juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Goedemorgen allemaal,
    Ik heb een vraagje:
    ik met 9 weken mijn eerste echo gehad, inclusief bloedonderzoek.
    Krijg ik nu de tweede echo met 12 weken of met 20 weken???
    Ikzelf denk 20, maar mijn vriendin zei met 12???

2. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

Hoop dat jullie een fijn weekend hebben gehad
    x

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goedemorgen allemaal.

Yjc heel veel sterkte met dit verlies, en wat fijn dat je lichaam zelf de natuur een handje helpt.

Is iedereen al aan de zwangerschapskleding? IK kan gewoon mijn eigen broeken aan , alleen in de avond dan zit mijn broek iets strakker.

Hebben jullie ook af en toe van die vreselijke steken in je buik dan je bijna dubbel klapt van de pijn? IK herken dit namelijk niet uit mijn eerdere zwangerschap.
    Verder nog een dikke week en dan eindelijk weer een echo. Moet zeggen dat ik hier echt naar uit kijk. IK ben namelijk niet echt misselijk meer, mijn (.)(.) zijn niet zo gespannen maar wel gevoelig. Ben alleen hondsmoe zeker na een dag werken.

4. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hoi hoi
    ik heb 1 zwangerschapssetje
    woensdag nog wat aanschaffen want ik merk gewoon dat de rest te strak zit en me misselijker maakt.

Verders nog moe misselijk en me borsten beginnen nu ook weer .
    Dus op en top zwanger gevoel haha

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Bedankt voor jullie berichten, ben niet ziek geworden dus gelukkig niks aan de hand. Maar ik doe het voorlopig even niet meer ;)

Zwangerschapskleding: Ben ik sinds gisteren mee begonnen te dragen, wat een verademing. Mijn broeken gingen best strak zitten en dat was niet echt lekker. Nadeel is wel dat ik de buik die ik van mezelf al had niet meer kan verhullen haha dus het is net of ik al 4 maanden onderweg ben :p

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    @minifien: ik zou niet weten eigenlijk met hoeveel weken je hem dan weer krijgt. Vraag het me zelf ook af.

Morgen heb ik de 3e echo en ik hoop zo dat frummeltje nu ook beweegt en nog steeds een mooi kloppend hartje heeft.

7. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Goedemorgen

@Susy26, welkom en gefeliciteerd

@Yjc, wat een slecht nieuws en teleurstelling. Sterkte met de verwerking ervan

@Dazwa, het is beter om niets met rauwe eieren te eten maar de kans is zo klein dat je er ziek van wordt dus voor een keer is het niet erg.

@Minifien, het lijkt me dat ze met 12 weken nog een echo doen juist ook omdat er dan veel meer zichtbaar is dan met 9 weken. Ik zou even bellen

Verder niet veel te vertellen. Het weekend stond in het teken van Sinterklaas en was erg gezellig.

Fijne dag iedereen

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Yjc, moet vreselijk zijn om het zo te weten te komen... Wel goed dat het nu toch uit zichzelf afkomt. Heb zelf ook niet echt kwaaltjes meer, behalve dat ik wel een hele dag kan slapen. En nu met jouw verhaal maak ik me best weer ongerust... Heb weer sinds vorige week bruinverlies enzo en het baart me toch wat zorgen. Voel me totaal niet zwanger...

Heb volgende week donderdag normaal gezien de 2e echo. Om half 6. Ik zeg idd "normaal gezien" want de namiddag staat nog niet vol, en ze mogen dan eigenlijk geen afspraken zetten totdat alles vol zit. Opdat de dokter tussenin geen half uur zou moeten wachten... Wat een onzin! Dus als ze me bellen gaat het gewoon niet door! Erg he!

Normaal zouden we vandaag al gaan, maar toen belden ze me een uur nadat ik de afspraak gemaakt had al. Om te zeggen dat het niet ging. Anders konden we straks om 17u15 ons baby'tje al zien...

Over die zwskleding: ik heb nog totaal geen buikje ! Kan nog perfect mijn broeken aan, enkel 's avonds lijkt mn buik een heel klein beetje dikker, maar anders niet... En denk dat het ook vooral komt omdat ik al sinds 15 oktober niet meer heb paardgereden. Met gevolg dat mn buikspieren dus compleet weg zijn.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dag iedereen!

Ben er een paar dagen niet geweest, maar er is hier heel wat gebeurd precies...

