juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ justfortoday

Ik weet ook niet of ik volgende dinsdag al een echo ga krijgen. Maar mijn vriend wil er absoluut eentje laten maken, want hij wil weten of alles in orde is. Dus hier is het voorlopig nog afwachten... Ga er eigenlijk vanuit dat ik er nog geen krijg, dan is de teleurstelling niet zo groot.

En inderdaad niet opwinden met je hoge bloeddruk! Ik heb het geluk dat de mijne tot nu toe aan de lage kant is geweest en dat kan ik zelf wat onder controle houden.

2. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Justfortoday Ik zou inderdaad ook even rustig aan 'proberen' te doen. Alles voor jou gezondheid en die van je kleine in je buik natuurlijk.
    Wat voor testen wil je gaan overwegen vruchtwaterpunctie enzo??

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Krijgen hier net het nieuws binnen op het werk dat een naaste collega van mij (degene die weet dat ik zwanger ben) meer dan waarschijnlijk mexicaanse griep heeft! :$

Gelukkig heb ik, door zelf ziek te zijn, haar al niet meer gezien van vorige week dinsdag. Dus ik hoop dat de kans op besmetting dan gering is...

4. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Volgens Grieppandemie.nl is de incubatietijd van de Mexicaanse griep 1 tot 7 dagen. Als je je collega 8 dagen geleden voor het laatst gezien hebt, en je hebt geen klachten, heeft ze je dus niet besmet gelukkig ;)

Verder ben ik ontzettend blij dat je via internet alleen maar computervirussen kan oplopen, kan ik lekker met jullie kletsen zonder jullie aan te steken :p Denk echt dat het toch een zware verkoudheid is en geen Mexicaanse griep, daarvoor is mijn temperatuur niet hoog genoeg. Maar ik ziek het wel even uit want ik had al weinig energie en daar is nu helemaal niets van over.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bedankt voor je antwoord! Ik heb inderdaad zelf geen klachten. Alleen mijn kwaaltjes ;)

Ha ha, ja je kan alleen computervirussen oplopen via het internet! :D Ik heb mijn collega zondag en maandag nog aan de telefoon gesproken, maar ik denk niet dat dat kwaad kon. :p

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Nou de vader van mijn achterneefje heeft dus mexicaanse griep en ik heb zondag nog met hem 'gezoend' (op een verjaardag, 3 kussen, voordat daar misverstanden over ontstaan.. :p) Hij is sinds gisteren echt beroerd.

Ben er dus vrees ik ook aan blootgesteld geweest.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb mij daarstraks voorgenomen dat ik niemand meer ga kussen! Dus ook niet degene die mij willen feliciteren met mijn zwangerschap als ik het vertel. Ben veel te bang dat ik het ga krijgen!

Hopelijk heb je wat weerstand om het de baas te kunnen. En anders veel vitamientjes opnemen (vers fruit enzo), dat wil ook al eens helpen.

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nou denk dat kussen geen kwaad kan meer hand op hand en dingen aanraken enz

9. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Voel me opzich prima en ik temperatuur nu elke ochtend uit voorzorg om te kijken of ik geen verhoging/koorts heb. En dat had ik niet.

Ik vraag me trouwens af, stel dat we als zwangere (pril) besmet raken. Dat hoeft toch niet meteen slecht nieuws te betekenen voor bv. het kindje?

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Xaph heeft een link gezet in een berichtje hierboven. Als je daar op klik, krijg je veel nuttige info. Ook over zwanger zijn en mexicaanse griep.

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ik ga het morgen vragen aan me gyn want bij mij op het kdv is bij de baby groep 1 kindje besmet geraakt met de mexicaanse griep dus wil weten wat mijn risico is

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ocharme dat baby'tje! Ja, denk dat je er goed aan doet om het eens na te vragen.

13. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Op Grieppandemie.nl is een aparte pagina met informatie voor zwangere vrouwen. Samengevat: we lopen een iets hoger risico op complicaties dus als je klachten hebt (koorts+luchtwegklachten) moet je wel even met de huisarts bellen. Maar als de griep normaal verloopt (geen longontsteking en zo) kan het geen kwaad voor je kindje.

Ik weet nog niet of ik me ga laten vaccineren. Vanwege mijn astma krijg ik elk jaar een oproep, maar ik word altijd ziek van inentingen dus ik ga niet meer. Maar nu word ik dus na week 13 dubbel opgeroepen: als zwangere en als risicogroep. Zal wel met de huisarts overleggen wat verstandig is.

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    zo hoop morgen zo een hartslag te zien

15. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

@Snoozie; ben je al bij de VK geweest? Hoop dat alles goed is!!

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    moest scorpion ook niet vandaag weer voor een echo ???

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja ik geloof het ook. Dacht dat ze in het ziekenhuis moest gaan vandaag omdat gisteren 1 beebje groter was dan het ander.

18. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Dankje voor de info! Ik denk dat ik me niet laat enten..

19. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Hey Krissie, ik zie je online!

Hoe was het bij de arboarts??

20. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid