@ vogelinnetje: herken het van de vorige keer. De hoest is er zwaar, blaffende hoest (als een zeehond). Erg benauwd, veel slijm, etc.
what can I say, ik ben een avondmens (alleen jammer dat de kinderen wel weer om half 7 wakker waren...)
Hihi, kleine brokkenpilootjes zijn het Marit was vorige week al bijna in haar stoel geklommen... hebben een Stokke en de babyset gebruiken we nog, dus dan moet ze eerst op de voetenplank klimmen en dan over de beugel stappen om op de zitting te komen... Maar ongelukjes gebeuren op de vreemdste momenten. Vanmiddag zat ze op een kussen rustig tv te kijken, valt ze zo ineens achterover...
Oh ja, kan nooit kwaad, als je dan toch al bij de dokter bent, ook even naar Ward laten kijken. Grote kans dat het inderdaad gewoon de tandjes zijn (Marit is nu met de hoektanden boven bezig ), maar dan weet je het meteen zeker en is toch zo gepiept.
Heb ik ook gedaan, maar kon toen nog niet haha. Nog niet bereikbaar. Ik moest vandaag bellen als ze nog die hoest had. Die heeft ze nog steeds. Overdag niet, maar 's avonds, 's nachts en 's ochtends wel. Vanochten om 5 uur heeft ze haarzelf wakker gehoest. Verder is ze er rustig onder. Dus ik ga zo de ha bellen en dan hoor ik wel of ze haar willen zien of niet.
Sabse, vroeg wakker! Heeft V je wel laten slapen? En vandaag naar de ha? Is pseudo kroep gevaarlijk trouwens? Jvtje, ja dat verwacht je ook niet meer dat ze gewoon omvallen als ze zitten. Hier weer zo'n ochtend: heel vrolijk was ie, maar uit bed ineens huilen. Ik heb hem gewoon even terug gelegd op bed met speen. Damien wordt ook steeds gekker op zijn bedknuffels: nu moeten ze overal mee naar toe, zelfs naar het kdv en onder de douche. Dat doen we niet en dan is het brullen En gisteren op het kdv te horen gekregen dat Damien echt een knuffelkont is: de hele tijd knuffelen met de andere kindjes en met de leidsters. Ook is hij heel zorgzaam: hij zet al een stoeltje klaar als er een kleiner kind binnenkomt, geeft spenen aan huilende kinderen, enz. Zo lief!
Ah ok Heb wel al vaker gehoord dat die hoest vooral 's avonds en 's nachts is. Maar hier gelukkig nog nooit meegemaakt, maar let er wel op als hij verkouden is.
Wat lief dat hij zo lief is met de andere kindjes. Dan smelt je hart volgens mij Pseudo kroep is niet zo gevaarlijk en besmettelijk als de gewone kroep maar moet toch goed behandeld en in het oog gehouden worden zeiden ze tegen mij op K&G Had het toen even nagevraagd. Hier ook eentje die doller en doller wordt op Ernie! Hij gaat sowieso altijd mee slapen (dus ook bij de grootouders enzo), maar Ernie blijft wel in bed. Heb liever niet dat hij er mee gaat rondsleuren, dus hij steekt dan mooi in de verzorgingstas. Als hij in bed ligt, dan neemt hij altijd eerst z'n tut en dan Ernie. Nu is het zover dat hij z'n tut terug uit z'n mond haalt, in Ernie z'n mond steekt en wat brabbelt en dan neemt hij ze terug in z'n eigen mond Vannacht om 1u heb ik hem even gehoord, maar wilde even afwachten. Toen ik hem opnieuw hoorde was het half 7! Wel ff bij me gelegd, want hij was niet uitgeslapen. Komt hij zo z'n kopje tegen m'n wang opleggen, handje op me en zo nog een kwartiertje slapen/rusten/quality-time...
Ja, dan smelt je hart idd. Die van de leidsters ook, zeiden ze. Helaas gaat ie over een kleine 2 maanden naar een andere groep. Maar mag Ernie niet uit bed omdat die in bed hoort of omdat je bang bent dat je hem verliest? Bij ons mag ie wel uit bed (anders trekt hij hem gewoon uit bed door de spijlen heen), maar wij hebben er 2 en de Hema verkoopt ze nog steeds.
