juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Dag meiden,

Ik zag een begrip voorbij komen bij de belgische meisjes, ging over suikerbonen. Zal vast iets Belgisch zijn maar ben wel benieuwd hoe of wat... :(

Buikje begint hier ook wel goed te komen hoor ;) maar het is nog wel gewoon een zacht buikje :D maar het begin is er. Zo ook de vergeetachtigheid... vreselijk. Ik had er al wat last van maar nu is het wel heel erg.

Morgenavond weer naar de vk, hartje luisteren. De vorige 4 weken gingen best snel voorbij. Deze week alweer 16 weken :$ , volgende week gaan we met de kerst naar NY, daarna O&N en dan al bijna weer de 20 weken... Hoe langzaam het in het begin ging hoe snel het nu voorbij gaat. Hebben jullie dat gevoel ook?

2. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Zal een hele geruststelling voor jullie zijn geweest hoe goed de controle was en nog steeds is.

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Zeker de weken vliegen voorbij. Zit er aan te denken om weer iets te gaan doen zoals zwangerschapsyoga dat heb ik in me vorige zwangerschap gedaan. Gaan jullie ook zoiets doen of helemaal niet?

4. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Duimpje, ik vind de dagen nog steeds niet heel lang gaan. Komt ook wel omdat ik 5 dagen ben teruggezet maar hopelijk went dat snel.

@Priscilla, ik heb vorige keer de samen bevallen cursus gedaan. Denk dat ik nu ga zwemmen. Alhoewel ik noooooit zwem lijkt het me dadelijk wel relaxed

5. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Dat lijkt me ook heel erg leuk zwemmen ben gek op zwemmen namelijk :)!

Ik gaat plat trusten dames.

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Super Dingetje, wat een leuk nieuws :D:D:D Gefeliciteerd meid!

7. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @3D echo: ik denk niet dat wij dit gaan doen. Ik vind het toch best duur. Mocht nou bij de 20 weken echo het geslacht niet te zien zijn, dan gaan we het misschien nog overwegen.

@yustin: ze zeggen dat je het geslacht vanaf 16 wk kunt zien (ergens gelezen), maar ik ken een verhaal van iemand die het met 13 wk te horen kreeg en die vrouw had het altijd goed (en toen ook).

@mnsy: kraamzorg heb ik al met 8 wk aangevraagd, moest van de vk, want er is een wachtlijst. Juni schijnt extra druk te zijn (omdat veel kraamvrouwen natuurlijk ook op vakantie willen, dus zijn er minder beschikbaar).

@meisje89: geboortekaartjes heb je zo geregeld. Mijn dochter was 3,5 week te vroeg en het ontwerp van het kaartje was nog niet eens af. Bovendien was het 4 dagen voor kerst...Uiteindelijk hadden we toch nog binnen 2 weken gedrukte kaartjes die we nog met de kerstzegels konden versturen.
    Het ontwerp van het kaartje heeft trouwens een vriend gemaakt (na een avond overleg over wat wij zouden willen). Op zijn website staan ook voorbeelden.
    tijn snoodijk | geboortekaartjes
    Hij is tekenaar van allerlei kinderboeken en heeft ook de baby-dingen van nutricia getekend. Ons kaartje had een olifantje. We gaan nu voor een ander dier, denk ik.

@desi23: wat een verhaal! wat een spannende tijd moet dat zijn (geweest). Fijn dat het goed gaat. Volhouden!

@duimpje: ik vind de tijd nu wel iets sneller gaan, maar kan nog niet zeggen dat hij vliegt. Kijk dan ook zeer uit naar de kerstvakantie. Hopelijk haal ik het nog voordat ik ziek word van oververmoeidheid (dat heb je in het onderwijs in deze tijd).

Stella

8. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Sinds vrijdag gaat het ineens weer een stuk beter met me. Ik kan weer zonder pijn rechtop zitten en ook rondlopen gaat veel beter. We hebben meteen de koe bij de hoorns gevat en zijn meubeltjes gaan shoppen :p Schattig ledikantje + commode gekocht.

Vrijdag had ik ook een afspraak met de vk. Zij gaf ook aan dat ik best mag werken als ik denk dat dat gaat. Wel moet ik goed naar mijn lichaam blijven luisteren. Ik ben daarom vandaag weer begonnen, heerlijk is dat. Thuiszitten ben ik wel gewend, maar meestal ben ik dan ook erg duf. Nu was er met mijn koppie niets aan de hand en dan is het een stuk frustrerender om thuis te zitten. Wel begin ik deze week een uurtje later en ga ik een uurtje eerder naar huis. Als dat goed gaat bouw ik het weer uit.

9. Bonus

Bonus Lid

21 okt 2009
    8
    0
    0
    Hallo,

Allereerst iedereen gefeliciteerd! Ik ben denk ik 1 van de laatste die zich aan gaat sluiten :). Het is ook allemaal heel verwarrend geweest...

Bij de 1ste afspraak bij de vk zou de uitgerkende datum 3-6-2010 zijn,maar bij de 1ste echo was het nog niet echt meetbaar en werd er gedacht dat we net 5 weken ver waren. Dus toen werd er gezegt en gerekend dat de uitgerekende datum 3-7-2010 zou zijn..

Ik had een voorgevoel dat het verhaal niet helemaal klopte, maar ja wat weet ik er van dit is de 1ste. Net afgelopen woensdag (5 weken later) de 2de echo gehad en we toen waren we 11 weken en 3 dagen:).Maar het betekend ook dat ik zo als het nu lijkt geen juli 2010 mamma word, maar een juni 2010 mamma... 27-06-2010!!

Heeft iemand dit ook gehad? Ik vind het allemaal maar raar ik heb nu al 3 verschillende uitgerekende data's gehad die een maand uitelkaar liggen...:(

Groetjes

10. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Goedemorgen allemaal,
    Jeetje wat is er veel gekletst gisteren tov normaal.... Wel gezellig hoor!

@desi: wat een verhaal zeg, knap dat er zo positief onder kan blijven... Ik duim in ieder geval voor je dat alles goe blijft gaan.

@bonus: Dat is raar zeg, ik heb dat nog nooit gehoord. Ik zou zeggen vertrouw op jezelf, vaak weet je zelf wel hoever je ongeveer bent.

@ kraamhulp: heb ik gisteren aangevraagd

@kinderdagverblijf: gisteren informatie opgevraagd

@ geboortekaartjes: geen idee wanneer we die gaan bestellen.

Zo dames, iedereen een hele fijne dag gewenst. Ik ga nu werken.... Tot morgen allemaal (of misschien vanavond)

11. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    *breekt even in*
    proficiat met je 12 weken minifien!!! :D:D
    *breekt terug uit*

12. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Kraamzorg: met 8 weken aangevraagd.

Kinderopvang: hoef ik niet aan te vragen ben fulltime huismama en moet het nodig zijn dat ik ga werken gaan ze naar oma toe.

Verder echt rot geslapen werd iedere keer wakker heb ook last van me oor hoop geen ontsteking bah.

13. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goedemorgen allemaal,

desi23 jee heftig hoor. gelukkig dat de artsen nu positiever zijn.

Bonus zeker vreemd dat je 3 verschillende data's hebt. Gefeliciteerd trouwens.

Kraamzorg hebben wij ook al geregeld met 8 weken in verband met drukte en vakantie.

kaartjes doen wij met een 33 weken pas. Hebben we bij onze dochter ook gedaan en werkt prima. Met 37 weken hadden we de enveloppen al en heb ik toen de adresstickers opgeplakt samen met de postzegels.

Onze tweede gaat mee naar de gastouder waar onze dochter ook heen gaat dus hoeven we niets voor te regelen.

ben sinds een paar dagen bijna niet misselijk meer gelukkig alleen nog erg moe . Vrijdag naar de verloskundige voor een intake hopelijk gaat ze proberen het hartje te luisteren.

prettige dag allemaal en wie moet werken werkse.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Morgen iedereen! :)

Zalig geslapen vannacht! Heb vriendlief niet horen opstaan vanmorgen en ga hem vanavond ook niet zien (kerstfeestje op het werk). Net de dag dat we 9 jaar samen zijn... :( Maar we maken het in het weekend goed! We gaan samen gezellig en lekker eten :D

@ xaph: Fijn dat je terug kan gaan werken! :) Ik zou ook niet de hele dag thuis willen zitten. Tegen het einde van de zwangerschap vind ik dat wel anders, maar de reacties die ik nu van iedereen krijg zijn heerlijk. Veel succes en hopelijk kan je een tijdje aan de slag blijven zonder weer ziek te worden.

@ bonus: welkom! ;) Net als minifien zou ik zeggen: vertrouw op jezelf.

@ desi: Wat heftig meid! Gelukkig zijn de artsen nu positiever en kan je stilaan genieten!

15. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!

@Xaph, fijn dat jij je weer wat beter voelt.

@Bonus, welkom.

Verder heb ik goed geslapen beter dan gisteren toen heb ik zo'n vreemde droom gehad.

Ik droomde dat ik aan het bevallen was van sushi.... moet niet gekker worden. had die dag ervoor met een vriendin over bevallingen gesproken en 's avonds had ik erge trek in Sushi maar heb het uiteindelijk niet gegeten omdat die winkel dicht was. Dit is echt wel de meest vreemde droom die ik ooit heb gehad :)

Ik ga even verder met de was en daarna boodschappen doen.

Fijne dag allemaal

16. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Suikerbonen: ik denk dat wij dat bij mijn dochter rond 6-7 maand gedaan hebben.
    Geboortekaartjes: hebben we zelf gemaakt. ga ik nu weer doen denk ik

17. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    wat is de precieze gedacht achter die Suikerbonen weet wel wat het is maar is het een bedankje of een aankondiging?

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goh, een goeie vraag! :)

Het is eigenlijk een aandenken, traktatie naar aanleiding van de geboorte. Heb al op internet zitten zoeken, maar vind er niet echt iets over...

Maar niet iedereen geeft suikerbonen. Mijn schoonzus had flesje gevuld met badschuim en zeep.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo, ik heb mij net ingeschreven voor een infosessie arbeid en bevalling in het ziekenhuis. Dan krijg je een rondleiding doorheen de arbeidskamers, de gewone kamers, en uitleg hoe het allemaal in z'n werk gaat, ...

Vermits die infosessies altijd snel volzitten, heb ik al maar ingeschreven voor mei (want je moet minstens 32 weken zwanger zijn). Dan kan ik dat al niet meer vergeten! ;)

20. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    @ Desi, wat een heftig verhaal, hou je rustig meid!

Deel Deze Pagina