Tja we zitten gemiddeld op 3 poepluiers per dag... Als hij een dag wortel, appel en banaan krijg merk ik nog geen verschil eigenlijk en deze combinatie mag niet van K&G. Dus daar trek ik me niet veel meer van aan Maar specifiek na mandarijn niet. Wel als hij vers appelsiensap drinkt, dan poept hij wel meer.
Mijn man gaf hem wel eens mandarijn, maar daar is ie mee gestopt na tig poepluiers Van appelsap is het bekend dat het laxerend werkt. Mijn man heeft net naar het kdv gebeld: hij doet het goed en is vrolijk. Oef, wat een opluchting.
Appelsap durf ik hier al helemaal niet geven En peperkoek heeft hij 1x gegeten, maar dat laat ik voorlopig ook achterwege. Daar heeft hij wel heel erg van gepoept... Wat fijn dat het goed gaat met Damien. Hadden jullie doorgegeven dat hij gevallen was?
In B is Sint vieren net iets anders dan in NL. Hier leeft dat lang niet zoals bij jullie. Er is hier nu sinds een paar jaren een intocht op de Belgische tv, maar kijk nog steeds naar die van NL... Is veel mooier. Vieren jullie trouwens altijd pas op pakjesavond? Want hier wordt er ook gekeken hoe sinterklaas valt (wij vieren in B op 6 december), dus zal het het weekend net ervoor zijn dat hij overal pakjes brengt. Anders kan manlief er ook niet bijzijn, want die is tegen 6u15 weg voor z'n werk.
Dinsdag moet ik weer naar de arbo. Die wilt dan ook een PA opstellen. Denk een persoonlijk actieplan ofzo? Ik ga dan wel aankaarten dat dit ongeveer nu mijn max. is aan wat ik aankan. Twee dagen werken ging beter dan die drie van afgelopen week. Maar ja, ik heb ook pech dat ik in twee weken twee keer ziek word. En normaal zou ik niet zijn gaan werken, maar ik werk maar een paar uur dus ging deze week toch. Misschien niet slim, maar wil ook niet elke keer ziek melden. En ziek zijn heeft weer niets met mijn andere klachten te maken, dus ze zal dat er los van zien lijkt mij. Hopelijk luistert ze naar me en begrijpt ze het en kan het even zo blijven en in ieder geval niet meer uren worden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze gewoon uren gaat opvoeren, de vorige keer luisterde ze ook niet naar me. Ik verwijs haar ook naar mijn huisarts, die heeft gezegd dat ze haar kan bellen zodat zij uitlegt hoe het nu zit. @ de rest: bedankt voor de goede woorden, ik hoop gewoon dat de arboarts luistert
@ schoen zetten: doen we zodra hij in het land is Op het kdv willen ze ook een schoentje van V. om te zetten. @ vogelinnetje: jeetje wat een val, ik zou me ook rot zijn geschrokken. Gelukkig gaat het goed met hem! Hier is V. van de bank gevallen. Ze klimt erop en gaat erop staan of op d'r knieën zitten en gaat er zo vanaf zonder te kijken. Dit mag natuurlijk niet van ons, maar zodra we onze kont keren probeert ze het. En nu dus een keer mis gegaan toen mijn man even bezig was (ik stond onder de douche). Ze viel niet slecht (niet op haar hoofd ofzo), wel geschrokken. Misschien lesje geleerd? Voor de duidelijkheid: ze mag op de bank, maar gewoon zitten en er normaal vanaf. Dat kan ze ook best, maar ze probeert soms weer eens wat uit. En nu is dat staan en lopen op de bank. Doen jullie kindjes dat ook en hoe gaan jullie ermee om? Nu halen we haar van de bank af zodra ze erop gaat staan. En dat keer op keer en keer op keer.. en.. ga zo maar door Verder weinig te melden, wil binnenkort de sinterklaascadeau's kopen en haar houten keukentje bestellen Moet er niet te lang mee wachten haha.