Pseudo kroep duurt vaak een paar avonden achter elkaar. Stijn had het vorig jaar en als ouders zijnde is het niet bepaald fijn om naar te luisteren, het klinkt dooreng vooral als je niet weet wat het is. Het klinkt trouwens als een flinke blafhoest en bij het inademen hoor je een gierend geluid. Geloof me als je kind het een keer heeft en je weet van het bestaan van pseudo croup dan herken je het meteen. Klimmen, hier een mannetje dat gisteren opeens weer op zn stoel stond (ikea mammut ding), draai ik me om om hem te pakken, draait hij zichzelf ook om, boem zo met zn hoofdje op de tegels. Het was maar 2 min huilen en toen ging hij weer netjes spelen. Nu wel een flinke bult op zn hoofdje. Leuk dat Damien zo knuffelig en lief is! Denk dat de leidsters op het kdv wel blij zijn met een extra hulpje. Nijntje, uitzaaiingen in botten is niet best bij je collega. Ik hoop voor haar dat ze een fout hebben gemaakt oid. Mijn tante had een paar jaar geleden borstkanker en kreeg toen ook gelijk te horen dat ze botkanker had, werd ze een week later opgebeld en uitgenodigd voor een nieuw gesprek, bleek dat ze een foutje hadden gemaakt! Ze had 'gelukkig' alleen maar borstkanker. Bedknuffels gaan hier gelukkig het bed nog niet uit, wel als Stijn ergens anders gaat slapen dan mogen ze mee. Een avondmens ben ik ook, maar zo laat als Jvtje ben ik niet wakker hoor, dat was midden in de nacht! De koorts is ondertussen gezak, maar meneertje zn buik, rug en achter zn oren zitten helemaal onder de uitslag. Denk zelf aan de 6e ziekte daarom, was hier trouwens ook al door iemand genoemd. Ook heeft hij een verdikte lymfeklier in zn nekje, dat hoort er ook bij. Eten gaat nog steeds slecht. Heb hem heel fout nu voor een dvd van bumba gezet dan eet hij tenminste wel wat. Vannacht was Stijn om 01.00 wakker en om 06.30, beide keren was hij erg koud, maar dat komt denk doordat de koorts vannacht is verdwenen, dan heb ik het zelf ook altijd erg koud.
Misschien doe ik wel iets wat opvoedkundig niet zo slim is, dus ik ben wel benieuwd waarom bij jullie de bedknuffels echt bedknuffels zijn. Cin, hoe gaat het met lopen? Het klimmen heeft ie dus helemaal onder de knie Nu nog eraf klimmen leren. Ik haal de 5e/6e ziekte altijd door elkaar, maar het lijkt idd op een van deze. Gelukkig is het niet ernstig. Wordt ie gek van de jeuk nu?
@ vogelinnetje: ik sliep rond tienen, gelukkig maar ook aangezien ze zo vroeg was vandaag. Rust krijg ik niet, ze is nog steeds wakker en druk. En lekker rebels vandaag. Nee pseudo kroep is niet gevaarlijk. Ze moet alleen komen als ze koorts krijgt of het benauwd krijgt.
De reden dat bedknuffels bij ons ook echt in bed blijven is dat Stijn overdag eigenlijk zo goed als niets met knuffels doet. Dus gewoon geen reden om ze uit bed te halen. Vind het zelf ook wel makkelijk, kan ze nooit ergens kwijt raken. Het lopen staat bij ons momenteel echt stil. Het is 50/50 lopen en kruipen. Maar goed het menneke is nu natuurlijk ook ziek. Merk wel dat hij in taal weer vooruit gaat, woorden als oorbel en sleutel spreekt hij vloeiend uit en wijst ze ook de hele dag aan. Voor zover ik weet heeft Stijn (nog?) geen jeuk, ik blij en hij ook haha. Wel was de uitslag vanmiddag vuriger dan vanmorgen en ook meer uitgebreid, ik wacht het wel af. Toen we tijdens het boodschappen doen in de rij voor de kassa stonden kreeg meneer me toch een woedde aanval! En maar huilen en schreeuwen. Pfft dit heeft tot aan huis geduurd, dat is ongeveer 15 min lopen vanaf de winkels. Was echt blij dat ik thuis was.
Sabse, jammer dat V nog niet inziet dat je rust kunt gebruiken Cin, als ie beter is, loopt ie vast alleen maar. Damien heeft de smaak ook helemaal te pakken. Hij kan al wat versnellen, over drempels heen en zichzelf corrigeren als hij zijn evenwicht verliest. Oorbel is een handig woord om te kennen Vind je het erg, die woedeaanvallen? Hier trek ik me er niets van aan als hij schreeuwt in een winkel. Doet ie gelukkig niet vaak, alleen als ie moe is.