@nekplooimeting Wij doen die a.s. maandag. Gyn vroeg of we dat wilden en hebben toen een afspraak gemaakt. Zit qua leeftijd net niet in de gevarenzone aan en we hebben een doodgeboren kindje en een gehandicapt geboren kindje in de familie. Vind het dan wel veilig om te weten wat je kansen zijn. Niet alleen om eventueel af te breken (zeker nu ik het al heb zien springen moet ik daar niet aan denken) maar ook om eventueel beter voorbereid te zijn bij de bevalling. Verder hoorde ik pas van de vk dat je die combitest zelf moet betalen. Geen probleem, maar niet netjes dat de gyn er dat niet bij had verteld. @inenten Ik weet het nog niet zeker maar ik denk niet dat ik me in laat enten. Ik heb in het verleden vaak rare bijwerkingen gehad van inentingen en werd dan zieker van de spuit dan van waar ze me voor inenten. @afscheiding Geen last van (vrijwel nooit trouwens, ook als ik niet zwanger ben). @angelsound Ik heb een angelsound gekocht als Sinterklaascadeau voor mijn vriend (is nogal van de gadgets). Maar de vk gaf aan dat ze eigenlijk tegen Angelsound-achtige apparaten is omdat het je een vals gevoel van veiligheid kan geven. Ze gaf als voorbeeld een vrouw die haar kindje niet goed voelde bewegen en toen met de Angelsound een hartje hoorde en dacht dat alles goed was. Niet dus. Oftewel: leuk speelgoed maar alleen voor recreatief gebruik en niet ter vervanging van de vk! Gaat wel lastig worden om hem nog 2,5 week in de verpakking te laten aangezien ik deze week al 12 weken ben. Als ik het niet uithou kan ik het altijd nog in zijn schoen stoppen @ego Ik ben nog steeds ziek thuis. De verkoudheid is zo goed als over, maar ik heb nog wel steeds verhoging/koorts. Ik hoop niet dat dat 'gewoon' van mijn chronische vermoeidheid komt want dan kan het nog wel ff duren. Ben een hele poos ziek thuis geweest met chronische vermoeidheid+koorts, dat ging nu net weer goed. Van de vk moet ik boven de 38 een paracetamol nemen en rust houden, dus zolang ik het nog geen hele dag onder de 38 heb kunnen houden blijf ik maar even thuis. Ik ben verder ontzettend moe en duf maar dat kan ook van de koorts komen. Ik hoop dat ik me snel weer wat kan concentreren, kan ik tenminste thuis wat werken.
Hier ook een zieke... Gisterenavond gaan slapen met buikpijn, vannacht 3x op geweest om naar't wc te gaan... Ondertussen ben ik de tel kwijt, dus toch maar een afspraak bij de dokter gemaakt... Heb wel geen verhoging, dus da's wel al positief. Maar het stomme is dat je niet kan innemen wat je wil he. Anders had ik dat gedaan en was ik gewoon gaan werken. Dus nu ga ik even bankhangen tot ik naar de dokter kan. @ xaph: Vervelend dat je nog steeds niet 100% bent! Rust en verzorg je maar goed.
goedemorgen! hoer een rotnacht. mijn zoontje kotste vannacht ineens zijn hele bed onder... helemaal in paniek hij, zo zielig omdat je het hem nog niet kan uitleggen.. wel vanmiddag mijn eerste echo. ben echt benieuwd en een beetje nerveus, haha verder nog niks teruggelezen, sorry
wij doen geen nekplooimeting enne, geen enkele echo moet sowieso. je mag allemaal zelf kiezen of je ze wilt. ze kunnen je niet verplichten. het is niet verplicht... (maar ik doe ze allemaal wel hoor, behalve nekplooi)
@ Xaph Nog steeds niet beter wel fijn dat de verkoudheid over is maar nog beterder zou zijn als de koorts gaat verdwijnen. Beterschap! @nijntje1984 Ik had het maandag de hele dag. Gelukkig 's nachts nergens meer last van en dinsdag was het weer over. Succes bij de dokter straks, hopelijk heeft hij wat voor je. @rensie Beterschap voor je zoontje. En veel plezier bij de echo vanmiddag! Hier Gisteravond de afspraak bij de verloskundige. De bloeduitslagen waren prima, geen bijzonderheden. Zelfs het ijzer was 7,5 dus dat is voor mezelf een zeer goede score ivm bloedarmoede geschiedenis. Bloeddruk was ook goed, 120/55 en toen was het tijd voor het hartje luisteren. Het was even zoeken, het is nog zo klein natuurlijk maar uiteindelijk had ze het gevonden. Was net een treintje zo snel ging het hartje te keer. Blijft toch een bijzonder fenomeen. En vandaag ben ik precies 12 weken, geeft toch wel een heerlijk gevoel dat de weken nu met 2 cijfers worden aangeduid. Vanmiddag ga ik de kraamzorg in gang zetten, had begrepen dat dat ook via een aantal aanvragen/formulieren gaat.
