Hey meiden.....heb alles gelezen, aardig gekletst Ik ben net thuis, helemaal kapot en kots misselijk. Ga ff lekker uurtje plat nu op de bank..........tot laterssss mammie s !!!!
@Justfortoday; Jeetje wat heb jij een late bedtijd gehad zeg! En hoe laat moest je dan weer op? Misschien wel handig dat je dan geen moeite gaat hebben met moeizame nachten van zon kleintje ? @Rensie; GEFELICITEERD! En spontaan deze keer, wauw!! Ik ben ook een juli2008 mama! @Klingel; Ik zie veel buiken op een dag. Meestal komt de buik pas rond de 18 weken en wordt ie pas flink na 25 weken Heb ik het nou goed gelezen dat je iets met kunst deed? Wat vind ik dat interessant, maak je ook zelf iets? @Xaph; ik ben blij dat je uitslagen goed waren! Fijn gevoel moet dat zijn! En wat betreft gastouder; als de gastouder zelf ziek is, dan ben je ook de pineut Misschien een combinatie? Ik zou me sws inschrijven als ik jou was en dan kan je altijd nog nee zeggen toch? @Snoozie; Ook hier weinig klachten (wel pijnlijke boobs), maar wat jij zegt over een beetje misselijk als ik moet concentreren heb ik ook. Wel als ik een beetje een lege maag heb! @DaisySanches; HHB en 9mnd weer samen? Poeh ! @Belin; heh, wat vervelend dat je nu ook aan het overgeven bent! Hoe komt dat toch dat het bij de ene sterker is dan bij de ander? @Helma; niet onzeker worden als je geen klachten hebt hoor! Lekker toch? @Dagdroom; ik ben ook altijd gevoeliger voor geuren tijdens mijn zwangerschap. Vooral vieze geurtjes kan ik nu niet hebben! Maar toen mijn vriend net pannenkoeken aan het bakken was toen ik thuis kwam, was ik toch wel weer erg blij van die geur! @Melanina; Wat relaxed, voorrang op het kdv!! @Sonja; Wat naar dat je wat bloedverlies had Hoe is het nu met je? @Nijntje; Zat het goed met je Hcg? Omdat je zei dat je mocht bellen na 18 uur toch? @Scorpion; ik ben ook veel duizelig zeg! Maar wat een eng verhaal van jou op de trap!! @Mnsy; thanks voor de tip; dextro! @Dimple; Deed je test op dinsdag het niet? Of huh huh? Niks?
hey meiden, ik kom me even aanmelden voor het juni topic!! heb pcos en ben met clomid 50 mg in de eerste ronde zwanger geraakt! ik ga heel ff snel bijlezen en ga zo reageren. junipowerrrrrr liefs suus
Ik weet het ook niet wat er nou gebeurd is met die test, maar ws was mijn ei pas laat en ben ik toch nog korter zwanger dan op mijn banner staat. Ik wacht maar af. Vind die onzekerheid niet echt leuk hoor.
Hoihoi, Jullie gaan veel te snel!! Kan het tempo niet zo bijbenen maar kwam ff buurten Hier gaat alles best ok, wel last van hormonen, pijnlijke borsten en misselijkheid komt ineens ook zo nu en dan om het hoekje kijken... en zo moeeeeeeeeee *gaap* Nou, ga weer ff verder terug lezen...
Het verschilt zeer zeker, 25 weken is voor hier (brabant) wel erg laat. dit zegt de cz site: In principe moet je de kraamzorg vóór de 16e week van je zwangerschap aanvragen. - Kijk altijd je polis na voordat je kraamzorg aanvraagt, zo weet je precies of je kunt kiezen uit ieder willekeurig kraamcentrum in jouw regio of gebonden bent aan bepaalde kraamcentra of dat jouw verzekering de kraamzorg voor je regelt en je er zelf dus niets over te zeggen hebt De kraamzorg maakt het nog gekker: Het beste moment om u aan te melden voor kraamzorg, is als u ongeveer twaalf weken zwanger bent. De regels voor het aanmelden voor kraamzorg verschillen per zorgverzekeraar. In uw polis kunt u zien of u zich bij uw zorgverzekeraar moet aanmelden of dat u zich rechtstreeks bij de kraamzorg kunt aanmelden. dus vandaar. De vorige keer hamerde de vk er bij het intake gesprek ook erg op dat je dat vroeg moet aanvragen zeker gezien het de drukke maanden (mei, juni, juli) zijn voor de kraamzorg waarin er ook nog veel op vakantie zijn. Dus beter te vroeg dan te laat
Kraambureau dat ik wil: Het aanvragen van kraamzorg bij je verzekeraar kan nog wel eens ingewikkeld zijn. De ... Kraamverzorging probeert dit zo simpel mogelijk te houden. Het is in ieder geval belangrijk om de aanmelding voor 25e week van de zwangerschap te doen. Agis: Aanmelden uiterlijk 5 maanden voor de bevalling. Overigens deed ik het in mijn vorige zwangerschap al rond week 14 hoor . In mijn geval melden aan verzekering gaat tegelijk met kraamzorg.
