Haha, Stijn houdt er duidelijk niet van om gestoord te worden in zijn slaap. Misschien moet je hem duidelijk maken dat jullie ook nooit meer gestoord willen worden 's nachts . Damien was ook altijd lastig wakker te maken (6 uur voor hem...), maar sinds een week (dus al voor het ingaan van de wintertijd) is ie rond 6 uur wakker en als hij nog slaapt, is ie zo wakker te krijgen. A gatver, in de stront... Geluk bij een ongeluk dat geitenpoep wat minder stinkt dan kattenstront. Wij hebben voor onze deur een zandbakje die ook gebruikt wordt door katten Leren jullie hem 'piemel'? Gaan wij denk ik ook doen. Ik vind het wel een neutraal woord. Damien is weer 2 nachten wakker geworden. Waren we eindelijk gewend (= >1 week) om door te slapen . Meestal is het 2 nachten achter elkaar en dan weer 4 a 5 dagen weer doorslapen. We moeten een oplossing gaan vinden voor een probleem. Op maandag kunnen wij pas laat eten en dan halen we door Damien iets uit de vriezer, zodat hij om 6 uur al kan eten. Dat accepteert ie niet meer: hij eet zijn eten nauwelijks op. Als wij gaan eten om 7 uur wil hij nog met ons meeeten, maar 7 uur is echt te laat. Ook rare gewoontes: nagerechtje is hij niet zo enthousiast meer voor. Die voeren wij hem nog, maar ik denk dat dat het is. Ook 's ochtends pap eet hij niet helemaal meer op. Toch kijken of hij al iets meer zelf kan gaan eten. Avondeten met handjes en lepel en/of vork gaat nl wel goed.
Haha Vogelinnetje daar heb je gelijk in! De volgende keer dat Stijn ons stoort in onze slaap zal ik ook in mn bed gaan huilen en roepen dat hij me niet moet storen in mn slaap! Zie het al helemaal voor me haha. Maar.... vannacht heeft meneertje doorgeslapen! Hij was echter wel weer doorgelekt dus vannacht maar een 4+ luier aan ipv een 4. Tja wij leren Stijn inderdaad piemel, vind penis zo'n medisch vies woord en pik, loet, leuter, wormvormig aanhangsel etc vind ik ook maar niets. Piemel klinkt in mijn ogen dan nog het netste en neutraal. Stijn heeft ook ontdekt dat ik er geen heb, dus mama heeft een plasser zeggen we hier dan maar. Weet niet of iemand daar nog een betere bewoording voor heeft? Gelukkig vind hij dat nu nog niet zo interessant bij mij maar ik vrees dat er ooit wel een moment komt. Laat eten, tja op maandag en donderdag als wij allebei werken, dan eten we ook pas rond 19.00 u. Was gisteren wel even wat laat ivm omzetten van de klok. Met het kdv hebben we afgesproken dat Stijn daar rond 17.00 nog wat lekkers krijgt, een soepstengel, rijstewafel oid zodat hij het ook volhoudt tot die tijd. Opzich gaat dat prima. Iets anders dan dat wij zelf eten hoeven wij namelijk ook niet te proberen, dat weigerd hij ook. Zal de leeftijd wel zijn?
Ja hij was echt ziek. Zo stil en rustig, dat is helemaal zijn ding niet. Heeft gisteren geen koorts meer gehad, vandaag heb ik ze nog niet genomen maar hij voelt helemaal niet warm aan. Wat ook typisch bij Ward met koorts is, is dat zijn balletjes dan groter zijn. Nu de koorts weg is, is dat ook weer normaal. M'n collega haar zoontje heeft dat ook , weet niet of alle jongetjes dat hebben? @ cin: Jij werkt bij een dokter... De dokter van wacht heeft niet gezegd hoe lang we antibiotica moeten geven. Zou hij dat flesje dan helemaal uit moeten nemen? Hij heeft hij nu 5x gehad en flesje is bijna half leeg. Iets zegt mij dat antibiotica helemaal op moet zijn, maar weet dat dus niet zeker. Neusdruppels moest ik een weekje geven. Bah bah, recht in een stront Wat goed dat hij dat allemaal kan aanduiden. Wij doen dat ook altijd in bad en Ward kan ook al bijna alles aanduiden. Wij zeggen ook piemel, vinden daar ook niks mis mee. En zoals je zegt, in bad is dat heel interessant!! Vooral die van papa als ze samen in bad zitten
Nijntje, even kort want moet zo werken. Maare wat voor AB heeft Ward? Hoeveel keer per dag hoeveel ml en hoeveel zit er in het flesje? Meestal moet het helemaal op, maar heb even die gegevens nodig.
