Ik draag sinds vandaag een zwangerschapsbroek. Kon nog net in een heupbroek, maar mijn vriend vond dat maar niks. Is veel te vast voor baby... Maar die dingen zitten dus zalig he. T-shirts en vestjes draag ik wel nog gewoon. Moet nu gewoon zien dat m'n T-shirts net iets langer zijn. @ Eltime: Wat vreselijk meid! Want je was al zo ver... Hele dikke knuffel en hopelijk vinden jullie veel steun bij elkaar!
Jeetje wat is er weer een hoop gekletst zeg! Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel mee lees, maar te moe en misselijk en te druk ben om ook te reageren.... sorry. Op de misselijkheid en moeheid na, gaat het allemaal goed gelukkig. Aankomende dinsdag hebben we een termijn-echo, dus we zijn weer heel erg benieuwd en hebben er reuze zin in. Ik ben zo benieuwd hoe onze ukkepuk gegroeid is en of we het hartje mogen horen kloppen. Ik kan de dagen wel om kijken! Het is wel lekker dat we nu allemaal richting de 12 weken gaan, geeft toch iets meer rust in je hoofd.... @ de meiden met een prachtige echo, fantastisch he??!!! Gefeliciteerd en lekker genieten! Vertellen; onze ouders, broers en zussen weten het al en onze beste vrienden. Als we de termijn echo hebben gehad, gaan we het echt van de daken schreeuwen hahaha. nee hoor, maar dan mag iedereen het weten! Kdv en kraamzorg; dit willen we gaan regelen als alles goed is bij de termijn echo. @nijntje; heel veel beterschap toegewenst! emotioneel; hou op zeg! ik kan om alles huilen. Echt heel erg. Vanmorgen was mijn zoontje tv aan het kijken en dat ging over een Raaf die geen schoentje kon zetten, omdat hij geen schoentje had... hij was helemaal verdrietig en dan ook nog zo'n zielig achtergrond muziekje.... zit je dan op de bank met tranen die over je wangen rollen, en wesley maar vragen, mama waarom doe je huilen? ahahahah @giraf; Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! kleding; pas ook niet meer in mijn normale broeken. Gelukkig heb ik van mijn vorige zwangerschap nog een paar heerlijke zwangerschapsbroeken liggen en man, wat zitten die toch lekker!!! @eltime; Wat vreselijk voor jullie zeg! Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen!! Dikke digi-knuffel! Liefs Krissie
Bij ons zijn de wachtlijsten voor kdv ca een jaar, dus je moet wel op tijd zijn. We hebben ons al bij 2 bureaus ingeschreven en dit weekend doen we er nog een paar. Kraamzorg doe ik dit weekend ook. Ik hoorde van de zorgverzekering dat één bureau, weliswaar klein, tot half juni al helemaal vol zit! Heel jammer dat niemand garantie kan geven voor het aantal uren, want vorig jaar was er in onze buurt een bayboom rond die tijd en dan is het ook nog vakantietijd.
Eltime, Ik wil je heel veel sterkte wensen, lijkt me zo onverwachts in deze termijn van de zwangerschap... 12 weken is toch diemagische grens voor velen, Neem de tijd voor jezelf en neem de tijd... Catheleine
Leuk dat je er bij bent! Wij hebben het KDV twee weken geleden geregeld. Er is hier een gemiddelde wachttijd van 6 maanden en dan nog kunnen ze niets garanderen. Bij de inschrijving moest je inderdaad meteen aangeven welke dagen je voorkeur hadden. We hebben dus overlegd wie hoeveel en wanneer gaat werken. Mijn vriend gaat 4 dagen werken en ik 3 (doe ik nu al). Ons kindje gaat dan op maandag en dinsdag naar de KDV, ik zorg op woensdag en vrijdag voor het kindje en mijn vriend op donderdag. Een collega waarschuwde me zelfs dat hij zijn kinderen al voor de geboorte had moeten inschrijven voor de basisschool als je zelf wilt kunnen kiezen. Maar hij woont dan ook in Amsterdam. Ik heb voor de zekerheid even op internet gezocht naar basisscholen hier in de buurt. Er blijkt hier in de wijk maar 1 basisschool te zijn en die zag er op de website wel OK uit. Op de website stond dat je in moest schrijven rond de derde verjaardag, dus hier valt de wachttijd mee.