@ vogelinnetje wat zou je gschrokken zijn heb ik ook een keer gehad met deacen die viel ook nog eens met ze hoofd tegen de box rand aan @sabse goed aan geven wat je zelf aan kan ze kunnen je niet verplichten om meer tegaan werken je kan je lichaam zelf het beste sinterklaas weet nog niet waneer we het vieren denk zondag we gaan wel naar de optocht volgende week hij komt van de tv aan waar ik woon dus wel erg leuk ben benieuwd hoe deacen het gaat vinden nog 1 dagje werken en me verlof gaat in ben er wel aan toe en me lift doet het eindelijk weer sinds vanmiddag heb 2.5 week zonder gezeten was aardig zwaar maar nu doet hij het gelukkig weer en blijft hij het doen dit trouwens me buik op het moment
Op de bank gaat hij niet staan, mag er niet met z'n schoentjes in staan. Dat proberen we hem bij te brengen en tot nu toe lukt dat wel. Hij heeft ook z'n eigen zeteltje, ja daar gaat hij wel in staan en door het huis mee wandelen Ward gaat steeds mooi op z'n knietjes van de bank af. Hij probeert soms op z'n kont, maar dat lukt dan niet zoals hij wil en dan gaat hij toch op z'n knietjes. Kan wel hoor dat ze haar lesje geleerd heeft. Dat hebben wij hier met de trap gehad. Zo vaak gezegd dat hij er niet op mocht, ineens was hij weg zonder dat we het gezien hadden. Paar trappen naar beneden gevallen met het naar boven klauteren. Sinds niet meer gedaan, nu pas sinds een tijdje terug. En dan nog liever gewoon aan de hand dat hij zo naar boven stapt. @ brabbel: Oh wat leuk , de optocht in je eigen gemeente! Zal wel heel speciaal zijn! fijn dat je lift terug gemaakt is. Toch veel makkelijker lijkt me En wat een mooie buik heb je! Ben jaloers!
de buik is wel mooi maar gaat nu wel een beetje in de weg zitten het zwanger zijn valt me ook een stuk zwaarder nu met de kleine man er bij bij is ondeugend dat ik heel de dag achter hem aan moet lopen gelukkig vermaakt hij zich nog prima in de box kan hij gerust 2 uur in zitten tespelen maar zodra hij er uit gaat speelt hij nergens meer mee hij heeft nu ook 2 nachten gehad dat hij om 5 uur waker word en huilen en alleen maar aan me wil hangen dan neem ik hem maar even mee naar mij bed want ben echt te moe dan maar wil niet dat hij het als gewoonte gaat zien wat kan je nu het beste doen?
Goh ik neem Ward ook bij me hoor. Dat leren ze wel weer af. Heb hem lang dat hij 's nachts zo huilde bij ons gelegd en zonder problemen is dat over gegaan. Als zoontje eenmaal aan het nieuwe uur gewend is en hopelijk terug tot min. half 7 slaapt, dan ligt hij ook niet meer bij ons. Maar super dat hij zich zo nog vermaakt in de box! Dat is hier niet meer het geval, dus box maar opgeruimd. En jullie kunnen hem gewoon laten staan voor het kleintje
@Sinterklaas: schoen zetten gaat hier ook pas gebeuren als de Sint in het land is. Duurt nog maar een goede week Volgende week woensdag begint het Sinterklaasjournaal weer, meteen na Sesamstraat. Dat is altijd zo leuk (al zal Marit het nog wel totaal niet begrijpen, maar Maud vindt het wel leuk ) Ben hier al bijna klaar met de cadeautjes kopen trouwens, zijn nog 2 of 3 dingen die ik wil gaan halen en dan is het goed geweest. @vogelinnetje: dat zal wel schrikken zijn ja, als hij zo van de commode valt. Gelukkig niets (ernstigs) aan de hand. Irritant dat je sm al iets gekocht heeft waar je helemaal niet op zit te wachten... Jammer ook dat je man akkoord is gegaan, want dan kun je er nu ook niets meer van zeggen... Zou hier ook niets met een nachtlampje kunnen... Past wel op dr kamer, maar Marit reageert nogal op het licht, heb ik dr om 5 uur al wakker... @Sabse: ach, V ook al gevallen Ja, het hoort er ook wel een