juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
  2. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Hihi bij jou kunnen we dus shoppen met korting:D;):p

3. Layla

Layla Lid

8 dec 2008
    63
    0
    0
    @ Luckybird; ik heb ook pas met 10 weken de eerste afspraak en echo, ook het idee dat we nog lang moeten wachten? Maar dat is wel redelijk normaal hoor... Tenzij er dus een medische indicatie is om eerder te kijken!

@Scorpion: You're more than welcome!! Lijkt me super gezellig! En ik ga kijken wat ik voor je kan regelen :) Zodat we er allemaal bijlopen als prachtige zwangere vrouwen!!

4. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    waar is je winkel??

5. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Ik ben zo een gekke doos dat ik echt wel een keer langs kom hoor :D

6. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @alle nieuwe zwangeren: welkom!

Er is geen bijlezen aan zeg!

@Cynthia77: ja het is echt aftellen he!

@Bright, geniet van je vakantie. Ga je nog weg? Wanneer is je echo?

Ik heb vandaag maar met het ziekenhuis en de verloskundige gebeld. Bijna 4 jaar geleden ben ik met een (spoed)keizersnee van mijn dochtertje bevallen. Het ziekenhuis zei toen dat ik direct onder controle moet bij de gyn. Maar de vk zei dat ik best bij hen kan beginnen. Hoop tegenspraak.
    Enfin, nu krijg ik 30 oktober al (met 8 weken) een echo in het ziekenhuis, dat schijnt standaard te zijn al vind ik het wel vroeg. De maandag daarop (2 nov) heb ik dan de eerste afspraak bij de vk. Want ik kan tot 36 weken bij de vk lopen en dan moet ik onder controle van de gyn. Dat vind ik ook fijner.
    Op zich wel fijn dat ik dus nog maar 2,5 week tot de echo en 3 weken tot de eerste afspraak hoef. Maar ik vind het wel jammer van die echo, want dan zal ik hem niet met 12 weken krijgen en dan is er toch veel meer te zien.

@Danique2007; wat is die geslachtskalender? Is dat gebaseerd op hoe ver voor je eisprong je sex had? Want het schijnt zo te zijn dat als er korte tijd tussen zit, je meer kans hebt op een jongen en als er langer tussen zit, op een meisje. Dit heeft te maken met hoe snel en lang sperma leeft. Jongetjes-spermacellen zijn snel maar leven niet zo lang. Meisjesspermacellen zijn wat langzamer maar leven langer.

@Duimpje en Layla: mijn schoonzusje is voor komende vrijdag uitgerekend. Ik word voor het eerst tante! Verder waren flink wat nichtjes zwanger toen ik het de vorige keer ook was en die hebben inmiddels allang een tweede. Net als de vriendinnen die tegelijk met kinderen begonnen. Overigens ook nog een aantal kinderloze vriendinnen (om verschillende redenen).

@Duimpje: we zijn vrijwel of precies (?) even oud. Ik wilde altijd jong kinderen (voor mijn 30ste) en startte met proberen op m'n 26ste. Is net gelukt, was 29 toen mijn dochtertje werd geboren.

@Scorpio: oorspronkelijk kom ik uit de omgeving van P'end, nl M'dam. Maar nu kom ik er eigenlijk nooit meer, omdat ik er niet woon en mijn ouders zijn verhuisd.

@Scorpio: ik ben lerares op een middelbare school, geef scheikunde, momenteel in de klassen 3, 5 en 6 van het vwo. Dit betekent veel staan en rondlopen (want zittend lesgeven kan ik echt niet). Zal net als vorige keer wel weer zwaar worden in het derde trimester, maar daarover een andere keer meer (nl. later in de zwangerschap).

@ Melanina: knap hoor, dat werk dat je doet. Ik zou gillend gek worden, geef mij maar pubers!

@Duimpje en Xaph: succes, hopelijk krijgen jullie goed nieuws!

Stella

7. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    @scorpion ik had ook al tegen layla gezegd dat ik langs kwam hahaha
    kunnen we wel samen reizen..was omgeving utrecht, dus daar zijn we zo:p ahhaahahah

@layla: alleen als jij dat leuk vind natuurlijk...hahaha(dat we komen)

8. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    @weet niet wie het vroeg maar ik ben nu 27, en verwacht mijn 2e kindje (4e zwangerschap)

en ik werk als verpleegkundige in de psychiatrie

9. Layla

Layla Lid

8 dec 2008
    63
    0
    0
    @ desi23; Ja, natuurlijk zou ik het super vinden als jullie langskomen!! Krijgen jullie lekker een kopje (groene) thee van me, doe ik de verwarming wat hoger en dan pas je alles wat je mooi vind!!

