juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Goedemorgen dames!!
    Alle nieuwe dames, van harte gefeliciteerd en welkom

Jemig ik heb steeds zo veel te lezen, dat is gewoon niet bij te houden, haha wat kletsen jullie veel :D

2. Dimple

Dimple Fanatiek lid

10 feb 2009
    2.579
    0
    0
    @JVtje, welkom hier en gefeliciteerd.

@Lin71, ook welkom hier en gefeliciteerd en zo fijn dat het via de natuurlijke weg is gegaan.

Verder goedermorgen, ga snel weer werken.

3. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen mama s...

Hier even misselijk als dat ik gisterenavond naar bed ga en erg duizelig en moeeeeee. Had van de week hetzelfde als klingel, zocht bevestging in kwaaltjes en die waren er niet. Maar nu .....pffffff haha. Ach ik moet niet zeuren...ben zwanger !!!!!! Kom die tijd ook wel weer door. Layla, wat knap van je meis, zo n uitgebreide reaktie. Hoe is het met jou ? Desi, super meis, das mooi nieuws he ! Dimple, snap je onzekerheid, ben benieuwd, dikke knuf !

GA proberen een beschuitje te eten en hopen dat het dan wat zakt want moet zo naar mn werk. Lieve mama s, allemaal een fijna dag !

Alle nieuwe mama s, welkom en gefeliciteerd !

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Amai, jij had zin om op iedereen te reageren! :D

Mijn hcg was opvallend verhoogd dus dat was heel goed zei mijn huisarts. Ze heeft wel geen cijfer gegeven, maar dat zal ik dan morgen wel krijgen samen met de rest van de bloeduitslag.

En mijn uitgetelde datum was volgens de website hier 19 juni (uitgaande van mijn laatste menstruatie en daarbij 40 weken geteld). Maar nu kwam mijn huisarts gisteren op 21 juni ;) Wie weet heeft de gyn nog een andere dag :D

Ondertussen zijn mijn darmen ook compleet uit hun doen! Krampen en zo vaak naar't toilet moeten! Pfff, is dit ook een kwaaltje?

Vanmorgen met heel veel moeite en net niet kokhalzend een potje yoghurt gegeten (voor mijn portie calcium). Zit nu op m'n werk en heb net eens aan mijn boterham geknabbeld. Voor ik begonnen ben is mijn honger weer over.
    Gisterenavond wel goed kunnen eten, alleen daarna heeft het de neiging om terug op te komen, maar het viel reuze mee.

Nachten zijn nog steeds gebroken... Sliep ik gisterenavond zo lekker, komt vriendlief met zoveel lawaai de kamer op! GRRR! :x Nou, daar lag ik dus weer lekker wakker...

@ opvang: als de 12 weken eens voorbij zijn, wil ik wel eens gaan kijken. Zijn er nog niet uit of we een creche of onthaalmoeder willen. Beide hebben hun voordelen.

5. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pfffff, gelukkig mn beschuitje zit er nog in. Voel me gelijk wat beter ! Nu snel naar mn werk...doei doei

6. Layla

Layla Lid

8 dec 2008
    63
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Hoe het met mij gaat...? Ik ben vooral moe en duizelig! En dat zijn veelgehoorde klachten merk ik. Dus ik probeer iets meer steun te vragen van mijn lief in alle dagelijkse dingen zoals koken en poetsen etc. Daarnaast merk ik dat ik moeilijker mijn rust kan pakken op een dag dat ik thuis ben, omdat hier nog een drukke kleine rondloopt!

Ik heb het gevoel dat ik in een soort van wacht-modus zit. Even de komende weken doorkomen... Dan weet ik of het goed gaat, dan kan ik het blijde nieuws wereldkundig maken, dan ben ik van de ergste klachten af (bij alledrie hopen hopen hopelijk!).

7. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Omdat ik al een mk, bzz en een ma echter de rug heb :(

Ik woon in de vogelbuurt, bij het leeuweriksplein.

8. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    wauw desi, je hebt gewoon een hartje gezien :D

9. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Goedemorgen!!

All nieuwe dames welkom. Hopelijk komen er nog veel meer bij en word juni een maand met heel veel baby's!