beetje bij, maar dat maakt het niet leuker natuurlijk. Marit heeft regelmatig een ongelukje... Die klimt ook overal op, in, kruipt onderdoor, etc. Dat is vragen om ongelukken Gister was ze nog achterover van haar bedje gedonderd.... Ze was aan het spelen op haar kamer, terwijl ik even met wat anders bezig was. Was ze op de rand van het bed geklommen en op moment dus achterover gevallen, was haar beentje ook nog tussen de spijlen blijven haken... Gelukkig verder ook niets aan de hand, toen ik haar been bevrijd had, was het ook gelijk weer goed Ben het met de rest eens, laat je niet gek maken door de arboarts als ze je toch meer uren wil laten werken. Geef heel duidelijk aan dat je op dit moment écht aan je max zit en pas meer uren wil gaan werken, zodra je de huidige uren beter aan kan. Je zegt wel dat het 2x ziek zijn in de afgelopen weken niets te maken heeft met waarom je in de ziektewet zit, maar het kan wel zo zijn dat je nu zodanig aan je max zit, dat je weerstand eronder te lijden heeft, waardoor je dan dus ziek bent. Dus indirect kan het toch best met elkaar te maken hebben... @nijntje: dit jaar vieren we het op de zaterdag ervoor (de 3e), de meisjes beseffen het nu toch nog niet zo en dan komt de zaterdag me wel net zo goed uit. Als ze naar school gaan, dan denk ik dat we het wel gewoon op de 5e gaan houden, of misschien verspreiden, een deel in het weekend ervoor/erna, een deel op de 5e, zodat ook mijn moeder en m'n broertje bijvoorbeeld toch mee kunnen doen (die wonen wat verder weg, dus kunnen niet zomaar op een doodeweekse avond 'even' hierheen komen) @brabbel: wat leuk dat die bij jullie aankomt! Ben benieuwd hoe Deacan het gaat vinden. Heerlijk, bijna verlof! En fijn ook dat de lift eindelijk gemaakt is. Wat een prachtige buik Al kan ik me best voorstellen dat die zo onderhand vooral in de weg begint te zitten...
Bank: Damien kan er nog niet zelf opklimmen, maar we durven hem wel alleen te laten. Hij gaat de laatste tijd ook lopen op de bank, maar als we zeggen dat hij moet gaan zitten, dan doet hij dat dan ook wel. Ik hoop dat V haar lesje geleerd heeft. Brabbel: mooie ronde buik. Vind je hem zelf groot omdat ie zo in de weg zit? Kun je overdag ook nog wat rusten of zelfs slapen? Er is helemaal niets met Damien aan de hand. Ik had hem opgehaald van het kdv, maar hij had meer oog voor zijn boekje dan voor mij. Hij heeft het daar goed gedaan. Weer wat leuke verhalen gehoord: hij ruimt daar alles op en komt pluisjes brengen. Ik zei: ruim je thuis dan ook op. Schudt ie nee . Ook brengt ie spenen naar de juffen. Hij slaapt nu 1 keer. Heeft ie nog een beetje moeite mee, maar nu heeft ie hetzelfde ritme als zijn leeftijdsgenootjes. Thuis aten we kliekjes en hij mocht zelf uitzoeken wat hij wilde. Hij wees de couscous aan. Ik zie: weet je zeker dat je geen chili con carne wilt. Nee, hij bleef de couscous aanwijzen. Vond ie erg lekker. Erna lekker op bed gestoeid. Wat een lol kan ie dan hebben. Ik lag op een gegeven moment op mijn buik en wiebelde wat met mijn benen. Hoorde ik wat en keek: zat Damien hetzelfde te doen. Lagen we daar allebei. zo lief dan. Hij is nu echt aan het imiteren. Ook wijst ie continu dingen aan die wij moeten benoemen. Pienter mannetje. Vonden ze op het kdv ook. Hij begrijpt erg veel.
Hij is wel groter dan bij deacen vooral.met slapen merk ik het dat hij in de weg gaat.zitten ik slaap smiddags als de kleine ook naar bed gaat
Ik heb een mannetje dat veel begrijpt en dan ook vaak gehoorzaamt. Hij is heel ondernemend, maar het lijkt erop dat ie niet zo impulsief is. Maar soms staan zijn ogen op stand 'brutaal' en dan moet je oppassen.