@ yjc: Heel veel sterkte meid! Gelukkig is het al vanzelf op gang aan't komen. Dikke knuf!
    @ alle meiden met een goede echo: gefeliciteerd! Geniet er lekker van! ;)

@ zwangerschapskleren: Ik heb sinds vorige week mijn zwangerschapsbroek aan. De andere zitten echt niet meer fijn! In totaal heb ik nu 2 broeken, 1 rok, 1 t-shirt met lange mouw en 2 vestjes. Maar ik spaar ook wat voor de feestdagen, en probeer nu nog in mijn eigen bovenkleding te passen :)

@ kwaaltjes: Misselijk valt reuze mee, eigenlijk niet meer zoveel last van. Verder doen mijn (.)(.) enorm pijn en ze tintelen constant... Sinds dit weekend heb ik ook last tijdens het slapen hierdoor. Heb ook nog regelmatig steekjes in m'n buik die dan door trekken naar de lies. En moe nog steeds... Voel me dus nog op en top zwanger, net als jou Melanina! ;)

@ hier: Flink geklust in huis dit weekend. Hebben laminaat gelegd op onze slaapkamer en gaan nu de verf bestellen. Dan ga ik tijdens de kerstvakantie rustig verven en het muur per muur aanpakken. Heb een goed masker en verder zorg ik dat mijn huid helemaal afgedekt is met kleren. Als ik daarbij nog voldoende voor verluchting zorg, denk ik dat dat geen kwaad moet kunnen.
    En uiteraard ben ik aan't aftellen voor de echo van woensdag! Ben benieuwd! Mijn vriend neemt 's middags even verlof om met mij mee te kunnen gaan, wat ik heel lief van hem vind!
    Op mijn werk is ook het een en ander geregeld dat ik tijdens de kerstmarkt binnendienst heb en niet de hele avond in de kou hoef te staan. 't Is echt een leuk gevoel te weten dat er zoveel rekening met me gehouden wordt!

Even een vraagje: Zijn er dames onder jullie die een doopmeter en -peter voor hun baby nemen? Zo ja, wanneer zijn jullie van plan om die te vragen? Heb nl. geen idee wanneer we die het beste gaan vragen...

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik heb met 8 wkn een echo gehad en nu met 12 wkn weer een.Denk wel dat jij dat ook krijgt Minifien,anders zit er 11 wkn tussen,lijt me wel erg lang!

Zwangerschapskleding heb ik nog niet nodig,nu heb ik wel overgewicht dus denk ook wel dat het lang duurd voordat je bij mij wat gaat zien. Ik heb wel veel last van opgeblazen gevoel en dan zwelt heel m'n maag op,bah!

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja wij nemen er ook! Heb er gister ook nog over nagedacht wanneer we die moeten vragen :D
    Denk dat ik sowieso nog wacht tot de volgende echo, dat zeker alles in orde is. En dan zien hoe we het gaan doen. We gaan wss mijn broer als peter nemen, maar die zit in Australië dus het zal via mail moeten vrees ik. De meter kunnen we zo vragen, maar wil het toch wel wat specialer. Niet gewoon zo vragen "wil jij meter zijn" :)

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Meisje: Mijn vriend heeft van zijn zus een bavet (=slabbertje ;)) gekregen met daarop de tekst 'wil je mijn peter zijn?'. Deze heb ik dit weekend toevallig ook ergens zien liggen, maar wij willen het met iets anders vragen. Maar moet nog eens snuffelen wat er allemaal is. :)

Wij wachten sowieso tot na deze echo, maar weet niet of we het dan met kerst en nieuwjaar gaan vragen of wachten tot na de 20 weken echo... Dat zou dan eind januari zijn. De feestdagen geven het zo'n speciaal tintje he ;)

De meter in spe verwacht zich er wel aan, maar de peter die we graag zouden willen heeft er, denken we, geen idee van... Dus daarom zouden we niet meer te lang willen wachten. :)

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier ook een belg, dus weet wat bavet is hoor ;) Hihi.

Denk dat ze er hier allebei geen idee van hebben. De meter helemaal niet. Maar we hebben allebei 2 broers, dus moeten dan wel 1 vd schoonzussen nemen. En die zien we allemaal maar heel weinig :s En 2 peters wilt mn vent dan weer liever niet, dus we moeten het wel zo doen... Erg eigenlijk he!

Heb hier nog paar gedichtjes, mss kan je daar wat mee?

· Nu ben ik nog heel erg klein,
    maar als ik groter ben
    wil jij dan mijn meter/peter zijn?

· Vanuit Bollebuikland
    zou ik je wat willen vragen!
    Ook al ben ik nog heel klein...
    Ook al weet jij niet
    of ik een jongen of een meisje zal zijn...
    Zou jij dan mijn meter/peter willen zijn?

· Wie ik ben,
    en hoe ik zal heten,
    mag voorlopig niemand weten.
    Maar al ben ik nog zo klein,
    toch vraag ik je:
    Wil jij mijn meter/peter zijn?

