juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsvanOmmen

MrsvanOmmen Actief lid

22 sep 2009
    410
    0
    0
    Administratieve kracht
    Drenthe
    Hallo,

Kom even snel kijken!!!

Meiden met mooie echo's van harte!!!!

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh, nu is de vergadering gedaan maar nu is ze alweer naar een nieuwe! Mijn geduld wordt vandaag serieus op de proef gesteld! :D

Maar als ze te lang weg bleef, mocht ik de rest al bijeen roepen zei ze. Ze ging proberen zo snel mogelijk te komen.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

PPfffff zijn jullie ook zo moe? Vanmo met Iris 2u in de stad gelopen, thuis wat gegeten. Nu ligt dochter op bed en mama op de bank en t huis moet eigenlijk schoon.....vriend doet al onwijs veel, dus ik moet eigenlijk wel wat doen vandaag.
    Ben ook door de moeheid ongeduldiger tegen Iris; vind dat wel zielig voor d'r....Heb maandag mijn 1e echo; spannend hoor!!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ben ook zo moe hoor. Als ik 's avonds van m'n werk kom, heb ik totaal geen fut meer! De afwas van een paar dagen staat nog op mij te wachten... ;)

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb inmiddels kraamhulp geregeld...

6. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moettie30: zodra de echo inwendig moet, en die kans bestaat bij 8 weken, want je baarmoeder ligt dan nog achter je schaambeen, is een lege blaas beter. Ik mocht gewoon nog even gaan plassen, want een lege blaas is dan wel prettig. Bij mijn vorige zwangerschap had ik trouwens met 8 weken al een uitwendige echo.

@nijntje: spannend he, om het op je werk te vertellen. Ben benieuwd naar de reacties.

Hier gaat het ziek-zijn maar langzaam over. Hele ochtend geslapen. Heb net genoeg fut om met de laptop in de stoel in het zonnetje jullie commentaar te lezen... Morgen dus ook nog maar niet aan het werk. Wel een schitterende bos bloemen gekregen van mijn collega's (en ze weten niet eens dat ik zwanger ben).

Hopelijk ben ik zaterdag weer opgeknapt, want de sinterklaasintocht met mijn dochter wil ik toch liever niet missen (behalve misschien als het regent).

Stella

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Denk wel dat de reacties positief gaan zijn. 't Is vooral gek omdat ik de jongste op de dienst ben... :)

Da's niet fijn he, als het ziek zijn maar langzaam overgaat... Is de koorts al over of heb je daar ook nog last van?
    Gelukkig kun je toch redelijk goed slapen, dat helpt ook al bij de genezing.

8. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijntje: ik heb nog hele lichte verhoging (37,5), maar voel me nog slap. Enfin, het is gewoon wachten tot het over gaat. en nu duurden de dagen en weken al zo lang, maar deze week helemaal! het schiet maar niet op.

Stella

9. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Domme-vraag-modus: Hoe doe je dat? :):)
    Ik durf het nog niet, bang dat het ongeluk brengt.

Nijntje, is dat gewoonte bij julie dat je iedereen bij elkaar roept om te vertellen dat je zwanger bent:(

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Onze dienst zit in een apart gebouw, verspreid over 7 bureaus en 2 niveaus. Vermits wij een hechte groep zijn, doen we mededelingen altijd in groep. Is niet fijn als je achteraf van iemand moet horen dat die of die iets verteld heeft, maar jou niet inlicht...

Er zijn diensten bij ons op het werk, waar iedereen samen op 1 grote bureau zit. Maar door het soort werk dat wij doen, is dat bij ons niet mogelijk.

@ stella: morgen zit je alweer op 10 weken ;) Maar als je ziek bent, gaan de dagen inderdaad niet vooruit... Ik heb dan meestal ook geen besef welke dag het is.

11. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Jeetje, een paar dagen niet geweest en echt heel veel geschreven!! Heb ook wel veel bijgelezen, maar onthouden lukt me allemaal niet zo goed ben ik bang (nog een erfenisje van mijn vorige zwangerschap ;) )

@Kwaaltjes, hier is het elke dag verschillend. De ene dag best wel misselijk, maar vandaag had ik weer nergens last van. Alleen erg moe steeds.

