Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Haha, zo groot waren de mijne nog niet dat dat gebeurde :D

Hier ook eentje die zot is van knopjes. Maar het verbaast me hoe vaak hij naar een boekje gaat om te kijken... Wij hebben niet bewust gelet op knopjes, hij heeft een mickey mousse telefoon enzo, maar als je speelgoed afwisselt zou ik geen schrik hebben.

Zo, heb jij goed geshopt weer! :D En mannen en shoppen, zou idd ook richting pub denken ;)

Zoonlief wordt wakker, dus ga maar eens kijken. Tot later!

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.247
    6.708
    113
    Cin, station Alphen is voor mij het teken om mijn oogjes dicht te doen :D Zoveel zie ik er dus niet van :D

Knopjes: daar zit ie nu al aan. We vinden het ook niet erg, als hij maar niets stuk maakt en als we zeggen dat het niet mag, hij ook luistert. Gaat vrij goed. Het liefst speelt hij met boekjes, auto's en duplo: gelukkig dingen zonder knopjes.

Je hoeft je iig niet schuldig te voelen dat je zoveel geld hebt uitgegeven :p

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja dat wist ik inderdaad :)

Een echte band hebben ze nooit gehad, toen Maxim 3 dagen was, ging ie al terug aan't werk. Als hij dan terugkwam ging ie eten en douchen en tv kijken, echt veel heeft hij er nooit mee gedaan. Pas toen ie maand of 7/8 was denk ik dat het zo stilletjes begon. Maar goed, de kleine had hem voor afgelopen zondag 3wk niet meer gezien, dat is lang voor zo'n klein kind. Denk niet dat hij dat echt beseft dat het zijn papa is. Hij zegt ook geen "papa" hoop andere woordjes, behalve dat :)

Ja kijk echt uit naar januari, word nu al stilletjes gek bij mn ouders :)

Ik spreek idd af buiten het werk, en als zijn vriendin nog op't werk is (ze zijn nog samen, zolang zijn vakantiehuisje niet af is, duurt niet zo heel lang meer normaal gezien, als het af is dan vertrekt ie)

M'n ex heeft al van in't begin een ander. Vind het maar een rare (ze vond de foto's van mij en mn ex in onze "goeie" tijden 'leuk'?) En hij heeft haar gezegd dat hij nog niet over mij heen is, en alles wat zij doet linkt met mij, en toch blijven ze nog samen. Ookal weet ze dat hij zich niet echt goed voelt, vind het maar rare situatie. Maar goed. Mijn zorg niet meer. Ik kijk verder en leef mijn leven :)

4. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Zoo, dat is heftig meisje! Ik kwam ook even een keer binnenstuiteren en moet lezen dat jij het nodige heb meegemaakt en eigenlijk nog in zit.... Ik hoop dat er voor jou en je ex een regeling uitkomt waar maxim het beste uitkomt. En wat de regeling dan is? Dat zal de tijd wel uitwijzen.

Hier gaat het goed, Sanne is net 1,5 week behoorlijk ziek geweest, griep. Poeh, wat kan zo'n klein ding zich dan ellendig voelen en mama daarmee ook.
    Ben erg druk, drie dagen werken, webwinkel en natuurlijk mijn twee prachtige kids... Hihi

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hallo dames hier ben ik weer na lange tijd. Mijn laptop is gecrashed en de miskraam heeft er toch wel ingehakt :( vind het af en toe lastig om van meiden te lezen als ze in mei uitgerekend zijn. Maar ja het leven gaat verder en we gaan het gewoon weer proberen! En sam staat ook niet stil, meneer loopt eindelijk los! Nog wel lekker wankel, maar zo schattig om te zien.

@meisje: jee lijkt me wel heftig allemaal hoor! Je klinkt erg sterk!

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh nee.. V. had vandaag een vaag slaappatroon. Sliep 's ochtends alweer van half negen tot kwart voor elf. Dus 's middags pas laat moe. Rond half vijf was ze echt op. Dus naar bed. En net waker, dus fles gegeven maar slapen wilt ze niet. Was echt huilen. Gaat een lange avond worden vrees ik....

Reageer via mobiel, dus sorry voor typ fouten. Lees morgen bij.

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Shadowpainting vind ik ook zooo leuk om te doen :D Doe het eigenlijk veel te weinig... Heb er wel de geboortekaartjes van de meisjes mee gemaakt :)
    Stempelen is hier op dit moment wel de meest gebruikte techniek voor kaarten denk ik. M'n sm heeft bakken vol met Magnolia stempels (hoef ik ze zelf niet te kopen, scheelt alweer :p), die kleuren we dan vervolgens weer in, op het moment meestal met Copics, maar hebben ook Derwent potloden en Distress Ink.
    Schudkaarten lijken me ook wel leuk, maar de meeste kaarten die ik voor anderen maak, zijn om te versturen, dan lijkt me dat weer minder handig. Probeer zelf ook zoveel mogelijk dingen uit en heb nog wel 1000 vage ideeën in m'n hoofd zitten (of toch op z'n minst zoiets van "daar wil ik ook nog wel eens iets mee doen...") en heb ook bakken vol met materialen waar nog veel te weinig mee is gedaan ;) Maar heb op het moment gewoon heel weinig tijd met een peuter en dreumes om me heen, dus als ik dan al eens wat tijd heb om te knutselen, dan kies ik al snel voor bekende technieken. Een snel 3d-knipplaatje (ik vind die van het hondje Mylo zo leuk :)) of toch maar weer een stempel inkleuren (kost relatief wel veel tijd, maar inkleuren en de kaart zelf maken kun je los van elkaar doen ;))

Ga komende woensdag met een groep naar de KreaDoe in Utrecht. Heb er al veel zin in :D Weet niet of je die kent? Is de grootste hobbybeurs van Nederland. We gaan er al jaren heen, is echt ons jaarlijks uitje :)

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

:p Wil ook zonder dat servies/kookstel van Fisher Price heus wel eens met de meiden op de koffie komen hoor ;)

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Nee, je kan inderdaad niet altijd laten blijken dat je het stiekem wel leuk vindt. Soms moet je toch proberen je gezicht in de plooi te houden om je kind vermanend toe te spreken... ;) (wacht maar tot ze over een tijd echt gaan praten en ze gaan proberen te argumenteren... die kleintjes kunnen het je nog knap lastig maken :D)
    Maar ook al moet je soms toch ingrijpen, ik geniet er gewoon in stilte toch wel van, van al die fratsen die ze uithalen ;)

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Zal zeker van kind tot kind verschillen. De Bepanten werkt hier juist super, terwijl de Sudo nauwelijks lijkt te helpen...

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Echt heel knap van Stijn dat hij dat allemaal al zo goed kan zeggen :)
    Grappig van dat schoonmaken ook... Marit heeft dat ook. Elke keer als we aan tafel zitten en ze (bijna) klaar is met eten, dan wil ze een doekje hebben en gaat dan zichzelf en de tafel vast schoonmaken :D Hoef ook echt niet te proberen om haar zus (die 9 van de 10 keer al een stuk eerder klaar is met eten) alvast een doekje te geven en Marit nog niet... ;):p

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Waar is die speeltuin? Wij gaan ook wel eens in België naar bos en/of speeltuin en volgens mij wonen we niet zo heel ver van elkaar...

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Marit heeft nu maat 21 en heb het idee dat haar voeten alweer aan het groeien zijn (mogen ze best nog even mee wachten wat mij betreft... haar huidige schoenen mogen best nog wel een paar maanden mee ;))

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

De meningen zijn nogal verdeeld geloof ik... Net als dat er veel onderzoeken zijn die zeggen dat zoetstoffen geen kwaad kunnen, zijn er ook genoeg onderzoeken te vinden die dat dan weer in twijfel trekken.
    Wat ik wel begrepen heb, is dat zoetstoffen, in tegenstelling tot suiker, geen seintje aan de hersens geven dat je vol zit, waardoor er dus een grotere kans is dat je meer eet/drinkt dan je anders zou doen. En aangezien zoetstoffen voornamelijk in 'light' producten gebruikt worden, die veel mensen toch kopen omdat het beter voor de lijn zou zijn, valt dat 'light' dus best tegen, als je in de praktijk juist door die zoetstoffen meer gaat eten/drinken... Dat maakt verder de zoetstoffen op zichzelf niet perse ongezond, of slechter dan suiker.
    Al blijf ik er zelf wel liefst zoveel mogelijk bij uit de buurt. Ook al is het niet slechter dan suiker, ik heb het er gewoon niet zo op. Noem het een onderbuikgevoel (en dat ik het niet lekker vind smaken, zal vast ook meehelpen). En ik heb er een hekel aan dat er bij veel van dat soort producten dan groot reclame gemaakt wordt "zonder toegevoegde suikers!" en meer van dat soort leuzen, terwijl ze het dan vervolgens wel volstoppen met zoetstoffen, maar je daarvoor wel de miniscule lettertjes van de ingrediëntenlijst moet zien te kunnen ontcijferen... Ik ben van mening dat als je dan zo graag wilt adverteren met 'geen suiker toegevoegd', dat je dan ook écht geen suiker moet toevoegen, ook geen nep-suiker...

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Alsof we jou zomaar zouden kunnen vergeten :p
    Maar jemig, je hebt het de laatste maanden wel voor de kiezen gekregen zeg :$
    Wat eng lijkt me dat, zo'n brand... Gelukkig waren de katten er om jullie te waarschuwen... Hebben de kinderen nog veel last gehad van de brand eigenlijk? Dilaylah zal het vast allemaal nog niet zo meegekregen hebben denk ik, maar Lucas en Jesse vast wel...
    Balen ook dat de inboedelverzekering niet goed geregeld bleek :(
    Kan me voorstellen dat je van al dat gedoe spontaan in een depressie schiet... Hoop voor je dat het nu met de medicijnen wel beter gaat.
    En dan ook nog de klachten aan je bekken/ruggengraat en die spatader... Het zit je allemaal echt even niet mee.

Zo te lezen kun je gelukkig wel nog van je kinderen genieten en heeft Jan een nieuwe, beter betaalde baan. Zijn er toch wat lichtpuntjes in deze moeilijke periode :)

16. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Goed geregeld, met al die feestdagen :D
    Maar ja, Nederland heeft dan ook zo ongeveer de minste feestdagen in heel Europa ;)

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ben zelf geen voorstander van een 'corrigerende tik'. Als je je kind wilt bijbrengen dat het niet mag slaan, dan vind ik het raar als je wel zelf je kind slaat (ook al is het maar een zachte tik op de luier). Dan geef je mijns inziens zelf het verkeerde voorbeeld.
    Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het soms gebeurt dat je bijv. ergens flink van schrikt (als je kind je ineens veel pijn doet ofzo) en dan al een tik gegeven hebt, voor je het zelf in de gaten hebt.
    En verder doet iedereen het gewoon op z'n eigen manier. Geloof niet dat een kind er echt veel slechter van wordt (mits het echt om een corrigerende tik gaat natuurlijk en dat niet 10x per dag gebruikt wordt als strafmiddel), je zal het vooral jezelf als opvoeder lastiger maken. Hier in NL is het zelfs bij wet verboden om een corrigerende tik te geven :$ Dat gaat me dan echt weer te ver. Is bedoeld als maatregel om kindermishandeling in te tomen, maar kan me niet voorstellen dat ouders die hun kinderen willens en wetens mishandelen, daar ineens mee zouden ophouden, omdat slaan niet meer mag volgens de wet ;)

Wel goed dat je dat soort dingen dan met je man bespreekt als Ward in bed ligt :) Probeer ik hier ook zoveel mogelijk te doen. Soms vind ik het wel nodig om tussentijds al in te grijpen. Mijn man kan af en toe best door blijven draven over iets wat Maud naar zijn idee niet goed heeft gedaan. Maar probeer het wel te beperken tot de momenten dat hij (naar mijn idee althans) echt te ver doorslaat. En het verder daarover hebben, doen we ook op een ander moment. Ga niet gelijk al een hele discussie erover voeren.
    Wel jammer alleen dat manlief niet zo goed is in wachten... Als hem iets niet bevalt van wat ik doe, wil hij dat het liefst gelijk uitspreken. Gebeurt maar zelden dat hij wacht tot de meisjes slapen :x

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Leuke kaartjes :)

Heb ook wel wat foto's van creaties, maar m'n laptop is kapot en daar staan de foto's op... :( Is gelukkig niet de harde schijf die kapot is, maar zal wel op een nieuwe laptop moeten wachten voor ik weer bij de foto's kom...

19. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

5 mei valt in 2015 op een dinsdag :p
    Makkelijk uit te rekenen, 5 mei is voor mij écht een bevrijdingsdag geworen. Op die dag is Maudje namelijk geboren :D (en dit jaar was ze op een donderdag jarig, dus is niet zo moeilijk doorrekenen dan, alleen even rekening houden met schrikkeljaar volgend jaar ;))

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Marit heeft hier de iPad ontdekt... ;)

Deel Deze Pagina