@ nieuwe: welkom! @belletje: bij mijn vorige zwangerschap had ik geen belletje. Toen ik in het ziekenhuis lag, werd elke dag een bewegings/hart opname gemaakt (ben naak kwijt); die mocht alleen afgezet worden als het kindje bewoog en actief was. Dat was elke dag een probleem: kindje lag te slapen. Maar met een muziekje van m'n iPod (klassiek, Handel), daarop werd zeer heftig gereageerd! @justfortoday: ha, ha, inderdaad een vies praatje. Hopelijk gaan die darmen er wat aan wennen (of jij)! @ klingel: wanneer je buik komt is o.a. afhankelijk van de sterkte van je buikspieren. Bij sommige vrouwen is dat pas na 5 maanden, bij anderen al snel. Bij een tweede is het meestal sneller, omdat je dan al een keertje opgerekt bent geweest. @xaph: fijn dat je geen bloedarmoede hebt, maar voel je je inmiddels minder slap? @snoozie: niet misselijk als ik focus, maar vandaag volgde ik een lezing over achtbanen. Daarin zat een animatie alsof je in een achtbaan zit: misselijk! (maar was ik misschien anders ook wel geweest). @melanina: geniet daar maar even heerlijk van! @regelen: ik heb wel alvast de kinderopvang geregeld. Kost wel geld en als het misgaat, dan is dat pech (22 euro), maar bij mij hier in de plaats zijn enorme wachtlijsten. Vorige keer was ik bijna te laat! Overigens een ander kvd gevonden dat ik nu heb, want die dreigt steeds uit het pand gezet te worden zonder dat ze iets anders regelen en ipv 10 uur per dag moet je 11 uur per dag gaan betalen. Bovendien heb ik toch geen voorrang, want mijn dochter gaat in december van het kvd af (naar school). Het vinden van een kvd: Zoek beschikbare kinderopvang in de buurt - kinderopvangonline.nl @ goede opvang: Op internet kun je zo alle GGD-rapporten van de kinderopvang downloaden. Die controleert elk jaar de kwaliteit en het rapport is openbaar! (net als de inspectierapporten van scholen, kan ook handig zijn). Ik denk dat je moet google-en: naam centrum, plaats en ggd-rapport. Kijk ook eens op: http://kinderopvang.tevreden.nl/ Hier kun je veel kvd's opzoeken. De resultaten zijn de beoordelingen van de ouders van de kinderen die er zitten (heb als ouder zelf ook meegedaan, en zit overigens ook in de oudercommissie). @ sonja; sterkte meid! @laura: een sauna of te warm bad e.d. verhoogt de kans op een miskraam. Stella
Hey Meiden, @Dimple, wat vervelend dat je door zo'n test weer in onzekerheid raakt. Kwam er wel een controle streep?? Want het lijkt me inderdaad niet echt een goed teken als je eerdere testjes wel posi waren. Misschien even je vk bellen en vragen om een vroege echo?? @Klingel, ik heb even terug gelezen in mijn zwangerschapsboekje van bij mijn dochter, en daar begonnen mijn kwaaltjes pas rond de 6e week. Maar ik herken je gevoel heel goed hoor, je zou met alle liefde al kotsmisselijk willen zijn, toch @Layla, petje af voor je uitgebreide reactie! Alleen nu weten we nog niet echt hoe het met jou is @Xaph, wat fijn dat de uitslagen goed waren. @kinderopvang, het ligt natuurlijk erg aan waar je woont, hier in de randstad moet je je toch wel zo rond de 9 weken aanmelden en dan nog heb je soms niet optijd plek. @Kraamzorg, toen mijn dochter geboren was, was er een flink tekort aan kraamzorg. Wij moesten toen ook al vroeg aanmelden. Uiteindelijk gelukkig alle uren gekregen, wel 2 verschillenden, dat vond ik minder. MvM was hier vanmorgen, test werd a la minute positief. Ik mag volgende week dinsdag beginnen. Vanmiddag voor het eerst weer echt heel moe. Ik herkende het soort vermoeidheid echt van mijn eerste zwangerschap. Lijkt me nu allemaal een stuk lastiger. Ik ging die eerste weken echt na mijn werk altijd even slapen, nu moet ik mijn dochtertje halen en kan dat niet meer...ik hoop dat ik deze zwangerschap niet zo heel erg vermoeid zal zijn... Nou, ja, steeds maar lekekr vroeg naar bed dan, dus ik ga mijn bedje lekekr opzoeken Dag dames, tot morgen!