@Echo's, meiden met goede echo's, van harte, wat een wonder he!! En Femke, jij mag maandag, wat spannend!!!

@Stella, wat naar dat je ziekig bent. Ik had het een paar weken terug en de vk zei toen dat als je zwanger bent het ook echt langer duurt voor je weer beter bent! Goed uitzieken dus! ;) Leuk dat je al naar de intocht met je dochtertje kunt gaan, hopelijk als je beter bent. Mijn dochtertje is net 1, dus die begrijpt er nog niet veel van denk ik!

@Nijntje, heb je het nu al verteld :D Ben zo benieuwd!!! Hier ga ik het vertellen na de tweede echo op 30 nov. Heb er nu al zin in.

Oh ja, nog even terugkomend op een stukje dat ik eerder las over in welke week je nu zit. Dat werkt met zwanger zijn gewoon net als je verjaardag. Als je 1 wordt, zit er 1 levensjaar op en begin je aan je 2e levensjaar. Ik heb nu 9 zwangerschapsweken afgerond en begin nu (morgen!) aan mijn 10e week. Dus ik lees dan het stukje in mijn zwangerschapskalender van week 10, of ben ik nu een erge spuit elf? :D

@Hier, flink bezig met klussen in het nieuwe huis! Ben wel erg moe steeds, dus mijn bijdrage is niet heel groot, maar alle beetjes helpen. Dochter had waterpokken, gelukkig zijn die allemaal ingedroogd nu en is ze niet ziek meer.

Meiden met kids, hebben jullie al een oproep voor jekid gehad voor de inenting voor M-griep??

Groet Snoozie

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja!!! :D Ze waren allemaal dol enthousiast! Zelfs de mannen! :D

We hebben een kopie van de echo gemaakt en opgehangen. Zo kunnen ze de groei van ons beebje goed volgen :) Leven echt helemaal mee. Zalig! :p

13. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Had je wel symptomen dan? hier namelijk hetzelfde..

Toevallig heb ik sinds vandaag ook ineens nergens meer last van! Ik maak me ook een beetje zorgen :(.
    Tot gisteren was ik nog misselijk, maar sinds gisteravond ook minder vermoeid en voel me vandaag eigenlijk als vanouds. Mmmm.... dat zit me dan meteen niet lekker.

Nog meer die dit hebben?

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Als je weet bij welke kraamorganisatie je wilt, kun je even op hun site kijken hoe het moet. Bij de organisatie die ik wil, moet ik aan mijn zorgverzekering dooorgeven dat ik zwanger ben, en hun geven het dan aan de organisatie door. Bij sommige kan het rechtstreeks. Je moet er niet te lang meewachten. Opgeven in de eerste 4 maanden, anders kunnen ze niet meer garanderen dat je daadwerkelijk hulp krijgt .

15. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Nijntje, wauw gaaf dat ze zo meeleefden zeg! Jij hebt vast een hele leuke job :)

@mamamuts, ik heb dat 2 weken geleden ook gehad en daarna in alle hevigheid teruggekomen. Maar ben ook nog niet zo 'ver' als jou dus kan er ook eigenlijk niks over zeggen :(

@DaisyS, als wij maandag een goede echo hebben gehad, gaan we ook kraamhulp aanvragen. Hevig tekort aan hiero, dus maar snel bij zijn

@Hier, ben zo ongelofelijk in mijn nopjes! Er belde net een vriendinnetje, ze had een nieuwtje, of liever gezegd 2! ZE KRIJGT EEN TWEELING!!! Ben zo ontzettend blij voor ze! Toen maar verteld dat wij ook een nieuwtje hebben maar dat het nog erg pril is, dus sssssst. Zij ook gillen hahaha zij is 4 weken verder, dus lekker saampies zwangeren, whaaaaaa zo leuk! :D

16. yvy30

yvy30 Bekend lid

2 okt 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo dames!

