Hi hi, ik heb het als ik bij mijn onderste kiezen aan de binnenkant aan't poetsen ben Ik heb nog nooit gebraakt met tandenpoetsen, terwijl mijn zus dat standaard elke dag doet
Hoi meiden, Vandaag weer een echo gehad en het was helemaal goed! Kindje was lekker aan het bewegen, wat ontzettend gaaf om te zien zeg. Hartje klopte ook mooi. We hebben op het laatste moment de combinatietest afgezegd want ik had er toch geen goed gevoel bij. Moest de vorige keer heel snel beslissen of we het wilden en heb toen ja gezegd zonder dat ik er achter stond. Dus ben heel opgelucht toen de VK zei dat ik het gewoon lekker kon annuleren. Ik ben 3 dagen verder dan we dachten en ben nu op 10 weken 2 dagen uitgekomen, dus even m'n banner aanpassen Ook ik heb pas weer met 20 weken een echo, boehoehh Een Angelsound hoef ik trouwens niet.
@Dazwa, gefeliciteerd met je goede echo! En je moet inderdaad doen wat je zelf wilt en alleen iets doen waar je achter staat.
Alle nieuwe juni mama's, welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!! en aan de mama's met een goede echo, joehoe, dat horen we graag!!!!!! Vandaag hadden wij de 12weken echo, het was een beetje dubbel, want goede vrienden van ons moesten vandaag ook voor een echo en daar bleek dat het niet goed was en het is afwachten tot de miskraam vanzelf komt of dat het een curettage word, zij waren 2 weekjes later dan ons uitgerekend....... Ik voel me wel enorm schuldig, maar aan de andere kant was ik zo ontzettend blij dat ik zag dat ons ukkie giga aan het bewegen was, wat echt een schitterend gezicht was..... ik smolt bijna dat ik het zag. En wat is ie al weer gegroeid zeg met de vorige keer! Alles zat er op en er aan! Ook konden ze zien dat ons kleintje geen verdikte nekplooi had. Nu helaas weer wachten op de 20 weken echo. Jammer dat we iedere dag niet eventjes kunnen kijken naar onze kleintjes he? Verder gaat het met de misselijkheid nu redelijk, ik ben ook alleen enorm moe en lig het liefst de hele dag in mijn bed. Maar dat gaat helaas niet fijne dag verder!!
Goed zo krissie! Het zal inderdaad wel dubbel zijn dat het ander kindje het niet gehaald heeft, maar toch ook wel heel blij zijn dat het met die van jullie super gaat. Hoe groot was jouw kleintje nu? Ben heel benieuwd! Wij hebben morgen echo met nekplooimeting. En gisteren waren mijn vriend en ik aan't gokken hoe groot het zou zijn. Op 8w3d was het 19 mm.
Ons kleintje was vandaag 5,5 centimeter!!! echt zo schattig en toch niet te geloven dat dan alles er al aan zit he?! Heel veel succes en plezier morgen!! Ben benieuwd hoe "groot" jullie kleintje is!
A wat leuk al die 12 weken echo's. Kan bijna niet wachten. Over die nekplooi: moet je daar naar vragen of wordt dat standaard gedaan? Wij willen geen combitest, maar misschien ben ik wel benieuwd naar de nekplooi.
Oh, geweldig! Vorige keer zagen we de 2 armpjes en beentjes al en dat vonden we ook al zo mooi Ik laat zeker iets weten! Mijn neef zijn vrouw is vandaag 13 weken zwanger en heeft 10 dagen geleden een echo gehad. Ze is zwanger van een tweeling en ze waren toen beide 10 cm groot. Vind ik persoonlijk toch groot voor net geen 12 weken zwanger te zijn, niet? @ vogelinnetje: Bij ons wordt de nekplooimeting standaard uitgevoerd, maar in Nederland is dat anders denk ik. Maar bij die nekplooimeting hoort dus ook de bloedafname, dus de combitest.
