Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hou je het wel ff in de gaten vind het altijd eng als ze zo slaperig zxijn en slecht drinken

2. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    hoi meiden...
    pff het is zoo heettt elke beweging is teveel haha
    hoe doen jullie kleintjes het met een speentje? houden ze deze goed binnen Zoë wil wel een speen maar verliest em iedere keer.. gevolg.. ik zit dus de hele tijd die speen terug te stoppen haha

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kiet: Ik geef wel een speen, maar meestal na zijn flesje ofwel als ik nog aan't kolven ben of melk aan't opwarmen ben. Na zijn flesje wil de speen al eens blijven zitten tijdens het slapen, maar als het wakker is, trekt hij ze er gewoon uit met z'n handje want dan heeft ie honger :D

Ik had eerst een speen van tommee tippee, die bij de flessen zat. Maar heb nu eentje van difrax met een ronde speen. Die heeft hij precies liever, is ook precies zoals de speen van zijn fles en ongeveer de vorm van de tepel.

@ sterreke: Op jouw avatar heeft jouw kindje dezelfde speen als onze zoon ;)

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.157
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    hier krijgt hij ook de tut, tis echt een zuigertje! Heeft al vanaf dag 3 eentje (normaal mag dat de eerste 3wk niet met bv) Hij laat ze meestal los als hij op het randje van slapen is. As hij wakker is moet ik die ook wel vaker er terug insteken.

5. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

heb een middeltje voor dr.
    Maar wat ruikt dat goor zeg blhhhh
    Morgen moeten we al verbetering merken anders moeten we langs komen.
    Moet nu de plasluiers en t aantal ml dat ze drinkt bijhouden.

6. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    ik wordt gek!!!!!!!!

net de hp gebeld man is nu op weg naar dientapotheek huisartsenpost heeft iest voorgeschreven mijn meis gaat nu kapot van de pijn, er zit een keutel ten grote van een bikkel voor haar poepert ze bloed ervan geef altijd 20 cc extra water enz gebruik voeding voor moeizame ontlasting en nog werkt niets het leek zooo goed te gaan vandaag... ben bang dat als dit eruit komt ze uitscheurt zo dik werd haar poepertje alz ze gaat drukken, en nog kun je niet gewoon langskomen, krijg je iets voorgeschreven en als het dan vanavond nog niet weg is weer even bellen hoor mevrouw... kind is drie weken en lijdt pijn muts man wat een ellende...

sorry dames moest er even uit!

nog een vraagje, Lieke zweet niet, ook niet als ze drinkt. das toch raar met deze warmte??????? hoe is dat bij jullie kindjes??

7. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Het is die boxring van de hema :D

8. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    He, wat naar zeg voor je meisje, ach gos.. Ik hoop dat het zo snel mogelijk (en pijnloos) eruit gaat!

Mischa zijn gezichtje glimt wat meer (zijn oogleden vooral) door de warmte merk ik.

9. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Nu wordt het helemaal leuk.... mijn man komt net terug met lactulose siroop ipv een klysma wat hij moet hebben weer de hp gebeld krijg ik excuus en mijn man moet weer naar de andere kant van de stad om het goede op te halen Gatver wat een klungels.... Lieke is nu rustig de ontlasing heeft zich iets terug getrokken maar als ze weer gaat persen gaat t niet goed hoor!!! ben je 1,5 uur verder en zit je nog met lege handen... volgende keer pak ik t kind op en ga ik naar de eerste hulp... dit kan toch niet!!!!!!!

10. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    @ roosje wat hier goed hielp tegen de spruw (alleen op de tong) na elke voeding schoonmaken met een gaasje water, dan een slokje water na... dit moest van de huisarts, hij wou niets voorschrijven, en i.d de spruw brak snel op en de tong was schoon maar in dr keel en gehemelte niet, heb alsnog een medicijn gevraagd en gekregen... maar toen dr tong schoon was ging te drinken makkelijker dus misschien kun je t proces zo wat versnellen ivm de warmte.

succes

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    In het zh mocht ik er geen geven, maar thuis heb ik me er ook niets meer van aangetrokken. Het is tenslotte jouw kindje, niet dat van hun.

@ Maxi: Ward zweet vooral als hij op de arm is om te eten of om getroost te worden. Hij zweet vooral achteraan op z'n hoofdje, dan krullen z'n haartjes :)
    Maar er zijn mensen die heel weinig zweten, dus wie weet heeft Lieke dat ook?

12. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Nijntje I love Difrax! Vind die spenen echt geweldig schattig, vooral deze met de appeltjes :D

Kiet Marien heeft dus de Difrax speen kersvorm (combi heet dat geloof ik). De "dental" wil hij niet pakken. Als Marien in de box op zijn zij ligt valt de speen er constant uit, in het wipstoeltje rechtop minder vaak. Idd steeds terugstoppen dus :D. Maar ik geef alleen de speen als hij er behoefte aan heeft, soms zit Marien ook gewoon een uur zonder speen, heeft niet continu zuigbehoefte.
    Overigens krijgt Marien absoluut geen speen in zijn ledikant. Ik wil voorkomen dat ik om de paar minuten naar zijn kamer kan om die speen terug te stoppen omdat hij anders niet kan slapen!

Roosje fijn dat je nu iets hebt, hopelijk gaat het snel beter met drinken! Was het inderdaad spruw?

