@Stelle0610: ik heb ook een KS gehad en tot nu toe nog geen last van m'n litteken. Misschien dat het nog komt naarmate m'n buik gaat groeien.
Dag meiden, dames, Ik heb me enkele dagen geleden al gemeld in dit topic, maar nog geen tijd gehad om echt daarna te reageren. Het gaat ook allemaal erg snel hier haha Na een dagje werken zijn er weer meerdere pagina's bijgekomen.. Op woensdag 28 oktober heb ik mijn eerste echo in het ziekenhuis, mijn verloskundig heeft zelf nog geen echo apparaat. Ben erg benieuwd! Hopelijk gaat alles nog goed. Ik heb in ieder geval nog volop klachten. Vooral de moeheid is erg wennen. Tijdens het werken word ik erg snel moe en na het avondeten ga ik het liefst lekker in bed liggen. Hopelijk word het weer beter, want goed voor mijn werk is het niet haha Ben erg benieuwd naar mijn uitgerekende datum. Omdat ik een onregelmatige cyclus had heb ik niet bijgehouden wanneer ik voor het laatste ongesteld ben geworden. Nog gefeliciteerd aan alle meiden die ondertussen ook een postieve test in hun handen hebben gehad! Zijn er nog mensen met tips om met de vermoeidheid om te gaan? Ik luister zoveel mogelijk naar mijn lichaam, dus slaap tegenwoordig al erg vroeg. Maar op mijn werk kan ik dit natuurlijk niet... Ben benieuwd of er tips zijn
Wil ook wel tips voor dat slapen, was vanmorgen al rond 3u wakker! En had echt super veel moeite om opnieuw in slaap te geraken en om ook in slaap te blijven, pff, om 8u moed opgegeven en om half 9 toch maar opgestaan. Had ik nog eens een vrije zondag om uit te slapen samen met mn ventje... Weet iemand ook hoe je een test kan bewaren? En duidelijk op een foto krijgt? De foto's van mij zijn super wazig! En zou de test ook graag nog even bewaren, voor als we het nieuws over een dikke 2 maand bekend gaan maken
Als je je test openmaakt en dan de hele strip in spuit met haarlak dan worden ze alsnog wel ietsjes lichter maar blijven wel altijd de kleur behouden. Over slapen, gewoon toegeven wanneer je moe bent
En gewoon haarlak spuiten? Zonder open te maken? Gaat dat ook? En oei, dan moest ik er toch al ff inliggen
Nieuwe meiden: gefeliciteerd! Over de vermoeidheid: ik heb geen tips, behalve je rust proberen te nemen en misbruik maken van manlief wat betreft koken, wassen, vroeg opstaan etc. (zover als dat bij iedereen mogelijk is natuurlijk). Stella
Haha, dat doe ik al Maar ja misbruik klinkt zo slecht he haha! Hij begrijpt gelukkig dat ik erg moe ben na het werken. Ik ben vooral benieuwd hoe jullie omgaan met de vermoeidheid op werk? Ik heb urenbudgetten op werk die ik moet halen en ik ben zo snel moe dat het een negatief effect hierop heeft. Ik concentreer me ook veel slechter.. En ik wil liever niet nu al "piepen" bij mijn manager. Hopelijk komen er meer tips
Sabse, tjsa, ik weet niet wat je zou kunnen doen. Zelf sta ik voor de klas en gelukkig heb ik dit jaar een rooster met veel tussenuren. Ook probeer ik in de les te gaan zitten als dit kan, maar dat is heel lastig, want ik ben gewend te staan en rond te lopen. Ik weet ook niet of je rechten hebt om al minder te gaan werken, maar ik ben bang dat dat alleen kan als je doktersadvies hebt?
wow juni 2010! alle as moeders van harte gefeliciteerd!!! helaas zal ik geen juni mama meer worden volgend jaar maar was vorig jaar een juni mama en idd juni is een TOPMAANd !! heerlijk de hele zomer lekker wandelen met jullie kleintje! geniet van de zwangerschap en straks van jullie kindjes!!!
