Ik heb eigenlijk ook nog niet eens de verloskundige gebeld... Dacht dat volgende week te gaan doen. Ik heb ook nog 1 test liggen en denk dat ik die zondag wil gaan doen. Gewoon, zoals jullie als zeggen, om nog maar een keer DIK bevestigd te zien dat ik zeker wel zwanger ben! Die andere test ligt hier naast me op tafel en ik moet echt af en toe even kijken... Zal ik dan nu maar eens een algemene vraag stellen om elkaar beter te leren kennen? Hoe was je vorige bevalling gegaan en wat zou je anders willen? En voor de meiden die hun eerste krijgen; Hoe kijk je tegen de zwangerschap en de (misschien wat vroeg om over na te denken) bevalling of wat zou je graag willen?
Layla, ik ga morgen nog een keertje testen en over 2 weken bellen naar de VK. Eerst maar rustig aan doen. Of misschien volgende week vast bellen maar wat verder de afspraak rond de echo of zo. Ondertussen ken ik wel de 'drill'. Om je vraag te beantwoorden. Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn en de bevalling is een mooie afsluiting van die periode. Ik kijk met recht terug om prima bevallingen. Tuurlijk harstikke pijnlijk maar wel te verdragen. Helaas beide rugweeen geweest dus bij de 3de zal dat ook wel zijn. Ik zou weer kiezen voor het ziekenhuis. Gewoon uit veiligheid voor de kleine maar ook voor mijzelf. Daarbij is voor mijn latijnsamerikaanse man ook zeer ongebruikelijk in zijn land en hij zou zich er totaal ongemakkelijk bij voelen. Ik hoop tijdens deze zw minder last van mijn bekken te krijgen (wel bij de 2de) voor de rest vind ik alles prima. Nogmaals ik vind (met alle ongemakken) zwanger zijn geweldig. En een bevalling is zo speciaal en je krijgt er zo'n mooi cadeautje voor terug. Dat is het werk dubbel en dwars waard.
Ik vind het ook wel leuk om zwanger te zijn. Alleen het bekkenpijn en de nachtelijke wc bezoekjes zijn iets minder. Vooral op het einde van de zwangerschap. En ook het zwaarder worden vind ik positief. Ik probeer al jaren te verzwaren maar dat lukt niet, maar met de zwangerschap lukt het me toch om 20 kg te verdikken. Alleen jammer dat die achter de tweede maand al weg zijn. Voor de bevalling had ik totaal geen schrik, ik had al eens weeen gehad en dacht dat het terug zo iets ging zijn. Tot de bevalling zelf . Dan dacht ik; hoe ga ik ooit nog een tweede kopen, ik ga dat nooit meer durven. Maar 2 seconden nadat mijn dochter geboren was, was mijn mening al terug veranderd. Maar ik denk dat ik toch wat schrik ga hebben als de bevalling ga naderen. Ben ook van plan (misschien, als ik tijd heb) om een cursus te gaan volgen om de weeen beter op te vangen met ademhaling enz.
Ja natuurlijk is het niet allemaal zonneschijn maar er zijn ook mensen die echt niets meer kunnen. Ik had tot aan het einde veel energie en mijn man nam (en neemt nog steeds) veel werk uit handen. 20 kg!!! wow en je bent zo slank. Dat zal we een flink verschil zijn. Ik ben 1 maal 7 en 1 maal 9 kg aangekomen. En mijn beebjes waren allebei flink (9 en 8 pond). Dus na de bevalling zat ik weer op mijn oude gewicht. Alleen wat zachter qua huid haha. Ja mooi he hoe snal na de bevalling je alles bent vergeten. Als mensen dat zeggen denk je Yeh right maar het is zo. Hoe gaat het met de andere mama's. Het is rustig vandaag qua verschillende mama's. Allemaal op hun roze wolkje proberen het aan niemand te vertellen
Eerlijk gezegd helemaal niet, ben daar nogal nuchter in: heb het overleefd en heb een prachtig gezonde dochter! Dus alleen daarom al. Verder spraken zowel de gyn als de verloskundigen over een "hele zware bevalling" dus dan denk ik: ach, het kan de volgende keer bijna alleen nog maar meevallen toch? Die geslachtsvoorspellingen hecht ik niet zoveel waarde aan. Bij mijn dochter klopte het, maar het blijft 50 procent kans he? Zou nu een jongen moeten worden. We shall see! Emmy: wat een naar bericht! Sterkte hoor! Layla: de vorige zwangerschap was zo appeltje-eitje dat ik ervoor zou tekenen het opnieuw zo te doen. De bevalling duurde lang (bijna 36 uur) door niet vorderende ontsluiting, meconium in het vruchtwater, ruggeprik met daarna hartslag van de baby die steeds wegviel en waardoor steeds een keizersnee dreigde, uiteindelijk de gyn die bij 8 cm ontsluiting zei dat het te lang duurde en voorstelde door de 8 cm heen te gaan persen (of keizersnee), vervolgens geen persweeen dus op eigen kracht gaan persen, schoudertje wat nog even klem zat, knip... Afijn, net niet helemaal volgens het boekje dus! Maar METEEN toen ze op mijn buik lag zei ik al: als ik wist dat het opnieuw zo zou gaan zou ik het morgen nog opnieuw doen! Ik hoop natuurlijk wel dat ik deze keer wel goed ontsluit en thuis kan bevallen, maar iedere andere manier waarop baby en ik weer (relatief) ongeschonden uit de strijd komen is ook best. Geen angst in ieder geval, ik vond het een prachtige ervaring!
