Ik hoop ervaringen uit te kunnen wisselen met moeders die een kindje hebben rond de 3 maanden. Er zijn al allerlei 'clubs' maar het is te laat om me daarbij aan te sluiten. Iedereen kent elkaar al. Het lijkt me leuk hier te kunnen kletsen en ook zien hoe de baby's zich ontwikkelen. Het lijkt me wel fijn te weten wat jullie doen met jullie kindjes en hoe jullie alles ervaren. Ook andere moeders of wie dat nog niet zijn mogen gewoon reageren .
Misschien moet je een club beginnen "mama's die te laat waren voor de andere clubs"?? Dan doe ik wel mee, haha. Was ook "te laat" met aanmelden bij de club.
Hahaha Inkiewinkie. Dat is ook een idee maar weten de forumsters dan wel wat ermee bedoelt wordt . Jammer is dat he, als iedereen elkaar al kent en je dus buiten de boot valt. Lijkt me erg leuk om ervaringen uit te wisselen met meerdere mama's met kids van dezelfde leeftijd.
hoi hoi ik meld me ook aan. was niet te laat voor de club maar vind het gewoon leuk om hier mee te kletsen aangezien ik een zoontje heb van 3 maand bijna vier maand.
vind het ook wel leuk, klets ook mee. Ons zoontje begint nu lekker te brabbelen, doen jullie baby´s dat ook al? Ik dacht nl dat dat veel later zou beginnen..
Hier nog een mama met een kleine van 3 maandjes oud! Wat gaat de tijd toch weer snel... mbt de ontwikkeling: Mijn lieve lady is rustiger geworden, geen huiluurtjes meer... kijkt, lacht, brabbelt en begint met spelen!
Gezellig dames! WELKOM! AMS, mijn zoontje wordt deze week 3 maanden en hij brabbelt denk ik nu zo'n 2 weekjes. Waarvan deze week heel veel, echt super om naar te luisteren. Ik weet eigenlijk wanneer het 'hoort' te beginnen maar leuk is het wel .
ja dat doet onze zoon al een hele tijd toen hij 6 weken was begon het al. hij had met 8 weken al hele verhalen tegen zijn knuffel echt heel lief haha. jesse begint met om draaien hij probeert in de box van zijn buik naar zijn rug te draaien en word dan boos als het niet wil haha. ook probeert hij te gaan zitten als hij in de wipstoel ligt lijkt zo lief!
De mijne is ook al iets groter, maar ook deze mama was te laat voor andere clubs Daarbij ben ik zelfs online een beetje verlegen, dus vind ik het soms lastig aansluiting te vinden (suf, ik weet het) Mijn zoontje is nu volop in de stem-ontdekkings-fase: hij schreeuwt, roept, gilt en zingt de hele dag, ieder wakker moment Zooo gaaf! Ook omrollen zit er aan te komen: hij probeert telkens van zijn rug naar zijn buik te rollen. Ben erg benieuwd hoe lang dat nog gaat duren...
Fijn allemaal! Hier nog geen omrollen of iets. Hij ligt op zijn rugje en trappelt met zijn beentjes en doet veel met zijn armpjes maar verder niets. Op zijn buik vindt hij het helemaaaal niet leuk dus hij gaat na 5 minuten huilen en draai hem dan weer op zijn rug. Ik heb geen wipstoel. Is dat heel erg? Ik leg hem altijd in zijn bedje, de box of op de bank. Of houd hem vast. Mag je trouwens je baby vasthouden op je schoot en hem zittend houden? Las ergens dat dat niet goed voor ze is.
Of het mag weet ik eigenlijk ook niet. Wat ik altijd deed (en nog doe) is mijn voeten op de rand van de tafel zetten & Sil tegen mijn bovenbenen laten 'liggen'. Dan pakt hij mijn duimen vast en houd ik zijn handjes/polsen vast en trekt hij zichzelf overeind. Zolang hij het volhoudt mag het van me. Als hij inzakt leg ik hem weer terug. Ik ga er maar van uit dat als hij het zelf kan dat het wel ok is. Gewoon binnen zijn grenzen blijven.
Hoi, hier ook een mama met zoontje van 3 maanden! De mijne wil ook steeds voorover zitten in de wipstoel en houd ook hele verhalen. Probeert wat te pakken maar meestal lukt dat nog niet, zwaait zijn arm er dan alleen heen. Af en toe rolt hij per ongeluk om van buik naar rug. Hij slaapt altijd op zijn buik vandaar. Ook kan hij heel stevig op zijn benen staan, is dus een favoriet spelletje.