Maxi wat zielig!! Maar het heeft misschien helemaal geen zin als ze ernaar zouden kijken... wie weet helpt het middeltje snel!
    Volgens mij heb ik bij Marien ook nog geen zweetdruppels gezien... maar als hij in zijn wipstoel ligt heeft hij na een tijdje wel een klamme rug... misschien moeten die klieren zich ook nog ontwikkelen net als de traanbuisjes...???

13. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hier heeft lieke net gepoept, na het klysma, maar eigenlijk te snel erna, het had amper de tijd gehad om te werken du was nog erg hard en dus erg pijnlijk voor haar, heb een foto gemaakt voor de dokter en wil doorgestuurd worden naar de kinderarts want dit kan echt niet de poep was keihard en meer als twee keer zo dik als een pen, ze bloedde er van.
    Omdat ze een fout maakten bij de hp heeft het ook nog eens twee uur geduurd eer ze het klysma kreeg, er was dus geen houden meer aan, was echt bang dat ze uit zou scheuren, niet normaal meer... en ik ben huilen van haar gewend door de krampen, maar dit ooo t ging door merg en been, ik hoor het nu nog als ik mijn ogen dicht doe brr wat een ellende!!!!!!

Las net ergen dat baby's normaal nog niet echt zweten, zo wel zijn ze te warm aangekleed, met drinken ken ik het wel, dat ze iets zweten door de inspanning, maar goed t schijnt dus normaal te zijn... raar hoor ik weet dat niet meer van Jelle, maar ja toen was het al augustus en lang niet zo warm als nu.

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Nijntje; waar koop jij die spenen van de difrax? Gaat toch om een fopspeen toch? Ik kan alleen van die dental spenen (dus platte) vinden bij de Kruidvat. En ik wil juist van die ronde.

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

dacht dat babys niet als ons zweten bv op de voorhoofd oksels ect maar wel via het hoofd (lekker deze van mij heeft een bos haar )
    maar goed
    ooo wat zielig zielig zielig voor je meisje!!! weet wel dat het pijnlijk blijft voor dr want de kringspier zitten nu scheurtjes in
    dus je zal spul moeten halen waardoor de ontlasting dun blijft
    want zodra ze weer moet poepen en persen springen de scheurtjes open en dat gaat weer bloeden en doet gewoon weg heel zeer
    ze houden dan zelfs zo klein ze zijn hun poep op met vervolg .....
    maar goed hopelijk werkt de clisma??? en gaat het poepen beter
    maar je moet wel spul halen dat het dunner word
    ik kreeg het zelf ook na me bevalling van me eerste auw auw auw wat doet dat pijn en ik had 1 klein scheurtje

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier zijn de trane er al vanavond voor het eerst... moest hem ff laten huile want dochterlief is best ziek en hij had honger
    ik kwam 10 min later met flesje en oohh gush!! 2 betraande oogies en te rolde er over zijn wangen
    vond het zooo zielig he echtr verdriet had die

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wat zielig zeg volgende keer zou ik in een auto stappen en naar de ha post gaan en zeggen help!!!

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier heb ik hem vandaag 3 x in een lauw badje gedaan en vanavond nog een keer in de tummy
    kind komt helemaal bij
    dochterlief is denk ik 5x in bad geweest en 2x in badje buiten
    dus schoner kunnen die niet;)
    hier met die warme weer laat ik hem het liefste zoveel mogelijk liggen of in de wipper
    op me arm gaat die snel zweten en ik ook
    als ik hem voed doe ik een hydro luier op me arm waar ze nekje op rust
    zo voorkom ke dat klamme gevoel bij je kind en jezelf
    hij ligt nu trouwens alleen met een luier aan in zijn wieg
    als ik me arm optil zweet ik al van de hitte bah zeg
    ben zelf ook 3x wezen douche maar helpt niets

19. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

@ Maxi oooh wat zielig hoe gaat t nu met je meisje?

@ traanbuisjes die waren hier al open vanaf dag 1 dat vond de kraamverzorgster ook erg vroeg maar wel goed omdat lucas een oogontsteking had en door tranen heb je er minder snel kans op om besmet te raken.
    Hier zo voor de 2de keer t medicijn.

Heb nog na gevraagt aan mn kraamverzorgster (heb dr op hyves) hoeveel een mn meisje moet drinken nou dat was 7x 85 ml nou daar komt ze echt niet aan. Dat is 595 ml
    Ze komt hooguit aan de 450 ml. Hoop dat t snel beter gaat ga vanacht nog maar een wekker zetten om tog wat extra's binnen te krijgen.

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Marit hebben we ook al op de 3e dag een speentje gegeven. Bij Maud was het destijds nota bene de kraamhulp die haar met 3 of 4 dagen voor het eerst de speen gaf (nadat ze onze toestemming had gevraagd hoor) :D Heb ook niets gemerkt met de bv ervan trouwens. Heb gewoon kindjes met grote zuigbehoefte en het zijn snelle drinkers, dus aan de borst kunnen ze niet aan die zuigbehoefte voldoen ;)
    Als Marit wakker is en behoefte heeft aan haar speentje, moet ik 'm ook wel regelmatig terug geven, want ze spuugt 'm ook vaak genoeg uit ;)

Deel Deze Pagina