Ik ben net terug thuis van mijn slaapdienst en ben zoo moe, ga eerst even bijslapen. Hier voor waren ze net het vuilnis aan het ophalen. En ik bedacht me net dat het voor zwangere vrouwen niet een van de leukste banen kan zijn. Bah wat stinkt dat zeg, mijn ontbijt kon ik nog net binnenhouden.

Ik ga vanmiddag even naar de stad om een nieuw boek te halen( over de zwangerschap). Heb al veel informatieboeken en wil nu iets met plaatjes, hebben jullie nog tips??

10. Layla

Layla Lid

8 dec 2008
    63
    0
    0
    Oh desi ik kan ook niet wachten op het moment dat hartje te zien knipperen!!! Of horen... Poeh, ben benieuwd of ik dan mijn tranen kan bedwingen, zo'n mooi moment!

En qua boek... ehm... De zwangerschapsbijbel? Veel plaatjes en veel info, plus lekker dik! Of je koopt zo'n dvd?

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb een zwangerschapsdagboek gekocht. Daarin staat elke dag iets voor de ontwikkeling van je kindje. Er is ook plaats om zelf dingen te schrijven, maar dat doe ik voorlopig nog op een apart blad. Na mijn 12 weken pen ik alles over! :)

@ Layla: ik weet ook niet of ik mijn tranen ga kunnen bedwingen bij het horen van het hartje ;) Kreeg gisteren weer tranen in m'n ogen toen de dokter zei dat ik voor goed nieuws kwam :) Ach, zolang het tranen van geluk zijn vind ik het niet erg! :D

12. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Hihi ik ben bang dat die tranen er bij mij ook zullen zijn...

meiden zijn jullie ook zo onzeker? Of het allemaal wel goed blijft gaan de komende weken?

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Yustin

Die onzekerheid begint stilaan te komen, hoewel ik gisteren weer even gerustgesteld was na het bloed prikken.
    Gisterenavond de hele avond Desperate Housewives gekeken (vriendlief was toch niet thuis :p) en dat heeft mij wel geholpen om mijn zinnen te verzetten.

De eerste dagen van de week verloor ik veel wit slijm, maar dat is geminderd. Gelukkig maar, want ik holde constant naar het toilet en dat begon op 't werk op te vallen ;)

14. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    @Nijntje,
    Ik verlies ook veel wit slijm en vocht.
    Collega's weten het van mij al, ik ben al jaren bezig met icsi en ze wisten van deze terugplaatsing!

Ben gewoon erg bang dat ik volgende week geen hartje zie of juist wel een hartje en dat het alsnog mis gaat. Heb hier zo lang naar toe geleefd en wil nu eens op een heel grote roze wolk zitten :D

15. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ondanks 1 MA met currettage en 2 MK's valt de onzekerheid hier best mee, maar dat zal wel aan de vet donkere test liggen
    http://www.mijnalbum.nl/Foto-7P337QLX-G.jpg

Vandaag wel flinke moodswings, inwendig scheld ik iederen op werk de !@#@#$$#33 :D

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's inderdaad een duidelijke test! :)

Van moodswings heb ik tot nu toe nog geen last gehad. Alleen heb ik gisterenavond mijn vriend zo de les gelezen omdat hij me wakker gemaakt had terwijl hij weet dat ik zoveel moeite heb om in slaap te komen. En dan was het ook nog over zoiets stoms! ;)

Misschien heel dom nu, maar ik heb vandaag echt pijn aan de cellulitus op mijn bovenbenen. Als ik ergens tegenaan kom of mijn onderbroek optrek, doet dat dus echt gigantisch pijn... :) Wie weet is zijn mijn benen al dikker aan't worden! :$

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@desi23: wat leuk zeg, zomaar een echo :D En al een hartje gezien... Dat moet een hele geruststelling zijn lijkt me.

@Xaph: ik had de website al gevonden. Zal binnenkort even m'n gegevens doorsturen!

