@Sushi, mijn vriendin is ook zwanger en had het aan ahar vk gevraagd en die zei dat sushi gewoon mocht ?? Wat vinden jullie?
Tja, in principe kan af en toe een glas alcohol ook geen kwaad volgens mij ha, maar ik onthou mij liever. Zo ben ik ook met mijn voedselallergie. Liever te voorzichtig dan te nonchalant... Maar uiteindelijk is het een beslissing die ieder voor zichzelf moet maken.
Hallo allemaal! Hier ook weer snel even een teken van leven! @Op mijn lijstje voor na de bevalling: broodje gerookte zalm, rose, en pate. Mis vooral de gerookte zalm nu erg. @klachten: misselijkheid begint wat weg te trekken, wel 's avonds nog moe, en het sporten gaat steeds moeizamer. Moet toch maar eens gaan zoeken naar een alternatief voor de Zumba. @shoppen: vandaag wat neutrale rompertjes en truitjes geshopt. Was wel leuk shoppen in de uitverkoop: 3 halen, 1 betalen. Maar tjemig, ik vind het toch moeilijk om neutrale kleertjes te vinden. Zo, ga snel koken, manlief zal wel zo thuis komen. Tot gauw!
Je hebt groot gelijk, ik heb een documantaire gezien waarin ze lieten zien hoe na 1 glaasje wijn, de ademhaling van de ongeboren baby iets langzamer werd.... is misschien maar een klein risico...maar waarom zou je... niet dan????
@nijntje: Jij schreef over hypo allergene voeding bij allergien, Dat klopt wel maar dat gaat toch alleen als je voor flesvoeding kiest, ik dacht dat borstvoeding gewoon kan hoor en dat dat ook het beste is. heb even wat opgezocht misschien heb je er wat aan: BORSTVOEDING, DE BESTE VOEDING VOOR EEN BABY! Bij een vergroot risico, als bijvoorbeeld al een broer of zusje koemelkallergie heeft of als één of beide ouders allergisch zijn of astma hebben dan is het extra belangrijk om borstvoeding te geven. Moedermelk bevat afweerstoffen en enzymen die de zuigeling zelf niet of nog onvoldoende kan maken. Deze stoffen kunnen niet toegevoegd worden aan fabrieksmatig bereide zuigelingenvoeding. Vermoed wordt dat borstvoeding actief het ontstaan van tolerantie bevordert. Borstvoeding heeft invloed op de darmflora doordat borstvoeding antibacteriële en bifidogene (darmbacteriën bevorderende) eigenschappen heeft. Het bevorderd de groei van bifidobacteriën en lactobacilli. Er zijn aanwijzingen dat deze bifidusflora immunomodulerende effecten heeft en de kans op allergie verminderd. (Modern Medicine, Themanummer: Allergische constitutie in diverse verschijningsvormen, maart 2004) Onderzoek heeft aangetoond dat exclusief borstvoeding geven (zonder toevoeging van flesvoeding) effectief is bij het voorkomen van voedselallergie en atopisch eczeem. Aanbevolen wordt om ten minste 6 maanden borstvoeding te geven en in de eerste 6 maanden geen bijvoeding te geven. De Wereldgezondheidsorganisatie adviseert om 2 jaar borstvoeding te geven. De eerste tijd na de geboorte is de baby extra gevoelig voor het ontstaan van allergische aandoeningen. Borstvoeding en preventie zijn daarom extra belangrijk. Bij een baby kunnen grotere moleculen nog de darmwand passeren en in het bloed worden opgenomen. Ook is het afweersysteem van het kind dan nog niet volledig ontwikkeld. Kinderen die tenminste drie maanden exclusief borstvoeding hebben gehad ontwikkelen 26-30% minder atopische ziekten in de kindertijd! Komt van een site over baby en allergie groetjes
Eindelijk VAKANTIE joepie!! 4 januari mag ik weer beginnen en dan nog maar een hele dikke anderhalve week en dan weten we (hopelijk) of het een jongen of een meisje wordt. Dan wordt het wel ineens echt he. (Morgen over 4 weken al)
Hallo Dames, Hier een druk dagje gehad me schoonmoeder geholpen op school met het kerstdiner heel gezellig nu wel versleten. @borst/flesvoeding mijn dochter kreeg de eerste week ook gecombineerd omdat ze niet goed uit de borst dronk. Pakte verkeerd. Lactatiedeskundige gekomen en toen is het toch nog goed gekomen. Kon der moeilijk laten uithongeren wel veel gekolfd maar dat kwam ook eerst niet echt op gang pas op dag 3 toen had ik ook stuwing. Trusten !
@ maxi Bedankt voor het artikel! Gisteren nog eens met m'n vriend erover gehad en ik overweeg nu zeker de eerste drie maanden borstvoeding te geven. Zeker omdat ik dan verlof heb. Daarna kan ik het nog bekijken met eventueel afkolven. En moest het zijn dat het niet lukt met borstvoeding, kan ik mezelf niets verwijten dat ik het niet geprobeerd heb. Ga straks bellen voor mij in te schrijven in de infosessie over borstvoeding.
wat natuurlijk wel kan is vegetarische sushi. Alleen moet je dan wel vragen of ze aparte planken en messen gebruiken zodat het niet alsnog in aanrakng is geweest met rouwe vis... Waar ik trouwens helemaal gek van wordt is de discussie over haring. In Nederland 'mag het' van het voedingscentrum maar in België raden ze het af. En elke keer als ik het aan iemand in het ziekenhuis/verloskundigen praktijk vraag krijg ik een ander antwoord. Ik durf het gewoon niet meer.....