Heb minder last van buikpijn en misselijkheid, maar ben nog wel soms duizelig. Ik denk dat dat eerder mijn suikerspiegel is dan bloedarmoede; bloeddruk was ook prima. Ik neem morgen dus een paar plakken ontbijtkoek en een banaan mee naar mijn werk, lekker als tussendoortje. En voor de noodgevallen een rol dextro energy. Ook ben ik ontzettend moe, maar dat ben ik wel gewend (chronisch vermoeid na hardnekkige bacterie in bm). Das nu alleen nog een tikkie erger dan anders.
Ik mag me hier ook komen melden Heb zaterdag een erg positieve test in m´n handen gehad Volgens m'n eigen berekening ben ik op 17 juni uitgerekend, al kan dat nog een paar dagen later worden, als de vk hardnekkig vast gaat houden aan een cyclus van 28 dagen (de mijne was afgelopen maand 24 dagen...) Dit wordt mijn 2e kindje, ik heb al een dochter van bijna 1,5.
@klingel: ik snap je wel hoor, dat je bevestiging in klachtjes wil zoeken, ik deed dat zelf ook, met name omdat mijn vorige zwangerschap niet goed is afgelopen. ik voelde de afgelopen tijd weinig, tot 3 dagen geleden, ben heel duizelig en ontzettend misselijk en overgeven..... en heb nu alweer een beetje spijt dat ik me graag misselijk wilde voelen hahahaha maar er zijn ook genoeg meiden die geen klachten krijgen....ook ideaal hoor hier vandaag in ZH geweest vanwege mijn duizeligheid, bloeddruk was goed, dus moest gewoon mijn medicijnen blijven gebruiken(daar lag het niet aan), ze hebben ook bloed geprikt op ijzer, dat hoor ik nog. en de gyn heeft een niet officiele echo gedaan, ze zei ik kan nog iets voor jullie doen, een echo maken om te kijken hoe jullieer voor staan, eerst schrok ik wel, en dacht oohjee moet ik dat wel doen, vond best wel weer eng, maar mijn nieuwschierigheid was toch sterker dus mochten we ook direct voor de echo, ze deed geen metingen puur alleen kijken of er al iets zichtbaars was. en ja je zag een mooie dooierzak, met daarnaast een klein wurmpje hahah, en ze zei dat het er netjes uitzag en je zag ook steeds iets flikkeren, dat was het hartje.... ooooh zo spannend
Hoi , Ik ook in overwhere, in de wijk met alle rivieren namen.. Ik ga ook naar dezelfde verloskundige, wat grappig! Jij hebt al heel snel een afspraak, hoe kan dat? Groet
Goedemorgen dames Nou alle symptonen zijn er weer hoor haha waren ze even weg nu zijn ze er weer hahah Maar het vroege wakker worden gaat me echt nekken pffff 4 uur zei de klok weer
@Desi23 Wat leuk zeg, dat je niet alleen je kindje zag maar zelfs het hartje al! @Jvtje Welkom bij de club Zie mijn banner voor 'onze' website.
Goedemorgen allemaal, Ik kom me hier ook melden als aanstaande mama van een Juni beeb. Dit word onze 2de en net voor we zouden gaan starten met IUI stiekum een positieve test. Mijn uitgerekende datum zal zo rond 24 juni zijn. IK ben nu net 4 weken zwanger. Hopelijk gaat het goed, in febr heb ik een MK gehad en in April een VMK. Het enige wat ik voel en een beetje gevoelige boobs en een scherpe geur.