Zo.. ik laat weer wat van me horen. Schoentjes: 120 is mij te duur. Wij hebben nu bij een goede schoenenwinkel erg goede schoenen gekocht en waren er 60 voor kwijt (ik had zelf rond de 80 geschat kwijt te zijn). Ze groeien er toch zo uit en schoenen van 60 zijn echt niet per definitie slecht @ nijntje: arme Ward, gelukkig gaat het al weer wat beter met hem! @ Cin en Vogelinnetje: super dat jullie kleine mannen lopen! Leuk hoor! Hier niet veel te melden. V. pikt erg snel woorden op.. we zeggen/gebruiken het soms een paar keer en ze zegt het al na (niet altijd even goed natuurlijk). Ik werk nu 3 dagen een paar uur (dus mijn normale werkdagen alleen korter). Het gaat nog niet zo goed, voel me vaker slecht. Volgende week weer afspraak bij arboarts en wil dit melden, maar denk niet dat ze er veel mee zal doen. Huisarts heeft gezegd dat ze anders haar maar moet bellen, maar de vorige keer deed ze dat ook niet. Zit me sowieso niet mee. Vorige week buikgriep. Vrijdag echt weer beter dus gewerkt. Wel school gemist die week. Weekend voelde ik me weer beroerd, we hebben zelfs de kinderen van mijn man afgebeld dat het gewoon niet ging lukken dat weekend. Voelde me zo slecht. Gisteren was de sterfdag van mijn opa (vorig jaar overleden). Een raar idee dat er al een jaar voorbij is. Voelde me toen al wat verkouden worden (V. is aantal dagen verkouden nu). En ja hoor 's avonds zat het helemaal dicht, hoofdpijn, keelpijn en koorts. Voelde me toch beroerd. Vandaag wel gewerkt, maar ben nu helemaal op. Nog steeds hetzelfde gevoel. Dus weer school overgeslagen, voelde me te beroerd en ik moet morgen ook kunnen werken natuurlijk. Heb het gevoel dat mijn lichaam echt aangeeft aan z'n max. te zitten, ben echt zo snel ziek de laatste tijd. Verder gaat alles goed V. wordt steeds wijzer en we genieten echt van de energie die ze heeft. Pff heb weer te veel gepraat dus stop ik er weer mee
Amoxicilline 250mg/5ml, flesje is 100 ml. Ward moet 3x per dag 4,5 ml. Dokter had die hoeveelheid berekend ahv zijn gewicht.
Sabse, wat jammer dat je je zo slecht voelt. Dat je sneller vatbaar bent heeft ook met de weerstand te maken. Misschien dat een vitaminenkuurtje je al kan helpen om je weerstand wat op te krikken. Fijn dat jullie zo van V genieten. 't Is een zalige leeftijd nu he Hier genieten we ook zo hoor
Sabse, balen dat het nog niet goed met je gaat! Misschien moet je anders niet wachten tot volgende week met de arbo arts? Ik zou gewoon eerder bellen en vertellen dat je nu ook lichamelijke klachten krijgt. Wel is het zo dat de arbo arts niet zomaar je ha mag bellen, hiervoor moet je eerst schriftelijk toestemming geven ivm de privacy wet. Ik hoop in elk geval dat het snel op alle fronten beter met je gaat! Wel leuk dat V ook woordjes aan het oppikken is, dat is dan weer goed nieuws. Nijntje, ja dat flesje moet hij helemaal opdrinken! Stijn is net 2 weken ofzo van het zelfde spul af, het ging hier erg goed naar binnen, zal wel lekker zijn. Hopelijk is Ward snel weer helemaal de oude!
