Juni 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Scorpion, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat een mooi mannetje! En leuk dat ie al veel haartjes heeft! :)

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zag dat nog meer meiden foto's hebben geplaatst, mooie baby's hoor! :D

3. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi meiden,

Hoe veel drinkt jullie kindje? Mischa drinkt nu 6 x 135 ml, dus om de 4 uur voeden, maar 'redt' die 4 uur eigenlijk net niet.. Het laatste uur is het dan veel huilen en wil hij ook zijn speen niet, het is echt 'zoeken' wat hij doet en het is echt honger hebben. Hij krijgt al vrij veel voor zijn lichaamsgewicht (weet niet hoe zwaar hij nu precies is maar op 5 juli woog hij 3380 gram). Hij drinkt nu 810 ml per dag..
    Vindt het best lastig..

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Mijn meisje heeft totaal geen schema sinds de spruw.
    Ze krijgt wanneer ze wil omdat ze totaal ontregeld is maar zodra ze weer helemaal beter is ga ik t schema er weer in gooien.
    Nu kan t nog ff niet want ze heeft telkens iets :(

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Het valt me op dat het bij veel mensen behoorlijk kan verschillen. Onze meid kreeg 120 cc (ze kreeg al snel grotere hoeveelheden, omdat ze teveel was afgevallen in het begin). Maar nu krijgt ze 100cc en redt het meestal wel 4 uurtjes. We zijn minder gaan geven in overleg met arts, ze heeft enorm veel krampjes en huilt zeker de laatste dagen zo enorm veel dat we het advies kregen dan maar minder te geven.

Iemand nog tips voor de krampjes? Gisteren heeft ze bijna de hele dag gehuild (krijsen) en niets troost haar. We hadden al druppels (sab simplex staat hier enorm goed bekend), die werkten even maar nu niet meer. We hebben nu ben-u-ron (Duitse paracetamol) van de arts meegekregen. Weet niet of die echt heeft geholpen, ze was iets rustiger vandaag (viel soms in slaap in onze armen), maar dat kan ook komen omdat ze gewoon moe is. De dag ervoor heeft ze nauwelijks geslapen, misschien over de 24 uur een uurtje of 8 maximaal (waarvan 6 's nachts). We hebben nu andere druppels die ook goed bekend staan hier" bigaia. Maar zal vast niet direct werken. En we hebben nog ander homeopatisch middeltje, die moeten we nog proberen.

Goed, maandag gaan we op advies van de verloskundige de Kinderartz bellen voor een afspraak voor die dag. Want ze slaapt te weinig en dat is al dagen zo. En ze is niet stil tenzij je haar optilt en door het huis loopt en haar schommelt. En stop je dan huilt ze. Alleen op een dag als vandaag kun je op de bank gaan zitten (wel schommelen) en dan slaapt ze misschien even in de armen.

Al met al zware dagen als ze echt enorm veel pijn heeft. Zeker omdat ik alleen ben en dan dus 8 -12 uur alleen maar haar in mijn armen heb en aan het bewegen/schommelen ben :$

Oh, wat we al hebben geprobeerd en niet werkt:

- in badje doen
    - met olie de buik masseren
    - op de buik leggen
    - beentjes bewegen (fiets beweging)
    - in de wandelwagen en dan lopen
    - in de wipstoel wippen

uh en vast nog meer maar kan even niets meer bedenken ;)

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wat een ellende Sabse,hopelijk kan de kienderarts hepen wat dit is wel echt zielig.

Sylvester is maandag 3weken en woog donderdag 4935 gram,hij krijgt nu 6x daags ongeveer 120cc,soms zit er 4uur tussen en dan weer 2,5.Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vrij makkelijk ben,ik hou me ongeveer aan de richtlijn maar geef verder flesvoeding op verzoek en dat gaat prima!