@ Angelsounds: Vond het altijd een leuk apparaat, heb het regelmatig gebruikt tijdens mijn eerste zwangerschap, en heb er nu ook weer een (bijna, hij's nog onderweg ). Mijn VK vond er geen probleem mee, zolang je maar niet urenlang, dagelijks luistert. Bij minder bweging voelen, moet je natuurlijk niet het hartje zoeken en dan niks doen. Je hoort je kindje op een gegeven moment een aantal keren te voelen. Zodra dat minder wordt moet je sowieso bellen. Een angelsounds gaat dan heus niet uitwijzen of alles nog goed gaat. Je hoort toch niet of het hartje sneller gaat, langzamer gaat, en of het dus achteruit gaat daar binnen. Zolang je dat in je achterhoofd blijft houden, geeft het m.i. geen vals gevoel van veiligheid. @ Nekplooimeting: Wij doen hem niet. Vorige keer ook niet gedaan. Het is slechts een kansberekening. En wanneer de kans hoog is, ligt er aan hoe hoog (en je leeftijd) voor je aanvullend onderzoek mag doen. Want aanvullend onderzoek vergroot de kans op een miskraam. Met mijn leeftijd zou ik bij een bepaalde verhoogde kans nog geen eens aanvullend onderzoek mogen doen.
NEkplooimeting: Hoewel ik wel in de risicoleeftijd zit, laten we toch geen nekplooimeting of ander onderzoek doen. Het is en blijft mijn kind en het is en blijft welkom ook als het gehandicapt is. Er komen in beide families geen afwijkingen voor dus ik maak me daar niet zo druk om. Heb in mijn omgeving meegemaakt dat iemand een gezonde zwangerschap had, zo'n combitest liet uitvoeren en n paar dagen later miskraam kreeg. De kans is wel maar heel klein maar het zal je toch maar gebeuren dat de testen positief zijn en je krijgt n miskraam. Brrrr. Ik hou nu al van mijn kindje dus ik zou het nooit weg kunnen laten halen
Nekplooimeting: wij laten er geen uitvoeren. ten eerste is het al niet betrouwbaar met een tweeling moeilijker te meten schijnbaar.en ten tweede dat je dan vervolgonderzoeken moet laten doen die een miskraam kunnen opwekken vind ik het risico niet waard. mijn gyn heeft gezegd je moet nadenken wat je wil doen als er blijkt een afwijking. als een van de beebs af zou wijken moet je een chemische abortus laten doen met het risico dat je de 2e ook kwijtraakt. maar ik had al meteen besloten het niet te doen we zijn zo blij met deze tweeling gezond of niet gezond. het zijn onze kinderen en we zullen ervoor zorgen en onvoorwaardelijk van ze houden.
Combitest wekt geen miskraam op, combitest is bloedonderzoek bij de moeder en nekplooimeting bij de kleine. VP of VK kunnen een mk opwekken. Combitest zelf heeft totaal geen risico. Nekplooimeting is gewoon een echo. Zo komen verkeerde verhalen in de wereld
Ik denk dat je het verkeerd leest. Ik denk dat ze bedoeld dat de test goed is, dus geen afwijkingen, en dan nog een miskraam krijgen. Dus er was wel wat met het vruchtje. Lekker zuur dus, als je net hoort dat je kindje "gezond" is...
Sorry ik bedoelde eigenlijk de vruchtwaterpunctie maar ik dacht dat dat de combitest heette. Heb ik het verkeerd begrepen. Nee ik weet dat de nekplooimeting gewoon een echo is en dat daar niets mis mee kan gaan. Ik bedoelde dus de punctie. Nogmaals mijn excuses
Hoi allemaal! Ik zag weer mooie echo's! Super toch Nekplooimeting is volgens mij hier standaard. Laten wij hier ook gewoon doen denk ik. Mn schoonzus heeft ook VP laten doen, omdat ze licht verhoogde kans bleek te hebben, maar alles was in orde... Dusja, ze is nog maar 23, en nergens in de familie is er eentje, dus vond het al raar dat er dan opeens verhoogde kans is! Het was ook pijnlijk zei ze... Heb de buggy maandag al meteen meegenomen Hij bleek normaal niet tussen 400 en 500 euro te kosten, maar hij kostte maarliefst bijna 800 euro !!!! (en wij kopen die dan voor 75 Heerlijk gevoel hahaha)
Hihi, welke willen jullie dan? Ik had mijn zinnen op de Stokke Xplory gezet nadat ik hem getest had in de winkel (heerlijk!). Ideaal voor mijn rolstoel. Maar nu lees ik dat het met kleine klinkertjes en in het bos echt dramatisch is. En dat vind ik wel jammer. Dus we gaan dit weekend (nu mag het eindelijk) wagens testen
ik wil dus ook een stokke zon hele hoge en die is duuur maar pedagogisch in mijn ogen gewoon goed Haha ja sorry ben pm-er he dus ja ben een zeikerd Wil dat ik me kindje aan kan kijken op oog hoogte
ZOVEEL Deze is 2e hands, nauwelijks gebruikt, je ziet het nauwelijks dat ie al gebruikt is (als je het niet weet zie je het zelfs niet volgens mij) Waarom dan zo duur kopen? Met die 725 euro die we hebben uitgespaard kunnen we nog super veel dingen kopen!!
Ik hoorde van de Stokke dat je hem volledig in kan stellen, dus dat je hem ook een stuk lager kan zetten? Ik zit door m'n rolstoel nl. vrij laag. De duwsteun kun je ook lager en in elke hoek zetten, vond ik ook ideaal. Maarja, die prijs he. Heb wel hem voor 875 euro gezien bij Babypark. En hier in Wormerveer wordt er over een maand een nieuwe, supergrote, Babypark geopend. Hopelijk gaan ze dan lekker stunten.