Kleine,man heeft gelukkig weer goed geslapen van 19tot7.45 weer een normale nacht gelukkig laaste dagje vandaag en dan lekker verlof
Hey allemaal, Hier ook weer even tijd om even bij te lezen/praten. Wij zijn vorige week ook flink ziek geweest maar wonder boven wonder bleef het alleen beperkt tot mij en mijn man en is Mare gelukkig niet aan de beurt gekomen. Terwijl buikgriep volgens mij toch erg besmettelijk is. Ben nu wel even klaar met ziek zijn, wat is het toch fijn om je gewoon goed te voelen! @ Brabbel: wauw wat een mooie buik, en al bijna verlof fijn hoor! Vandaag gaan we weer naar de fysio met Mare. Het zou toch wel fijn zijn als Mare een poging tot lopen/zelfstandig staan gaat doen. Ben benieuwd of ze nog tips voor ons heeft. Voor de rest is Mare hier ook veel bezig met imitatiegedrag. Ook kan ze inderdaad veel lichaamsdelen aanwijzen en dierengeluiden maken. Woordjes zeggen gaat erg snel nu, er komen er elke dag wel nieuwe bij. Leuk vind ik deze leeftijd!
@ dagdroom: Wat goed dat Mare niet ziek is geworden! Mijn ha zei vorige buikgriep tegen mij dat het afweer van kleintjes heel anders is dan het onze en daardoor soms niet ziek worden. Gelukkig maar! Veel succes bij de fysio. Trekt ze zich al gewoon recht aan iets (tafel, bank, ...)? @ sabse: Hier ook een mannetje dat niet graag zit. Een ronde kont noemen mijn ouders dat 's Morgens als hij net wakker is en melkje drinkt, dan blijft hij wel ff zitten. Maar anders is het lekker actief zijn... @ imiteren: Ja, dat is hier ook bezig. Van de week moest mijn zus niezen, zegt hij ineens 'hachie' Elke keer als iemand niest is het nu 'hachie' @ vogelinnetje: Amai, zelf goed aangeven wat hij wil Echt een pienter kereltje, die Damien Fijn dat het zo goed met hem gaat. Hij heeft dus niets overgehouden aan z'n val. Was hij eraf gerold? Hier staat er altijd eentje recht op het kussen (liggen is voor baby's), dus dat is hier ook van super alert te zijn...
@Schoen zetten: dat doen we pas vanaf half november of zo denk ik. Anders willen ze dat teveel doen . Wat geven jullie in de schoen? Enkel snoep, fruit of ook een klein kadootje? @imiteren: dat doet Matiz ook volop. Alles wat hij ziet, doet hij na. soms wel grappig om te zien heb niet alles nagelezen wat er geschreven is. ben hier dus ook weer eens. Kom er gewoon niet toe om vaak iets te komen schrijven. Alles gaat hier heel goed met Matiz. Hetis een pienter kereltje. Hij begrijpt ook al veel. Gisteren had hij z'n sokken uitgedaan. Vraag ik aan hem: Matiz waar zijn je sokken? Begint hij rond te lopen in de woonkamer om z'n sokken te zoeken . De voorbije dagen wou hij geen melk drinken. Had vanalles geprobeerd, in een pakfles,in een teutbeker, met een rietje. Alles was: neeeee. En het maar wegduwen. Vanmorgen heeft hij dan eindelijk terug een beetje melk gedronken. Ik zou zeggen, ik laat z'n melk weg, maar ze moeten nog voldoende melkproducten binnen krijgen he. och ja, het zal wel weer een periode zijn. Net zoals hij nu volop in de nee-periode zit. Ik dacht altijd dat het was: ik ben twee en ik zeg nee. Maar bij Matiz is het nu alles nee wat de klok staat .
Hier enkel van die letterkoekjes en mandarijntjes. Nic-nacjes laat hij liggen en die maria'tjes spuwt hij uit. Cadeautjes in de schoen doen we niet. Hihi, nu al de nee-fase Lust hij graag van die puddinkjes of yoghurt? Dat mag ook z'n melk vervangen. En m'n onthaalmoeder ze me dat zij van die smeerkaasjes op de boterham moesten doen van de ka, omdat daar ook veel melk inzat... M'n nicht deed altijd nesquik in de melk, dan ging ze ook vlot op