Ok bedankt! Hier gaat het ook vlot naar binnen. Geef het wel met zo'n optrekding, dat zit bij de pcm omdat je dat ahv gewicht moet geven. En zo is het makkelijker voor ons allebei want dan smost hij niet Neuspeertje was tijdje geleden een ramp, nu neemt hij het al zelf en steekt het in z'n neus Vanmorgen heeft hij tot half 7 geslapen, mama blij Waren gisterennamiddag in de binnenspeeltuin geweest en daar heeft hij het beste van zichzelf gegeven 't Was ook helemaal niet druk, dus erg fijn geweest.
Ik baal. Mijn man is nu met V. naar de kermis hier. Ik wil ook mee, maar ben nog grieperig. Voelde me vanochtend wat beter, maar na werken weer slechter. Dus nu uitzieken in bed en balen
Sabse, echt aangeven dat het niet gaat. Je hoeft je niet groot te houden voor je werkgever. Wat goed dat V zo snel woordjes leert. Als ik Damien iets wil leren, kijkt hij heel goed naar mijn lippen, maar doet er verder niets mee. Ik denk dat als ie begint te praten, dat hij het in 1 keer goed doet. Doet ie bij de rest nl ook Vanochtend met het zwemmen wilde meneer gaan rennen in het water, maar struikelde elke keer en hup weer een slok water. Ook moest ie van de juf wat meer drijven mbv zijn vleugeltjes, maar het halve zwembad ging soms mee naar binnen. Na afloop begon hij toch ineens over te geven in het peuterbadje :S Gatver. Van de juf moest ik alles richting het afvoerrooster sturen. Gelukkig had ie vanochtend pap op. Net wat ergs gebeurt... Hij wilde niet op de commode en hij neemt me toch ineens een duik: lag ie op de grond met nek dubbel geklapt. Gelukkig direct huilen en hij kon zijn voetjes ook nog bewegen. Helemaal overstuur (mama ook wel...). Nadat ik hem getroost had, ging hij weer lopen. Hij slaapt nu uim 2 uur. Na 1 uur had ik even gekeken en het zag er goed uit. Nu weer even gaan kijken. Mijn sm heeft al een sintcadeau voor Damien gekocht, maar ik ben er helemaal niet blij mee... Het is nl een nachtlampje. !) we hebben geen plaats daarvoor en 2) het past niet op zijn kamertje qua stijl. Ik vind het toch altijd raar om ongevraagd wat duurdere dingen te gaan kopen. We hadden heel leuke dingen op ons lijstje staan waar hij echt iets aan heeft, maar daar is helaas niet naar gevraagd
Wat zul jij je verschrokken hebben! Gelukkig dat hij onmiddellijk huilde en begon te lopen. Goed dat je gaat kijken, ik zou dat ook doen uit zekerheid. Vervelend als ze zo dingen ongevraagd kopen. Zeker als je ze al een lijstje hebt gegeven. Zou je het nog kunnen omruilen ofzo? @ sabse: Dat zal V wel tof vinden, de kermis Al die lampjes, zoveel te zien! Wel jammer dat jij niet mee kan gaan. Zou toch ook eens terug naar de arbo of ha gaan dat het zo echt niet kan. Je moet naast je werk toch ook nog kunnen functioneren...
