juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zit er dit keer over te denken om ook op mijn werk in te zamelen. Vond het de vorige keer zo'n zonde wanneer ik de wc doortrok. Maar goed, ik deel mijn kamer met een collega, en zij mag het (nog) niet weten. leg dan maar uit waarom je steeds met een fles/tas naar de toilet loop.
    En op de wc laten staan, gaat denk ik niet werken. Dan ruimt de schoonmaak hem vast op.

Maar ik was wel blij toen ik na de vorige keer eindelijk weer eens gewoon kon doortrekken met urine dat wegspoelde... waar een mens wel niet blij mee kan zijn...

2. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    @dazwa, whow wat wist jij het dan al vroeg :D

3. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1443 luckybird, 21 okt 2009
    Laatst bewerkt: 21 okt 2009
    Hallo allemaal,

sorry sorry meiden, als het ego/kortzichtig overkomt . Dat is zeker niet zo!! Ik denk er gewoon over na en hoop juist dat de vrijwillige bijdrage van alle zwangeren kan leiden tot juist iets moois (ipv handel).

Ik vind het juist erg dat de industrie er geld aan verdiend (dat ze een kostprijs rekenen snap ik natuurlijk), terwijl sommige stellen de behandeling ook nog eens zelf moeten betalen! Het gaat er niet om dat ik er iets voor moet hebben, het steekt juist dat het de stellen geld kost en de farmacie er aan de andere kant aan verdient (en zegt dat dat allemaal wel meevalt, maar geen bedragen wil noemen en het dus zelf bewust vaag houdt). Iedereen mag natuurlijk geld verdienen, maar aan de andere kant doen ze net alsof het alleen is om aan een maatschappelijke taak te voldoen. Maar wat sommigen zeggen: zo zit die wereld nu eenmaal in elkaar... En misschien valt het inderdaad allemaal reuze mee, kan ook nog
    Maar door jullie (felle) opmerkingen realiseer ik me wel beter hoe super belangrijk het is voor sommigen!! Nogmaals, wilde er natuurlijk niemand mee kwetsen.

Misschien moeten we ons als vrouwen samen juist sterk maken richting politiek en industrie, dat ook dit soort behandelingen betaalbaar moeten blijven/worden. Het kabinet is tenslotte helemaal zo pro-gezin.

4. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Luckybird, misschien kan je de gedacht omdraaien....
    Het bedrijf verdient eraan, en met dat geld kunnen ze weer meer doen! Ontwikkelen en onderzoek.....

Ennuh.... no hard feelings hoor!

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Luckybird: Ik hoor dat pregnyl een van de goedkopere vruchtbaarheidsmedicijnen is (van iemand die nu in de MMM zit).

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dat die behandelingen zo duur zijn.. er komt natuurlijk meer dan alleen hCG bij kijken. Denk aan punctie evt met roesjes, verdovingen. Bevruchting in reageerbuis, in de gaten houden of dat goed loopt. Plaats beschikbaar hebben voor terugplaatsing. Opslag capaciteiten in het geval van cryo's.
    En de andere medicijnen die er na de terugplaatsing nog bijkomen.

Alleen maar een ziekenhuis bed is al duizenden euro's. En dan lig je er alleen nog maar op.

7. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ja ik wil haar er nu echt bewust bij betrekken vanaf de 13-14 weken... Als ik mijn mond zolang dicht kan houden... Maar dat ik vooral afhankelijk van mijn misselijkheid of die nog toe gaat nemen...
    Bij mijn vorige zwangerscgap hebben we het haar verteld toen we een kloppend hartje hadden gezien met 6.4 dagen... Maar toen het mis ging was het erg moeilijk om uit te leggen,al man ze het er luchtig op...
    Nu wil ik haar dus inzicht geven hoe de kleine in mijn buik leeft...
    Ik denk dat ze dat wel kan verwerken... Maar dan moeten we nog 7 weken wachten en dat duurt stiekem erg lang...

Ik had gisteren avonddienst en ben gewoon heel de avond belabbert geweest, hoofdpijn en misselijk, poeh was zo blij toen ik om 01:00 mijn bedje zag...
    Gelukkig heeft man lief me even laten liggen vanmorgen, ben zo moe nog...