Welkom! Mijn zoontje kan al wel dingen goed vastpakken. Hij houdt bv mijn truitje vast tijdens het voeden maar ook een speeltje houdt hij zo in handjes geklemt. Rollen en op zijn beentjes staan kan hij dus niet. @MVS: wat jij bedoelt kan ik niet meer doen omdat hij nu te lang is en dus alsnog gebogen ligt. Dus met zijn romp/hofd op mijn bovenbenen en beentjes op mijn buik. Is eigenlijk bijna hetzelfde als zittend vasthouden. Nog een vraag: in het nekje van mijn zoontje heeft ie tussen 2 plooitjes een vuurrode huid. Ik maak het elke dag schoon (baden doet ie niet elke dag) maar er zit zo weer zoveel tussen (pluisjes, melk etc) en nu is het ondanks schoonmaken en goed drogen toch vuurrood. Het ruikt niet maar denk dus dat het een smetplekje is. Hoe krijg ik dit weer normaal? Ik smeer er bepanthen op maar bedacht me net dat het ook kan broeien omdat het nog steeds in zo'n plooi is. Iemand tips?
Oh, ik bedoelde ook al een beetje zithouding, hoor Helemaal liggend heeft op mijn benen nooit gepast, haha! Alleen doordat je dan in een bepaalde hoek zit, rust zijn rug tegen je benen, dus is het veel minder belastend voor zijn rug enz. Het kan misschien ook zijn door het schoonmaken en insmeren idd dat het geirriteerd raakt...? Ik maak bij Sil zijn plooitjes (en hij heeft er veeeeeeel! hahaha) 1 keer per dag zachtjes schoon met een vochtig washandje, droog het zachtjes maar goed af en verder niks. Hij heeft tot nu toe nooit ergens last van gehad (hopen dat dat zo blijft!). Verder zou ik ook niet weten wat je kunt doen, behalve misschien een beetje talkpoeder?
Dag dames, Ik doe ook graag mee. Mijn zoontje is ook 3 maanden. Hij brabbelt inderdaad als hij vrolijk is en lacht om de haverklap. Erg leuk. Omrollen doet hij nog niet. Hij ligt overdag wel veel op zijn buik in de box. Maar dingen vastpakken doet hij ook nog niet. Hij is 5 weken te vroeg geboren. Weet niet of het daar mee te maken heeft. Maar ja, alles op zijn tijd.
Hoi Pasja, wij zijn op dezelfde dag bevallen . Maak je niet druk om wat hij wel of niet kan. Ieder volgt zijn eigen ontwikkeling. Mijn doet echt niets wat op rollen ofzo lijkt haha. @MVS: in het begin kon dat wel . Was ook erg leuk. Ik heb geen talkpoeder in huis maar denk dat ik het vanaf morgen gewoon bij 1 keer schoonmaken houd en deppen met hydrofielluier en hopelijk wordt het vanzelf minder rood.
Mag ik me ook bij jullie voegen?! Finn is bijna 3 maandjes en flink aan het lachen en de laatste week heeft hij zijn stemmetje ook ontdekt. Vind die geluidjes echt zoooo lief! Verder is het een beweeglijk mannetje..als hij in de box ligt dan gaan die beentjes flink de lucht in en af en toe gaat die kont ook omhoog
@Boordevol: smetplekje: een beetje talkpoeder werkt echt! Hier trouwens ook nog niets rollen... wel veel spartelen met beentjes & wel vastpakken dus. Ze heeft door dat als ze haar handjes richting haar mond beweegt ook dat de speen weer in haar mond kan komen. Nu nog iets gerichter en mama hoeft 's nachts niet meer uit bed om de speen terug te stoppen als ze hem kwijt is Als ze niet slaapt, zit zen ook vaak rechtop bij me op schoot en houdt haar hoofd netjes overeind.
Ik bedoelde ook dat Dagmar wel dingen goed vasthoud maar dat hij niet iets gericht kan pakken. Mejosje: Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze zelf haar speen weer pakt? Dagmar schuift per ongeluk ook zijn speen terug in zijn mond maar 's nachts helaas niet. Hij slaapt op zijn buik.