@Steken: herkenbaar, vooral bij te snel opstaan of omdraaien. Au!! Joehoeeeeee, heb de 8 weken gehaald zonder bloedverlies, een mijlpaal! Nu op naar de eerste echo!
Bedankt voor je reactie! Ik heb vandaag de gyn gebeld, maar moest toch eerst naar de VK toe. Zij zou dan een doorverwijzing geven. Denk dat ik dus maandag maar eens ga bellen of zo
Hi, ik heb ook eigenlijk geen klachten. Ik teken ervoor hoor, maar ondertussen vraag ik me wel af of het wel oke is. Vast wel, en als ik een beetje nadenk kan ik wel wat kleine klachten bedenken. Mijn boobies doen pijn, ik heb al een paar weken "ongesteldheidskrampen", ik schijn iets intenser te zijn dan normaal en ik heb soms last van mijn onderrug. Ik slaap 's avonds meteen na het eten en sta om 5 uur 's ochtends uitgerust weer op. Maar eerlijk gezegd is het allemaal zo minimaal dat ik er weinig van merk. Ik val zelfs af! Ik pas broeken die ik drie maanden geleden niet pastte... heel raar. Maar goed, voorlopig teken ik er voor. Niet misselijk, grote boobs, mooiere huid en zo'n twee kilo kwijt. Zolang het kindje gezond is vind ik het een prima zwangerschap . Ennuh, die mooie buik van je mag idd wel wat nieuws, toch?? Dat wordt heerlijk shoppen Ik zat laatst op internet te kijken naar mammalicious, en ik kan niet wachten tot ik daar ook kan bestellen...
Tjeemig, ik krijg me toch een opgezette buik! dit wordt lastig verhullen zo... Vandaag de vk gebeld en me aangemeld. 11 nov intake. En de echo pas vanaf 11 weken!!! Tjee dat duurt echt nog vet lang! Maar eerder doen ze niet (tenzij bloeding of iets dergelijks)
Hoi, ben 3 dagen weggeweest en heb nu veel om bij te lezen. Zal niet overal op reageren. @Scorpion, wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat je nog steeds de tranen in je ogen krijgt. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik je een hele goede en rustige zwangerschap toewens met een mooi gezond kindje aan het einde in je armen. @Yustin, gefeliciteerd! @ nieuwe mama's: welkom en gefeliciteerd! @jvtje: de meerwaarde van wel een prenataal onderzoek laten doen, is dat ze ook afwijkingen (genetisch) kunnen vinden die bijv. aangeven dat je of de zwangerschap niet zult uitdragen, omdat het kindje niet levensvatbaar is, maar dat onduidelijk is of dat direct of met 40 weken is. (mijn nichtje heeft dit gehad). Dat zou voor mij wel reden zijn de zwangerschap af te breken, hoezeer dat ook tegen je zin ingaat. Toch doe ik geen pre-nataal onderzoek, want de onzekerheid en afwegingen die je moet maken, zijn vaak veel lastiger dan bij bovenstaand voorbeeld. @Bright: gefeliciteerd! @zilvervosje/kvd: elk kvd moet standaard een RIE uitvoeren, een risico inventarisatie voor veiligheid en gezondheid. De leidster inventariseren elk jaar de risico's en geven aan hoe ze er mee omgaan etc. Dit om hun geheugen op te frissen en alles nog eens na te lopen. De ggd controleert of de RIE in orde is en of er met ongelukjes (die moeten vermeld worden) wat gedaan wordt. De ouderraad (ben ik lid van) krijgt de RIE ter inzage en geeft er vervolgens advies over. Je kunt elk ggd rapport op internet downloaden om te zien of de zaken in orde zijn. Je zou ook de ouderraad van het kvd kunnen benaderen (die moet er verplicht zijn) om ze naar het verslag van de RIE te vragen en hun advies. Er schijnt veel kwaliteitsverschil te zijn, maar dat kun je in het ggd-rapport denk ik wel aflezen. Belangrijk punt wat bij mijn kvd vaak niet in orde is, is de leidster-kind ratio. Hoeveel leidsters moeten er op een groep als deze een bepaalde leeftijdsopbouw heeft (dit is afhankelijk van de leeftijd van de kinderen). Mijn kvd zoekt hierin de randen van de wet op (ook omdat ze personeelstekort hebben). Als ouderraad zijn we hier allert op en na ons advies de ggd ook. Maar bij mijn kvd zijn de standaard dingen als geen maxi-cosi op tafel laten staan, altijd in orde. @zilvervosje: wat een man, om dan een roddel onder de studenten te starten... Bij mijn vorige zwangerschap kwamen mijn leerlingen naar mij toe toen ik 6 weken was met de vraag of ik zwanger was: ik was zo vrolijk terwijl ze het pw hadden verpest. Ik heb toen keihard ontkent, niemand wist het nl. nog. Vond het toch wel bijzonder. Ik ga het toruwens op mijn werk vertellen als ik met 12 weken het hartje gehoord heb. @melanina: gefeliciteerd! Hier gaat alles z'n gangetje. Deze week weer - van een vriend deze keer - gehoord dat hij papa gaat worden (in maart). Daar kan ik nu ik zelf eindelijk weer zwanger ben, toch wat beter tegen, al gun ik het iedereen van harte! Stella
