juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hoi allemaal!

Ik heb vanmorgen gebeld voor 20wk echo, en het is 4 febr, 18u45! Ben zooo benieuwd naar het geslacht! Duimpje en mamamuts allebei een dochter zag ik! Gefeliciteerd! Hopelijk krijgen wij dat ook te horen :p Want zoals er hier nog zeggen: als het een jongen blijkt zal ik ook nog een knop moeten omdraaien!

Over gewicht: ben zelf een kilo bijgekomen sinds de feestdagen, of het nu dus door de zws komt, of de feestdagen, daar ben ik nog niet uit :D

En over geboortegewicht: ik woog 4,05 kg bij de geboorte, lengte weet ik niet meer, en mn vriend iets van 2,1 kg ofzo geloof ik. Maar die was wel geboren op 26wk door zwsvergiftiging!

Mn jongste broer woog ook 4kg, en mn oudste bijna 4. En mn nichtje woog nu ook 4,05 en was maar liefst 55cm! Terwijl mn schoonzus Thais is en toch ook niet echt groot ;) Dus dat belooft al... Ik bereid me voor op een dikkertje! :D

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    O en controle bij vk (met hartje luisteren, is elke keer) is op 24 febr, om 19u45!

3. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Meisje, heb het gelijk gewijzigd!

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Dankjewel :)

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik kan ook niet wachten wat het is wachten duurt lang

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ben ff wat minder hier geweest omdat ik erg moe was steeds. Ik ben wel weer aan het werk maar dat kost veel energie. Ik zie de nodige leuke en minder leuke berichten voorbijkomen. Fijn dat het met de meesten goed gaat! We naderen allemaal het halverwegepunt meiden!

Vandaag was een hele bijzondere dag voor ons, we hadden de 20-weken-echo! Prachtig om die kleine druktemaker te zien. Alles was helemaal goed, lag precies op schema en alles zat er op en eraan. Inclusief een klein piemeltje, die kwam zo duidelijk voorbij dat er geen discussie meer was over het geslacht :p En ik maar zeggen dat ik zeker wist dat het een meisje zou worden ;)

@Roosje Welkom! Heel apart hoor, om op zo'n manier erachter te komen dat je zwanger bent! Fijn dat je deze keer iets meer tijd hebt om alles te regelen. Je hoort het wel eens vaker, maar het blijft bizar dat je lichaam je zo voor de gek haalt.
    Een kennisje van mij kwam er pas achter dat ze zwanger was toen ze op het toilet zat en ineens een voetje voelde :$ Die was dus al aan het bevallen, en nog een stuitbevalling ook. Dat was echt schrikken, vooral omdat ze pas 17 was en nog thuis woonde.

Kan prima vind ik! Wij hebben toevallig bijna dezelfde kleuren gekozen, witte meubels en turquiose en lime, dus al voordat we wisten dat het een jongetje zou worden. Mooi meegenomen is dat je bij de Hema en Ikea veel dingetjes in die kleuren kunt vinden, zoals deze krokodil of deze rammelaar.

7. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hier was alles goed, baarmoeder zit mooi 1 vingerbreedte onder de navel en bloeddruk was eindelijk iets gestegen..was nu 110/60 terwijl die telkens op 55 zat en ik dus ook continu aan de zoute drop zat omdat ik duizelig was.

Hartje weer gehoord dus weer helemaal happy!!
    Dit weekend heb ik de kleine gevoeld, toen ik even (op mijn rug) op bed lag. Heerlijk was dat.

Ik ben sinds zaterdag begonnen met de babykamer..wat hebben we al aan spulletjes, wat hebben we gekregen, wat moeten we nog en het belangrijkste hoe wil ik dat de babykamer eruit gaat zien?? Het gaat een winnie the pooh kamertje worden...wit met grijze poohtjes. Lekker neutraal en dan gaat er waarschijnlijk 1 muur (kleinste muur en met raam) blauwig/paars worden.
    Nu nog op zoek naar al die leuke spulletjes...

Nieuwe afspraak vk is 10 februari.

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Duimpje: Ik hoop voor je dat de placenta inderdaad nog mee op zal rekken. De woorden van je vk zullen je in elk geval wel een postief gevoel geven, lijkt me zo :)

Hier hadden we vorige keer de jongensnaam al eerder dan de meisjesnaam... Die jongensnaam hebben we nog steeds, maar zelfs al zouden we nu een andere willen gebruiken, zouden we daar ook al wel uit zijn denk ik (of de lijst zou zo lang moeten zijn, dat we maar niet kunnen kiezen ;)), de meisjesnaam wil echter maar niet vlotten... Zijn wel een paar namen die we leuk vinden, maar probleem is eigenlijk dat óf ik 'm leuk vind en m'n man vindt het niet echt wat, óf precies andersom...

