juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Je bent beter wat overbezorgd dan te laks! :)

Denk dat iedereen dat wel heeft hoor. Maar het is ook, van het moment dat je weet dat je kindje in je zit, tot het moment dat het geboren wordt en zelfs daarna ben je als de schrik dat er iets mee zou gaan gebeuren.

Hoe klein het nu nog is, er wordt al volop van gehouden! ;)

2. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik heb juist alles bijgelezen, maar weet niet of ik alles onthouden heb, jullie kletsen er nogal op los zeg.
    Nekplooi-meetnig: we laten enkel een nekplooi-meeting doen. de rest laten we niet doe. hebben ook een papier moeten tekenen dat we geen vruchtwaterpunctie willen.
    buggy: wij hebben onze buggy nog van dochterlief. zijzelf zit nu in een plooi buggy, dus kan de beeb in de draagmand
    ventje is al volop bezig aan de kinderkamer. wij hadden eerst onze kleerkasten daar staan omdat onze dressing nog niet af is, dus hebben hubbie en schoonpa dit weekend de kasten verhuisd naar de dressing. dan heeft hubbie laminaat gelegd. binnenkort kijken voor verf. ik weet alleen niet goed wat kleur. M'n dochter haar kamer is in het geel en alles van winnie the pooh. Nu heb ik echt geen idee. En zelfde kleuren wil ik ook niet.

3. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Wat is een plooibuggy?

4. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
  5. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    nekplooi meeting doen wij niet. Ondanks ik wel in de leeftijd groep val.
    Maar wij zijn blij met alles wat ons word gegeven.
    En mocht blijken bij de 20 weken echo dat het niet levensvatbaar is kunnen we altijd nog de keuze maken.

Wij gebruiken de kinderwagen die we ook voor onze dochter hebben gebruikt.

6. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hier is mijn dochters kamertje groen met wit en thema winnie the pooh. Andere kamertje wordt geel met wit en thema winnie the pooh. :)

Ben dinsdag bij de verloskundige geweest bloeddruk gemeten weer even alles doorgenomen. 4 december hebben we de eerste echo ben zo nerveus heb al voor me dochter een windei gehad dus ben toch wel een beetje zenuwachtig.

7. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Wij gaan een duo kinderwagen aanschaffen over een paar maanden. Want me dochter is dan nog maar 1 jaar en 2 maandjes dus is wel handig voor lange afstanden.

8. miepke

miepke Actief lid

6 jun 2008
    266
    0
    0
    Ik heb van mijn kids alles n jaar of 2 terug weggedaan omdat er eigenlijk geen beebje meer zou komen. Maar als je n nieuwe relatie begint met n echte papa, gaat het toch n keer kriebelen. Bij mij wel tenminste. Dus nu moet alles weer aangeschaft worden. Maar ga niet alles nieuw doen hoor. Lang leve marktplaats.
    En ik wil graag n lichtblauw of lichtgeel babykamertje met Beatrix Potter.

9. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    ja marktplaats is ideaal. had daar het wiegje gekocht voor me dochter :D Zo'n mooi ding.

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nou meiden mijn zorgen zijn voorbij (tot nu toe) er is niks aan de hand met ons kindje alles groeit goed en heb het hartje weer gehoord

Enne heb me eerste cadeautje al binnen :)
    Een slabbertje met oma`S knuffel er op
    Tja me moeder moest nu toch echt wel wat kopen vond ze haha.

11. MrsvanOmmen

MrsvanOmmen Actief lid

22 sep 2009
    410
    0
    0
    Administratieve kracht
    Drenthe
    Hoi,

@melanina: Wat mooi dat de echo goed was en wat leuk dat oma het tijd vond voor een cadeautje!!!!

Nu weer lekker genieten!!!!

12. MrsvanOmmen

MrsvanOmmen Actief lid

22 sep 2009
    410
    0
    0
    Administratieve kracht
    Drenthe
    Oeps!!!

Wordt wel eens tijd voor een nieuwe afbeelding!!!

Iemand nog suggesties???

13. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoi meiden
    ik heb wel de combinatie test gedaan en de uitslag was erg goed de kans was 1 op 16000 het is alleen maar een echo en bloedprikken dus niks ernstig

er word veel gescheven dus kan niet op iedereen reageren
    meiden met een goede echo is toch fijn he een stukje zekerheid he

14. hoi!
    helemaalgeen tijd gehadom hier te reageren... dus nu ff
    jurre is flink ziek. na overgeven maandagnacht overdag nogmaals. en hij kreeg diarrhee als water. gisteren hield hij niks binnen en alles meteen kotsen en wilde dus niks eten en drinken. daarnaast nog steeds diarrhee. geen koorts gelukjkig. toen id daaf van klant weggegaan en naar de huisarts. ik had rapportavonden en kon dus echt niet weg. jur kreeg bij dokter recept voo zetpil tegen misselijkheid en mag nu roosvicee drinken. hiervan knapte hij op, gelukkig het was net een dood vogeltje en dat is niks voor jurre.
    hoop dat door zetpillen ziekte nu overgaat.

ah ja ook nog goed nieuws, de echo woensdag was goed (we; shagrijnig echomens zeg, jurre huilde en ze zei dat ik hem niet meer mocht meenemen)
    alleen veranderde ze 3 x van uitgerekende datum, beetje maf. nu zegt ze nu 9 weken 2 dagen ipv 10 weken, maar dat kan niet met mijn positest bij 4 weken `1 dag met avondurine. (dan zou ik pas 3 weken 3 dagen zijn en die test ziet dat echt nog niet)
    dis hou zelf mijn datum maar aan....