Hoi Stella, Wat super die info! Fijn om te horen van iemand die zelf in de ouderraad zit. Iemand had idd al iets geschreven over de ggd rapporten, ik wist dat helemaal niet! Dat scheelt wel een stuk als ik onze wip ("work in progress"... het is blijven plakken als werktitel) weg moet brengen. Tja, en die docent kon ik ook wel wurgen. Hij zei achteraf wel sorry, maar aangezien hij een sterk vermoeden had toen hij het geintje maakte was het wel een bewuste actie. Ik zou dat echt nooit doen! Sowieso, ik ben nu 30 en de opmerkingen over "wanneer komt jullie eerste? " "ben je zwanger?" en zelfs eentje over "rottende eitjes" waren niet van de lucht. Zodra ik het kan vertellen zal ik er meteen bij zeggen dat dat soort opmerkingen echt niet kunnen, je weet nooit wat er speelt.... Wie weet helpt het (dat is vast een beetje naief ) Wat leuk dat je studenten het zo vroeg doorhadden. Dus jij werd heel vrolijk van je zwangerschap, wat heerlijk!! Ben zo lang bezig geweest met zwanger worden? Wat heerlijk dat het nu dan raak is!
Hier ook eigenlijk nog niet echt symptomen... Ik ben wat moeer dan normaal misschien, maar dat zou ook van het weer kunnen komen... Dus dat voelt niet echt als zwangerschapskwaaltje nog. M'n man vroeg vandeweek ook al of ik me al zwanger voelde, maar heb toen ook "nee" geantwoord. Maar dat komt vanzelf wel @Vertellen op werk: Ik ben er nog niet uit wanneer ik het ga vertellen... Meteen na m'n 1 afspraak bij de vk, of wachten tot 3 maanden. Zal denk ik beetje afhangen van de situatie op dat moment. Ik werk in de detachering en mijn huidige klus duurt nog maar een week, dus de accountmanagers moeten op zoek naar een nieuwe klus. Dan kan het wel handig zijn als ze weten dat ik zwanger ben, dus ik denk dat ik het wel vrij snel ga vertellen. @KDV: Je gevoel volgen is denk ik heel belangrijk. En net als wat anderen ook al zeiden: er zal vast geen kdv zijn waar alles perfect geregeld is. Maar als mijn weekend dan weer begonnen is (op donderdag ) en ik hoor mijn dochter 4 dagen lang alleen maar "Nennie Nennie!" roepen (1 van haar leidsters heet Nancy), dan kan het er nooit zo heel slecht zijn
ja, bij mijn eerste duurde het 2 jaar en 3 maanden voordat ik zwanger was. Na haar geboorte heb ik nooit meer voorbehoedsmiddelen gebruikt en na 6 maanden actief weer begonnen zwanger te worden. Het heeft nu 3 jaar geduurd. Beide keren ben ik na 2 jaar naar het ziekenhuis gegaan en heb beide keer (bijna, eerste keer geen hsg, tweede keer wel) alle onderzoeken gehad. Beide keren spontaan zwanger! Stella
Wow, wat gaaf joh!! Wat een lange weg en dan toch beloond met een nieuwe zwangerschap. Geen wonder dat je zo gelukkig wordt van zwanger zijn
goede morgen KDV juist vraag het ggd rapport in te zien en vraag om een rondleiding en vraag de leidsters de oren vh hoofd. En ga op je intuitie af Bij ons klopt kind ratio nu gelukkig wel haha ze zijn bang voor de 45.000 euro boete . zo ik heb heerlijk geslapen de echo heeft me heel veel goed gedaan al maak ik me minimaal zorgen of er wel een vruchtje gaat komen maar ben dr zeker van ik haal gewoon in me hoofd een week van me banner af en dan klopt het allemaal
Hallo Dames,' Ik zit met iets. Heb sinds donderdag steeds een trekkende pijn onder in mijn buik. ik maak me hier best wel zorgen om. Kan ik gewoon het ziekenhuis opbellen en zeggen dat ik dit heb. Kan ik dan langskomen of zo want zit me echt niet lekker
@natjuh je kan natuurlijk altijd bellen maar ik denk dat het bijna zeker je banden zijn die oprekken...... maar als je je eecht grote zorgen maakt gewoon even bellen dan weet je het zeker... groetjes silvia
ik heb ook soms steken en trekken de pijn hoor dus denk dat zolang er geen bloed komt je je geen zorgen hoeft te maken.