Ik ben vadnaag 12 weken en de kindjes waren 6,3 cm groot! @ nekplooi, ik heb het moeten vragen, maar ze meette niet alleen de nekplooi. De kans op een kindje met een afwijking werd berekend aan de hand van meerdere dingen...Bv de totale grootte enz Bij mij hebben ze geen bloedtest gedaan, want de waardes zijn afwijkend met een tweeling zwangerschap
@Nijntje, ik denk dat dat dan de gehele lengte, dus met beentjes is. Die gemiddeld 5 cm bij 12 weken staat voor de kop-staart lengte! Hier gister de nekplooimeting, hij was heel dun, ze vond het er goed uit zien. Maagje en blaasje waren al gevuld! Erg fijn om weer even naar ons kindje te hebben mogen kijken! @Vogelinnetje, een nekplooimeting moet je aangeven dat je die wil (is een deel van de combinatietest) en onder de 36 jaar moet je die zelf betalen. Groet Snoozie
Nog even over Peter en Meter...zijn dit dus tijdelijke voogden?? Ik snap niet waarom je dan voor verschillende mensen kiest als je meerdere kinderen hebt. Als er iets met jullie gebeurd wil je toch dat je kindjes bij elkaar blijven??? En benoem je naast een peter en meter dan nog andere voogden? Hier hebben we mijn schoonzus en zwager als voogd gevraagd, voor onze dochter, maar toen ook gevraagd voor onze andere kindjes als die zouden komen.
In de katholieke kerk zijn peter en meter geen voogden. Het zijn mensen die er op toezien dat je kind een gelovige opvoeding krijgen. Althans dat was de uitleg die we kregen toen we mijn dochter gingen dopen.
@minifien, ik heb dezelfde als mnsy. Je krijgt er ook gel bij, maar gewoon olie of zonnebrand werkt ook. Het schijnt dat je in het begin flink veel moet gebruiken, wordt wel een vies boeltje, maar hielp bij mij wel om het hartje te horen. Hoorde het met 11w4d voor het eerst, maar het gaat nu gemakkelijker. Heb het geluidje ook opgenomen (er zit nl. een tweede ingang in die je op de computer kunt aansluiten). Ik vind het vooral leuk dat ik het straks aan mijn dochter kan laten horen (en eerst haar eigen hart, anders snapt ze er nog niets van). @goede echo's: gefeliciteerd! Hier ontzettend moe, zo'n avond doorwerken wreekt zich de hele week, volgens mij. Verder met Sinteklaas bezig geweest, op jacht naar eerlijke chocoladeletters, nou die heeft Verkade, maar zijn nu dus bijna nergens meer te krijgen. Moest een D hebben en heb maar een P gekocht, want de D was uitverkocht en maak een gedicht dat als je hem omdraait, je de kleine letter d hebt (met dank aan mijn dochter die van alle p's d's maakt, omdat haar naam met een d begint). Stella
Ik zal ook weer eens een teken van leven geven... Kom er gewoon niet aan toe om hier regelmatig te reageren. Maar zal vanzelf wel weer komen als de kwaaltjes ook weer minder worden en ik daardoor sowieso weer meer zin heb om op de pc te gaan Allereerst: Eltime en Yjc (weet nief of jullie dit nog lezen...) Heel veel sterkte met het verlies! Vreselijk om nu nog afscheid te moeten nemen van je kleintje, zo rond die magische 12 weken... @emoties Hier ook veel last van emoties sinds ik zwanger ben. Veel meer ook nog dan in m'n vorige zwangerschap. Wist het ook al een week voor ik ging testen dat ik zwanger was, omdat ik als een klein kind aan het janken was bij de finale van K2 zoekt K3, nou, dat overkomt me anders dus NOOIT Vanmorgen ook weer een mooi staaltje van hormonsters gehad... Woon in Zuid-Limburg en werk (sinds een paar weken) in Noord-Limburg. Nou was de A73 die naar Noord-Limburg leidt de afgelopen weken dicht (althans, de tunnels), dus moest ik steeds flink omrijden. Vanmorgen open gegaan en damn, was er zo emotioneel onder, dat ik EINDELIJK over de A73 kon rijden (wat me zeker 20 minuten reistijd scheelt). Haha, moest echt m'n best doen om het droog te houden achter het stuur , belachelijk eigenlijk! @basisschool We willen onze dochter ook zo snel mogelijk in gaan schrijven op de basisschool hier (vergeet alleen steeds te bellen...) Is de enige basisschool in het dorp, maar staat goed aangeschreven, waardoor er ook veel kinderen vanuit de omliggende gemeentes naar toe gaan... @Cycaa Mij is bij m'n dochter verteld dat ik wel zelf moest blijven wegen. Vooral aan het eind kan dat belangrijk zijn, als je ineens veel aankomt