De tussenuren zijn vast prettig, kun je wellicht een beetje rusten indien nodig. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten wat betreft het minder werken, maar dat wil ik liever ook niet. Vind het zo vroeg om al te klagen. Stom want elke vrouw beleeft een zwangerschap op haar eigen manier. Maar wil gewoon niet nu al met klachten komen op werk... Ik slaap 's avonds in ieder geval op tijd. Maar dan nog ben ik moe haha. Kan zo op werk een dutje doen
even een tip om je test lang zichtbaar te houden...kleurloze nagellak in het venstertje stippen, maar bij die van moeders voor moeders had ik dat niet gedaan en die is nu na 2 jaar nog zichtbaar!
Ik heb mijn agenda voor 10 uur en na 16 uur geblokt om dingen uit te werken (projectmanager bij de overheid). Dat voorkomt dat collega's hem helemaal volplempen met vergaderverzoeken. Dit geeft me niet alleen meer rust om dingen uit te werken, maar zorgt ook voor flexibelere uren. Als het 's morgens niet zo lekker gaat kan ik dan eventueel wat later beginnen of als het niet lekker gaat 's middags eerder naar huis. Ik kan gelukkig mijn eigen uren indelen, als ik in totaal maar aan mijn uren kom. Dat is tot nu toe geen probleem, ga er structureel iets overheen. Misschien kun je een langere middagpauze nemen en dat compenseren door wat langer door te werken? Ik weet niet of je voltijd werkt maar ik doe ook wel eens wat thuis als ik een dag eerder naar huis ben gegaan. Voor concentratieproblemen maak ik extra gebruik van to-do-lijstjes. Als ik iets moet doen, schrijf ik het eerst op. Vaak komen er in de loop van de dag diverse dingen bij waar ik niet direct aan toe kom. In mijn geblokte uren pak ik mijn lijstje er dan bij om de dingen af te werken. Afhankelijk van hoe het gaat met mijn concentratievermogen pak ik eerst de makkelijke of eerst de moeilijke dingen eruit. Xaph
Ik werk inderdaad voltijd. In principe 40 uur per week, maar in de praktijk vaak meer. Denk zo'n 42-45 uur per week. En vaak werk ik 's avonds al even omdat ik voor mijn gevoel overdag niet ben opgeschoten haha. Dus om langer pauze te houden lijkt mij onhandig. Dan ben ik later thuis en dan moet ik nog 's avonds werken ook. Terwijl ik vaak 's avonds nu al direct in slaap kan vallen haha Ik krijg een klant toebedeeld en krijg er een x aantal uren voor om mijn werk te doen. Zodra ik klaar ben pak ik de volgende op. Dus mijn uren lopen continu door. Bij het verwerken van de administraties heb ik dus problemen met concentreren bij berekeningen of iets uitzoeken. Daarnaast heb je nog telefoontjes van collega's met vragen, overleg met adviseurs inz. klanten, etc. En dat moet gewoon gebeuren, dat kan ik niet aflsuiten voor een uurtje ofzo. Helaas Ach ja ik kijk het maar aan en zie wel hoe het zal gaan.. Bedankt voor het advies!
