Desi23, Veel plezier met je controle en 20W echo! Tihany, Geniet van je 20W echo! Laat even weten hoe alles is gegaan
Minifien, vraag je ze wel de oren van het hoofd op het KDV? Als je tips of vragen hebt, ik heb op een kdv gewerkt! (let bijv. op schaduw plaatsen buiten)
hallo hallo ! ik wil me eigen ook aanmelden volgens mij heb ik dat nog niet gedaan ik ben 10 juni ! uitgerekent en we gaan vrijdag zien wat het word als het even mee zit en het de benen niet gesloten hou, dus spannend!! ik doe ook nog mee kletsen bij de augustus mama's 2008 ik kan maar geen afscheid nemen van die hechte club van vrouwen EN mannen dus zal de aandacht een beetje moeten verdelen maar ik ga erg me best doen want het is natuurlijk altijd leuk om ideen en gedachtes te wisselen met de meiden die in de zelfde of bijlegende maand gaan bevallen natuurlijk. hebben jullie ook zo last van bekken ? ik had bij mijn vorige zwangerschap Bekkeninstabiliteit en had daar ook fysio voor. en nu dus weer hetzelfde liedje. ken niet op de zij leggen met slapen dan zak ik door me heupen heen en heb ik ontzettend veel pijn. en op de buik ja dat leg gewoon weg niet lekker nu die buik begint te groeien( ik lijk nog altijd op een plattepannekoek er is maar een INIMINI buikje te zien alsof ik teveel gegeten heb) maar nu dus weer fysio ervoor. en hopelijk gaat t snel wat beter want anders ken ik weer de trap niet op voor naar bed te gaan.. doet zo'n pijn om me been op te tillen. en het is al een hel om me broek aan te krijgen en me schoenen te strikken.. ow mijn god hoe moet ik het tot helemaal het einde redden op deze manier.
owh ik zie jullie houden een afspraak lijst bij ??: 20 weken echo 22 januari verloskundige 2 februari controle
goedemorgen allemaal werk week is weer begonnen kijken of ik het weer net zo zwaar vind als afgelopen week. Krijg denk last van me bekken Gelukkig wel vanmorgen het hartje gehoord dus dat zit iig wel goed.
Thanks moettie, dat is een goede tip. Helaas is de afspraak verzet, de dame van de intake had een ingelaste vergadering vanavond. Afspraak is verzet naar 1 feb. @ iedereen: nemen jullie nog vakantie weken op na je zwangerschapsverlof??? Of gaan jullie na 10 (of 12) weken weer werken??
ik neem zon 7 weken vakantie op heerlijk dus 21 mei laatste werkdag 1 november 1ste werkdag als alles goed blijft gaan natuurlijk
@Melanina: ik wil je zeker niet bang maken ofzo hoor, maar op de 12-weken echo zijn ook nog niet echt veel afwijkingen te zien, daarvoor is alles dan gewoon nog te klein... Met een beetje geluk kunnen ze zien dat de niertjes en de maag in elk geval aanwezig zijn en dat er wat in zit, het hartje kunnen ze zien kloppen en natuurlijk de ledematen bekijken. Maar met de 20-weken echo kunnen ze dus veel meer zien. Geloof dat bijv. een open ruggetje of een hazenlip dan pas te zien zijn! Verder prima hoor, als je je er niet (te) druk om maakt, maar het is denk ik wel goed om in je achterhoofd te houden Ik geloof dat de kans dat ze een afwijking vinden ongeveer 1% is, dus maar heel klein, maar ja, het zal toch net jóuw kindje zijn... Succes met werken deze week! Wat voor werk doe je? (heb je misschien al wel eens verteld, maar dan heb ik het niet onthouden... ) @Moettie: ga je buddy's ook in de lijst erbij zetten, of wacht je daarmee tot je wat meer gegevens ervoor hebt? Wel heel fijn dat je dat (bijna) elke dag zo goed bijhoudt! @denicepino: welkom hier! Ik zie dat je niet zo ver bij me vandaan woont Last van bekken, niet zoals dat jij het beschrijft, maar het scheelt vast ook dat ik in m'n vorige zwangerschap geen last heb gehad van bekkeninstabiliteit. Maar ben inmiddels wel ook naar de fysio gegaan ervoor! Gelukkig kan ik wel nog op m'n zij slapen, anders zou het wel erg lastig worden ja... @minifien: Ik denk wel dat ik nog vakantie op ga nemen na m'n verlof ja, maar heb er nog niet over nagedacht hoeveel weken ofzo.
hey meiden, hoe gaat het hier? ik schrijf dus normaal mee bij de juli mama's maar lees af en toe ook hier mee. Ben ook wel al een beetje zenuwachtig voor de 20 weken echo. De echo van vorige week konden we het geslacht niet zien,maar vind het toch belangrijker op de 20 weken echo dat ons beebje gezond is. Heb gezegd tegen men mannetje,als ze het geslacht 9 februari neit kunnen zien,ik het niet meer moet weten hihi. Ga zo de foto's van praag maar is op de pc zetten.
jvtje leuk beek is inderdaad niet zo ver hier vandaan ik doe echt me best om goed rechtop te lopen, goed de trap op te lopen niet te tillen maar het is echt rampeplan de laatste weken. en moet ook maar kijken hoe ik aankomende weken bij de fysio kom. want aangezien ik niet een auto heb en ik een stuk moet lopen omdat er tussenin geen bus rijd. dan word het een behoorlijke opgave en zal ik de rest van de dag vrij moeten houden en niks anders plannen. gelukkig heb ik dan geen werk waar ik dan ook rekening mee moet houden en hoef dus ook geen verlof aan te vragen. op vakantie gaan we niet misschien dan einde van het jaar in december een weekje centre parcs ofzo. maar dat gaan we nog zien mijn mannetje heeft nu net weer werk gekregen gelukkig en we moeten ook maar even zien of hij dat werk dan nog heeft aangezien het een contract is van het uitzendbureau een half jaar. en daarna mogelijk uitzicht op een contract bij goed functioneren. dus wachte wachte wachte zoals bij alles he.
