@ Melanina, het zal gewoon wel een egsprongen adertje zijn! No worry's @ Meiden met een goede echo, Gefeliciteerd! @mijzelf, heb vandaag een intake voor de combitest..Zal waarschijnlijk wel weer een echo krijgen. Jeeeh hihihi Had vanacht erge steken ineens in mijn buik...rechtsonder, komt dat bekend voor bij jullie?
He meiden, Kom ook even weer langswaaien!! Wat ben ik moe en beroerd geweest. Zoveel anders als bij onze eerste zwangerschap!!! Kleine meid is vrijdag alweer 2 geworden!!!! Wat is ze weer verwend!!! Iedereen met een mooie echo van harte!!!!!
Mogge Je banden zullen flink aan het oprekken zijn met niet alleen Uk maar ook Puk in je baarmoeder he, Yustin... Zeg maar gewoon vandaag bij de intake dat je steken hebt en ongerust bent, dan heb je wat meer kans op een echo. Sterkte/Succes! MrsvanOmmen, kleine meid al 2 jaar geworden, gefeliciteerd! Net weer 5 buisjes bloed en urine gegeven voor de internist morgen. Als het goed is kijken we morgen met hoeveel mijn bloeddrukverlager wordt opgehoogd.
yustin ik denk ook dat het je banden zijn hoor. mijn gyn zei tegen mij dat onze baarmoeders 2x zo groot worden in dezelfde tijd als een eenling. mijn buik is ook al helemaal aanwezig terwijl ik pas net 11 weken ben gewoon ontspannen en rustig aan doen.... xxx silvia
Wat is het hier rustig zeg Maar 1pag moeten bijlezen Yustin dat zal idd wel bandenpijn zijn! Had er zaterdagavond ook verschikkelijk last van, 3u aan een stuk door zelfs. Hele tijd op 1 plaats. Hebben het gister aan mn vriend zijn familie verteld Zn nicht begon erover of mijn schoonbroer nog niet aan kinderen dacht, en toen hadden we zoiets van "moeten we het nu dan vertellen? " En toen begon ze over een vriendin van haar, die net zwanger was. En ze zei zo van ja het is nu 3cm. Zegt vriendlief "die van ons was 4,5 mm" Zo heel droogjes erachter aan Zegt zo ze "ah gij en uw broer of hoe?" Hij weer "nee nee, die van ons" Keek ze zo naar mij en mn vriend, dan naar mn schoonbroer en diens vriendin "hoe?? Jullie??" Wij zo "jaaa!" Die word daar helemaal vrolijk, gans blij enal! "ben jij zwanger??" Hihihi heerlijk! Is ze meteen naar haar ouders gegaan "ja jullie moeten wel jullie neefje feliciteren! Die word vader!!" Super geweldig! Iedereen heel vrolijk ! Heerlijk Wel nega puntje: mijn schoonouders hebben mij niet gefeliciteerd (ze wisten het op voorhand he) Voor we naar mn vriend zn oom gingen waren we eerst bij mn schoonouders. Die deden net of ze niets wisten :s Als ik niet wist dat vriend het al verteld had dan had ik het niet eens doorgehad. Vind het echt erg dat ze niks zegt tegen mij. Ze doet net of er niets aan de hand is en of ik helemaal niet zwanger ben!
Ik ga ook schilderen denk ik. Niet teveel ineens willen doen, goed verluchten en zo'n mondmaskertje. Volgens de gyn zou het dan geen kwaad kunnen... De lakverf gaat mijn papa verder doen, dat riskeer ik wel niet... @ hier: Gisteren een discussie gehad met iemand. Omdat ik niet echt voor de vaccinatie van de mexicaanse griep te vinden ben. Ze vond dat onverantwoord dat ik zo met mijn kind omging! Iemand die mijn bijna niet kent, moet mij echt niet de les komen spellen hoor! Mijn vriend en ik zijn er samen over uit dat als we niet verplicht worden, ik ze niet ga laten zetten. Omdat er te weinig getest is om te weten of het kwaad kan voor het vruchtje.
Helemaal met je eens! Ze zeggen wel dat ze "denken" dat het geen kwaad kan, maar ik wil het eerst zeker weten! Wil die dingen zoals in de jaren 60 met die pillen tegen misselijkheid voorkomen! (die kinderen die toen geboren zijn met afwijkingen, korte armpjes en beentjes enzo, kom even niet op de naam)
Softenon is het! (ff opgezocht op "afwijking medicatie ochtendmisselijkheid" en krijg al meteen een hele reeks...)
