Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.051
    113
    Vrouw
    Even snel, zijn net terug van zwemmen en Stijn moet zo eten en naar bed.

Maar de nee fase, pffft dat is snel zeg! Hopelijk slaat Stijn die over, zal wel niet haha.

Fijn dat Mare niet ziek is geworden. Doet ze uberhaupt wel poging om ergens tegen aan te staan of zich op te trekken? Wat betreft zelfstandig lopen, loopt ze niet achter, Stijn doet ook pas sinds 2 weken af en toe wat losse stapjes.

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    Tihany, wordt Matiz dan ook echt boos bij een 'nee'? Wel leuk dat ie op zoek gaat. Als ik tegen Damien zeg dat we naar buiten gaan, komt ie zijn schoentjes al brengen. De laatste dagen wil hij ze dan ook zelf al aan doen.

Melk: Damien drinkt 's middags ook heel slecht zijn melk (50 ml met moeite). Volgens het cb geen probleem omdat hij nog 200 ml pap krijgt in de ochtend en 100 ml toetje eet. Op het kdv ook vaak nog 100 ml yoghurt. Ze hoeven maar 300 ml zuivel per dag.

Damien is vandaag weer naar de kapper geweest. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet.

Wij laten Damien trouwens best veel kiezen: gisteren dus zijn eten, maar ook een DVD bijvoorbeeld. Of zijn boekje voor het slapen gaan.

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Zetel rondlopen: hier ook zo eentje, en als ik zeg zitten dan doet hij het niet ;) Dus als hij na 3x nog niet luistert, dan duw ik hem tot hij zit, ofwel wacht ik af. Als hij er dan uitvalt dan leert hij het zo misschien wel... Niks helpt nl. Hij beseft niet dat hij zich pijn kan doen als hij van die gekke toeren uithaalt. Hij is heel hevig.

Nee zeggen doet hij hier ook wel ooit, of dan loopt ie weg, gaat op de grond zitten,... Ferm karaktertje hier hoor! Toenstraks likte hij opeens aan m'n hand :( Daarna ging hij liggen en likte aan de mat! :$ Vraag me af waar hij die dingen van haalt! Hij zit ook voortdurend op mijn laptop te slaan, tikken, ... en luistert niet als ik me kwaad maak, in tegendeel, hij begint heel hard te lachen! Zet hem dan in de hoek, meestal snapt hij dan wel dat hij iets niet mocht doen, maar kans is groot dat als hij er uit is, onmiddellijk weer hetzelfde gaat doen als waarvoor hij in de hoek stond... Ik ga m'n handen nog vol hebben aan dat mannetje!

Brabbel: mooie buik!

Sinterklaas: denk niet dat ik hem dit jaar al wat geef, hij snapt dat toch nog allemaal niet, en nu ik alleen ga wonen kan ik het geld beter in dingen steken die we echt nodig hebben. Speelgoed heeft ie voorlopig wel genoeg. En snoepjes ed geven vind ik hem nog veel te jong voor. Schoentje zetten gebeurt hier dus ook nog niet.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat deed Ward een tijdje geleden ook en in bad likte hij het water op (op onze hand heeft hij wel nooit gelikt). Maar volgens ons heeft hij dat van de hond... ;) Ah ja, die snuffelt ook op de grond en likt ook z'n water op in z'n bak.

Ik heb hier al gemerkt dat als hij boos is en als wij erop reageren dat het erger wordt. Gisteren gewoon m'n ding gedaan: pamper aan, pyjama aan en hij maar huilen. Ik negeerde dat en praatte heel zacht met hem. Ging het dadelijk over...

Net eens spaghetti gegeven, met de saus die wij ook eten. Maar na een hapje of 10 moest hij het niet meer hebben. Heb hem toen droge slierten op een bordje gedaan en daar heeft hij wat van gegeten/gespeeld. Maar met saus spuwde hij uit. Omdat ik het toch niet vertrouwde had ik voor de zekerheid ook soep gekookt, dus heeft hij dat verder gegeten tot hij genoeg had. Volgende keer proberen we het opnieuw ;)

5. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Halllooooo weten jullie nog iemand die nog naar de jjg beurs wil en geen kaarten heeft? Ik heb ze gekocht, maat mijn vriendin heeft de enkel gebroken. Dus dat wordt 'm niet. Het is een PDF bestand die je gewoon kunt uitprinten, liefs mij

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi allemaal,

Wat een tijd geleden dat ik hier geweest ben! Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het heel goed, Mischa is alweer bijna 17 maanden oud en we genieten zo van hem. Vinden jullie het ook zo snel gaan, zonder dat je het door hebt? Als ik foto's terugkijk van nog maar een paar maanden terug, dan is hij alweer zo veranderd.

7. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Zijn er hier trouwens nog meer late lopers? Mischa loopt wel langs de bank en aan tafel, maar los? Echt nog niet hoor. Ook los staan doet ie nog niet echt. Maar hij kan het wel, laatst keken we even niet en was hij met z'n hobbelpaard aan het spelen. Op een gegeven moment loopt ie, met paard in zijn hand, zo achteruit!

Ook het lopen achter z'n wagentje doet ie maar 1 keer en dan vind tie het wel genoeg, haha. Zelfde geldt voor aan de hand. Paar keer stap stap prima, maar dan laat ie zich weer op de grond zakken.

Wat hij wel doet (en zoniet nog intensiever is dan lopen??) is alles op zijn knieën lopen. Hij gaat als een speer daarmee.

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36

Leuk dat je er weer bent! Ben het helemaal met je eens, gaat zeker snel!

Alles goed verder?

9. Paddington

Paddington Niet meer actief

Dazwa84 leuk dat je ook weer komt kijken het gaat inderdaad heel snel allemaal
    Hier wel een lopertje sinds hij 14 maanden is maar elk kindje ontwikkeld zich in eigen tempo

10. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Wat leuk om te zien dat Deacen grote broer wordt Sabse!! Spannend joh..

Hier zou ik gevoelsmatig ook wel een 2e kindje willen maar ik merk dat het nu voorlopig gewoon 'goed' is. Zit natuurlijk in een rolstoel en nu kan ik het gewoon heel goed aan, ben bang met een 2e dat ik de goden ga verzoeken. Maargoed, ik zeg evengoed 'zeg nooit nooit want je weet maar nooit' :D

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Jammer dat je niet kan gaan! Is er ook niet een andere vriendin of (schoon)zus waarmee je kan gaan? Is natuurlijk wel niet hetzelfde als met je vriendin he...

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Leuk om je nog eens te horen! En super dat je het heel goed aan kan vanuit je rolstoel. Want da's volgens mij ook niet evident!

Hier een vroege loper, maar zoals al gezegd, elk kindje ontwikkeld op zijn tempo. 't Is al goed dat hij langs de bank enzo stapt.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ vogelinnetje en cin: Stijn, Damien en Ward kunnen voor de 3 musketiers gaan in de sneeuw :D M'n mama heeft de skibroek in Maastricht gevonden. Da's wel een dikke zeg! Denk niet dat ze er koud in gaan hebben :)

@ sabse: Jij alvast bedankt voor de moeite die je wilde doen om te gaan kijken voor me.

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ dazwa: je bedoelt brabbel ;)

@ nijntje: ik was het niet

hahaha er wordt wel aan mij gedacht hier :p:D

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Vandaag met mijn nieuwe fiets gefietst. V. in het kinderzitje voorop. Man ging ook mee. Zijn naar het centrum gefietst en heb daar nog een fietsmand gekocht. Nu nog fietstassen en misschien een helm voor V.

Hebben jullie kindjes een helm op met fietsen? Vind het wel veiliger.

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.051
    113
    Vrouw
    Dazwa84, leuk dat je weer eens komt kijken! Hier loopt Stijn sinds 2 weken af en toe een paar meter los, maar hij kruipt ook nog een hoop. Momenteel is het denk 50/50. Maar hier dus ook een laat lopertje.
    Een 2e, aan de ene kant zou ik wel willen, maar aan de andere kant lijkt het me ook erg pittig met een peuter ernaast. Maar goed, omdat ik een darmziekte heb en pas geleden daar erg last van heb gehad 'mag' ik nu ook nog niet zwanger worden van de internist dus hoef ik ook nog geen beslissing te nemen.

Nijntje, leuke broek he?! Hij is zeker erg warm en goed, zeker voor de prijs. Zodra het gaat sneeuwen moeten we maar foto's maken van onze muskitiers!

NiekyN, ben vandaag al geweest naar de Jonge gezinnenbeurs. Had in juli al kaarten gekocht, het 2e kaartje was toen gratis. Hopelijk kan je alsnog met een andere vriendin? Heb vandaag een hoop gekocht en nu zere voeten haha. Miste alleen wel de intertoyskraam.

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ cin: was het weer lekker druk daar? Ben er vorig jaar geweest, nu niet. Vond één keer genoeg haha. Die drukte en ik kan ook niet lang lopen. Dus genoeg reden om niet te gaan.

Wat heb je allemaal gekocht?

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh helemaal vergeten te melden......

V. heeft nu een aantal dagen geen Zantac gehad en het gaat goed *klopt meteen af*

Dus "eindelijk" is het voorbij met die medicatie voor de verborgen reflux. We zijn er zo blij mee! Heb zojuist de medicatie weg gedaan :)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah sorry, dan weet ik niet meer wie het wel was... :) Alleszins diegene: bedankt! :D

Super dat het goed gaat zonder zantac! Hopelijk blijft het zo, we duimen! ;)

Wij hebben (nog) geen helm voor Ward omdat wij helemaal niet vaak fietsen. Moesten we nu vaker gaan, dan zou ik het wel doen. Denk als wij 10x per jaar op de fiets zitten, dat het veel is. Wij liggen redelijk afgelegen, dus moeten steeds de wagen nemen om te gaan winkelen ed.

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    Hier werkt het ook het best door op een rustige toon te zeggen dat iets niet mag en waarom niet.

Meisje, goede beslissing om het geld te steken in iets wat harder nodig is. Sinterklaas komt wel. En de eerste jaren hebben ze ook nog geen besef van geld, dus volgend jaar of zo hoeft iets nog niet duur te zijn.

Dazwa, leuk dat je er weer bent! Mij lijkt het erg lastig om een kind op te voeden als je in een rolstoel zit. Erg knap dat dat het je allemaal lukt!

Sabse, en vindt ze het fietsen fijn? Ik heb eigenlijk nog nooit nagedacht over een helm. Misschien ooit gaan doen.

Damien heeft de smaak van vallen te pakken: gisteren dook ie ook al de bank af. Die is gelukkig minder hoog. Gisteren op de commode verloor hij heel even zijn evenwicht en hij schrok me toch! Hopelijk wordt ie wat voorzichtiger nu.

Hij heeft nu een lekker fris kort koppie. Weer een heel ander gezicht. Kan weer kleine kuifjes maken :)

Vandaag in de tuin gewerkt en Damien deed mee met zijn schepje en harkje. Zo lief.

Deel Deze Pagina