Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Boos worden als je nee zegt... Daar heeft Marit ook een handje van. Zelfs als we tegen haar zus 'nee' zeggen, zet Marit het op een krijsen :p
    Ze kan sinds kort ook nee schudden, haha, zo schattig als ze dat doet :) (gelukkig doet ze dat nu alleen nog als ze iets echt niet wil)

Leuk dat Damien zelf zijn schoenen komt brengen. Marit kwam daarstraks ook zelf dr schoenen al brengen, alleen was het niet de bedoeling dat we weggingen ;) Als ze naar buiten wil, gaat ze bij de gangdeur staan en als ik die dan open maak, loopt ze naar de kapstok en haalt haar jas er vanaf :D

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wat balen zeg dat je niet kon gaan uiteindelijk :(

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Leuk dat je er weer eens bent!
    Gaat zeker snel ja...

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik gebruik in de kinderzitjes geen helm. Maud heeft wel een helm voor op haar eigen fietsje.

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Oh, wat fijn zeg! Kan me goed voorstellen dat jullie er blij mee zijn :)

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Haha, hier nog een brokkenpilootje in huis. Nog niet eens zozeer van de commode of de bank ofzo, maar ze struikelt echt overal over, loopt de hele dag door tegen tafels, stoelen en weet ik wat aan, maakt een rare beweging als ze gewoon staat en verliest dan haar evenwicht weer... ;)

7. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Ben zooooo jaloers!!!
    Ik heb de kaarten nog wel kunnen verkopen, dus we schieten er maar een paar euro in. Maar het voelde fout om met een ander te gaan :)

8. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Sanne klimt overal op, ze zat laatst al op zolder :)
    Ze klimt zelf de triptrap op, Marja, daar zit nog een beugel voor...
    Ik verwacht nog wel dat die een keer goed gaat vallen. Ik ben haar nu aan het leren om zittend de trap af te gaan. Ze wordt zoooo snel, ik kan er niet altijd bij zijn....

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ocharme! Maar ze zien ook geen gevaar heb ik de indruk. Da's hier net zo. Ward heeft al een paar keren geluk gehad dat we hem net konden opvangen.

Leuk, kuifjes maken! :D Wij kunnen pas volgende week donderdag naar de kapper. Ongelooflijk hoe snel die haartjes bijkomen en groeien nu!

Leuk dat hij jullie zo helpt in de tuin! :) Dat hebben wij nog niet geprobeerd. Wel een sponsje geven als we aan't poetsen zijn, hij gaat ook overal over ;)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Fijn dat je ze toch nog hebt kunnen doorverkopen. Als je gevoel niet goed zit om met iemand anders te gaan, is dit de beste oplossing... ;)

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zittend de trap af, da's nog een goeie! Wist niet goed hoe ik dat moest gaan leren. Nu gaat hij van bijvoorbeeld de bank op z'n knietjes zitten en zo eraf.

Ward is onlangs ook de zoldertrap opgekropen. Is nochtans zo'n ladder van een zolderluik, dus geen gewone trap.

Maar ze zijn idd erg snel!

Neemt Sanne ook zoveel van haar grote broer over?

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.051
    113
    Vrouw
    Helm voor het fietsen hebben wij (nog) niet. Eerst gebruikte we het helmpje van Stijn als fietshelm en nu moeten we er nog eentje kopen. Maar ik vind het belangrijker dat hij een helmpje draagt als hij zelf gaat fietsen. Een helmpje staat wel niet zo leuk maar tegenwoordig hebben er een hoop kindjeren eentje bij het fietsen, daarnaast is het in omliggende landen ook verplicht.

O Stijn huilt ga straks verder.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.051
    113
    Vrouw
    Zelf schoenen brengen doet Stijn ook, vaak wil hij ze ook zelf aantrekken, dat lukt nog niet (goed) wat dan weer frustratie opleverd.

Zittend de trap af doet Stijn niet, hij gaat altijd achteruit naar beneden. Wel zit hij bij elke tree netjes op zn knietjes en kijkt hij goed achteruit wat hij aan het doen is. Maar zittend is inderdaad ook een goed idee!

