juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Stella...al stann je reakties door elkaar...k vind het knap hoor. Zoveel geschreven, allemaal nieuwe mensen ! Ik ben net een zeef de laatste dagen, vergeet alles ;)

Meiden, ik had nog een vraagje. Ik weet dat je moet minderen met koffie en dat is voor mij ook helemaal geen probleem maar nu las ik net ergens dat dat ook voor thee geldt. Dat had ik nog nooit gehoord ! Weten jullie hier iets van ?

2. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    @Belin,
    Heb ik ook gehoord inderdaad. Witte thee mag wel ;)
    Zit theïne in thee en dat staat gelijk aan caffeïne geloof ik.

Liefs

3. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ach thee lust ik nu toch ineens niet meer haha maar ga wel ff kijken welke thee geen theine bevat en waar ik die kan kopen

4. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bright...jij hebt dat dus ook wel eens van gehoord. Pfff ben een echte theeleut :( haha

5. Layla

Layla Lid

8 dec 2008
    63
    0
    0
    Hey meiden,

Wat is het hier gezellig zeg!! Te veel om op te reageren bijna! Even over de koffie en thee, net zoals bij de vorige luste in ineens geen koffie meer, dus dat was al een indicatie... Maar ik ben op zich best wel een theeleut! Dus hoeveel moet ik me beperken??
    (Ik kan me niet herinneren dat ik me daar de vorige keer echt aan heb gehouden...)

Slapen 's nachts is hier ook niet helemaal okee. Soms voel ik dat ik echt eruit moet om te plassen, maar dan heb ik zo geen zin!! Dat lekkere warme bed uit... Maar als ik niet ga, dan slaap ik sowieso niet meer lekker! Dilemma's!

Oh ik weet nu al niet meer waar op te reageren... Zucht! Dan maar even een 'hoe was mijn dag tot nu toe': We zijn gaan zwemmen met ons meiske, die het met 15 maanden een erg goed idee schijnt te vinden om 'los' te zwemmen?! En boos als wij haar proberen vast te houden!! Hilarisch :D En toen kwamen we thuis en hadden we allebei ongelooflijk veel zin in frietjes (wat is dat toch, die combinatie zwemmen-patat?), dus ik heb de kleine in bed gelegd en hij is in de regen nu Mac aant halen!!!

Doen jullie nog aan zwangerschapsvitamines enzo? Ik slikte net 3 weken 'zwanger worden' van Etos, toen het dus ook raak was... Daar zit ook die extra dosis folium in. Dus ik ga denk ik met 3 maanden over naar de gewone zwangerschapsvitamines...

Ik ga even onbehoorlijk lekker vet eten ;)

6. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Layla,

Volgens mij staat op voedingscentrum.nl dat je 6 koppen thee per dag mag ofzo. Ach het is maar een indicatie...

Ik slik de gewone vitamines van Davitamon en daarnaast nog foliumzuur van de Etos.

Liefs

7. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey bright........ben zooooo blij met je ! Zes koppen per dag haha. Zal er vanmiddag ook ff naar gaan zoeken of ik er verder nog iets van kan vinden. We gaan nu ff lekker de stad in, heb opeens enorme behoefte om ff iets kleins te kopen voor de frummel. Heb altijd gezegd dat ik daarmee zou wachten maar helaas, mn geduld is op :p

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    haha ik ken het hoor heb me met moeite weten in te houden gisteren maar als ik me eerste echo heb gehad dan ga ik ook wat kopen.

9. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat knap meid dat je je in hebt kunnen houden !!!!! Ik ga ook maar voor iets kleins hoor ;)

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Ik zit geloof ik nog in de ontkenningsfase ik kan het gewoon niet geloven :)

11. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat kan nog he meis..........het is ook allemaal zo onwerkelijk he ! Ik ga, ga shoppen !!!

tot laters meiden.......

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    shopze
    ach ja heb nog tijd genoeg om baby dingen te kopen :)

13. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    hey meiden,

ik mag me bij jullie voegen, ik had 5 dagen geleden al een test gedaan (7 dagen voor NOD) mijn gevoel zei dat ik zwanger was. tot mijn stomme verbazing kwam er ook nog een streep, een heeeeeeele lichte, maar hij stond er. vandaag weer een test gedaan, en ja hoor, nog lich maar al een stuk donkerder dan de vorige:D:D ben zo blij, we (mijn vriend en ik) kunnen het alleen nog niet helemaal geloven, maar daar hadden jullie vast allemaal last van;)

o, ja. iedereen gefeliciteerd!!!

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    welkom hier wgev :) kunnen we hier lekker verder kletsen

15. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    haha, idd. maar blijf nog wel even in oktober hangen hoor, kijken hoe het met de rest afloopt

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ik ook hoop dat er vele zullen volgen naar dit onderdeel

17. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Belin/Melanina,
    In zwarte thee zit ook de stof caffeïne, alleen in veel lagere hoeveelheden. Ligt er denk ik aan hoeveel thee je drinkt of je echt moet minderen. Overigens kunnen 2 bekers koffie per dag geen kwaad. Zelf probeer ik koffie te minderen tot dat niveau. Omdat ik rooibosthee het lekkerst vindt, is dat geen probleem, want daarin zit geen theeïne (naam voor de stof caffeine als hij in thee zit, maar het is hetzelfde).
    Alle thee van kruiden bevat geen theeïne, maar kijk uit, sommige smaakjes thee zijn gebaseerd op zwarte thee. Toch denk ik dat je best flink wat thee kunt drinken zonder dat het kwaad kan.

Layla /Bright,

Ik slik davitamon. Daarin zit al genoeg foliumzuur, dus je hoeft niet nog extra foliumzuur te slikken. Te veel foliumzuur is ook niet goed, omdat het vetoplosbaar is en je het dus niet uitplast (al zijn over de gevolgen van te veel de meningen verdeeld).
    Als je gezond en gevarieerd eet, is alleen foliumzuur slikken voldoende, maar ik neem het zekere voor het onzekere.

Wveg: gefeliciteerd! wow, dat je zo snel een test positief kon krijgen. Ik durfde pas te testen toen ik een week overtijd was, bang dat ik mijn hoop zou verliezen.

Stella

18. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    ja ik ook, de laatste 2 maand schiet het nog niet echt op vind ik. weinig zwangeren aan het eind van de maand

19. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    mijn gevoel zei heel sterk dat ik zwanger was, anders zou ik nooit zo vroeg gaan testen.
    ben nu juist bang, dat ik morgen gewoon ongesteld ga worden. voelt allemaal zo onwerkelijk dit, geloof het nog niet.

20. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @WGEV,
    Gefeliciteerd meid!!!!

@Stella,
    Ik gebruik de gewone vitamines van Davitamon, niet die voor zwangere vrouwen hoor. Deze vitamines gebruik ik al jaren en heb sinds de kinderwens foliumzuur erbij gebruikt.

@Belin,
    Ik ga shoppen als ik de eerste echo heb gehad ;)
    Hoorde vandaag wel al dat een vriendin al een cadeautje had gekocht, die krijg ik morgen. Zo lief!!!

LIefs

Deel Deze Pagina