Sabse, ik snap dat je behoorlijk baalt! Maar als ik jou was zou ik echt eerder de arbo bellen, dit kan zo niet doorgaan. Je zit tenslotte niet voor je lol ziek thuis en daarnaast heb je naast je werk ook nog eens een prive leven. Vogelinnetje, bah wat schrikken! Ik geloof dat ik helemaal in paniek zou zijn! Wel goed dat je meteen opmerkte dat Damien huilde en dat hij zn voetjes nog kon bewegen, knap om daar in zo'n situatie aan te denken. Begrijpelijk dat Damien moest overgeven, als je het halve zwembad hebt opgedronken moet het er tenslotte ook weer een keer uit... Vervelend dat je sm niet even met jullie overlegt dat handig is voor Sinterklaar. Kan je nog vragen of ze de bon heeft of is dat echt not done? Ik geloof dat ik stiekem wel eens blij ben dat ik geen sm heb als ik dit soort dingen lees haha.
Vanavond heeft Ward voor het eerst z'n schoen mogen zetten. Vroeger mochten wij altijd vanaf 1 nov. en dan 1x per week. Maar was het vergeten... Dus vanavond op tijd er aan gedacht. Hij vond het tof! Wortel ging vlot, maar het oud brood vond hij lekker... Nu moet de Sint of z'n pieten nog langskomen Hoop alleen maar dat de hond niet z'n koekjes gaat opeten, want z'n schoentje staat op de gang. Vermits wij geen schoorsteen hebben, heb ik het maar aan de deur gezet. Tja, een mens moet creatief zijn!
Eh Nijntje, die man die is nog niet eens in het land. Hoe kan hij dan wat afleveren bij jullie thuis? @vogelinnetje Waarom vind je dat zeven uur niet kan? Is hij zelf vervelend omdat hij moe is of heb je zelf een tijd onbedachter dat hij in bed moet liggen? Ik loop zelf nl. Met mijn oudste bij de stottertherapeut en ik ben erachter gekomen dat ik zelf veel dingen wil/moet en daardoor vergeet naar mijn kind zelf te kijken. Vandaar deze vraag
Cin, ik heb paardgereden en het eerste wat ik deed als ik viel, was checken of ik mijn tenen nog kon bewegen. Het was erg schrikken, maar ik bleef redelijk rustig. Gisteren was ie soms wat zeurderig, maar in het algemeen ging het goed. Eten ook: lekker boerenkool op. Hij heeft vannacht een zetpil gehad en heeft zelfs doorgeslapen. Ik hoor 1 keer een snikje, dus toen wist ik dat hij nog in orde was. Vanochtend werd hij vrolijk wakker, maar toen ik hem uit zijn bedje tilde, begon hij te huilen. Dat duurde een uur. We stonden al op het punt om de huisarts te bellen, maar hij werd in een keer weer stil en kreeg zelfs praatjes. Ik vermoed dat hij flink hoofdpijn heeft en dat van lig naar staan hem even te veel was. Hij is nu gewoon naar het kdv en wij naar ons werk. Meer kunnen we volgens mij niet doen. Mijn man had al ja gezegd tegen het cadeau. Hij vond het wel leuk, maar ik dus niet En ik ben niet van plan om zijn volgende kamer aan te passen aan dat lampje. Ergens volgend jaar zal hij een nieuwe kamer krijgen en dan lijkt mij een krokodillenthema wel leuk Wat leuk Nijntje schoentje zetten! Wat zat er vanochtend in? Damien krijgt volgende week zijn eerste schoentjes en dan misschien ook zetten. We hebben nl al wat speelgoed gekocht voor Sinterklaas. Krijgt ie dan alvast iets.
hij haalt het niet tot 7 uur. Hij krijgt rond 6 uur honger, ookal krijgt hij om 5 uur op het kdv nog een soepstengel. Hij wordt dan thuis erg vervelend. Het heeft dus niets met mijn eigen schema te maken.
Ja hoor, wat letterkoekjes en een mandarijn. Dat laatste is hij zot van, maar nu was het 'koek koek' wat de klok sloeg Denk dat jullie idd niet veel meer kunnen doen dan hem nu gewoon naar het kdv brengen. Moest hij daar veel huilen vandaag, kan je nog altijd even de ha bellen om te horen wat jullie het beste doen.