Hoop ook voor je dat je sm zich in kan houden dan! Toen Maud geboren was, was ik ook wel bang dat de kraamvisite dan ineens met allemaal te roze en echte meisjesdingen aan zou komen zetten. Dat is echt mijn ding niet :) Maar het viel hier gelukkig heel erg mee. De meesten kennen onze smaak gelukkig en houden daar goed rekening mee :)
    We willen dit keer wel het geslacht weten, maar houden het voor ons tot aan de geboorte. Alleen de beoogde peter & meter willen we het wel vertellen. We willen ze vragen door ze een babyshirtje in de kleur van het geslacht te geven met de vraag erop "Wil jij mijn peter/meter zijn?"

@Melanina: goed bezig al hoor! Wij zijn al wel begonnen met het leegruimen van de toekomstige kamer van Maud, maar om nou te zeggen dat dat heel erg wil vlotten... Staan vooral nog veel dozen in van de verhuizing, dus moet veel uitgezocht worden nog.

@Meisje: Wat leuk, je hebt op dezelfde dag als ik de 20-weken echo! Alleen heb ik 'm al lekker vroeg (08.30 uur al), dus hoef niet nog eerst de dag door proberen te komen ;)
    Als je vriend met 26 weken al 2,1 kilo was, dan is dat ook echt flink geweest zeg! :$ Een vriendin van me was met 26 weken opgenomen in het zh met weeën, toen werd de baby op bijna 1 kilo geschat en daarmee zou die al een week voorliggen op de uitgerekende datum...

@Xaph: Leuk, een jongetje! En fijn dat de echo verder ook helemaal goed was :D
    Nou, lijkt me sowieso al schrikken als je erachter komt dat je zwanger bent, omdat je bezig bent met bevallen... Maar als je 17 bent, nog thuis woont en de baby in stuit ligt, lijkt het me helemaal eng...

@Pat: ook een goede controle, fijn :)

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ xaph: Leuk om nog iets van je te horen! En hoe fijn, een jongentje! :D
    Als ik gewerkt heb, ben ik 's avonds ook doodmoe hoor. Heb met Kerstmis 2 weken vakantie gehad en voelde mij een heel ander mens. Maar vermits ik in de administratie zit, moet ik blijven doorwerken tot het einde... Als het echt niet meer gaat, kan ik wel altijd naar de dokter. Maar zo erg is het momenteel niet.

@ pat: Bloeddruk is toch goed? Die van mij was de schommelt nu al 3 afspraken tussen 100/50 en 100/60 en dat is perfect zegt mijn gyn. Heb altijd lage bloeddruk, dus die 100 is dan goed.
    En fijn dat alles goed gaat met de baby! ;)

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ach ik kan wel wachten :p Moet die dag wss toch werken en dan krijg ik de dag wel om! Ben nu al keeeeeei benieuwd! Denk niet dat het nog veel erger kan worden haha :D

En over dat gewicht, zal nog eens kijken in zijn geboorteboekje, om zeker te zijn dan :) Momentje! Even zoeken :p

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vorige afspraak had ik ook om 19u30 en moest die dag ook werken. Dacht dat ik mijn gedachten wat ging kunnen verzetten, maar dat lukte mij helaas niet... Hopelijk lukt het jou wel! ;)

Gelukkig staat de echo volgende keer al om 8u30! :D

Ga dadelijk onder mijn middagpauze eens kijken of ik een koopje kan doen bij zeeman. Zolang het koopjes zijn moeten we daarvan profiteren he! :p

12. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Joeehooeoe, Een Xaph-boy!!!!

Leuk meis!

Babykamer, wij gaan zondag de grote spullen in opslag zetten.
    Dan kan de makelaar volgende week foto's komen maken!
    En daarna gaat de rest eruit zodat we kunnen schilderen enzo....

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Jvtje: je hebt gelijk :D Hij is op 29wk geboren met 1,180 kg en 38cm!

Beetje vergist dus :) Denk dat zn oudste broer dan op 26wk geboren is! En die woog nog geen kilo!

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Meisje: Is ook nog netjes hoor, bijna 1200 gram met 29 weken :) (en als die vriendin dat niet pas verteld had -ze is nu 32 weken zwanger en de baby zit nog steeds :D- dan had ik het ook echt niet geweten hoor ;))

Je schoonmoeder heeft dus in elk geval 2 kindjes die veel te vroeg geboren zijn... Lijkt me zwaar hoor...