@Bewaren van de test : ik heb er niks mee gedaan en ze ziijn nog steeds prachtig @all : hier ook een zieke mama bah ...en een rondhobbelende baby van nog 1 jaar
Belin, tjee meid.. balen dat je je nu al zo beroerd voelt. Doe maar rustig aan en laat je lekker verwennen! Mamaniek, welkom! Mvj, wow nu al 2 echo's. Wel fijn dat ze beide goed zijn!! Melanina, oooeeeh leuk een rompertje. Het is allemaal nog zulk klein spul he. Mijn zoontje zit nu in 92, kan me gewoon niet voorstellen dat straks de baby weer in dat kleine spul zit. Daisysanches, pfff klinkt vermoeiend allemaal. Hoe gaat het nu met je? Nog verhoging/koorts? Sannnniee, jee nog meer zieken.. ook jij beterschap! Stella, mijn zoontje is met 32+4 geboren nadat de weeen op gang kwamen en de vliezen braken. Ik heb geen keizersnede gehad, ben wel vorige maand geopereerd. Mijn galblaas is verwijderd, dat zijn kleinere sneetjes. Daarnaast zit de laagste bij de navel, maar heb er (nog) geen last van. September1909, welkom! Funkie, welkom (terug)! Wat fijn dat he het hartje hebt zien kloppen! Tjee, je hebt wel een aardige geschiedenis met zwanger worden. Kan me enorm voorstellen dat je onzeker bent. Dikke knuf! je kan trouwens Xaph of Desi23 een pb sturen. Ik heb ze gevonden in de ledenlijst. Meisje89, welkom! Sabse, spannend je eerste echo zo snel al! de vermoeidheid.. geen idee.. ik zie wel wat komen gaat. Vorige zwangerschap heb ik veel geslapen, maar nu heb ik een peuterpuber en zit dat er niet (meer) in ben ik bang... Daarnaast ga ik het al snel aangeven op het werk, verwacht een beetje begrip.. Hier, werkelijk nog steeds geen besef dat ik zwanger ben.. mijn ouders zijn net een weekje op vakantie en kan ze dus niets zeggen.. in zoverre, vind de telefoon zo onpersoonlijk tegen mijn ouders.. Heb nu een t-shirtje besteld met daarop laten drukken: Hoera! Ik word grote broer! Dit weekend gaan we naar ze toe, ben erg benieuwd! Ik heb wel enorme last van mijn darmen, af en toe van de krampen dat ik denk.. ooh oooh... maar gelukkig so far so good! Echt een opgeblazen gevoel ook. Net alsof je een paar dagen niet hebt gepoept.. Maar als dit het is, teken ik ervoor. Heb mijn vorige zwangerschap ook geen hinderlijke kwaaltjes gehad.. en hoop daar nu weer op manlief heeft gisteren groot stuk chocola voor me gehaald.. nu kan ik er nog van genieten zegt ie hahahah... en hij was errug lekker!
@dingetje : wat leuk zeg ! je word wel lekker verwend door je mannetje hoe oud is je zoontje als ik vragen mag ?\ die van mij word dinderdag 1 jaar ! @all heb toch maar effies de ha gebeld .....sinds gisteraovnd dus koortsig ...en echt spaansbenauwd ......bah maar heb wel duidelijk gezged dat ik voor de 12 weken echt niks wil slikken van medicijnen ..... nou ja kan straks terug bellen
Goedemorgen mama's Hoest met jullie deze ochtend? Hier gaat t het goed. Begin me elke dag wel wat meer zwanger te voelen hoor! Voel me sinds gisteren wat weeig en heb gelijk ook minder eetlust. Ben ik ff blij dat ik vorig week, toen ik nog niet misselijk was, lekker heb genoten van al 't eten, hihi Mijn testjes zien er allemaal nog goed uit. De streepjes zijn alleen niet meer roze, maar paars... Straks lekker shoppen met mn moeder Alleen nog niet babyshoppen, want mama weet het nog niet, hihi.
Wij hebben gisteren een quinny tweedehands kunnen kopen. Maar die had ik al op het oog voor we zwanger waren, gewoon omdat het een scherpe prijs was. Voor de rest wacht ik nog even af tot Sinterklaas, want dan ben ik aan de 12 weken.
Ik heb ook nog niet zoveel kwaaltjes. 's Avonds na mijn avondeten (ongeacht of het zware of lichte kost is) krijg ik het zuur. Een paar slokjes (nog geen half glas) cola biedt voorlopig de oplossing voor mij. Verder rommelen mijn darmen ongelooflijk! Sinds woensdag heb ik heel regelmatig dat ik zoveel moet gaan dat het in diarree eindigt... Niet echt plezant, maar ik kon evengoed last hebben van verstopping en da's ook niet fijn. Heb ook wat minder eetlust, maar dat is niet zo heel erg