Ik meld me ook nog eens een keer. Ik reageer even niet uitgebreid. Heb afgelopen week wel hier en daar vluchtig meegelezen, maar heb echt geen puf gehad om hier te komen reageren. Ik ben blij als ik 's avonds na het eten rustig op de bank kan zitten. De vermoeidheid begint hier dus ook toe te slaan, maar ik heb het er allemaal graag voor over, als het maar allemaal goed gaat met die uk in mijn buik.
    Pff, nog vier dagen tot de eerste afspraak bij de verloskundige, begin langzaam weer zenuwachtig te worden...

Iedereen met een goede echo: van harte!

Hoop binnenkort weer wat meer te kunnen komen meekletsen, als de vermoeidheid weer wat afzakt en mijn weekprogramma minder druk is.

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    yvy ken je moeheid hoor lig nu zelfs al op bed hahah
    dus meiden sorry in het weekend reageer ik weer wat meer
    oja nancy wat gaaaaaf samen zwangeren met een dinnetje ...

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hey meiden,
    ik heb niet alles bijgelezen, want jullie kletsen nogal wat af zeg.
    morgen mogen wij eindelijk naar ons ukje gaan kijken. Kijk er al super hard naar uit.
    Voel me hier al iets minder beroerd. wel nog wat misselijk

19. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    @klachtjes/geen klachtjes: hier helemaal geen klachtjes meer. Was in mijn vorige zwangerschap ook zo dus maak me niet zoveel zorgen. Ben er eigenlijk wel blij mee, want die eerste paar weken dat ik wel misselijk was vond ik maar niks.
    Zelfs de vermoeidheid heeft nog niet toegeslagen, vorige keer lag ik toch echt wel om 8 uur te slapen op de bank maar gisteren werd het 2 uur, niet vrijwillig maar door de verkoudheid en het hoesten wat er bij hoort. Maar zelfs daardoor vandaag niet echt super moe.

@kraamzorg regelen, het hangt van je verzekering af, beste is om die even te bellen of op internet te kijken. Bij de een moet je namelijk rechtstreeks bij de kraamzorg opgeven, bij de ander bijvoorbeeld CZ moet je het via hun regelen. Ook verschilt het heel erg per kraamzorg en verzekering bij hoeveel weken je moet aanmelden, maar het is elk jaar weer in het nieuws dat rond de zomerperiode er een te kort is aan kraamzorg, dus op tijd aanvragen is wel aan te raden.

@echo, geweldig voor de meiden die al een goede echo hebben gehad. Wij moeten nog 2 weekjes wachten maar hopen dan ook een mooi plaatje te krijgen.

@ hier, eerste intake gehad niks bijzonders eigenlijk allemaal nog wel hetzelfde, echo kon pas over twee weken vanwege drukte bij het bureau en drukte bij ons. Dus dan alweer 12 weken zwanger. Verder snotverkouden dus dat is balen maar gaat ook wel weer over.

@ oproep mex. groep voor kindjes: nog niet ontvangen verwacht die begin volgende week want over twee weken willen ze al enten. Ben wel benieuwd hoe dat gaat, of je inderdaad in een gymzaal met allemaal huilende kindjes je kind moet laten enten.
    Gaan jullie je kindje(s) laten enten?
    Wij wel want ze gaat naar een kdv dus loopt wel risico om het te krijgen.
    En gaan jullie zelf een inenting halen als de 14 weken voorbij zijn?
    Denk het wel want heb geen zin om echt ziek te worden.

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Hoi allemaal! Een hele tijd niet hier geweest :) Heb 's avonds niet veel zin meer om nog uren op de pc te zitten meestal ! Niet echt doodmoe, maar toch al serieus aan het gapen tegen 8u ;)

Zag paar meiden met geslaagde echo's! Super! Ook die met hun 2 frummels :) Heerlijk!

Hier: Had gister met afwegen wat rood/rozig waterachtige afscheiding (wat een zin :D) Nuja, was wel ongerust... Vandaag best veel bruinverlies gehad, ofja, in vgl met wat ik normaal voor mn NOD had vind ik het veel. Ben nu dus beetje bang.. Had naar vk gebeld vanmiddag en ze zei dat het bij velen zo is, mja, vanbinnen blijf je toch altijd wat ongerust natuurlijk.. Het gaat tenslotte om je kindje! Hopelijk gaat het nog goed daarbinnen!

Deel Deze Pagina