@Nijntje: mijn echo staat om 8.30 uur ;) Gelukkig maar, want ik hoef die dag níet te werken, dus daar kan ik in elk geval geen afleiding in zoeken... Probeer altijd al m'n afspraken zo vroeg mogelijk te plannen, dan kan m'n man mee voor hij gaat werken en zitten we evt. 's avonds niet te kijken dat we oppas voor onze dochter moeten regelen :)

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja 2 van de 3 te vroeg! Weet niet meer wat met oudste broer was, die heeft nu wel iets of wat achterstand, ofja, niet gehandicapt want je merkt niks aan hem :D Maar gewoon dat hij minder goed kan leren op school e.d. Niet zo goed rekenen en lezen en van dat. Bij vriendlief was het zwsvergiftiging! En toen hebben ze allebei voor hun leven moeten vechten, en of dat nog niet erg genoeg is, mn schoonvader lag toen OOK op IC! Pas geopereerd aan een hersentumor... Ze hadden toen net nieuwe auto gekocht en er was niemand om die op te halen, toen is een oom van vriend die moeten gaan halen :) Maar kijk, ze zijn er alle3 bovenop ;) Eind goed al goed dus!

Hier kunnen we nooit 's morgens naar gynae, vriend is voor 5u al weg! En pas na 17u weer terug thuis meestal...

16. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Gek genoeg ben ik me er dit keer veel bewuster van dat bij de 20-weken echo ook zou kunnen blijken dat er iets níet goed zit... :$
    Dat had ik bij m'n dochter veel minder. Ik wist wel dat het geen pretecho was en zag het ook zeker niet zo, maar toch ging ik er toen vooral heen met het idee 'leuk, baby kijken!' en zat het wel ergens in m'n achterhoofd dat er ook iets vervelends uit zou kunnen komen, maar daar hield ik me eigenlijk helemaal niet mee bezig verder...

Nu kijk ik veel meer op tegen die echo, merk dat ik er nu meer angst voor heb dat er misschien iets niet goed zou zijn... Heb geen reden om aan te nemen dat het ook zo is, man en ik zijn allebei gezond, er zijn geen genetische afwijkingen in de familie, we hebben al een gezonde dochter... Dus wat dat betreft geen reden om aan te nemen dat het nu zoveel anders zal zijn als de vorige keer.
    Misschien dan wel juist het besef dat we al een gezonde dochter hebben ofzo??

17. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Zo te zien heb ik nogal mazzel, mijn vriend neemt een dag vrij als we naar de vk moeten. En ik werk momenteel niet!

Moet wel zeggen, ik laat aan hem de keuze of hij naar de gewone controle meegaat hoor!

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Pfff, dat is dan zeker heftig zeg! Die oudste broer is ook ouder dan je vriend? Lijkt me dan helemaal moeilijk zeg... Gelukkig is iedereen er weer bovenop gekomen :D

Mijn man werkt gelukkig op normale tijden ;) Moet vaak wel een uur reizen ongeveer, dus normaal rond half 8 weg om om half 9 op het werk te zijn, maar voor controles en echo enzo neemt hij dan wel een paar uur vrij :) Maar kan me voorstellen dat het wel erg veel uren vrij vragen wordt, als je normaal al voor 5 uur weg bent... Zeker als je ook 's avonds terecht kan bij de gyn!

19. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik werk wel, maar maar 3 dagen in de week. Plan afspraken dus altijd op m'n vrije dagen en mijn man neemt inderdaad ook vrij (niet een hele dag, maar een paar uurtjes, na de controle gaat hij dan meteen door naar het werk).
    In m'n eerste zwangerschap vond ik het wel erg fijn dat hij elke keer meeging (wilde hij zelf ook graag). Nu maakt het me minder uit, sta toch altijd zo weer buiten ;) Maar hij wil nog altijd zelf graag mee! Wel fijn hoor, moet ik zeggen. Maar als hij het nu een keertje echt niet op het werk geregeld zou krijgen, kan ik daar vrede mee hebben (en dat had ik bij m'n dochter dus niet)

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mijn vriend heeft het veel te druk op het werk, die kan geen vrij nemen, die hebben zoveel werk! En is op werven, dus moet binnen bepaalde tijd allemaal af zijn... Helaas! Maar niet zo erg, ik weet zelf niet eens wat mn uren zijn over 2wk!

Deel Deze Pagina