NiekyN, gelukkig dat je de kaartjes nog hebt kunnen verkopen! Ik begrijp dat het niet goed voelt tegenover je vriendin om dan zonder haar te gaan. Hopelijk kunnen jullie volgend jaar alsnog gaan? Of naar de 9 maandenbeurs? Dat vind ik altijd erg op de Jonge gezinnenbeurs lijken.

Sabse vroeg geloof ik wat ik had gekocht. Moet alweer hard nadenken haha. Truitje van Lief met Stoer erop, slaapzakje van lief (12.50, geen geld), Dikke dik sinterklaasboekje (voor volgend jaar), 2 harde nijntje boekjes, schoentjes met veters wel al met een soepele zool maar niet om op te lopen, meer omdat Stijn ze dan tenminste niet in zn wagen uit kan trekken, een dooky, dozen bambix pap en als klap op de vuurpijl een happy pee. Die happy pee is een urinoir voor kinderen wat je met zuignappen aan de muur ophangt. Ik moest zo lachen om dat ding! Maar wel handig hier in huis omdat Stijn het liefst staand tegen de wc plast, erin gaat niet want daar kan hij niet bij. Dus daarom leek me dit wel een leuke oplossing, ben benieuwd of hij het gaat gebruiken haha.
    Maar valt best mee toch?! Mn man was al bang dat ik weer met een vrachtwagen vol rotzooi thuis zou komen.

Pfft nu proberen we Stijn alvast te laten slapen, hebben vanmiddag 3 verjaardagen, van wie 2 gelukkig in 1 gezin zijn, bah daar gaat mn vrije zondag!

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    Jvtje, wat leuk dat Marit haar jas komt brengen! Ik vind het erg handig dat ze nu duidelijk kunnen maken wat ze willen. Maar goh, stoot ze haar hoofd vaak? Moet ze dan huilen? Vandaag heeft Damien weer pijn gehad, maar dat was mijn schuld: ik liet een glazen kruidenpotje vallen... op zijn hoofd :(

Trap af: hier gewoon nog achterste voren. Zolang Damien gen andere houdingen weet te vinden, laat ik het hierbij.

Cin, goed geslaagd! Goede koopjes gemaakt. Mijn man zou echter schrikken als ik dat allemaal gekocht had. Maar die pee. hahaha bestaat zoiets echt? Maar plast Stijn dan al soms op de WC?

Vandaag op slaapzakjesjacht geweest. We zijn naar de meubelboulevard gegaan en ik kwam op het briljante idee om op de fiets te gaan. Het is nl altijd zo druk daar. Het is een kleine 8 km fietsen, schat ik in. Erg fijn was het! Damien keek ook lekker om zich heen. In de winkels heeft ie wat kunnen lopen. Bij de IKEA heeft ie lekker gespeeld. Wat hebben we gekocht: 1 slaapzakje met mouwen, kliederschort, silly billy met mouwen, autootjes van ikea, kwastjes, bakjes met klepdeksel (kan ie volgens mij heel leuk mee spelen). Meeste dingen zijn voor sinterklaas trouwens. Die laten we de tantes geven. Handig, hoeven zij niet meer op sinttocht.

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    Nog even leuke winkelavonturen delen:
    - bij prenatal mocht hij kiezen tussen 2 slaapzakjes. Nou, keuze was overduidelijk: hij rende op eentje af en omarmde die.
    - bij de ikea wilde mijn man hem bij het werkbankje zetten om te spelen; meneer kiest echter voor het keukentje ernaast.
    - bij de babydump kwam ie langs de luieremmer die wij ook hebben. Zegt ie: bleh (met uitstekende tong erbij). Verkoopster moest erg lachen.

Dat kiezen: ik vind dat zo mooi dat ie dat echt bewust doet. 's Avonds voor het slapen gaan kiest hij ook elke keer uit zijn kastje het boekje uit waaruit hij voorgelezen wil worden.

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.051
    113
    Vrouw
    Vogelinnetje, slim idee om op de fiets te gaan! Was je bij ikea Utrecht of niet? Zag namelijk gisteren dat die vandaag ook open was. Heb je dat kliederschort bij ikea gekocht? Want dan zitten er namelijk 2 in de verpakking, we hebben ze hier ook ideaal, ook soms met eten.
    Maar zo te horen ben je ook goed geslaagd! Slim om alvast kado's voor de tantes te kopen. Weet je tenminste ook zeker dat Damien iets krijgt waar hij wat aan heeft.