Goeiemorgen dames! Ook ik heb heerlijk geslapen vannacht. Van 22u30 tot 5u30 aan 1 stuk door! Joepie!!! Wilde daarna nog wat snoezelen maar vriendlief zijn wekker heeft weer meer dan een uur afgelopen omdat hij niet op kon en toen begon woeffie fijn te snurken Ach ja... Gisteren heb ik naar mijn gyn gebeld omdat ik van tegen de middag serieus buikpijn had gekregen. Zo'n zeurende pijn eigenlijk. De assistente zei dat dit compleet normaal was want dat was een teken dat ik echt zwanger was! De baarmoeder moet naar voren kantelen en de darmen ed naar achter duwen, vandaar die pijn. Sommige dames voelen daar niets van, andere hebben heel veel pijn. Vermits mijn baarmoeder sowieso al naar achter gekanteld is, moet die iets meer draaien. Als er nu wat bruinverlies zou komen is dat ook niet erg, want dat is een teken dat de baarmoeder zich klaarmaakt voor de verdere innesteling van je baby. Zolang je geen bloed verliest, kan buikpijn geen kwaad zeiden ze. Had ook even gevraagd ivm met een bad nemen: een bad nemen kan geen kwaad in het begin van de zwangerschap. Alleen op het einde wordt dit afgeraden omdat de baarmoedermond dan heel week kan worden. Dus dat weten we dan ook weer Had dus mijn werk gisterenavond maar gebeld, want moest normaal werken van 19u tot na middernacht. Had maar gezegd dat ik buikgriep had, want ik wil toch even wachten tot na onze eerste echo. Zal dan 8 weken en een beetje zijn. Misschien wacht ik dan op het werk tot het weekend erna, dus dan ben ik 9 weken. @ kdv: Mijn vriend heeft een onthaalmoeder op't oog, waar we naartoe gaan als ik op 12 weken zit. Het is niet bij ons in het dorp, maar wel in de gemeente waar ik werk dus da's ook wel fijn. De mensen kennen wij al (mijn vriend kent ze iets beter dan mij) dus dat doet ook al veel. @ de overige Belgjes of Limburgers (de anderen mogen natuurlijk ook reageren he ): Waar halen jullie je zwangerschapskleren? Want ik ga echt voor een broek moeten gaan kijken, want de mijne spannen wat fel op m'n buik... Internetshoppen voor kleren is bij mij niet echt aangeraden...
Ik heb het ook hoor die pijn. Maakte me in het begin wel zorgen maar toen ik hier las dat (bijna) iedereen het had, gaat het wel weer Denk dat het niet echt iets is om je zorgen over te maken (zie ook antwoord Nijntje) maar als je echt zekerheid wilt, zou ik gewoon bellen ja
Ik ben dan wel geen belgje/limburger maar ben gisteren ook al gaan kijken (krijg nu al geen broek meer dicht namelijk ) en ik ben goed geslaagd bij H&M en Miss Etam (2 spijkerrokjes in blauw en zwart en een grijze broek). Denk dat ze die winkels bij jou ook wel hebben??
hoi meiden hier nu steeds wat bruin vochtverlies, eergister een klein beetje helder bloed. geen buikkrampen oid.. zou het dan nog gewoon goed gaan allemaal? ben best wel een beetje bezorgd
hey nancy,alles goed meid? ik weet niet goed of ik bij juni of juli hoor,wordt nog spannend. Volgens deze site is het 1 juli,volgens een andere 30 juni en volgens 4 andere 26 juni...ben is benieuwd!
petatje je weet toch nooit waneer de beeb komt want als ik 2 weken overtijd ga zijn zit ik ook in juli haha dus klets gezellig mee