@ minifien: Nog geen idee hoe ik het ga doen. Wij hebben in België 15 weken bevallingsverlof. Maar ga zo lang mogelijk proberen door te werken en misschien een week eerder in verlof gaan met eigen verlof. Moet eens kijken hoe het mij uitkomt. @ hier: Gisteren enorm stressmoment gekend waardoor ik sinds gisterenavond geregeld steekjes onderaan m'n buik voel... Beebje voel ik geregeld, dus dat zit wel goed. Daarnet geprobeerd de huisarts te bereiken, maar nog niet gelukt. Hopelijk is dit maar tijdelijk! 't Is alleszins geen bandenpijn die ik voel.
Hey petatje, alles goed? Ik heb op dezelfde datum mijn 20 weken echo... maar we zitten dan ook dicht bij elkaar, qua uitgerekende datum (ik alleen nog nét in juni). Lees ik het nou goed dat je in Praag geweest bent? Wat gaaf! Ik heb een paar weken terug doorgegeven dat ik 18 mei met verlof ga en na m'n verlof nog ruim 3 weken vrij neem, dus ik ga weer aan het werk in de eerste week van oktober! Moet alleen wel kijken hoe het eea zich gaat ontwikkelen op m'n werk. Heb sinds ik terug ben van verlof (vanaf juni 2009) niet meer mijn oude functie teruggekregen (ivm de recessie) en er is nog steeds geen andere interne vacature... Doe nu van alles en nog wat voor mijn huidige baas, maar dat kan natuurlijk ook niet nog maanden voortduren... En aangezien er al een hoop collega's met een regeling vertrokken zijn, voel ik ergens aankomen dat dat wellicht bij mij ook gaat gebeuren, als er niet snel een oplossing komt...
oe, Nijntje, wat vervelend! AL moet ik zeggen dat ik ook geregeld echt een soort van krampen en steken heb, wat ik me kan herinneren van de vorige zwangerschap (en dus niets te betekenen had). Maar goed, weet natuurlijk niet hoe erg de pijn bij jou is... Als je eraan twijfelt, gewoon bellen met de HA natuurlijk! Hebben jullie in België 15 weken in totaal, of 15 weken na de bevalling?
@ Mause Wij hebben 15 weken in totaal en je kan vanaf 6 weken voor de vermoeidelijke bevallingsdatum verlof nemen. In dat geval heb je 9 weken verlof na je bevalling. Maar als je kindje te vroeg wordt geboren en in het ziekenhuis moet verblijven, dan begint je verlof pas verder te lopen van het moment dat je kindje uit het ziekenhuis is. Krampen zijn het gelukkig niet, enkel steken. Merk ook dat beebje vandaag enorm druk is. Maar ben terug aan't werk en doe administratief werk, dus dan kan ik er meer op letten dan als ik bezig ben in het weekend. Moet mijn gedachten vooral proberen te verzetten, maar ik word elke keer kwaad als ik er nog maar aan denk...
gelukkig ben je nu aan het werk en geeft dat al wat afleiding. Ik probeer ook altijd te denken: ik maak me niet te druk of te boos, want vind het sneu als die kleine daardoor ligt te stuiteren in m'n buik.... Maar goed, dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!
Inderdaad! Normaal gezien lukt het mij heel goed om me niet druk te maken en kan ik de dingen relativeren, maar gisteren ging het echt te ver! Moest normaal nu naar een opleiding waarbij ik vrij lang moet rechtstaan, maar daar heb ik nu vriendelijk voor bedankt Gelukkig houden ze op m'n werk wel rekening met m'n zwangerschap Gisterenavond was de kleine eigenlijk heel rustig en mijn vriend maar voelen of hij niets voelde. Vanmorgen toen ik niet meer kon slapen begon de drukte. Als ik m'n hand legde, voel ik het net naast m'n hand. Dus snel hand herlegt, hup naast m'n hand aan't duwen Dacht dat ze dat alleen bij de papa's deden, maar die van ons doet dat dus ook bij zijn/haar mama
hoi hoi wij zijn terug van de gyn. Alles was in orde met onze kleine uk. ze vroeg ook of we het geslacht wilden weten en wij zo meteen: jaaaaaaaa. dus ging ze op zoek. het was wel niet zo makkelijk want beebje lag niet zo heel goed. Uiteindelijk kon ze het geslacht zien en had ze een vermoeden. voor 90% is ze zeker. dus we mogen nog geen uitzet kopen zei ze . maar ga het hier toch al met jullie delen omdat ik denk dat het wel klopt. wij krijgen dus heel waarschijnlijk een JONGEN
Oh tof tihany! Zou idd ook nog even wachten, want bij mijn nichtje was het op 20 weken een meisje en op 30 weken een jongen... Misschien dat ze het volgende echo al heel duidelijk zien!