@Stella0610; ik had bij mij dochter ook een (spoed) keizersnede en kan gewoon bij de vk terecht, maar omdat we dan een medische indicatie hebben mogen we niet thuis bevallen, maar sws olv de gyn. Ik hoop alleen wel op een natuurlijke bevalling dit keer!
    En gefeliciteerd dat je bijna tante wordt!

@Duimpje en Xaph; succes morgen!!

10. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Nog even snel voordat ik afsluit.

@werk en tijdsbesteding: Heb een eigen grafisch ontwerpstudio aan huis.

@laisa: ik kon van die duizeligheid bijna niet meer werken. Het computerscherm draaide gewoon met me mee :D Erg lastig. Hoop dat het ook bij jou helpt.

11. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Layla. Ja, bij mij is dat hetzelfde. Ook ik hoop op een natuurlijke bevalling, maar vooral ook op geen pre-eclampsie. Dat was geen pretje. Maar voorlopig hoop ik vooral op het halen van de 12 weken!

Stella

12. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    stella: had jij met je vorige zwangerschap pre-eclampsie??wat erg!!

layla: waarom hebben ze bij jou een spoedkeizersnee gedaan??

ik heb zelf ook een medische indicatie en moet dus ook in het ziekenhuis bevallen, omdat ik met 25 weken ben opgenomen met zwangerschapsvergiftiging heb alleen maar plat gelegen of gezeten verder mocht ik niks, en is ruben uiteindelijk opgewekt dmv inleiden

13. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Welkom Dimple en andere nieuwe a.s. mamma's!

14. Layla

Layla Lid

8 dec 2008
    63
    0
    0
    @Stella; oh jeetje, dat is een heel ander verhaal. Wat erg! Vertel?

@Desi23; ik was 48 uur bezig, de ontsluiting vorderde maar langzaam, ik werd erg ziek en kreeg koorts van de weëenopwekkers en uiteindelijk toen ook mijn kindjes temp ging verhogen moesten ze ingrijpen. Later bleek dat ze een sterrenkijkertje was en ik al 2 uur persweëen had weg liggen puffen...

Maar ook jouw verhaal klinkt ernsiger hoor! Zwangerschapsvergiftiging? Heb je dan nu een verhoogd risico op herhaling? Oh ik hoop het echt niet hoor!

Nou ik ga slapen meiden, trusten en tot morgen!

15. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Nee hoor, ik ben nog weer een paar jaar ouder dan jij. :)

16. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    layla: jeetje 48uur pfffff wat zal jij het zwaar hebben gehad zeg!!

er is een kans op herhaling, maar het hoeft niet, het kan ook zo zijn dat alles nu goed kan gaan, maar ja dat kunnen ze niet zeggen, dus word ik goed in de gaten gehouden tzt, en daarom mag ik dus ook niet naar een vk en thuisbevallen,

17. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Hallo mama's in spe!!!

Hier nog 1.......

18. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi helma! :)

hier stress; kruitvattest was heeeeeeeeeeeel vaag net :(
    en de moeheid, de vaagheid, en de zere grote (.)(.) lijken verdwenen.

ik denk dat t over is eigenlijk.... straks bellen of de HCG uitslag van gisteren al binnen is .. :(

19. Layla

Layla Lid

8 dec 2008
    63
    0
    0
    Oh Klingel dat zal toch niet gebeuren?? :(
    Die stomme testen kunnen soms ook al eeuwig in het schap liggen en helemaal niet meer zo scherp testen; dat gaan we ons voorhouden totdat je hoort van je HCG. Bovendien ben je toch nog geen bloed verloren? En ben je pas net onderweg, dus heb je nou eenmaal nog niet zoveel HCG.
    Ik heb ook de kuidvattests gedaan, de eerste met 4 weken en de ander met 4 weken en 4 dagen, waarbij die laatste echt een goeie dikke streep gaf.
    En ik heb ook niet iedere dag ergens last van! Dus hou de hoop erin, goede moed, ik duim enorm!!

20. Danique2007

Danique2007 Actief lid

5 okt 2009
    170
    0
    0
    Limburg
    Goede morgen aanstaande mama's!
    Hoe voelen we ons vandaag??
    Ik ben opgestaan met flinke hoofdpijn..... Heb nooit veel last van hoofdpijn, dus volgens mij ligt het aan mijn stijgend HCG hormoon.... Is alleen maar een goed teken toch!?

Deel Deze Pagina