Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ja dervoor kwam hij rond 11u-12u nog voor een fles, maar de laatste dagen slaapt hij nog dan. Vind het zot om hem wakker te maken. Dus hebben we gewoon geprobeerd om hem door te slapen en dat lukte dus

2. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

Ik heb een vraag deacen werd pas om kwart voor negen wakker maar nu kom ik niet uit met ze voeding hoe kan ik dat nu het beste doen

3. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Wat een moppie!

4. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Tja ik maak Jasmijn dus gewoon wakker voor een voeding... Maar je moet nu de hele dag een beetje eerder hem wakker maken voor een voeding. Ipv 4 uur er tussen 3,5 uur net zo lang tot je weer op je schema zit. En ja dan drinken ze ook wat minder en komen ze ook weer eerder. Dus zo past je schema zich dan weer aan!

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

.....

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik had een verhaal getypt maar las het bericht niet goed
    hoe bedoel je sab dat je dan niet uitkomt? hier komt die altijd iets anders uit soms een half uurtje eerder dan weer later maar dat maakt toch niet uit
    het is de regel hier dat die tussen half 8 en 8 uur in bed ligt en dan voor ene voeding of vlak erna ...
    als die om half 9 vanavond nog een voeding moet ligt die er alsnog in om half 8 en dan slaat die die ook over en maak ik hem om 12 uur wakker voor een flesje zo doe ik het

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Ik geef bv en daar heb je helemaal geen ritme. Ik geef hem dus wanneer het uitkomt. Of ie nu om half 11 's avonds komt of om half 12, dat maakt niet uit. Ik maak Damien ook niet wakker, maar dat hoeft ook niet. Telkens als ik zeg dat ie binnenkort wel weer zal komen voor voeding wordt ie uit zichzelf wakker :) En het lijkt erop dat ie een 4-uursschema heeft gevonden ipv 3 uur. Vorige nacht kwam ie zelfs pas na bijna 6 uur, maar helaas heeft dat zich vannacht niet doorgezet. Ach, maakt ook niet uit, want hij komt nog 1 keer per nacht en of dat nu om half 4 is of om half 5, dat maakt natuurlijk ook niets uit.

Ook fijn: Damien lijkt zijn rust weer gevonden te hebben. Vrijdag rond het middaguur ging er een knop bij hem om en die knop staat nog steeds zo. Duidelijk een sprongetje samen met een regeldag heeft ie gehad. Vrijdag was het lekker weer en ben ik samen met hem in onze hangstoel gaan zitten. 2,5 uur lang heeft ie heerlijk op mijn schoot liggen slapen in een voor ons verschrikkelijke houding. Maar hij heeft wel vaker rare houdingen als ie bij ons in de armen ligt :)

Over slaapzakje: wij gaan hem toch altijd gebruiken bij zijn midagslaapje en 's nachts. Hij trapt zich nl de laatste tijd helemaal bloot en wordt daar wakker van. Vannacht voor het eerst de hele nacht proberen. We hebben alleen niet echt een goed slaapzakje. Eentje voor nu, maar die mouwtjes zijn zo smal dat ie gaat huilen als we die aan moeten doen, want het duurt natuurlijk allemaal wat langer en het gaat wat onhandiger allemaal.

O nog iets: gisteren moest ik hem in het restaurant van de bijenkorf voeden. Heel discreet met een doek ervoor. Komt er een vrouw naar me toe die het geweldig vond wat ik deed en dat ik me niet liet beperken tot het geven van bv. Echt een leuke reactie!

8. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Als je de voeding van half 9 dan over slaat slaapt hij dan wel de hele nacht door????

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

niet geprobeerd denk het ok niet want ik maak hem hoe dan ook wakker voor de voeding tussen 11 uur en 12 ...haha durf dat nog niet want als die nou voor de voeding om 9 uur zou komen denk ik niet dat die doortrekt

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hoeveel hoort een baby van 9 weken aan te komen per week? Of is daar geen richtlijn voor?

11. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Even een foto met de meiden:

12. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Jasmin is nu 9 weken.
    Was bij geboorte 4120 gram en nu 5615 gram... 1,5 kilo aangekomen dus. Kan je daar iets mee???

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Aha, dan zal het wel goed zijn. Ze is ongeveer 1,3 kilo aangekomen (denken we, we hebben haar net gewogen met onszelf op de weegschaal en dan daarna haar erbij nemen)

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou niet weten hoeveel ze aan moeten komen..Evi woog 2 wkn geleden 5 kg en was 3600 bij de geboorte.
    We gaan over een weekje op vakantie....heb er zin in; hoop wel op mooi weer want we blijven in nederland.

Hier gaat t lekker. Evi zit goed in een ritme en we laten haar elke dag de middagslaap met Iris meedoen, vamiddag hebben de dames tegelijk 3u geslapen!!! Ze is heerlijk tevreden en kan lang in de box spelen. Ik merk wel dat t geen kindje is dat overal maar slaapt; als we met de kinderwagen ergens heengaan is ze meestal wel wakker maar gelukkig wel tevreden.
    De nachten gaan goed; 23u laatste fles en ze komt dan rond 6u weer. Iets later zou lekker zijn maar opzich is t denk ik al ontzettend goed :)

15. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Ik dacht minimaal 120 gram per week

16. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Leuke foto zeg!

17. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

Hier weer heerlijk geslapen, Nova werd pas om half 7 wakker (had om 21.00 de laatste fles gehad). Wij gaan vandaag op vakantie. Een midweekje naar Belgie. Dus ik kwam even gedag zeggen.

Daaaaaaaaaaaaaaaaag!

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Veel plezier!!

19. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    veel plezier

20. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mmmmmm....hier heeeerlijk geslapen!! Evi heeft doorgeslapen tot 8 uur!!!! Iris ook, dus wij hebben ons aardig verslapen....hihi

Deel Deze Pagina