Fijne dag allemaal.
    Catheleine

8. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Zooo dat is relaxed!

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb ff gegoogled. Dit zijn de bedragen voor pregnyl:
    Pregnyl inj.poed. 500 IE (+ solv.)€1,49Pregnyl inj.poed. 1.500 IE (+ solv.)€ 2,41Pregnyl inj.poed. 5.000 IE (+ solv.)€ 4,24

10. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat het duur is, ziekenhuis e.d. dat snap ik natuurlijk ook wel. Mijn punt is meer dat ik het vreemd blijf vinden dat die bedrijven geen winstpercentage van dit product bekend willen maken (las ik op sitw MvM). Dat vind ik toch bijzonder vreemd als je zegt dat je handelt vanuit het perspectief dat je vrouwen wilt helpen en er zelf weinig aan verdient. Maar misschien ben ik te achterdochtig hoor... Dat kan natuurlijk ook!
    Maar nogmaals: jullie felle reacties spreken boekdelen, voor sommigen is het natuurlijk echt heel belangrijk en noodzakelijk dat iedereen hieraan mee blijft werken!

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dit heb ik gevonden:
    Ik zie daar niks geks, winstmakends of wat dan ook in.

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1452 luckybird, 21 okt 2009
    Laatst bewerkt: 21 okt 2009
    - geen winstcijfers bekend maken van dit product? Mijn redenering is dat ze dat toch gewoon kunnen doen als het zo weinig is en ze het doen uit overweging dat ze vrouwen willen helpen? Daarmee hoef je je andere winstcijfers van je andere producten nog niet bekend te maken.

- dat het niet het best verkochte medicijn is zegt niets over de winstmarge op het product. aspirine verkoop je inderdaad wellicht beter dan dit in aantallen (bij wijze van spreken dan heh..)

Maar goed, nogmaals, misschien ben ik te achterdochtig en het einddoel is het belangrijkst en moet natuurlijk voorop staan. Ik ben wel een beetje klaar met de discussie eerlijk gezegd, want ik val wel erg in herhaling zo hahah. Sorry jongens voor mijn kritische blik! Iemand iets leukers te melden?

13. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff wat kletsen jullie veel... ik ga eerst weer eens ff bijlezen :D

14. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    hoi allemaal,

ik wil me hier ook aanmelden ik ben 24/06/2010 uitgerekend!

15. jongemoeder

28 jun 2006
    80
    0
    0
    adm. medewerkster
    flevoland
    Hier ook een juni 2010 mama!!
    Heb net getest was waarschijnlijk 2 weken overtijd? Heb namelijk in juli een MA gehad en ben daarna 13 september pas ongesteld geworden dus weet eigenlijk niet goed hoe ik rekenen moet...
    Heb getest met een test van kruidvat ( 2 voor 5 euro) en hoefde niet eens te wachten! Er verschenen meteen 2 dikke strepen!
    We hopen dat alles deze keer goed mag blijven gaan en dat we in juni een broertje of zusje voor ons dochtertje (2,5) mogen krijgen!!
    Iedereen gefeliciteerd trouwens hier!!

Groetjes!

16. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey ik ook!!! leuk!! welkom en gefeliciteerd :D

17. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom en gefeliciteerd!

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zijn er hier nog meiden met een hond? Gedraagt hij/zij zich anders sinds jullie zwanger zijn?

Die van mij is goed om achter het behang te plakken! GRRR!!!

Constant loopt ze te piepen, als ik met haar wil spelen is ze het na 2 minuten al beu (terwijl we anders een half uur met de bal konden spelen). Ik weet dat mijn lontje nu vrij kort is, maar ik krijg zo zenuwen van haar! (ondertussen staat ze al een kwartier aan een stuk te piepen!)

19. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd meiden!

20. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @jongemoeder en Kiet: Welkom op dit gezellig forum :)

Leuk om te zien dat er elke dag weer nieuwe mensen bijkomen.

@Nijntje, ik heb zelf geen hond. Maar mijn kat reageerde er bij de vorige zwangerschap wel sterk op, ze werd heel erg aanhankelijk

Deel Deze Pagina