kan dat een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging... En ineens veel afvallen is ook niet zo goed. Hoefde verder nooit bij de vk gewichten ofzo door te geven, maar wel dus zelf een beetje in de gaten houden. @Dagdroom Mijn dochter is nu 1,5 en begrijpt het allemaal nog niet. We zeggen haar wel eens dat ze grote zus wordt of dat ze een broertje of zusje gaat krijgen, maar ze heeft nog geen idee waar we het dan over hebben Denk dat als mama's buik echt dikker gaat worden dat ze dan wel meer in de gaten zal krijgen dat er wat aan de hand is. @Minifien Ik heb met 8 weken (1e controle) een echo gehad en krijg volgende week de termijnecho. Beide is bij de VK (hebben eigen echo-apparaat). En dan daarna nog de 20-weken echo, maar omdat dat een medische echo is moeten we daarvoor naar het ziekenhuis. Denk dat de VK hier dan alleen de termijnecho opvoert voor de verzekering en die met de intake als extraatje erbij doet ofzo... Maar zo te lezen verschilt dat dus enorm tussen de verschillende praktijken, want zag ook al bij een aantal dames dat ze geen 12-weken echo krijgen... @Zwangerschapskleren Hier pas ik m'n gewone broeken nog, maar had al een maatje (of 2... ) groter moeten kopen na de vorige zwangerschap en deze zitten dan ook wat ruimer dan de broeken die ik had voor ik de 1e keer zwanger werd. 's Avonds gaat wel de knoop open, of ik trek m'n joggingbroek aan, maar zwangerschapskleren zijn nog niet nodig dus (al beginnen m'n broeken langzaamaan ook overdag strakker te zitten...) @peter/meter Wij zijn niet gelovig, maar wel katholiek opgevoed en omdat we dus niet beter weten dan dat een peter/meter erbij hoort, heeft onze dochter ook een peter & meter en krijgt dit kindje ze ook, ook al worden onze kindjes verder niet gedoopt. De peetouders van onze dochter zijn onze beste vriend en mijn stiefmoeder (die nog geen 10 jaar ouder is dan ik). Voor deze willen we mijn broertje vragen en de nicht/"zus" van m'n man. Bij de vorige hebben we bewust niet voor broers/zussen gekozen, omdat m'n man bang was voor scheve gezichten, met name bij m'n zusje. Maar inmiddels is er wel het één en ander gebeurd en boeit het hem niet meer wat m'n zusje er van zou vinden. @Meisje Lastig hè, inschatten hoe die reacties zullen zijn? Daarom hebben we dus bij de vorige, zoals ik hierboven al schreef, bewust niet voor broers/zussen gekozen... @tandenpoetsen Hier net als Lin71 vooral braakneigingen als ik de binnenkant van m'n bovengebit aan het poetsen ben. Had ik ook in m'n vorige zwangerschap zo, maar normaal nergens last van gelukkig.
goedemorgen meiden ik reageer ook niet zoveel maar ben savonds gewoon te moe om te lezen enz dus slaap meestal al rond half 8 Angelsound ik heb heel miss gisteren het hartje ergens in de verte gehoord maarja ben pas 11 w en 3 dagen nu dus komt vanzelf goed en heb vanmiddag weer me echo denk ik Verder alles goed met iedereen ???
hallo allemaal, @ iedereen die wil weten of je een twaalf weken echo krijgt: ik niet dus, door je verzekering worden er maar twee vergoed (bij mij in de 9e en de 20e week). Mijn verloskundige gaf me wel de tip dat ze op de opleiding voor verloskundigen zwangere vrouwen zoeken tussen de 10 en 26 weken. De studenten kunnen dan oefenen met het maken van een echo onde begeleiding van een professional. Je kan daar zelfs iedere week naar toe als je dat wilt! Denk dat ik wel 1 of 2 keer ga..... @ego: gisteren bloeduitslagen gekregen (alles goed), en het hartje horen kloppen, JOEHOE!!! Wat een heerlijk geluid. De verloskundige zei dat alles perfect was en dat ik me niet ongerust hoef te maken (zelfs al zou ik wachten tot de 20 weken echo). Nou dat was het weer, degenen die moeten werken: werk ze!! Degenen die vrij zijn: geniet ervan!! Liefs minifien
Fontys opleiding in eindhoven doet het in ieder geval.... Als je wil heb ik een naam en een telefoonnummer voor informatie
Er is een leuk boekje voor kindjes vanaf 1,5 jaar om het uit te leggen (beetje dan toch ). Het heet Biba Baby Boek (Nee, heeft niks te maken met de Biba Boerderij ). Ik lees hem aan mijn dochtertje voor (bijna 20 maanden is ze nu). Ik weet niet of ze het snapt, maar ze vind het wel een erg leuk boekje... .