Onvoldoende tijd Weten we voldoende van de bijwerkingen voor bijvoorbeeld zwangere vrouwen? Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt voor mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Omdat het vaccin snel ontwikkeld is, is er onvoldoende tijd geweest om het vaccin op grote groepen mensen te testen. Daarnaast vragen veel mensen zich af of ze voldoende geïnformeerd zijn over nut en noodzaak van het vaccin. Dat bedoel ik dus !! Vond ook een artikel over jaren 70 ergens geloof ik. Dat ze ook een griepvaccin hadden gevonden om een pandemie te voorkomen. Maar ook te weinig getest, en toen waren er zware bijwerkingen. Een kwart van de bevolking hebben ze toen met spoed ingeënt. Pandemie was voorkomen, maar er waren meer dan 500 mensen ernstig ziek, de meesten kregen het Guillian-Barré Syndroom. Dat is een ziekte die ernstige verlammingen veroorzaakt, met vaak blijvende gevolgen. 30 mensen overleden. 10 weken erna werd het vaccinatieprogramma onmiddelijk stopgezet. Ik bedoel maar... Ik wacht nog wel even hoor !
Dag dames! Hier even een ego-berichtje; vanmorgen 1e echo gehad; tot nu toe alles goed en we hebben het hartje gezien! Ben enkel wel een week terug gezet en dat betekent dat ik een JULI-mama ben (4 juli 2010)! Dus ik moet jullie gaan verlaten... Ik zal jullie missen hoor Kom nog wel af en toe kijken hoor. Vanavond zet ik de echo in mijn fotoalbum. Liefs Nancy
O wat jammer meid! We gaan je missen hoor !!! Staat je ticker al juist? Of hoe ver ben je nu dan eigenlijk? Leuk dat het hartje klopte!! Is een heerlijk gevoel he
Nancy, gefeliciteerd met je goede echo! Super he om te zien?? maar wel balen dat je nu naar juli gaat x
Lieve meiden, harstikke bednakt trouwens voor jullie geruststelende reacties... Het gaat bij een tweeling idd denk ik twee keer zo snel en dat voel je denk ik ook wel. Wel ga ik het nog even aangeven vandaag.. een extra echo kan nooit kwaad hihi @meisje wat vervelend van je schoonouders zeg..kan me voorstellen dat je daar verdrietig om wordt... @silvia, raar he om nu al een buik te hebben? hihi Wel grappig natuurlijk...Hoe voel je je verder? Nou meiden ik ga even 15 min op mijn bedje liggen en dan naar het ziekenhuis! Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. veel liefs!
Mijn vriend zei gisteren ook nog: voor mijn migraine aanvallen mag ik mijn pillen niet meer nemen, mag alleen dafalgan. Maar iets dat onvoldoende getest is, dat mag ik dan wel hebben... De logica klopt gewoon niet! @ Nancy: Gefeliciteerd met je goede echo! Jammer dat je ons gaat verlaten, maar hou ons toch maar op de hoogte he Enne, 4 juli is bijna juni... Wie weet toch een juni mama, kan je gewoon terug bij ons komen! @ Yustin: veel succes in het ziekenhuis!
Ja idd, daar heb je toch niks aan he? En ook, als je dat vaccin gehad hebt, voor klussers, die mogen 3 maand niet zwanger worden. Dat zegt toch genoeg? Ze weten gewoon NIET wat risico het heeft, en wat voor spul er wel niet allemaal in zit. Ze hebben geen flauw idee wat het met de kleine doet. En eerlijk, ik wil het wel eens weten, ik wil wel eens zien of al die kindjes gezond blijven, en of er geen mk's van gaan komen, door die spuit. Maar dan is het voor heel veel al te laat!
Ik ga geen vaccinatie laten zetten. Tenzij ze me kunnen garanderen dat het geen kwaad kan voor mij of het vruchtje. En dan bedoel ik ook op de lange termijn met de baby. Je moet er toch niet aan denken dat er over 25 jaar ineens berichten komen dat je kind onvruchtbaar is omdat moeder zo nodig een griepspuit moest hebben. Voor outsiders doe je het nooit goed. De een vind het onverantwoord als je het niet doet en dan zegt de ander dat het vaccin nemen onverantwoord is. Het is ieders eigen keus toch en die moet je respecteren. Voor beide keuzes valt wat te zeggen.
ja het is altijd wat, maar zoals je zegt, wil ook eerst zeker weten of het wel okee is... En over die afscheiding: heb ook wel de indruk dat ik meer afscheiding heb (dat bruinverlies van vorige week even achterwege gelaten) Ik ga zo meteen kijken naar een buggy! Van pericles (kosten normaal 400 a 500 euro, sommigen zelfs meer) En heb op internetsite eentje gevonden voor 75 euro! Hebben ze nog geen 30x gebruikt Van een koopje gesproken... Ga zo kijken hoe ie eruit ziet, maar denk dat ie verkocht is