@xaph: wat ontzettend vervelend dat je zo snel verhoging hebt. Hoe voel je je dan? Ik voel me namelijk direct heel erg vervelend (dweil). Hopelijk ga je dit niet je hele zwangerschap hoeven hebben, maar knap je binnenkort op en krijg je wat meer energie. @melanina: leuk als je zoveel al op de echo kunt zien! @giraf: ik heb de kvd al met een week of 6 geregeld (eentje die in januari hier in de buurt start), de wachtlijsten zijn lang. Maar de kvd waar mijn dochtertje heengaat, hanteert pas inschrijven vanaf 12 weken. Daar ga ik dus vrijdag direct inschrijven. Ik geef direct de dagen aan. Tip: als je die nog niet weet, kies dan voor di/do die zitten het snelste vol. Wo en vrij zijn vaak geen probleem (dus als je later wil switchen kan de ene kant op wel maar de andere vaak niet). @nijntje1984: vervelend zeg! Zou me inderdaad niet te veel zorgen maken, anders had je het wel gehoord. @yustin: bedoel je depressief of emotioneel. Emotioneel ben ik weer heel erg: huilen bij reclames, dat is toch het toppunt. Had ik mijn vorige zwangerschap ook, dat werd wel minder, maar ik ben nooit meer 'de oude' geworden. Boeken waarin kinderen iets aangedaan wordt (flash back van de hoofdpersoon of gewoon) kan ik absoluut niet meer lezen. @giraf: ik heb inderdaad al een aardig buikje, maar dat komt denk ik omdat het de 2e is. Het zijn trouwens vooral opgezette darmen en ik heb vocht vastgehouden, volgens mij. Maar ik kan mijn kleren nog wel aan: broeken hangen onder mijn buik en wijde blouses eroverheen. @eltime: Sterkte! @xaph: basisschool inschrijven kan pas zodra je een burgerservicenummer van je kindje hebt en dat krijg je binnen een paar weken na aangifte opgestuurd. Maar wij moeten er inderdaad snel bij zijn. We hebben ingeschreven toen onze dochter 1 was en dat was 'wat laat' . Wonder boven wonder hebben we toch de school van onze keuze toegewezen gekregen. @angelsound: had beloofd te vertellen als ik het hartje met mijn nieuwe angelsound had gehoord. Gisteravond toch gaan liggen op bed en rustig de tijd genomen, veel gel gebruikt en beetje je buik indrukken. En ja hoor, na wat zoeken, hoger boven mijn schaambeen dan ik dacht; daar kwam het locomotiefje of galloperende paardje. Heb de hartslagen geteld en het waren er inderdaad 140-150 per minuut (zoals mijn zwangerschapsboek aangeeft). Op een gegeven moment draaide het ook weg en moest ik het ding wat bewegen om het weer te vinden. Wat was dat leuk! Ben nu iets geruster en vind het minder erg dat ik pas op 7 december naar de vk kan. Stella
haha kwam bij mij ook tijdens eerste zw en nu weer moet ik janken bij films enzo.... toen jurre 6 dagen oud was, was de mummy2 op tv (super slechte film) en ik moest onwijs huilen, hahaha vond het zo stom van mezelf
echt maf, hoor hier van allerlei symptomen maar ik heb er zelf echt weinig... heel soms misselijk, maar eigenlijk bijna niet en ook niet veel amders. is dat ik dat de 1e keer ook had anders zou ik (nog meer dan nu, ben een twijfelkont) toch wel veel twijfelen
Hoi, Zit iedereen lekker op de bank te chillen?? Ik wel haha. Ik las over zwangerschapskleding, ik heb afgelopen zaterdag ook een flinke berg gekocht, was ook wel nodig want mijn broeken gaan nog maar net dicht. Mijn dochtertje heeft vanochtend de mg prik gehad, viel erg mee maar merk dat ik ook erg emo ben, had tranen in mijn ogen, terwijl ik normaal heel nuchter ben. Verder weet inmiddels iedereen dat ik zwanger ben, erg leuke reacties gekregen en veel kaarten. Ben altijd onder de indruk van mensen die zo sociaal zijn, ik vergeet eerlijk gezegd altijd kaartjes te sturen terwijl het zo leuk is om te krijgen. Angelsound heb ik niet en ga ik ook niet aanschaffen ben dan te bang dat er teveel mee bezig zou zijn. Heb ik trouwens ook met wegen, ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap nooit op de weegschaal gaan staan en ben dat nu ook niet van plan, gelukkig vindt de VK dat prima. Ik ben niet obsessief wat mijn gewicht betreft maar het heeft gewoon geen toegevoegde waarde. Ik let goed op wat ik eet en dik zal ik toch wel worden KDV en kraamzorg dat moet ik ook gaan regelen. Twijfel alleen nog bij het aantal dagen van het KDV, ik werk nu 4 dagen en mijn dochtertje gaat 2 dagen maar denk dat ik na de bevalling 3 dagen ga werken. Ik ga verder met chillen. Fijne avond.
Oh, dat moet echt een gelukzalig moment zijn geweest! @ Cycaa: Ik heb net onze rekeningen betaald en ga dadelijk samen met jou chillen! Hondje ligt al uitgebreid te rusten op de zetel. Dadelijk pyjama aan en onder mijn dekentje op de bank! Ben maar alleen thuis en meestal is er op woensdag zo'n melige film... Lang leve de tranen! Chil ze!
@Nijntje, ik zou niet meer kunnen chillen als ik de rekeningen net heb betaald, word daar nooit zo vrolijk van haha. Goed idee trouwens ik ga ook een filmpje kijken.