Tjee, wat zijn jullie aan het kletsen . Heb de pagina's door gelezen, zag dat er bij een aantal van de junimama's helaas de bevruchting niet heeft doorgezet. Veel sterkte meiden! Momenteel hou ik me helemaal niet bezig met de bevallig of andere ongemakken. Ik probeer mezelf niet gek te maken door op het internet van alles te gaan lezen.. geloof dat ik daar niet zo goed tegen kan. Verder heb ik vandaag wel de verloskundige praktijk gebeld Kan ik alvast naar een datum leven, 13 oktober mogen we komen. Dan alleen voor een intake gesprek en verder niets. Dus eigenlijk niets spannends aan hahaha. Verder heb ik wel het idee dat mijn borsten iedere dag groter worden en ook pijnlijker. Hoopt dat het wel ergens gaat stoppen. En dat draaierige hoeft van mij ook niet zo. Verder gaat alles prima hier. oja: volgens mij verwachten wij een dochter. is nergens op gebaseerd alleen op mijn gevoel.
Toch blijft het mooi om bevallingsverhalen te lezen, vind ik dan... Maar vooral niet te veel gaan inlezen in de vervelende verhalen Duimpje, want dat is nergens voor nodig. Iedere bevalling is anders! Mijn eerste bevalling duurde erg lang, iets meer dan 48 uur. En heeft uiteindelijk geresulteerd in een spoedkeizersnede. Ik moet dus sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar ik hoop toch echt op een natuurlijke bevalling dit keer! Ik klets graag verder met jullie, maar moet helaas aan het werk (dit hele weekend trouwens). Tussendoor hoop ik nog af en toe van me te laten horen. Maar ik moet zeggen, ik heb nog nooit eerder op een forum meegepraat, dat ik het wel echt een leuk idee vind om samen met jullie dezelfde fases te gaan doormaken!
Whabbit, dan was dus niet zonder slag of stoot maar idd als je je baby in je armen houdt (hoe cliche) ben je zo verliefd dat het alweer bijna bent vergeten. De tweede bevalling is (bijna) altijd makkelijker dan de 1ste. Bij de 2de kwam mijn zoon van zelf na 10 minuten persen. Bij de 1ste zijn er na ander half uur persen, de medicijnen, rare posities en uiteindelijk een vacuum aan te pas gekomen. 2 uur heeft mijn persen gedaan maar toen kreeg ik ook wel wat. Ik zei gelijk tegen mijn man wanneer gaan we voor de 2de. Grapje maar zegt genoeg dat ik gelijk een grapje kon maken. 4 maanden later weer zwanger Duimpje, sorry weinig te doen op mijn werk vandaar zoveel berichtjes. Spannend dat jullie al de afspraak hebben voor de intake. Tegen die tijd wordt mijn andere zoon geopereerd dus ik heb dan wel wat anders aan mijn hoofd. Zal wat later in mijn zw een afspraak maken. Wil ik ook grotere borsten haha. Hou ze in bedwang anders heeft iedereen het zo door. Layla, ik hou ook van bevallingsverhalen. Voor de eerste keek ik nooit naar dat soort tv programma's maar toen ik wist dat het allemaal wel meeviel bevallen vond ik het ook mooi om te zien. Wat voor werk doe je dat je dit weekend moet werken? En blijf je ook dit werk doen en het aantal dagen? Ik nog een goed uurtje en dan heb ik weekend. Heerlijk! Morgen ga ik dus weer een test doen... toch best spannend. Raar he. Komt omdat ik nog niets speciaals voel (aan de ene kant gelukkig) qua kwaaltjes. Maar ik heb ook wel heel wat aan mijn hoofdje op dit moment. Fijne avond indien ik niet meer in kan loggen voor morgen.
