg gezet. Dit was de update uit het zonnige zeeland. xxxxxxx
Hey Roosje, tuurlijk herinner ik me m'n buddy nog Fijn om nog eens iets van jullie te horen! Wat moet dat verschrikkelijk geweest zijn, die brand. Dat is hetgeen ik hoop dat ons nooit hoeft te overkomen. Maar dat kan helaas niemand voorspellen he... Gelukkig dat de katten alarm hebben! Fijn dat het met de kindjes zo goed gaat! En wat jammer dat je met een depressie zit... Hopelijk kan je je wat optrekken aan je mooie gezin!
In de stad hebben ze de skibroekjes niet... Wil ik ze via de site bestellen, gaat het niet omdat ik via de Belgische site moet bestellen en daar staat ze niet tussen... Wil nu naar Maastricht bellen of ze ze daar nog hebben en of ze me aan de kant kunnen houden, maar geraak er niet om te halen deze week... Hier kom ik weer: is 1 en 2 november een feestdag in NL? Allerheiligen en Allerzielen. Manlief moet 2 november wel werken, enkel openbare diensten zijn dan dicht (heb ik geluk ). Hij maakt de brug op maandag.
Roosje fijn om weer wat tehoren van je wat zou dat schrikken zijn geweest die brand gelukkig hebben jullie er niks aan overgehouden wat vervelend van je bekken en rug hopelijk gaat dat eerdaags beter Nijntje mooie tijd om wakker teworden deacen heeft 3 van zulke nachten gehad alleen was hij al 3.15 wakker maar nu gelukkig weer normalen uren
Maar sliep hij daarna nog? Want dat is zowat een gevecht met Ward... Vandaag heeft hij van 9u tot 13u geslapen en dan nog niet vanzelf wakker geworden. Hij is dus echt nog wel moe. Aan z'n ritme van slapengaan is niets veranderd. Zou zeggen geef een flesje en leg hem terug maar dan is het ritme helemaal verstoord... Moeilijk!
Hij wou niet meer in ze eigen bedje liggen dan ging hij hard huilen dus nam ik hem maar bij meen sliep hij nog even
Toch ook... Laten huilen heb ik ook al geprobeerd maar werkt niet Nu, 't is een fase, we hebben er nog zo gehad. Maar plezant is anders... En, lift bij jullie bijna gemaakt? Je kan echt beginnen aftellen naar je meisje!
Nee hij is nog niet gemaakt eind volgende week moet hij het doen dus moet nog even lopen wat is dat zwaar zeg ja komt nu echt in de buurt nog 8 weken die zijn zo om denk haha ben erg nieuwschierig
Wil geloven dat dat zwaar is! Als ik 1 verdiep met Ward op de arm en de verzorgingstas moet doen ben ik al blij dat ik boven ben (wij hebben de kelder gelijk met de straat en moeten een verdiep omhoog voor het gelijkvloers, tuin is zelfde niveau als gelijkvloers, liggen dus hoog en droog op een berg ). Denk dat het nu nog sneller gaat als met Deacen, niet? Je hebt nu je handen vol met eentje zodat de tijd veel sneller gaat.