juni 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door butterfly83, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Scorpion, whowww gaaf zeg! Dubbel wonder!

@desi, ik had vandaag ook weer wat bloed en ik moet me echt geen zorgen maken zeggen ze bij de ivf afdeling..Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan he?
    Ik moest me pas zorgen gaan maken als het echt pijn ging doen
    Vrijdag krijg ik gelukkig weer een echo. Wanneer krijg jij er één?

@ dingetje, wat vreselijk oneerlijk.....o wat erg,m zit met tranen in mijn ogen. Erg veel sterkte meid

2. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    #1962 Mause, 27 okt 2009
    Laatst bewerkt: 27 okt 2009
    Hallo juni-2010-mama's! :)

Heel voorzichtig kom ik me alvast aanmelden als nieuwe juni-2010-mama! Afgelopen vrijdag getest en vol verbazing gezien dat ik alwéér zwanger ben. *wauw* (uitgerekende datum 21 juni 2010) Onze zoon Luuk is pas 8 maanden oud en we wilde eigenlijk pas begin volgend jaar weer 'de gok wagen'... En nu is het dus ineens al zo ver! Eén keertje 'gek' doen dus, met grote gevolgen... :D Desondanks zijn we super blij, ook al zal het best een pittige tijd worden straks. Maar, dit kleintje is méér dan welkom!

Maar eerst maar eens de 1e echo afwachten, die staat gepland op vrijdag 20 november. Hopelijk zien we dan een klopend hartje en kunnen we nóg meer gaan genieten en ons voorbereiden op wat komen gaat!

Andere mama's ook natuurlijk gefeliciteerd!! :)

En voor diegene die minder positief nieuws hadden in dit topic... héél véél sterkte toegewenst.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ mause: gefeliciteerd meid!

't Is misschien snel achter elkaar, maar je 2 kleintjes groeien samen op. Da's ook wel mooi! ;)

4. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Wauw wat geweldig! Gefeliciteerd en welkom hier! :)

5. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Trouwens, ik merk dat het nieuws van Dingetje er bij mij enorm inhakt zeg, pfffff

Hebben jullie dat ook? :(

6. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    klopt Nijntje, dat vind ik ook erg leuk! :)

Ik wilde me alleen houden aan het 9 maanden ontzwangeren en daarna weer de gok wagen. De vorige keer was ik ook bij de eerste maand direct zwanger, maar dat het nu weer zó snel ging...(na één keer onbeschermde seks)? Dat hadden we niet verwacht! :D

En ik had stiekem ook wel zin om dit jaar wél de december-feestdagen mét een glaasje alcohol en een stuk rood vlees te kunnen doorbrengen.... ;) Maar goed, volgend jaar dus maar weer!

7. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Nancy, zulk nieuws is zeker confronterend. Iedereen in dit topic kan zich enigszins voorstellen hoe het voelt om je kindje-to-be te verliezen! Het zet de boel ook weer in perspectief!

Zo zit ik te zeuren over geen alcohol bij kerst, terwijl dat eigenlijk helemaal niet gepast is om te plaatsen na zulk slecht nieuws....! :(

8. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Welkom en gefeliciteerd Mause.

Klopt Nancy het hakt er zeker in. Zelfs zo erg dat ik stiekum net nog maar een test heb gedaan.:). En binnen een minuut knal positief.

Zal blij zijn als ik de echo heb gehad. Maar goed deze is pas 13 nov.
    En mijn symptonen komen en gaan en dan weer onzeker.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Nancy

Dit was een van de redenen om niet meer zoveel online te komen bij mij. Helaas is mijn verslaving zo groot dat ik het niet kan laten... :)

Maar je zit op een roze wolk, maar tegelijk moet je ook realistisch zijn. Ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten, maar ben soms ook wel heel onzeker hoor.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik drink dus zelden een glas wijn. Heb op het hele jaar misschien in totaal 1 fles ofzo gedronken. Maar nu dat ik zwanger ben, heb ik dus zin in wijn! ;) Heb dus maar alcoholvrije schuimwijn gekocht. :)

De huisarts zei me wel dat 1 consumptie per dag geen kwaad kan, maar ik wil liever geheel onthouden. Wat zijn nu uiteindelijk 9 maanden (alle ja, nog 8 te gaan ;)).

Rood vlees vind ik sowieso niet echt geweldig, dus voor mij liever een doorbakken biefstuk. ;)

Maar het gaat wel leuk zijn met de feestdagen, lekker showen met m'n buikje. Heb jij al een buikje? Want meestal heb je het bij een tweede sneller, zeggen ze. Maar ik heb nu dus al een aardig buikje...

11. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Nijntje... ik ben een gróót liefhebber van wijn en houd erg van lekker eten, en ben wat dat betreft net een klein kind: alles wat niet mag, is ineens nog 10x lekkerder! ;)

En de meningen zijn onder artsen ook erg verdeeld mbt nuttigen van alcohol. De een zegt: 1 glas per dag kan geen kwaad, de ander zegt: elke druppel is er één te veel, en een derde zegt: in bepaalde periodes kan het geen kwaad...

Ik wil gewoon geen enkel risico lopen en drink dus helemaal niet. Als het dan toch misgaat, kan ik ook niet denken dat het aan mij ligt omdat ik dit of dat gedaan heb, dat lijkt mij namelijk écht killing!

Voor wat betreft het buikje... Ik had (helaas) nog steeds 6 kilo meer dan voor mijn 1e zwangerschap, wat grotendeels toch wel op m'n buik zat... Liep ook vaak nog met zwangerschapsbroeken, omdat ik hoopte nog kilo's kwijt te raken. Vond het zonde om nieuwe kleding te kopen, als ik nog zou afvallen.... Inmiddels heb ik me er maar bij neergelegd dat ik deze kilo's meeneem in deze zwangerschap... Was alleen de 1e zwangerschap 20 kilo aangekomen, hoop dat het dit keer minder is....! :$ Dus ja... je ziet al wel een buikje, maar of dat van de 1e of 2e zwangerschap is....? :(

12. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Heey meisjes!

Zo, ik heb me ingeschreven bij het uitzendbureau.....
    Niets gezegd over de zwangerschap, maar dan nog gaat het allemaal erg moeilijk worden.
    Ik zit al vanaf juni thuis.... Dat schijnt dus nogal een struikelblok te zijn....
    Goed, we gaan maar weer van wat mazzel uit want anders weet ik het ook niet meer.

Daarna even centrum ingegaan. Broeken kijken, maar nog niet gekocht. En toen..... was daar de JAMIN! Hmmmmmmm, snoepjes geschept, chocolade! Nu thuis gelijk aan begonnen, maar is er nou niemand die had kunnen melden dat je ook van TEVEEL snoepjes misselijk word :D

13. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Wijn drinken, tot op heden nog geen moeite mee om te laten staan!
    Maar ga wel een fles alcoholvrij in huis halen!
    Gewoon voor als het een keer wel gezellig is!

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Moettie: van teveel snoepjes eten word je misselijk... :D Ik krijg er eigenlijk alleen maar gigantische buikpijn van :p

Maar zoetigheid kan me gestolen worden op't moment. Zoute dingen, zoals chips, daar laat ik me in gaan... Niet goed he. ;)

Goed dat je je ingeschreven hebt! Hopelijk komt er snel iets interessants uit de bus! ;)

15. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Na 3 MK's stel ik me in op meeleven, maar doe ik net alsof het mij niet kan gebeuren. Zelfbescherming, denk ik.

16. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Hoi Moettie, ik werk zelf bij een uitzendbureau en vind ook dat je er goed aan doet om nu nog even niets te zeggen. Anders wordt er wellicht toch indirect rekening mee gehouden wat in je nadeel kan werken. Dat je al thuis zit sinds juni hoeft geen struikelblok te zijn, in deze tijd zitten er héél veel mensen (even) thuis tussen twee opdrachten of werkgevers in. Maar goed, als je moet strijden tegen mensen die direct uit een andere baan komen, kán het evt. in je nadeel zijn. Wat voor 'n soort werk zoek je?

en verder... Eet smakelijk! :D

17. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Lalala, ik verveeeeel me.

18. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

@Nijntje, hier dronk ik wel regelmatig een wijntje, maar nu ik zwanger ben heb ik er ineens ook 'meer' trek in! Maar ja, dat doen we maar niet.

Vind het wel een hele rare/slecht advies van je HA, 1 consumptie alcohol per dag, zouden dus 7 glazen per week zijn??? Vind dat echt heel raar dat deze man/vrouw dit zegt, terwijl SIRE en andere instellingen en zo op hameren dat zelf 1 glas alcohol al schade toe kan brengen aan de ongeboren vrucht!! Gelukkig ben je verstandig en drink je lekker alcohol vrije schuimwijn :D

Groet Snoozie

19. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    In de wachtkamer bij de gyn. Loopt al een half uur uit. heb een jaar op dit kindje gewacht, waarom voelen die paar minuten dan zo lang?

20. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Mause, op dit moment is alles wel welkom. Administratie, telefoniste, callcentre!

Weet jij dan ook hoe het met zwangerschapsverlof werkt?

Deel Deze Pagina