Ik zeg het hier nog heel voorzichtig.... maaruh IK BEN ZWANGER!! In de 6e ronde! De 1e ronde heb ik een ma gehad, 2e ronde een bbz, 3 ronde een mk en 4e en 5e ronde ongi en nu dus zwanger! We zin wel al 1,5 jaar bezig maar had gewoon lange cyclussen. Deze maand ik niet verwacht omdat me ei extra laat was, maar toch goed geklust dus 14 juni 2010 ben ik uitgerekend. Mijn test staat in me album
hoi meiden daar was ik dan weer...... BEG: wat enorm treurig zeg dat je stolsels en bloed hebt verloren sterkte! EMMY: voor jou ook heel veel sterkte....wat vreselijk naar bericht! Layla: haha, nee ik kom niet eerder in de winkel dan dat jij het hebt vertled, tegen die tijd zal ik misschien ook pas kleding nodig hebben hahahaa, ooh utrecht is niet zover voor mij, half uurtje rijden!leuk ahha! en mijn bevallingsverhaal........... ik ben met 25 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis, vanwege een giga hoge bloeddruk, en verdenking op zwangerschapsvergiftiging, ik heb 2 weken plat gelegen en aan de medicijnen gezet, toen mocht ik naar huis, maar onder strenge regels, thuis op de bank of bed blijven verder weinig ondernemen!en 2 keer per week op controle in het ziekenhuis, bij 35 weken ging het weer mis, heb ik weer in ziekenhuis gelegen, na een week mocht ik naar huis, en bij 38 weken begon de ellende opnieuw, alleen zat ik aan de maximale dosering van de medicatie, en ben ik direct opgenomen, en zijn ze begonnen met inleiden, het heeft 4 dagen geduurd voordat mijn baarmoeder week werd door de gel die ze inbrachten, en na de 4e dag hebben ze mijn vliezen kunnen breken, ben ik aan het infuus gegaan en binnen 2 en half uur was ruben op de wereld! het was heel heftig, omdat de weeen zo extreem waren vanwege het infuus, maar was wel heel snel klaar...hahaha(nu kan ik er om lachen) dus ja ik heb echt 14 weken alleen maar gezeten en gelegen.........vreselijk!!wat is dat saaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiii maar verder zag ik niet op tegen de bevalling, want keek zo uit naar me ventje! ik hoop dat deze zwangerschap beter verloopt qua bloeddruk....ik hoop het echt! scorpion: gefeliciteerd!!
Juni 2010 bevallingslijst 1: 2: 3: jolien27, meike 4: Eltime 5: 6: desi23, duimpje 7: babs81 8: Funkie, mandje, Koekkie 9: layla 10: 11: 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: Beg en emmy vind vreselijk om jullie weggehaald te hebben... nomaals sterkte!!
moeten we trouwens nog wat met de lijst doen??zodat het overzichtelijk blijft?? en waar we ook de afspraken enzo kunnen bijhouden? heeft iemand daar verstand van???
Hallo Desi Amai wat heftige bevalling! 14 weken is lang. Ik kon nog alles doen wat ik wilde en die aftelling was al zo zwaar , maar als ik jouw verhaal lees, dan heb ik niet te klagen had. Hopelijk gaat het deze keer alles goed, dat je kan genieten tot aan de bevalling en misschien tijdens de bevalling ook wie weet he.
oke mandje...zullen wij dat dan ook doen????? moet iedereen zijn afspraak er onder vermelden... ach ja het kan altijd nog erger met bevallingen ja toch??haha
Juni 2010 bevallingslijst 1: 2: 3: jolien27, meike 4: Eltime 5: 6: desi23, duimpje 7: babs81 8: Funkie, mandje, Koekkie 9: layla 10: 11: 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: Afspraken: Geslacht? Desi23- 20 okt echo en poli gyn - denk een meisje
Juni 2010 bevallingslijst 1: 2: 3: jolien27, meike 4: Eltime 5: 6: desi23, duimpje, Whabbit 7: babs81 8: Funkie, mandje, Koekkie 9: layla 10: 11: 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22: 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: Afspraken: Geslacht? Desi23- 20 okt echo en poli gyn - denk een meisje Whabbit- 4 november VK echo - denk een jongetje
Hoera!De juni mama's 2010!Wow wat gaat dat snel! Ik was op 7 juni 2009 uitgerekend maar uiteindelijk op 14 mei bevallen dus eigenlijk een mei mama hihi Gefeliciteerd!En geniet van jullie zwangerschap! Liefs Debbie Juni 2009 mama
heb nu een eigen site gevonden wat andere 2010 mama's ook doen...een hele aparte site maken...ik ben er ff mee in de weer...maar als ik het voor elkaar heb laat ik het jullie zien