Vandaag naar de verloskundige geweest voor onze intake. Ze heeft me gewogen, bloed geprikt, mijn hb bepaald en bloeddruk gemeten. Het hartje heeft ze niet geluisterd. Hiervoor mag ik 8 januari speciaal komen en dan 2 weken later weer voor de controle. We hebben een leuk poppetje gekregen en een tas met zwitsal probeer produkten. Kortm leuk leuk leuk. Zijn jullie ook zo vreemd bezig af en toe. Ik heb de staatsloten verstopt in de verbandtrommel. Stom he. En het allerergste is ik weet het niet eens meer.
huh je hebt ze verstopt in de verbandtrommel, maar je weet t niet meer kijk eens in de verbandtrommel dan haha ik moest voor me werk pakketjes naar het postkantoor brengen. daar een half uur in de rij gestaan voordat ik aan de beurt was en tja, toen was ik de pakketjes vergeten dom he!
Hoi, Hier ook even een teken van leven van mij. Alles gaat wel goed, alleen is mijn dochtertje 2 dagen erg ziek geweest, hoge koorts, dus 2 nachten nauwelijks geslapen, ik ben gebroken. Maar vandaag ging het alweer stukken beter ben alleen supermoe. Manlief is nu even een film huren (Hangover) en dan lekker op tijd naar bed Ik heb even niet bijgelezen maar hoop dat het goed gaat met iedereen. Fijne avond.
goedemorgen, hoe is het hier?alles goed met de meiden?/ hier alles oke, straks lekker ff met ruben naar buiten, want met die sneeuw, en ijsbaan(gewoon wegdenk ahaha maar dat is zo glad geworden) is dat wel leuk natuurlijk. goed inpakken en maar weer ff genieten ahhaah
@Nijntje1984: Ik begrijp niet helemaal hoe je allergieën zou doorgeven met borstvoeding? Ik dacht dat het beste was om te zorgen dan een kind zo weinig mogelijk allergieën ontwikkelt, juist was om bv te geven, zoals het stukje van Maxi aangeeft? Of denk je dat je kindje anders te veel niet krijgt, omdat jij het niet verdraagt? Zou inderdaad bekijken of je van andere artsen meer informatie kunt krijgen. @Yvy30: Ik heb met mijn verjaardag als extra cadeautje van mijn moeder een neutrale eerste out-fit gekregen. Heeft ze ook bij mijn vorige zwangerschap gedaan. En het is echt zeer schattig. Volgens mij was ze bij Zeeman en Hema geweest. Ik had vorige keer trouwens nog de uitzet van toen ik baby was. Uiteindelijk beviel die beter dan al die 'fancy' kleertjes (voor de eerste maand dan). De basis van de kleren bestond uit een rompertje, luiertruitje en een omslagdoek rond de beentjes. De verpleegsters in het ziekenhuis kenden het niet, maar vonden het erg prettig: onze dochter was zo 'half' ingebakerd en een stuk rustiger. Alle kleertjes die we kregen, kreeg onze dochter vooral tijdens de kraamvisite aan. De kleertjes van mijn moeder bevatten nu ook weer een rompertje en luiertruitje in maat 50 en verder een broekje en jasje in maatje 62. @Priscilla: Mijn dochter was 3,5 week te vroeg en haar zuigreflex was nog niet helemaal goed. Ik moest ook gaan kolven en zij werd bijgevoed, maar niet met een fles (ivm tepel-speen verwarring). Uiteindelijk (dag 3) ging ze met tepelhoedje drinken door een zeer vasthoudende en strenge verpleegster. Pas op dag 6 had ik stuwing! Stella
@Stella nee klopt hier ook niet met een flesje maar met een speciaal spuitje zag er zo stom uit haha! Maar het werkte dus dat was mooi. Hier ook met het tepelhoedje gewerkt ideaal ding.
Hoi hoi, weer even niet hier geweest! Waren woensdag bij de vk geweest, was héél leuk ! We hebben super veel uitleg gehad en zijn bijna 1,5u daar geweest! Het klikte meteen, voelde me echt op mn gemak bij haar. Ben nu zelfs aan het overwegen om misschien toch thuis te bevallen ipv in het zh. En we hebben het hartje gehoord! Baby zwom hele tijd weg, echt super grappig moesten om de paar seconden weer het hartje opnieuw zoeken hihi. Zag iets over leefijd passeren: was eentje die 23 wordt binnenkort? Nou dan ben jij niet de jongste Ik ben 20! We hebben ook de eerste muurstickers gekocht voor de babykamer, en zijn er nu toch wel vrijwel uit welke kleuren we willen gaan gebruiken om te verven. (doen we pas in april ofzo, of maart, maar we weten het nu toch al dan Weer een zorg minder!) Buikje begint ook te komen, heerlijk! En sinds gisteren weten ze het op het werk, collega's reageren heel positief. De baas zelf niet heel super, maar doet ie naar 't schijnt bij al het vrouwelijk personeel die zegt dat ze in verwachting zijn Dus op hoop van zegen kan ik nog even blijven werken... Nu met de feestdagen zetten ze me sowieso niet aan de deur, want dan hebben ze volk te kort! Dus we zien wel hoe het loopt!
Zijn jullie al bezig met de babykamer? Ik ben op zoek naar meubeltjes maar vind het nog best duur... Iemand tips voor iets moderns?