@Lin71: Wat fijn dat je toch nog spontaan zwanger bent geworden! Ik zal voor je duimen dat het goed blijft gaan dit keer! (voor iedereen trouwens)

@nijntje: dan mag de gyn voor het gemiddelde gaan :p
    Hier zijn de darmen ook flink aan het werk... Nu gaat het wel weer, maar vorige week was ik niet van de wc af te krijgen :)

Opvang... M'n oudste gaat al naar het KDV toe, deze nieuwe spruit zal daar dan ook naar toe gaan. 2 dagen in de week (maandag en woensdag). De 3e dag past oma op (dinsdag) en dan zit mijn werkweek er ook meteen alweer op ;)

@Layla: herkenbaar... M'n dochter was maandag flink ziek, dus was met haar thuisgebleven. Nou, 's avonds kon je me echt opvegen. Maar denk maar niet dat m'n man dan zegt 'blijf jij maar lekker zitten, dan ruim ik wel een keertje het speelgoed op...' :x Nou ja, dat heb ik dan ook maar fijn laten liggen (want ik was ook zéker niet van plan om het nog op te gaan ruimen) en heb het dinsdag maar opgeruimd.

@dagdroom: ik heb hier het boek "Een nieuw leven in beeld" van Alexander Tsiaris liggen. Heel mooi boek met veel foto's. Enige wat ik aan dat boek een beetje jammer vind, is dat je echt heeeeel veel plaatjes hebt van het 1e trimester, maar vervolgens het 2e en 3e trimester en de geboorte een beetje afgeraffeld worden... Voor het 1e trimester zijn meer dan 200 blz uitgetrokken en de hele rest van het verhaal moet het met nog geen 100 pagina's doen...

@Yustin: ja, die eerste weken zijn zo onzeker! Je voelt nog niets (hooguit wat kwaaltjes) en je moet dus maar hopen dat alles goed gaat daarbinnen... Zal blij zijn als ik die eerste 3 maanden weer door ben.

@nijntje: dat witte slijm had ik de afgelopen dagen ook... Maar daar word ik gelukkig niet onzeker van, kan me nog herinneren dat ik dat bij m'n vorige zwangerschap ook had (volgens mij ook zowat de hele zwangerschap door wel...) Het maandverband heb ik voorlopig aan de kant gegooid, maar de inlegkruisjes ga ik nog wel even nodig hebben ;)

@justfortoday: moodswings, nee nog niet echt last van... maar ben wel een stuk emotioneler dan ik gewend ben van mezelf (daardoor wist ik al een week voor ik ging testen eigenlijk zeker dat ik zwanger ben :p)

Ik ben vanmorgen maar gelijk even naar de vk geweest om me daar in te schrijven :D Heb de 1e afspraak nu op 12 november staan, dan ben ik een week of 9 zwanger. Hoop dat ze dan meteen een echo maken... Op hun site staat dat in elk geval wel, dat ze de echo gebruiken om naar het hartje te kijken. Zou wel leuk zijn! Toen ik zwanger was van m'n 1e had de vk-praktijk geen eigen echo-apparatuur, dus luisterden altijd alleen met de doptone (ben in de tussentijd verhuisd, dus ga nu naar een andere vk-praktijk). Maar toen hoorden we wel al bij 9 weken het hartje kloppen :D

18. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ justfortoday: wauw, mooie streep hoor!

Van moodswings heb ik niet echt last, al heb ik wel duidelijker minder geduld door moeheid/misselijkheid. Kan minder hebben dan normaal.

Over onzekerheid: Is echt wel herkenbaar hoor. Ook al heb ik er wel een goed gevoel over, twijfel slaat soms opeens toe. En het volgende moment ben ik er weer erg zeker van. Het gaat een beetje op en neer.

hmmm klinkt toch een beetje moodswing - achtig. Maar dat schijnt bij zwanger zijn te horen! Dus hoef ik daar dus niet meer onzeker over te zijn!!

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik word er ook niet onzeker van omdat er geen bloed bijzit. Maar het is zo gek: als ik op wc ben is er niets en na een paar minuten voel ik iets. :)
    Maandverband heb ik deze maand zelfs niet gebruikt! Ik hou mijn voorlopig ook aan de inlegkruisjes.

20. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @Jvtje: bedankt voor de tip. wat een uitgebreide reactie zeg, ben weer helemaal bij..

Deel Deze Pagina