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik teste de vorige zwangerschap 3w en 4 dagen positief met avondurine en CB digitaal. Dus alles kan hoor ;).

16. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wat is het hier rustig? Ik hoef maar 1 pagina bij te lezen. Dat is wel eens anders geweest. Is iedereen zo geveld door de vermoeidheid of ziekte? Er zijn behalve mij niet eens actieve gebruikers op dit onderwerp?

@ego: eindelijk weer een beetje opgeknapt van de verkoudheid (lang leve de neusspray die je wel tijdens je zwangerschap mag gebruiken!) is m'n meisje ziek. Flinke koorts en vreselijk hoesten, wat een nacht hebben we weer achter de rug. Maar gelukkig is ze nog wel vrolijk en niet hangerig dus het zal ook wel een flinke verkoudheid zijn, dus gewoon even uitzieken. Maar het is altijd zo zielig een ziek kindje.

Vandaag bloed wezen prikken, wat heb ik daar een hekel aan maar gelukkig viel het mee en had ze in 1 keer raak. Dat is tijdens mijn vorige zwangerschap weleens anders geweest, 3 mutsen en 5 keer prikken en dan eindelijk een beetje bloed. En ze heeft het goed afgebonden dus tot nu toe ook nog geen blauwe plek. En gelukkig hoef ik pas weer bij 24 weken weer bloed te laten prikken voor suiker.

17. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Rensie en Melanina, gefeliciteerd met de goede echo's!

Hier is het voor de vierde keer voorbij :(
    We gingen vandaag voor een controle echo, want we hadden woensdagavond een aanrijding. We dachten dat het wel goed zat, en dat we Wurm 1.4 mooi nog een keer extra konden zien voor de nekplooimeting van 8 december. We zagen het gelijk, hartje is gestopt met kloppen. 't Was al weer meer mensje geworden dan vorige week vrijdag, maar rond maandag is het gestopt; heeft niets met de aanrijding te maken.
    Ik wacht het 2 weken af, of het zelf komt, daarna voor curettage gesprek waarbij ik ga aangeven dat ik tevens gesteriliseerd wil worden. Ik ben 42 jaar, dit is de 4e keer dat het mis gaat, het is genoeg geweest. Ons leven zonder kids en met de beesten (hond, katten, paarden) is altijd erg goed geweest, de kleine was zeer welkom, maar blijkbaar mag het toch niet zo zijn.

Wel goed dat we het nu weten, anders waren we er misschien wel 8 december pas achter gekomen, als het afstoten niet zelf op gang komt.
    't Is gewoon KUT, het stopt steeds als ik mezelf toesta om blij te worden.

Jullie gaan je uiterste best doen om gezonde kindjes op aarde te zetten hoor! Denk d'r om!
    Knuffels, succes en sterkte allemaal.

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

De babykamer is hier lichtgeel met lichtblauw en een Nijntje thema :) Die blijft ook zo, we vinden 'm allebei echt veel te gaaf om een nieuw kamertje te maken voor deze baby :D
    M'n dochter krijgt wel een nieuwe kamer, die gaat in jungle/savanne-stijl worden. Ze is helemaal verzot op giraffen, aapjes, olifanten, etc. Dus daar moet ze zich toch helemaal in thuis gaan voelen, in zo'n kamer ;)

Kan me voorstellen dat je dan nerveus bent Priscilla!

@Buggy Waarschijnlijk gaan we hier voor een nieuwe wandelwagen (of 2e hands), maar in elk geval niet dezelfde als die we bij m'n dochter hadden... Die hadden mijn vader & stiefmoeder voor ons gekocht, ook 2e hands, maar ding was zo gammel... :( Die gaan we dus maar niet nog eens inzetten. Denk niet dat we hier nog voor een duowagen gaan. M'n dochter is tegen die tijd alweer 2 geweest en ze loopt nu al zo goed en ook echt al flinke stukken zonder moe te worden... Denk dat we aan zo'n plankje/zitje dat je achter de wagen kan hangen voldoende hebben. (En als we met z'n 2en weggaan, kan ze ook nog in haar eigen buggy)

@Melanina Wat fijn dat je weer gerustgesteld bent nu!
    Lief van je moeder :) Mijn schoonmoeder heeft ook al een knuffeltje gekocht voor deze baby, maar die krijgt 'ie pas met Sinterklaas ;)

@Rensie Hoop dat Jurre dan snel beter is nu. Is ook niets aan zeg, zo'n klein hummeltje zo ziek :(
    Wel fijn dat je een goede echo gehad hebt! Beetje jammer wel van die echoscopiste... Gaat ze een beetje zeuren terwijl jij met een ziek kindje zit. Net alsof hij zich voor z'n lol zo slecht voelt :x

@Justfortoday Oooh, wat een verschrikkelijk naar nieuws zeg :( Enorm triest voor jullie dat het weer niet zo heeft mogen zijn...
    Ik kan me je beweegredenen wel voorstellen, maar vind het toch ontzettend knap van je dat je er (nu al) zo over kan denken.
    Heel veel sterkte de komende tijd, om ook deze tegenslag weer een plekje te kunnen geven...

19. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Justfortoday ik heb er geen woorden voor . Wat ontzettend Kl**en voor jullie !!!!
    Ik zit hier met tranen in mijn ogen . Ondanks ik je persoonlijk niet ken.
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

20. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Onze babykamer word witte muren met 1 lime groene muur. Verder hebben wij allerlei leuke figuurtjes van Raffi ( maarten vrolijk ) die gebruiken we voor de baby.
    En als de kleine geboren is ga ik zoals de hoes van het aankleedkussen en lakentjes aanpassen op het geslacht van de kleine.

Deel Deze Pagina