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik hoop het ook, want de dagen dat mijn man werkt vind ik best wel afzien zo ;) Ach ja, is pech hebben dat ze er zo'n last van heeft. En gelukkig slaapt ze 's nachts wel. Zolang ze maar bij ons ligt, want in de wieg wordt ze wakker van de pijn en begint direct te huilen. En tussen ons in zijn we daar sneller bij en kunnen we nog snel kalmeren en proberen haar weer te laten slapen (als ze niet te wakker is geworden). Het is vooral frustrerend om haar te zien en horen huilen en dat we alles proberen en weinig lijkt te helpen. Nu ligt ze bij mijn man in bed, net voeding gehad en ik hoor haar nu alweer huilen.. zo zielig :(

Ik moest trouwens als max 6 x p.d. aanhouden en mocht niet elke keer op verzoek voeden, tenzij echt niet anders kan. Ze is vorige week voor het laatst gewogen en kwam te snel aan. Maar ja we geven nu minder (niet met de reden dat ze dan minder aankomt), misschien scheelt dat ook. Maar jouw kleine is dan nog niet zoveel aangekomen, toch? Of zit ik met een verkeerd geboortegewicht in mijn hoofd (heb ff geen tijd en zin om terug te zoeken :p)

8. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    en op hoeveel flessen kom je uit per dag?

9. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ik ga nu ook 6x 120+4 geven dat is toch niet te veel? ze woog afgelopen woensdag 4kg.

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik geef zoey ook venkel thee tegen de krampjes
    en omdat ik bv geef drink ik dat zelf ook

en soms hebben de kleintjes ook ipv honger dorst dus miss helpt het om soms alleen water te geven
    doe ik hier ook soms heeft zoey net bij mij gedronken en heeft ze nog dorst dus na wat gekookt water slaapt ze vaak tevreden .

Bij mij zijn de avonden een ramp zoey slaapt gewoon niet meer overdag slaapt ze overal in de wieg box enz enz maar savonds slaapt ze pas om half 12 ook al is dan al vanaf 6 uur wakker .
    En als ze dan slaapt en ik zet dr over in dr wieg is ze gelijk wakker ,
    Dus ze slaapt weer bij ons in bed alleen ik ben nu erg moe

11. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Misschien proberen overdag wakker te houden..

12. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik geef dit ook, heb het idee dat het net aan genoeg is juist (ondanks dat het volgens de 'voorschriften' teveel zou zijn)..

13. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ja ik zat op het pak nutrilon te kijken en daar staat 5x 120+4 maar ik kom echt aan 6x
    nou ik blijf het gewoon geven hoor ze heeft het blijkbaar nodig.

14. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Jasmijn is 4 weken, en krijgt 6 flessen van 135 cc. 120 cc plus 4 schepjes ;)
    Ze doet het er prima op!
    En in de nacht krijgt ze om 00.00 uur een fles en vandaag kwam ze bv pas om 5.45 uur! Heerlijk....

15. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ja mijn dochtertje sliep ook door maar ze kreeg ineens weer meer honger dus ben nu ook overgestapt op 120+4 ben benieuwd of ze nu weer gaat doorslapen.

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Krampjes: bij Julian had ik Cinnababy van VSM, maar bij Sven werkt dat niet. Die geef ik nu Infacol en dat gaat tot nu toe heel goed (net 2 dagen bezig)

17. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Flessen; Evi krijgt er met de nachtfles erbij soms 7 flessen. Ik maak 120+4, maar dit drinkt ze niet altijd helemaal op. Ik voed op verzoek; ergens tussen 2,5 en 4 uur overdag en snachts 1 keer 6 uur ertussen.

Vandaag trouwens het eerste echte lachje gezien; leuk!!

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

jeetje ook terleurstellend hoor!
    hier juist mensen gehad van wie ik het niet verwachte , dus kon ik des te meer waarderen en de mensen van wie je het wel verwacht laten nu nog op zich wachten
    vind het wel een schande opzich en ben er ook meteen helemaal klaar mee
    ben best wel erg daarin
    want wie zich niet in me kinderen intresseerd intresseerd mij ook niet meer
    moet zeggen dat de kraamvisites nu nog volop bezig zijn
    vanaf vrijdag alleen nog maar visite gehad en zit nu weer te wachten op een lading mensen pfffff hahaha dacht er vanaf te wezen
    volgende week komt er ook nog eenhupsie deze kant op
    dus ben er nog druk mee maar goed wij hebben ook een grote familie beide kanten

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik zou hem gewoon geven waar die om vraagt hoor
    ja het is lastig maar met eren 2de ben je veel makkelijker
    hier gisteravond laatste fles om 8 uur savonds
    moest die om 12 uur weer of 1 uur zijnw e in slaap gevallen en hij lag bij me...word die pas om 6 uur vanmorgen weer wakker voor een volgende haha ik schrok ik dacht huh!

20. bo2008

bo2008 Niet meer actief

6 of soms 7 ... gisteren 5

Deel Deze Pagina