Echt leuk dat kiezen! Hier had Stijn laatst zn bord kapot gegooid, in de winkel mocht hij van mij kiezen tussen een nijntje bord of een bord met een koe (wel ook van dick bruna), nou dat werd dus Koe Boeee en hij griste gelijk het bord uit mijn handen.
    Geweldig ook dat Damien gelijk bleh zegt en zn tong uit steekt bij een luieremmer. Hier heeft meneertje geloof ik nog geen eens door dat het vies is. Alhoewel ik bedenk me wel dat hij overal alle deksels altijd vanaf haalt, maar de luieremmer negeerd hij. Maar echt vies vind hij het volgens mij ook niet.

Werkbank, tja ik hoop dat Stijn dat wel leuker vindt dan een keukentje, voor sinterklaas hebben wij deze dit weekend gekocht: Werkbank

Vanmiddag hebben we 2 verjaardagen gehad, wel in 1 gezin maar super druk. Gelukkig ging Stijn heerlijk zn eigen gangetje. Waren pas laat thuis dus gingen rond 19.30 pas eten, erna even spelen, douchen en naar bed dat was pas ron 20.45 maar Stijn heeft zich erg goed gehouden!

Wat betreft plassen op de wc, dat doet Stijn soms. Maar vaker plast hij vlak voor het douchen tegen de wc in de badkamer. Kennelijk wil hij het net als papa doen, maar hij komt er nog niet bij haha. Daarom de happy pee. Maar helaas vandaag had hij vlak voor het douchen gepoept en ook geplast dus hoefde hij niet. Wel vond meneertje het erg interessant, dus ik hoop dat het volgende keer wel lukt!

17. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Ik kom soms over als een oud wijf, maar tip voor dat ze van de bank af klimmen is dat ze op de buik moeten en zich dan moeten laten zakken op de grond..... Dat werkte voor jesper en nu ook voor Sanne.
    Als Sanne van de bank af wil dan gaat ze naar het puntje van de bank, zet haar handen neer en draait zich terwijl ze vd bank af gaat om en glijdt er zo van af. Als je dit visueel wilt hebben dan moet je het zeggen, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen....

Ja, ze neemt enorm veel over van jesper. Jesper mag inprincipe het hele huis door en dat wil Sanne dus ook.... Marja, dat mag weer niet. Met het gevolg dat madam soms staat te krijsen omdat ze achter grote broer aan wil :D

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja da's ongeveer hoe ward het ook doet. Alleen zit hij tegen de rugleuning, draait zich daar al om en op z'n knietjes kruipt hij achteruit totdat hij de rand voelt en laat zich er dan vanaf glijden. Van ons bed doet hij het ook zo, midden in het bed gaat hij op z'n knietjes en dan achteruit kruipen. Maar omdat dat iets hoger is dan de bank, moet ik soms z'n handjes tegenhouden ;)

Hihihi, hoe lief! Alle ja, niet het krijsen, maar dat ze zo broer wil volgen. :D

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ vogelinnetje: Die kliedershort hebben wij ook van bij Ikea. Krijg hem ondertussen al niet meer proper van de vingerverf :p

@ cin: Wat goed dat Stijn al in het toilet wil plassen!

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    Cin, we waren idd in Utrecht. Ik heb normaal een hekel aan koopzondagen op de meubelboulevard, maar we zagen geen kans om op korte termijn op een andere dag te gaan.

Ik had mijn man over die happy pee verteld, en hij moest zo lachen dat zoiets ook al bestaat.

We hadden het kliederschort van de Prenatal. Daar waren we nl eerst. We zagen die later ook van de Ikea, maar van de Prenatal is iets langer.

Damien is de laatste nachten weer wat onrustig. Hij huilt een paar keer (hooguit 5 min en valt daarna weer in slaap), maar is vroeg wakker. Vanochtend hoorde ik hem om half 5 al spelen :S Hij heeft weer spuitluiers, rode billetjes en zit met zijn handje in zijn mondje. Wellicht komen de kiesjes nu echt door.

Deel Deze Pagina