· Ik ben nog niet geboren,
    maar wil reeds één van je dromen
    uit doen komen!
    Daarom komen mijn mama en papa vragen,
    of jij de naam ‘meter/peter’ wil dragen!

· Ik vond het niet zo zwaar,
    Had mijn keuze heel rap klaar,
    Mama heeft over je verteld!
    Zo stond ik écht van je versteld
    Mijn mama en mijn papa willen je wat vragen
    Zou jij de naam meter/peter willen dragen?

· Op mijn bolleke staat nog geen haar,
    Ook mijn tandjes zijn nog niet klaar.
    Maar met een glimlach vraag ik in het geheim:
    Zou jij mijn meter / peter willen zijn?

14. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Peter/meter
    Wij zijn niet gelovig dus daar doen we niet aan. Maar we zijn wel onder onze beste vrienden aan het recruteren voor ooms en tantes. We zijn namelijk allebei enig kind, dus anders heeft ons kind helemaal geen ooms, tantes, neefjes of nichtjes. Iedereen reageert heel leuk!

@ego
    Hier gaat het weer minder. Vorige week werken ging heel moeizaam, vanwege de koorts veel moeten rusten, vroeger naar huis of zelfs helemaal niet gegaan. Sinds vrijdag heb ik er harde buiken bij. Ik wist niet eens dat dat kon zo vroeg in de zwangerschap!

Zojuist overlegd met de verloskundige. Zij raadt rust aan. Heb me dus weer ziek gemeld. Volgende week vrijdag heb ik een afspraak bij de vk dus dan overleggen we verder.

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Leuk dat het dan toch nog ooms en tantes en dergelijke heeft! Zal het wel heel tof vinden :)

Wist ook niet dat harde buiken al zo vroeg konden. Dan rust maar goed!

16. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    @ meisje. Herkenbaar. Ik voel ook niet zo heel erg veel. Alleen moe moe en nog eens moe. Ben niet echt misselijk meer, en mijn boobs zijn ook niets zo gespannen meer dan de eerste weken. Heb alleen geen bruinverlies gehad.
    Maakt mij ook heel onzeker. Zeker als ik dan lees dan de meesten al aan de zwangerschapskleding zijn.

Hier ook geen meter/peter.

Xaph dat is balen. Ben je net werken krijg je harde buiken. Wist ik ook niet dat je die al zo broeg kan krijgen.

Wil de tijd wel een dikke week vooruit schuiven.

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja is moeilijk he. Vind het zo dubbel allemaal... Ben best bang hoor, dat het is misgelopen ofzo. Hier ook nog lang geen zwskleding nodig! Maar mn mama had het ook pas op 3 maand dus daar hou ik me dan aan vast... Zij is ook nooit misselijk geweest ofzo dusja. Hoop dat het voor mij hetzelfde is.

18. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Als je bij de VK loopt krijg je waarschijnlijk met 20 weken weer een echo.
    Ik had ook met 9 weken in ZH een echo, en vorige week intake vk gehad. Daar werd duidelijk gezegd dat ik geen extra echo krijg omdat de verzekering er maar 2 vergoed.
    Wel mag ik volgende week binnenlopen om het hartje te gaan luisteren.

Als ik jou was zou ik er van uit gaan dat je met 20 weken echo krijgt. Anders is de teleurstelling erg groot! (ik heb er serieus om zitten huilen!)

19. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Kan me goed voorstellen dat je uitkijkt naar de volgende echo na de schrik van de vorige keer. Maar een kloppend hartje blijft het beste teken voor een gezonde zwangerschap hoor! Laat je niet gek maken :p

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat weet ik wel, maar voor de Nederlandse meiden was het misschien niet duidelijk :D

Wel mooie gedichtjes! Ga ze afdrukken en waarschijnlijk toch eentje gebruiken! ;)

Wij hebben allebei 1 zus en willen allebei geen twee meters. Mijn zus is vrijgezel en mijn schoonbroer is al peter van het kindje van z'n zus en we vinden 2x peter zijn een zware taak... Vandaar dat we aan m'n vriend z'n kant verder aan't kijken zijn geweest en daar iemand op 't oog hebben. Hij is nog geen peter en gaat het waarschijnlijk anders ook nooit kunnen worden...
    We gaan daar commentaar op krijgen van mijn schoonfamilie, maar het is de keuze van ons allebei. Maar ik vind het ook wel moeilijk, als we hem gevraagd hebben, gaan we dat dan dadelijk bij mijn schoonouders vertellen? Nog geen idee hoe we dat gaan overbrengen...

Deel Deze Pagina